האם איקקלומין באמת כל כך גרוע?

רצהאצה

New member
האם איקקלומין באמת כל כך גרוע?


היי כולן, אשמח לכל עזרה שלכן בנושא:

אני פוליציסטית, הבדיקות זרע של בעלי יצאו לא תקינות (בעיה בתנועתיות, פרט לכך תקין).

בביקור אצל רופא פוריות שהסתכל על תוצאות בדיקות הזרע הוא אמר כי "זה זרע בינוני אבל זרע שיכול להכניס להריון. *כרגע* זה נראה כמו בעיה של ביוץ", נתן לי פרוברה ואמר שננסה שלושה חודשים פרוטוקול של איקקלומין ויחסי מין- ואם לא יהיה הריון לאחר 3 מחזורים כאלו נעבור הלאה.
אני אמורה לקחת איקקלומין למשך חמישה ימים (יום 5-9) ולעשות אולטרסאונד זקיקים ביום 12/13, לשלוח לו את תוצאות הבדיקה והוא יסביר לי האם הכל תקין או שאני אצטרך לעשות עוד מעקב זקיקים לדוגמא.

אני קוראת ברחבי האינטרנט כל כך הרבה דברים שליליים על האיקקלומין ומתה מפחד. אני ממש כמעט ולא קוראת דברים חיוביים וזה מלחיץ. האם פשוט נותנים לכולן כברירת מחדל איקקלומין?

אז אחרי כל ההקדמה הארוכה מספר שאלות (ואני יודעת שזה לא פורום רפואי אך יש פה בנות עם המון נסיון ואני אשמח לכל מידע)-
1. האם לדעתכן חובה לעשות בדיקת דם יחד עם האולטסאונד זקיקים? כי הוא לא נתן לי הפנייה לבדיקות דם
2. אז עד כמה גרוע זה לקחת איקקלומין לשלושה חודשים? אני יודעת שכל אחת מגיבה לתרופה אחרת ובכל זאת...

אני באמת מקווה שעם תוצאות בדיקת זרע "בינוני" שכזה אני לא מבזבזת זמן עם איקקלומין במקום הזרעות.

תודה מראש לכל מי שטורחת ועונה, זה ממש לא מובן מאליו.
 

שירןג7

New member
היי

אני לא חושבת שאיקקלומין כל כך גרוע.. ממה שאני יודעת אצל רוב הנשים הוא גורם לבייץ וחלק לא מועט מהן נכנסות להריון. אז אם אפשר לעשות את זה ככה פשוט עדיף.
יש לו תופעת לוואי שהוא מדקק את רירית הרחם. אין לי מושג מה עושים במקרה הזה, כי אצלי אישית זה לא עשה את התופעה בכלל אז הרווחתי. אבל הבנתי שבמקרים מסוימים נותנים תרופה שתעבה את רירית הרחם.
יש שאומרים שיש קשר בין שימוש ארוך טווח של התרופה ובין סרטן ולכן לא נותנים יותר מ3 חודשים. מהבחינה הזאת הרופא שומר עלייך ועושה את הדבר הנכון.

לגבי זרע, אני אישית לא מבינה בזה, יכול להיות שבנות אחרות יוכלו לומר לך אבל להגיד בינוני זה לא ממש נותן אינפורמציה אולי תכתבי פה את הנתונים המדויקים.

לגבי בדיקות דם, כן, כדאי מאוד. אי אפשר לדעת איך את תגיבי ובדיוק בגלל זה כדאי לעשות. אני אישית בקושי הגבתי לאיקקלומין ככה שאצלי זאת לא הייתה בעיה. אבל נגיד ותגיבי חזק? זאת אומרת שיהיו הרבה זקיקים. תמונת הדם משלימה את האולטרסאונד. לא תמיד מהUs יודעים הכל.
למשל, כשהייתי עם זריקות לקראת הזרעה, היה רופא שעשה לי את הבדיקה והוא טען שאין זקיקים שלא רואים כלום. שזקיקים בגודל 12 זה לא נחשב. בבדיקת דם נחשי כמה האסטרדיול היה גבוה? יותר מאלף...שזה מצביע על גדילה של זקיקים רבים ביחד. היה צורך להוריד לי מינון. אם הרופא לא היה בודק גם דם הייתי מגדלת עוד זקיקים שזה מסוכן. שורה תחתונה, היו לי 18 ביציות!

כמו שהבנת מדבריי, אני בעד איקקלומין, רק צריך לעקוב. לראות איך את מגיבה ובהתאם לפעול.
 
במקומך הייתי הולכת להזרעות

בעיה בתנועתיות זה בהחלט משהו שהזרעות יסייעו בו. יכול להיות שאתם יכולים להרות גם בלי זה.. אבל למה לא למקסם סיכויים?
&nbsp
לגבי איקוקלמין.. לא מכירה מישהי שנכנסה להריון תקין מזה. ברור לי שיש כאלה.. אך איכשהו כל הבנות שמכירה באופן אישי זה דפק להן את הרירית.. וזה גם הרבה פעמים משאיר ציסטות אכ. אישית אני ממליצה דווקא ללכת על גונל במינון נמוך. שמהרבה בחינות הרבה יותר טוב. מהנקודת מבט שלי.. יש לו רק חיסרון אחד ביחס לאיקוקלמין שזה זריקה.. אבל זריקה ממש ממש ממש קלה..
&nbsp
לשיקולך... (עם הרופא כמובן)
&nbsp
לגבי בעלך- יש גברים שתוסף תזונה Q10 מסייע אצלם בבעיית תנועתיות. שווה לנסות. שימו לב שזה משפיע לא ברמה של כמה ימים אלא 2-3 חודשים קדימה. צריך להתמיד.
&nbsp
מקווה שאת מטופלת אצל רופא פריון ולא רופא נשים. זה קריטי.
 

רצהאצה

New member
תודה לשתיכן

מצרפת את תוצאות בדיקת הזרע (זאת בדיקה שנייה, התוצאות יצאו בה טובות יותר מהראשונה אך עדיין לא בנורמה).

אני מטופלת כרגע אצל פרופסור בנימין אלמוג, עברתי אליו מרופא הנשים שלי שאמר לי לחזור אליו כשאני אקבל מחזור, (כשכמובן אי אפשר לדעת אם ומתי זה יקרה, לפוליציסטית כמוני), אז החלטתי ללכת לפרופסור אלמוג שעד כמה שידוע לי הוא אכן רופא פוריות.

אמרתי לו שאני חוששת מאיקקלומין והוא אמר שהוא כרגע חושב שזה הפתרון ולא זריקות או הזרעות כי זה נראה כרגע כ"רק" בעיה של ביוץ. מקווה ממש שזה לא פשוט עוד פרוטוקול שנותנים לכולן ואני סתם אתאכזב...
אני אפילו לא יודעת אם יש לי מקום להחליט שאני רוצה ישר הזרעות, אולי לפי הקופה אמור להיות שלב מקדים (כמו איקקלומין)

 

Laceweaver

New member
לא יודעת לגבי איקקלומין...

אבל אותנו שלחו ישר להזרעות עם זרע באיכות קצת פחות טובה ממה שאצלכם.
גם לדעתי כדאי להתחיל ישר עם הזרעות, במילא בהזרעה טבעית לא עושים הרבה, רק דואגים שהזרע יגיע למקום הנכון בזמן הנכון... אז עדיף להגדיל את הסיכויים, במיוחד אם את צריכה לקחת תרופה לא ממש סימפטית כדי לבייץ. חבל לבזבז 3 חודשים בניסיונות טבעיים רק כדי חו"ח לגלות אח"כ שיש עוד בעיה
 
את לא צריכה מבחינת הקופה לעבור דרך איקוקלמין

זה לא מעניין אותם בכלל.. (מה שכן דורשים.. וזה רחוק ממך.. זה 3 הזרעות עם גונל או דומיו לפני ivf).
&nbsp
הזרע האמת נראה סבבה לפי הבדיקה. אז לא חושבת שהייתי מתעקשת על הזרעות.
&nbsp
לגבי איקוקלמין- כן זה טיפול סטנדרטי שנותנים כמעט לכולן. גם אצלנו עם בעיות רציניות בהרבה משלך בזרע נתנו את זה. בדיעבד הסתבר שאפילו הזרעות לא מתאים לנו, אז בטח שלא טיפול ללא הזרעות.
&nbsp
במקומך כן הייתי מתעקשת עם הרופא לגבי גונל. משארת שהוא מנסה לחסוך לך זריקות.. אך עדיף לקחת תרופה שהיא טובה יותר (מהרבה בחינות לדעתי האישית לפחות) גם במחיר הזה...
&nbsp
מה שלא תחליטי, בהצלחה.
 

acka

New member
איקקלומין

פגשתי כמה ילדי איקקלומין. לאיילת מתולתלת מבוגרות הפורום יש איזה 3 או 4 כאלו לבדה.
ויש לי חברות נוספות מפה ומהבית עם ילדי איקקלומין.
יש לתרופה הזו תופעות לוואי, כמו לכל תרופה.
ספציפית, בעיות ביוץ זו ההתוויה שלה.
את תמיד יכולה לנסות סבב אחד ואז לשקול מחדש את עמדתך.
אני הייתי נותנת לזה סיכוי.
בהצלחה.
 

בלונד23

New member
הייתי הולכת להזרעה כי

אם הזרע לא תנועתי - לא זז - הוא לא ייכנס לחלל הרחם. ואז לקחת איקקלומין סתם.
דבר שני אין ליטול איקקלומין ללא מעקב דם וUS.
 
למעלה