חוזרת אליכן בעצב רב (אזהרת חפירה)

חוזרת אליכן בעצב רב (אזהרת חפירה)

הרקע שלנו הוא כזה...הבעל חולה ב-2 מחלות תורשתיות (דומיננטיות, כלומר לא חשוב שאני לא נשאית עדיין 50% להעביר כל אחת ורק 25% סיכוי לעובר בריא).
לפני כשנתיים פנינו ל-IVF+PGD באיכילוב מבלי שבכלל ניסינו טבעי - תמיד ידענו שאסור לנו.
סבב ראשון - 20+ זקיקים, גירוי יתר מטורף, לא הגעתי אפילו לשאיבה
סבב שני - נשאבו 17 ביציות, הופרו 11, בעקבות משבר בבית הוחלט להקפיא את כולם מבלי שאפילו אובחנו
סבב שלישי (לאחר חצי שנה) - פרוטוקול מוקפאים, הופשרו 6 וכולם חולים
סבב רביעי - פרוטוקול מוקפאים, אין מספיק רירית, תם הסבב
סבב חמישי - 10 הפריות, אחד בריא הוחזר, בטא שלילית ראשונה
סבב שישי - הפשרת 5 נותרים, אחד בריא הוחזר, בטא שלילית שניה
סבב שביעי - 9 הפריות מזרע מוקפא (הבעל היה בחו"ל אז הקפאנו לפני שטס), נמצא אחד בריא שהוחזר, הלם מוחלט בטא חיובית. הכפלה מדשדשת אבל בסוף בשבוע 6 נצפה דופק.

אחרי קריאה מרובה כאן אני יודעת הכל על כימי, אין דופק, ועוד שלל בעיות. לא הגעתי בתמימות, לא הסכמתי לספר לאף אחד, וכל בדיקה לוותה בהיסטריה וסיוטים בלילה לפני. לאחר סקירה ראשונה מוצלחת הרשיתי לעצמי להתחיל לספר וללבוש בגדים צמודים. אפילו לשמוח. ביצענו מי שפיר כדי לוודא שלא היתה פשלה ב-PGD ועל הדרך כבר עשינו גם צ'יפ גנטי.
לפני כשבוע (כשאני בסוף שבוע 20) הגיעו תשובות ראשונות, לעובר יש תסמונת לא נעימה שלא קשורה בכלל למחלות שניסינו למנוע. בלי סוף התלבטויות, מחקרים והתיעצויות הביאו אותנו להפסקת הריון מאוחרת באסף הרופא. ביום שלישי כשאני בדיוק בשבוע 22 יעשו לי גרידה (לא אפרט כאן, אני יודעת שלא מתאים לפורום זה).
הדבר היחיד שמחזיק אותי זה המחשבה על לחזור לטיפולים וכמה שיותר מהר להשיג הריון נוסף. אני כרגע בת 33, ומרגישה שאין לי עוד הרבה זמן כי אני רוצה 2 ילדים (כמה חמדני מצידי).
רופא הנשים שלי אמר שאצטרך לחכות 2-4 חודשים תלוי במצב הרחם. תלוי גם אם יהיו לי שאריות. יש כאן מישהי שחזרה לטיפולים אחרי גרידה? האם כבר לקבוע עכשיו היסטוסקופיה? לנסות להוציא מהקופה טפסי 17 כדי שיחשבו לי על 2016 ואז ישאר עוד 4 ל-2017 (אם אפשר בכלל)? כל עצה תתקבל בברכה
תודה לכל מי שקראה עד כאן....הפורום הזה היה בית כל כך תומך ועוזר בתקופות הכי שחורות שלא היתה לי בכלל תקווה
 

acka

New member
חששתי שאנחנו מכירות

ראיתי את הפוסט בפייסבוק שחברה שלך פירסמה בשבילך לגבי הגרידה.
חששתי שזו בטח אחת מאיתנו.
כמה כאב לב.
שמחה שלפחות יש לך תור לגרידה.
אני מכירה היטב את התהליך כי ליוויתי חברה קרובה שנאלצה לעבור אותו בשבועות דומים.
בקצרה - הענין הוא לא רק הגרידה, אלא גם השבוע בו את נמצאת ומה שזה אומר לגבי מצב הרחם.
כרגע אין מה לדאוג לענין והיסטרוסקופיה בפרטי אפשר לקבוע תוך שבוע.
מקווה שזה יעבור בקלות מבחינה פיזית ותוכלי לחזור לטיפולים יחסית מהר.
דברי איתי בפרטי, אם תרצי אפרט לך על התהליך ומה שאחריו.
משתתפת בצער על האסון. פשוט איום מה שאת נאלצת לעבור.
&nbsp
&nbsp
 
אכן, זו אני

אני אשמח לדבר איתך בפרטי...מנסה לשלוח מסר (תפוז לא תמיד משתף פעולה)
 

natnat30

New member
חיבוק גדול

הסיפור שלך קשה לי לקריאה.
אבל איזו מדהימה את שכבר בסוף הפוסט את כבר מסתכלת קדימה. כמה כוחות!
חיבוק מנחם.
מקווה שהדרך תתקצר.

נ.ב - אפשר לשאול באיזו קבוצה בפייסבוק פירסמת? מחפשת קבוצת פוריות סודית..
 

דנה44442

New member
רק רוצה לתת חיבוק ענק


אני לא יןדעת לענות על מה ששאלת אבל יודעת כמה זה קשה להפסיק היריון שחיכית לו כל כך הרבה זמן. שולחת לך חיבוק ענק ומקווה שהיריון תקין נמצא ממש בפתח
 

ODOD11

New member
איזה ניסיון נורא :(

שולחת לך הרבה כח להתמודד ומחזיקה אצבעות שיעבור כמה שיותר בפשטות מבחינה פיזית ושתוכלו במהרה לחזור לטיפולים ולהשיג היריון בריא בקרוב. ולא פחות חשוב.. מנטלית. שתהיי חזקה.
 

טוליתי

New member


משתתפת בצערך על הממצאים הקשים ועל האובדן.
כפי שאקה כתבה, החזרה לטיפולים תלויה בהתנקות מוחלטת של הרחם. מומלץ היסטרו במחזור שלאחר מכן.
בכל מקרה, הרצון להיות ב"doing" מאוד מובן. יחד עם זאת, את בתקופה קשה מאוד מבחינה נפשית, וחשוב לצד העשייה, גם לדאוג לנפש הדואבת. אני מקווה שיש לך מקורות תמיכה, וממליצה בחום על עיבוד הכאב אצל פסיכולוגית או עו"ס קלינית המומחיות לתהליכי אובדן. אמנם את הכאב שלך ואת הכאב של בן הזוג לא ניתן לקחת, אך חשוב לתת לו מקום, ולעבד אותו כדי להקטין את הסיכוי לטראומה נפשית.
ליבי איתך.
 
תודה, ועוד כמה שאלות

אני דואגת גם לצד הרגשי, זה לא נאבד בדרך. מתלבטת אם לחזור לפסיכולוגית שהייתי אצלה לפני שנה למשך כמה חודשים, או למצוא מישהו חדש שמתמחה בזה.
כפי שכתבת, זה חשוב לצד העשייה, אבל לא הייתי מעכבת את העשייה (כל עוד ניתן פיזית).
מה שאני מנסה להבין זה מתי לרוב ניתן לחזור מבחינה פיזית?
אצל מי מומלץ לבצע היסטרו? ציינת במחזור שלאחר - האם זו בדיקה שמבוצעת בזמן מחזור, או שהכוונה לתת לגוף לעבור מחזור אחד "להתאפס" ואז לעשות את הבדיקה?
 


אני ממש מבינה את הצורך למהר לטיפול הבא. ויש גם יתרונות פיזיולוגיים להקלטות מהירה ששוה "להתלבש" עליהם.

היסטרו' אחרי הווסת הראשונה..
אצלי ניסינו פרוטוקול עם גלולות כדי לא לפספס חודש - אבל בייצתי למרות הגלולות.. אולי אצלך זה יעבוד, תשקלי עם הרופא את האופציה..

אם היה לך חיבור טוב עם הפסיכולוגית שווה לחזור אליה, ההיכרות הקודמת עשויה להקל על החיבור מחדש. אם לא אז נסי מישהו אחר, לשירה מהפורום "ההוא" בטח יהיו כמה הצעות.
לא יודעת לגבי התמחות ספציפית באובדן, אבל הפסיכולוגית שלי תמכה בי מאוד (ועדיין). אז מאוד חשוב שתהיה לך כימיה עם המטפל.
 

טוליתי

New member
היסטרו תעשי אצל גולדשמיט

חייבים להיות אחרי וסת אחת, כדי לעבור היסטרו. הימים האופטימלים לבדיקה הזו הם ימים 7-10 לווסת.
 

קרפי8

New member
חיבוק גדול


כמו שטוליתי רשמה,לצד הרצון הגדול והמובן להיות בעשייה תתני מקום גם לכאב שאת חווה.
מקווה שתצליחי לחזור כמה שיותר מהר לטיפולים ושתזכי להריון שייסתים ביידים מלאות
 

פאשון

New member
אני לא יודעת מה לומר

איזו התמודדות קשה. אני מצטערת כל כך על הדרך שאת עוברת. ממש שברון לב.
הרחם צריכה להחלים אבל גם הנפש. מאוד מבינה את הרצון להמשיך. למלא את הרחם שוב. להיות במקום אופטימי (עד כמה שניתן...). אני חושבת שהמשבר הזה הוא הזדמנות לצמיחה אישית בעיקר זוגית. כתבת שהיה לכם משבר. ואני מניחה שגם עכשיו זה מזמין אתגרים אישיים וזוגיים לא פשוטים. אני חושבת שחשוב לדבר ביניכם, וגם להיעזר באיש מקצוע (שמבין בפוריות, לדעתי). וכך ללוות אחד את השני עד להצלחה ולידיים מלאות. המסע הזה לא פשוט לשניכם....
ברמה הטכנית - אולי כדאי לקבוע תור להיסטרו במחזור לאחר הגרידה. אל תשכחי שההמתנה להיסטרו עם טופס 17 לוקחת חודשים....אז אני חושבת שהמערכת כבר תחליט בשבילך על איזו שנה להוציא את זה. אם יש לך מושלם אולי תוכלי להיעזר בו? ההחזר לפחות בכללית גדול מאוד.
 
תודה פאשון!

המשבר שהיה לא כל כך רלוונטי כרגע...בקצרה, בעלי בזמנו היה בספקות אם אי פעם בכלל ירצה להיות אבא (ספקות שהוא הביע בקול לראשונה בלילה לפני השאיבה). טיפלנו בעצמנו, ובכל תקופת ההיריון הוא כל כך התחבר ואהב את התינוק וממש לקח את ההפלה אפילו יותר קשה ממני.
אני מסכימה עם מה שכתבת שחשוב תמיכה, לדבר, ולטפל. זה אולי היה נשמע שאני לא נותנת לזה מקום אבל בורכתי במשפחה וחברים מדהימים שמאד תומכים. ואני לא מפסיקה לחפור להם...חשוב לי לדבר על זה ולא להדחיק. הרצון לחזור לטיפולים הוא לצד ההתמודדות, לא במקום. אני פשוט יודעת כמה זמן זה עלול לקחת....
אני אכן בכללית, אנסה לברר מה האופציות. אני מבינה שעדיף לקבוע כמה שיותר מהר אם התורים הם כל כך רחוקים. יש מישהו ספציפית שמומלץ וגם עובד עם כללית? אחרי כמה זמן כדאי לקבוע ביקורת אצל רופא נשים לעשות אולטראסאונד?
 

פאשון

New member


כל משבר בזוגיות קשור למשברים אחרים. בגלל זה כתבתי לך. גם אם הנושא היה אחר, רוב הסיכויים שהעיקרון נשאר או שזה מעורר שדים מהאוב או שדרך ההתמודדות דומה. איך שלא תסתכלי על זה, יש דגמים שחוזרים על עצמם. לטוב ולרע.
לא אמרתי שאת לא נותנת לתקשורת מקום. טוב שאת מדברת עם הסביבה. וזה נפלא שאת יכולה כי לא תמיד הסביבה תדע להכיל את גודל האובדן. לא ידען מה לומר או לעשות...לכן חשוב בעיקר לדבר עם איש מקצוע שידע לשקף את הדברים ולהביא למודעות דברים שאנשים "רגילים" לא רואים. תמיד זה במקביל. זה לא סותר.
לגבי ההיסטורו- חן גןלדשמיט מצויין. הוא עובד עם המושלם ומקבלים עליו החזר גבוה מאוד. התור שאני קבעתי היה תוך שבוע.
אולטראסאונד - שבועיים שלושה לאחר הגרידה.
 

rani rani1

New member
כירבולית הלביאה אין לי משהו חכם לייעץ

אבל מעריצה את הנחישות שלך, את האופטימיות שלך, מקווה שתהליך הגרידה יעבור בשלום ותיזרי במהרה לעוד סייקל שיסתיים בבטא חיובית ועובר בריא , בהצלחה והמון חיבוקים וחיזוקים
 
למעלה