התייעצות לפני מעבר ל-IVF

נגבב

New member
התייעצות לפני מעבר ל-IVF

היי לכולן,
אני חדשה כאן וכותבת בפעם הראשונה :)
אשמח לעצתכן וניסיונכן... אנסה לתת קודם כמה שיותר רקע עלינו:
בעלי ואני מנסים להיכנס להריון קצת יותר משנה, כאשר בחצי השנה הראשונה ניסינו באופן טבעי ומאז בעזרת הזרעות והשבחת זרע.
המחזור הטבעי שלי מאוד ארוך (באזור ה-46 ימים) ולבעלי יש בעיה בתנועתיות הזרע (היא קיימת, אך נמוכה מהממוצע).
את שתי ההזרעות הראשונות ביצענו עם רופא הנשים הרגיל לי (שהתגלה כשרלטן לחלוטין, אבל זה כבר סיפור אחר), פעם ראשונה באופן טבעי ופעם השניה עם איקקלומין.
את שלושת ההזרעות האחרונות עשינו עם ד"ר בוצ'ן לאחר שקיבלנו עליו המלצות בקופ"ח כללית, עם גונאל אף.
ד"ר בוצ'ן מקסים, משרה ביטחון וסופר מקצועי, אבל אני מרגישה אני לא מקבלת את כל מה שאני זקוקה לו במסגרת הטיפול דרך קופת החולים. לפעמים אני זו שצריכה להעלות הצעות ובעיות בעקבות קריאה ולמידה באינטרנט (לדוגמה: שמתי לב שהוסת שלי מגיעה מהר מאוד לאחר הביוץ, לפעמים פחות משבוע וגיליתי באינטרנט שזה לא טוב, אני זו שהייתי צריכה להעלות את הנושא ולהציע שאקח תמיכה ובאמת קיבלתי אנדומטרין בהמשך). זו תקופה כל כך רגישה ולא פשוטה, אני משקיעה כל כך רבה אנרגיות בכל סבב (לרוץ בבוקר לבדיקות דם, אולטרסאונד, להילחם על תורים מוקדמים כדי לא להפסיד עבודה, הזריקות בבית וכו') וחסר לי הדיוק בטיפול, מישהו שיתאים את התוכנית אלי ולא לעבוד לפי משהו גנרי עם קצת שינויים בכמות ההרומונים.
ולעניינינו - מה כדאי לי לעשות? לתת עוד צ'אנס לטיפול דרך קופ"ח? להמשיך עם ההזרעות? לעבור להפריות? לעבור לרופא פרטי? ואילו בדיקות מלבד פרופיל הורמונלי ניתן לעשות כדי לשלול בעיות נוספות?

* אני יודעת שאנחנו מנסים זמן קצר יחסית (אני בעצמי ילדת מבחנה לאחר שהורי ניסו להיכנס להריון כמעט 10 שנים!), אבל בינתיים החברות מסביבי נכנסות להריון בשניות ואני בכלל לא מצליחה לראות את האור בקצה המנהרה וקצת מיואשת מכל התהליך.

תודה!
 

Nashuki

New member
אחרי 5 הזרעות הייתי עוברת ל IVF

הגיע הזמן לעלות כיתה :) זו דעתי...ב IVF סיכויים הרבה יותר גבוהים. IVF זה גם כלי אבחנתי לזוגות לא מוסברים...( תנועתיות הזרע היא כבר לא בעיה בהזרעות, מאחר ועוזרים לזרע להגיע למקום) לא טופלתי מעולם בקופח, מהתתחלה הייתי בפרטי אז לא יודעת להגיד לך מנסיון. שמעתי מהרבה שהבדל משמעותי בין קופח לבין פרטי...כמו כמעט כל תחום הרפואה. מאוד חשוב שתטופלי על ידי מישהו שאת סומכת עליו לגמרי. יש פה בפורום אין סוף המלצות. אכן תקופה קשה, כולנו באותה סירה. צריך הרבה אורך רוח ולנסות להמשיך להנות מהדברים האחרים בחיים, עם כמה שזה קשה. המון הצלחה!
 

נגבב

New member
זה גם מה שאני חשבתי, אבל הייתי צריכה חיזוק :)

רק חבל שלרופאים הפרטיים המומלצים צריך לחכות כל כך הרבה... ניסיתי את פרופסור זיידמן ואת ד"ר בר חוה, שניהם לא פנויים לפני סוף ינואר
 

Nashuki

New member
או שתחכי או שתנסי מישהו אחר

רופאי פוריות טובים יש בשפע, אנחנו מבוקשות :) אני מטופלת אצל פרופ אורביטו וממליצה עליו. הוא ראש מחלקת פוריות של תל השומר. מקבל פרטי במרפאה בגבעתיים בימי ראשון ועוד יום שמשתנה. תחקרי קצת, ואם נראה לך התורים שלו דיי זמינים למיטב ידיעתי.
 
בעיה בתנועתיות

ממליצה מאוד להתחיל כבר עכשיו תוספי מזון לבעל.
בעלי לקח q10, לארגנטין ו e400. וחל שיפור מסויים.
&nbsp
שימי לב שלזרע לוקח חודשיים שלוש ליווצר. אז צריך הרבה סבלנות. לא רואים שיפור אחרי חודש שימוש אלא יותר.
&nbsp
לגבי IVF.. לדעתי אחרי 3 הזרעות גונל, בפרט כשיש בעייה בתנועתיות הזרע, כבר הגיע הזמן לעבור ל ivf. אבל מאחר ואת צעירה, את יכולה לתת הזדמנות נוספת.. אבל לא הייתי דוחה מעבר ל IVF מעבר לזה.
&nbsp
אגב, אם אפשר לשאול.. מה הביא את הוריך ל IVF? או שהם היו לא מוסברים?
 

נגבב

New member
תודה!

האמת שאמא שלי כנראה התביישה לספר לי כי גיליתי את זה ממש לאחרונה (כשרק התחלנו לדבר על הריון היה חשוב לה שאדע שמה שיש לה לא עובר בצורה גנטית), אבל היא עשתה הפלה לפני שהתחתנה עם אבא שלי במקום קצת מפוקפק וזה פגע לה במשהו במערכת שמנע ממנה להיכנס להריון באופן טבעי אחר כך.
לגבי הזרע - הבנתי שהוא גם יכול לטפל בבעיה בניתוח די פשוט אבל ההחלמה ממנו לוקחת כשלושה חודשים ורק אז אפשר לנסות להיכנס להריון שוב... אולי כבר לילד הבא
 

פאשון

New member
עכשיו אני קוראת את מה שכתבת

ועדיין, תשאלי מה היה הטיפול המנצח שלה.
IVF זה גם כלי אבחוני שיכול גם להסביר מבחינה מסוימת אם יש בעיה והיכן - למשל איכות ביציות.
יש הרבה רופאים טובים. תקבעי תור למי שרצית, גם אם התור הוא לינואר. ובנתיים תתחילי אצל מישהו אחר. אולי לא תצטרכי את התור.
 
אצלנו אמרו שסיכוי גבוה שניתוח לא יעזור.. אז

לא ביררנו לגבי זה.
אך ממה שבנות רשמו פה.. גם אם הוא עוזר, זה לזמן מוגבל בדכ.
&nbsp
לדעתי אם הבעיה היא אך ורק תנועתיות ולא מורפולוגיה וכו', אז כבר עדיף לא ניתוח אלא ללכת ל IVF שפותר את הבעיה. אבל שוב.. פחות מבינה בזה. אצלנו לא היה רלוונטי ואצלנו מעבר לתנועתיות אפס יש גם בעיית מרפולוגיה וכו.. שזה יותר חמור (כי IVF לא בהכרח "פותר" זאת, להבדיל מתנועתיות). אז אולי כן היינו שוקלים ניתוח אם הרופאים היו אומר שסיכוי גבוה שיעזור.
 

ODOD11

New member
הייתי ממשיכה לivf בהחלט

אבל נותנת עוד צ׳אנס לרופא מהקופה
 

פאשון

New member
אני הייתי מתחילה IVF

ועוד לפני זה מדברת עם אימא. הייתי בודקת למה היא לא נכנסה להריון. מה היה הטיפול המנצח. אולי יש פה עניין גנטי שהם הרפואה של היום תוכלי לפתור את זה במהירות.
אני מקווה שבאמת דרכך תהיה קצרה
 

נגבב

New member
זה לא גנטי...

כבר כשתחלנו לדבר על הריון אמא שלי סיפרה לי מה שהבעיה שלה ודאגה שאדע שזה לא גנטי, מי תיאר לעצמו אז שבסוף גם אני אצטרך לעבור הפריות

&nbsp
תודה רבה!
 

nr1000

New member
קופת חולים לעומת פרטי

אני גם נפלתי על רופא קופת חולים לא טוב ו3 חודשים רק ביזבזתי על איקקלומין שעשה לי רירית של 4-5 מ"מ ובעצם לא היה שום סיכוי... ואז החלטתי לעבור לפרטי (אורבייטו). גם שם אני מרגישה שאני צריכה להיות עם היד על הדופק ולעלות בעיות באופן יזום, שלפעמים נראה לי שאם לא הייתי מעלה לא היו עולות, אבל אין מה להשוות לקופת חולים. אני מרגישה שאני בידיים טובות.
עכשיו מתחילה סבב רביעי של גונאל אחרי הרבה התלבטויות אם לעבור כבר לIVF או לא, ולבסוף החלטתי לתת הזדמנות אחרונה, בעיקר בגלל המלצת הרופא ובעלי שנרתע מIVF. אז אני לא יכולה ממש להמליץ לך מה לעשות כי זה נורא אישי ומשתנה מאחת לאחת, אבל הייתי ב2 מתוך הצמתים שאת נמצאת בהם, ואני החלטתי לעבוד לפרטי, ולתת עוד הזדמנות רביעית לגונאל :) ואני שלמה עם 2 ההחלטות!
בהצלחה!
 
למעלה