שאלה בשם חברה בנוגע להתנהלות רפואית

שאלה בשם חברה בנוגע להתנהלות רפואית

אני שואלת בשם חברה שעושה טיפולי פוריות בבית חולים פרטי דרך רופא פרט. הרופא לא נותן את מספרו וגם לא את המייל ולכן כל התקשורת היא דרך מוקד האחיות. בבוקר שחברתי אמורה להתחיל את הטיפול היא כמה מקוררת, כאבי גרון, אף, צרידות. היא התקשרה לאחיות בשעה 8:00 בבוקר, נאמר לה שיחזרו אליה , אך לא חזרו, האם ניתן בכלל לעשות זריקה כאשר היא חולה? בשעה 17:00 אחרי מיילים וטלפונים חברתי כתבה מייל וביקשה שיחזרו אליה דחוף, ושבשעה 18:00 יש לי כבר תור לזריקה. בשעה 17:50 אכן חזרה אחות ואמרה שמזריקים רגיל, חברתי הלכה לאחות והזריקה בשעה 18:00 את התרופה. בשעה 19:00 התקשרה אחות אחרת וטענה שכרגע שוחחה עם הרופא ואסור בכלל להזריק. החברה המזעזעת הסבירה לאחות שלפני שעה היא קיבלה החיה אחרת, אחות הופתעה מאוד וטענה שלא הגיוני, כי בזמן המחלה בכלל אסר להזריק ההורמונים.
ושהיא תדבר עם הרופא. לאחר כמה דקות התקשר רופא שהתנצל על אי הבנה וטען שאחות ראשונה טעתה ולא בדקה איתו ונתנה הנחיה על דעת עצמה, אבל לא קרה כלום מזריקה אחת לא יקרה כלום. חברתי כתבה תלונה להנהלת בית חולים וקיבלה תשובה שיחזירו לה רק את עלות התרופה שבוזבזה עקב זריקה שגויה, אבל מה עם עוגמת נפש וגם איך אפשר לסמוך על האחיות שמתנהלות כך? ואם היא הייתה נותת הנחיה לא נכונה? ואם זה יקרה לעוד פציינטית ואם החברה שלי הייתה מקבלת סיבוכים ועוד?
האם יש עילה לתביעה על רשלנות רפואית? והאם יש טעם לנסות לקבל פיצוי כספי?
 

acka

New member
אכזבה

אני מבינה את האכזבה העמוקה של חברתך.
התנהלות כזאת היא בעיני דבר לא לגיטימי.
לגבי רשלנות רפואית - זה מושג משפטי ואני ממש לא עורכת דין.
למיטב הבנתי קודם כל יש להוכיח נזק ואני לא חושבת שחברתך תוכל לעשות זאת.
לכן לדעתי מדובר בבזבוז זמן וכסף.
אני מצטערת מאוד על עוגמת הנפש שהיא עברה ומקווה שבקרוב יגיע ההריון המיוחל.
 
האם מותר להזריק הורמונים כשחולים? - בטח !!

אלא אם כן יש מצב רפואי מיוחד ומחלות רקע בעיתיות / או מדובר לא באיזה צינון/שפעת/וירוס רגיל אלא מחלה קשה יותר שמקפיאה טיפולים.
אחרת מעולם לא שמעתי על זה שעוצרים טיפול באמצע. להפך, אפילו הליך של שאיבה (הרדמה מלאה) לרוב עושים גם כשחולים (כל עוד אין בעיות נשימה / כאבי בטן חזקים וכו). אז סהכ קבלת זריקה? לא מבינה למה הרופא החליט שלא, כנראה מפספסת משהו בסיפור רקע שלה.. אם מדובר בטיפול סטנדרטי ומחלה קלה, הסיפור הזה הזוי.
 
למעלה