הזרעות עם איקקלומין

Kessie29

New member
הזרעות עם איקקלומין

היי בנות! שואלת עבור חברה שלא בפורום. יש לה ביוצים טבעיים אבל מזה כמה זמן לא מצליחים להרות. היא החליטה ללכת על הזרעות. והרופא שלה הציע הזרעות עם איקקלומין. חשבתי שאיקקלומין מיועד לבנות שלא מבייצות. אני טועה? החברה לא מתלהבת מלקחת איקקלומין ומעדיפה הזרעות על בסיס טבעי, אבל הרופא אומר שזה מגדיל את הסיכויים להריון (אבל גם מגדיל את הסיכוי להריון מרובה עוברים). מה אתן חושבות? צריך איקקלומין? או שעדיף על בסיס טבעי? ואם בוחרים איקקלומין, למה צריך לשים לב? תודה רבה.
 

napit

New member
לא מתלהבת מאיקקלומין

כמה זמן הם מנסים להרות? בדקו את מצב הזרע?
ניסתה לעשות מעקב זקיקים? בדיקות? בדיקות הורמונים?
מלבד זה שאיקקלומין מעלה את הסיכוי להריון מרובה עוברים, הוא מדקק את רירית הרחם ובכך מוריד את הסיכוי להיקלט באותו החודש. בנוסף, ניתן לקחת את הכדורים ל-3 סבבים בלבד כי הם מעלים את הסיכוי לסרטן.

לסיכום, אני לא יודעת מה הרקע שלהם, אבל במידה והם ניסו אך ורק בבית ללא מעקבים הייתי עושה כמה סבבים עם מעקבים ואולי אפילו הזרעה על בסיס טבעי ועושה כמה בדיקות.
במידה ובכל זאת מתעקשת על הורמונים הייתי הולכת על לטרוזול או גונל ולא איקקלומין.
בהצלחה
 

Kessie29

New member
תודה :) ותשובות:

מנסים כבר 5 חודשים לבד. היא פוליציסטית. הבדיקת זרע תקינה. כבר שלושה חודשים עושה מעקב זקיקים. שמו לב שיש לה צניחת פרוגרסטרון סביב היום העשירי אז מקבלת תמיכה. היא שואלת האם ההורמונים שהצעת עושים אותה עבודה כמו איקלוקומין?
 

napit

New member
לבד זה גם אומר בלי מעקבים?

פוליצסטית והמחזור סדיר? בודקת לפי מקלוני ביוץ? הם לא תמיד אמינים במקרה של פוליצסטיות.
בכל מקרה, אם היא סומכת על הרופא שלה (מקווה שמדובר ברופא פוריות ולא רופא נשים רגיל) והוא החליט שנכון לנסות כמה סבבים של הזרעות פלוס הורמונים אז הייתי הולכת על זה.
לטרוזול אלה כדורים שעושים את אותה העבודה כמו איקקלומין רק לא מדקקים את הרירית. אני גרה בארה״ב וכאן התרופה מאוד פופולארית כקו ראשון.
גונל מקבלים בזריקות, היתרון של גונל שאפשר לשלוט במינון במהלך הסבב שזה חשוב מאוד במקרה של פוליצסטיות.
 
להתעקש על מעקב אולטרסאונד ודם בכל מקרה

שלוקחים הורמונים, ולא משנה איזה..
&nbsp
יכולה להגיד לך שמאוד מתסכל אחרי מספר מחזורי איקוקלמים לעשות לראשונה סבב עם מעקב ולגלות שהרירית 4 ממ ולא היה סיכוי בכלל.
לא פחות מתסכל ומפחיד לגלות בנוסף לרירית הדקיקה שמונה זקיקים גדולים.. ואין לך מושג מה היה במחזורי טיפול קודמים ועד כמה הסתכנת בריבוי עוברים.
&nbsp
גם אני לא מחובבי האיקוקלמין. גונל היא לדעתי תרופה טובה בהרבה ברוב המקרים.. לא מדקקת את הרירית, יותר קל לרוב לשלוט במינון, במינון המתאים להזרעה (מינון נמוך) אצל רוב מוחלט ממי שמכירה לא היו תופעות לוואי כלל, להבדיל מאיקוקלמין שגרם אצל הרבה בנות שמכירה/מכאן ציסטות ו/או כאבי בטן וכו.. וגם מבחינת שכיחות לבעיות כרומוזליות (שנמוך מאוד בשני המקרים) ממה שהבנתי בגונל זה זניח אפילו יותר. ממה שיודעת חיסרון אחד ויחיד לגונל ביחס לאיקוקלמין- שזה זריקות ולא כדורים.
 
לא ניסיתי את זה אבל -

התרופה הנ"ל מדקקת את הריריתוש וחייבים לשים אליה לב על ידי מעקבים של א.סאונד.
כמו כן כפי שכבר כתבת יהיה יותר סיכוי אבל בעיקר סיכון לריבוי זקיקים שיהיו ריבוי עוברים.
בקיצור - לא לשלול אבל להיות עם אצבע על הדופק/השחלות /הריריתוש
 

pollyjean

New member
רירית

לי איקקלומין לא עזר אבל יש לי חברה שלא מבייצת ועזר לה. צריך לשים לב לעובי רירית. האיקקלומין נותן להפוך רירית לדקה!! לי הגיע ל3.5 בזמן הזרעה
 
אצלי זה עבד

פעם לפני הרבה שנים.. הייתי קצת יותר צעירה ולא מוסברת, אחרי חצי שנה של ניסיונות "בבית"
הרופא נשים המליץ איקקלומין והזרעה - באותו חודש נקלטתי :)
אז עם כל השליליות שיש (רירית וכו..) לדעתי שוווה לנסות.
בהצלחה!
 

Cuenquitta

New member
למי שמבייצת סדיר אני לא בעד

אני השתכנעתי לקחת בתחילת הדרך, הרירית הדקקה מאוד וגם החודש לאחר מכן היה מבורדק. בנוסף, חסרון משמעותי הוא שאין כל אפשרות לעשות שינויים תוך כדי תנועה במינון, בניגוד לזריקות.
למי שמבייצת בלי בעיות- אני בעד הזרעה/יחסים על בסיס טבעי (אגב, אחרי מספר סבבי IVF לא מוצלחים הבן שלי נולד מהזרעה+יחסים על בסיס טבעי) או לעלות שלב לגונדוטרופנים.
בהצלחה מרובה
 
למעלה