שאלת פוריות אחרי הריון

שאלת פוריות אחרי הריון

שלום
מחפשת קצת תקווה. אני פוליציסטית עברתי טיפולים בעבר להשראת ביוץ ואחרי כמה טיפולים והפלה נקלטתי להריון תקין.
לפני הטיפולים לא הייתה לי וסת כלל לא קיבלתי יותר משנה.
במהלך הטיפולים היו וסתות מכדורים או אחרי טיפול כושל.
אחרי הלידה ואחרי שסיימתי הנקה התחילו להופיע וסתות דבר שחדש לי.
כבר בערך שנה שאני עוקבת ורושמת ויש וסת כל 40-50 יום. הוסת עצמה נמשכת בין 10-17 יום. ביצעתי בדיקות הורמונים כשבוע לפני וסת צפויה וניכר כי לא בייצתי. ועם זאת כן הגיע וסת אחרי מספר ימים. אם כך לא ברור מדוע הוסתות בכלל מגיעות. אני דיי הכנסתי לעצמי לראש שאחרי כל הבלאגן יתכן ואוכל להקלט טבעי. האם יתכן כי בחלק מהמקרים כן היה ביוץ? היו 2 וסתות קצרות יותר בכללי של כ30 יום אך עדיין ימי הדימום היו ארוכים.
האם יש שיטות לקצר את האורך הזה. האם ממליצות על כדורים טבעיים או כל דבר שיכול לעזור.
מרגישה שיש פה איזה שינוי אך בכל זאת עדיין לא שם.
כל כך לא בא לי שוב זריקות
 
תתיעצי עם רופא פריון לגבי גליקופאג'

יש נשים שזה עוזר להן להסדיר ביוץ.
זו בעיקרון תרופה לסכרת ולא הורמונים. אך מצאו שלפולציסטיות רבות זה עוזר כדי להסדיר ביוץ.
להבדיל ממה שחלק מהרופאים טוענים, זה עם פוטנציאל לעזור גם לנשים שלא בעודף משקל. ואפילו יש מקרים של תת משקל שזה עוזר.
שווה להתייעץ עם הרופא פריון.
 
בעבר הרחוק

קיבלתי אותה לכמה חודשים וזה השפיעה עלי זוועה על הגוף הרגשתי רע כל הזמן. ועם זאת בחצי שנה שלקחתי אפילו וסת לא קיבלתי.
 

פאשון

New member
כמה דברים

לגבי מטפורמין - מאוד משנה איך לוקחים אותה. אם מתחילים בהדרגה של חצי כדור בשבוע ולאט עולים למינון הרצוי אין סיבה לתופעות לוואי
לגבי הפוליציסטיות - הייתי מתחילה עם פרופיל הורמונלי. אם את לא רואה שבייצת אז אולי כדאי להתחיל עם עזרה מבחוץ. חשוב שהוסת תהיה פעם בחודש והגוף יהיה עם מחזור. אחרת, זה עלול לפגוע בעוד כל מיני מערכות כמו הסוכר, בלוטת התריס.
אולי תנסי דיקור לפני שאת מתחילה עם הורמונים.
ועוד דבר - אחרי הנקה לפעמים לוקח לגוף להתאפס על עצמו כמה חודשים. אני מכירה בנות ללא בעיות שהמזור שלהם הגיע כמה חודשים לאחר סיום ההנקה. זה משנה כמה הנקת כי זה משפיע על הפרולקטין
בכל מקרה כדאי להתייעץ עם רוםא לפני הכל.
 
אממ

אכן לקחתי בהדרגה מטפורמין, זה לא עזר הרופא ראה שהגוף לא מתרגל אחרי כמה חודשים וביטל את העניין. בפרופיל הורמונלי אני עדיין פוליציסטית עשיתי כבר פעמיים בחודשים האחרונים. אם אתחיל שוב טיפול בטח אעשה שוב.
לגבי עזרה מבחוץ, מבחינתי עזרה מבחוץ זה ללכת שוב על זריקות כמו בסבב הקודם. בסבב הקודם עשיתי גם דיקור שלא עזר. תוהה אם יתן משהו הפעם. אולי כיוון שעכשיו יש וסת אולי משהו ישתנה.
דווקא בצורה מפתיעה המחזור הגיע כחודש אחרי סיום הנקה, הנקתי חצי שנה.
בגדול כל נסיון טבעי שניסיתי טרם הטיפולים לא עזר דיאטות, דיקור,ויטמינים,שייקים גלוקומן,ויטקס, ולא הצלחתי אף להגיע למצב של וסת לא היה לי דימום יותר משנה. מרגישה שאולי משהו השתנה. מאוד קשה לי נפשית לחזור לטיפולים כי אלה היו שנתיים קשות מאוד, עם זאת יש רצון לעוד ילד. מנסה לנסות אחרת. אוף.
 

פאשון

New member
אמממ

הנקה חצי שנה היא לא הנקה ארוכה. הילד רק מתחיל עם המוצקים כך שאני מניחה שההנקה היתה מלאה אז יכול להיות שהמערכת ההורמונלית שלך עדיין לא מאוזנת. יכול להיות שייקח לה קצת זמן.
אני יודעת שהדיעה שלי לא פופולרית פה....אבל אולי תנסי איקקלומין? אם יש לך מחזור אז יכולה אולי להיכנס להריון נוסף עם איקקלומין.
אם זה לא יעזור, לדעתי אין מנוס. עם בעיות הורמונליות מטפלים עם הורמונים. ויכול להיות שהפעם הדרך תהיה קצרה יותר.
 

פאשון

New member
אני רוצה לסייג לגבי גלוקופאג

גלוקופאג עוזר לפוליציסטיות עם או בלי עודף משקל שיש להן תנגודת לאינסולין כחלק מהתסמונת. אחרת, אין באמת סיבה לקחת את זה ולהפך, זה יכול דווקא לשבש.
חשוב לבצע בדיקות דם של סוכר, המוגלובין מסוכר ואינסולין בצום כדי לדעת האם יש או אין תנגודת לאינסולין.
 
קצת באיחור - מעקב אחרי ביוץ

אני גם פוליציסטית, מחזורים כל שנה לפעמים (כמה כיף בצבא!). גלולות למשך כמה וכמה שנים.
לפני שנתיים וחצי - הריון ראשון מאיקקלומין + מעקבים + בדיקות דם + דיאטה לפוליציסטיות (למרות שאני בתת משקל, זה לא קשור) + דיקור סיני. אחרי שלושה-ארבעה סבבים נקלטתי.
אחרי הלידה קיבלתי לראשונה רק אחרי שנה וחודשיים (אני עדיין מניקה). מאז, מחזורים כל 45 יום. כדי לא להשתגע, עקבתי אחרי הפרשות פוריות, חום השחר, צוואר רחם וכו (שיטת המודעות לפוריות). במחזור השלישי זיהיתי הפרשות פוריות. הזהרתי את בעלי (לא תכננו עדיין הריון). הוא אמר "מקסימום!" ועכשיו אני בשבוע 11.
&nbsp
יכול להיות שבחלק מהמחזורים בייצת ובחלק לא. אבל זה כבר עבר. תוכלי מעכשיו להתחיל לעקוב, ולזהות את בואו של הביוץ (שזה הכי חשוב), ולנטר שאכן קרה. אם את לא מכירה את השיטה, את יכולה לקנות או לשאול מחברה את הספר "שיטת המודעות לפוריות", ספר נפלא שמסביר הכל בפשטות. אם נוח לך באנגלית, אני ממליצה לקנות את המהדורה החדשה באנגלית, שעדיין לא תורגמה לעברית למיטב ידיעתי, שבה יש פרק מיוחד לשחלות פוליציסטיות.
&nbsp
לגבי אורך הוסת - עם זה לצערי אני לא יכולה לעזור לך, אני ממש לא מכירה את הנושא.
&nbsp
בהצלחה!
 
למעלה