דברים שלא נעים לשמוע אחרי בטא שלילית ראשונה ב- IVF

אנאל2512

New member
דברים שלא נעים לשמוע אחרי בטא שלילית ראשונה ב- IVF

ביום שישי בצהריים הטלפון צלצל ואימת את תחושת הבטן שלי, תרתי משמע.
כל מי שידע (וזה היה ממש כמעט אף אחד) ניסה להגיד לי שאני פסימית, ושאיך בדיוק מרגישים את זה, ושלמה אני לא עם אמונה. ואני, שכל כך רציתי להאמין, שהינה, יקרה לי נס ובטיפול ראשון ארגיש קצה של חוט, אור קטן, אני הרגשתי שהפעם זה לא.
היום, יום ראשון, הלכתי לדיקור הקבוע. האמת, שדווקא רציתי לבטל, אולי מעייפות, ואולי מהכעס שאפילו זה לא עזר הפעם. אבל הלכתי, כדי לא ליפול לכעס ילדותי, וכדי להמשיך, לעלות על הסוס. ודווקא אז, אמרה לי המדקרת, אחרי שסיפרתי לה על הבטא המתסכלת, שהיא חייבת לשתף אותי שהיא בקונפליקט, היא רוצה לעזור לי, אבל מרגישה שהתחושות הרגשיות שלי, הכאב והעצב, גדולים כל כך, ואני פשוט צריכה להרגע, לנשום נשימות ולהרגע.
פשוט.
ממש פשוט.
היא כמובן התכוונה לטוב, והציעה שאלך לטיפול רגשי, ובמקביל, אמשיך אצלה. אולי ככה, המצב הרגשי, היא מציעה, לא "ייתקע" את התהליך.
תחושה של בדידות עטפה אותי ורציתי לאמר לה שאני כל כך מנסה, כל כך מנסה לנשום, להרגע, אבל שאולי, יומיים אחרי בטא שלילית, זה לא מה שאני רוצה לשמוע, זה לא מה שיחזק אותי.
כשיצאתי אמרתי לעצמי שאני גאה בעצמי, שדווקא הפעם לא נכנסתי לדכאון תהומי וגדול, לא שכבתי יומיים במיטה (אלא רק כמה שעות מול סדרה בסלון), שהלכתי לעבודה, הלכתי כבר לרופא לפרוטוקול חדש, חזרתי הביתה, בישלתי וסידרתי, ואפילו אלך לחדר כושר הערב. וכל הכבוד לי.
ואולי, אולי אין לי אפשרות לצפות ממנה להבין, שלנשום זו מטלה לא פשוטה, יומיים אחרי.
 
את מהממת !!!

הספקת המון בשביל בטא שלילית
וגם אם לא היית עושה כלום - מותר לך !!!
בטא שלילית היא כמו חרב בלב ואת זה אומרת צילה אחרי מספר דו ספרתי של בטאות שליליות
הכל מותר
אחר כך נרגעים ומרימים את הדגל בחזרה
 

Clair24

New member
באמת מהממת!

אין שום קשר בין רגשות חיובים או שליליים להצלחה או כישלון של טיפול.
אני באופן אישי מצאתי שזה שהרשתי לעצמי להתאבל כל פעם דווקא מאוד עזר לי להתאושש יומיים או שלושה או שבוע אח״כ. לכל אחת הדרך שלה ואת יודעת מה טוב לך.

צריך לעשות סקר כמה בנות נכנסו להריון גם כשהרגישו עצובות, מיואשות, עייפות, מתוסכלות, כועסיות או כל דבר אחר. אני מהמרת שהרבה.

 

malina83

New member
מסכימה עם כל מילה

גם אני הייתי במצב דומה, המדקרת שלי עם הזמן התחילה לרמוז לי שאני צריכה הפסקה מטיפולים, שהנפש זקוקה לריפוי ועוד כל מיני בסגנון, שהיא לא ירוצה לתת לי תקוות שווה ושאני צריכה להרפות. כל זאת בעודה בתחילת הריון שאני ראיתי אבל היא כמובן ניסתה להסתיר. הגעתי למצב שאני שוכבת אצלה על השולחן ודמעות זולגות ממני. היה לי כל כך רע, דווקא במקום של טיפול אלטרנטיבי שאמור להרגיע ולתת כוחות נתקלתי בחוסר הבנה. עזבתי אותה והבנתי שמי שלא עובר את התהליך הזה קל לו לומר ״ תשמרי על אופטימיות, תשחררי״. אני חושבת שאני לא צריכה להסביר את עצמי לאף אחד, או שאתם איתי או שנגדי. זהו, מספיק אני מנסה להיות נחמדה לרופאים ולאחיות , אין לי כוחות לאחרים. גם לא למשפחה.

וצריך גם זמן לבאסה. אפילו חובה. ואז ממשיכים הלאה. וכל הכבוד לך.
 

אנאל2512

New member
התחושה הזו שמישהו מבין אותך- אין לה מחיר

תודה לכן,
נשים שהן כאילו זרות אבל בעצם מבינות אותי הרבה יותר ממה שמשפחתי הקרובה או החברות הכי טובות שלי יוכלו להבין בתקופה הזו. באמת תודה לכן.
 

פאשון

New member
כל הכבוד על העמידה האיתנה!

ואני חושבת שהיא חסרת רגישות. זהלא קל להירגע. בטח לא אחרי בטא שלילית ובטח ובטח בIVF ראשון שהוא הקשה מכולם.
זה יפה שאת כבר על הסוס. וזה גם בסדר אם יש נפילה.
אני מאחלת לך שרק נפלת בסטטיסטיקה מרושעת והלוואי ובחודש הבא תוכלי לנשום לרווחה:)
 

hatalya

New member
לא יכולה לסבול את אלו שמציעות להירגע

שיירגעו הן! אני רוצה להיות לחוצה ועצבנית וכועסת ושכולם יתפוצצו. נשמע שלקחת את הבטא השלילית ממש טוב, הרבה יותר מההתרסקות הראשונה שלי. תמשיכי לאט לאט, את חזקה ומהממת ויהיה בסדר גם אם לא תירגעי (;
 

Nashuki

New member
ממש מזדהה

עם כל מה שכתבת. כתבת מקסים. איך לומדים לחיות עם האנשים האלו מסביב שפשוט לא יבינו לעולם מה עובר עלינו. כולל את בן הזוג שטוען שזה שאת ״לא משחררת״ ״לחוצה״ ״נותנת לזה להשתלט על החיים״ זה מעכב את התהליך. איך אפשר להסביר לאנשים שאנחנו ככ גיבורות יחסית למה שאנחנו עוברות. שיש לנו תעצומות נפש שאי אפשר להסביר. שזה שאנחנו מתפקדות, עובדות זה לא מובן מאליו בהתייחס לאנרגיה בגוף שפשוט מרוקנת לגמרי. אני לפעמים תוהה אם כשאני יושבת מול הרופא שלי ( פשוט חזרתי ממנו עכשיו) יש לו שמץ של מושג איך אני מרגישה. זו באמת סיטואציה שאני לא מאחלת לאף אחת בחיים..ובגלל זה מוצאת נחמה בפורום הזה. צרת רבים נחמת יחידים. תהי חזקה ומאחלת לך שהתקופה הזו תסתיים מהר. גם אני אחרי ivf ראשון ללא החזרה, ככה שלא הגעתי בכלל לשלב של לחכות לבטא...אז מאחלת לשתינו ivf 2 מנצח ??
 

טוליתי

New member
לא יכולת לתאר זאת מזוקק יותר, או טהור יותר.

תיארת באופן מדויק כמה המילים האלה, גם אם נאמרו ברגישות, הן קשות עד כאב.
ובוודאי שאחרי בטא שלילית צריך זמן לבכות...הרי רק אחרי הבכי הגדול מתחילים לנשום מחדש.
ואת חזקה וגדולה מהחיים, שבכלל אחרי שלילה הלכת לדיקור, שכבת קצת במיטה לראות סדרה, הלכת לעבודה, בישלת, התאמנת ועבדת, את פשוט גדולה. זה לא מובן מאליו.
&nbsp
חיבוק גדול, כי נראה לי שאת זקוקה לו
.
 
יקירה, מצטערת לשמוע על השלילי


ועוד יותר מצטערת לקרוא על היחס של המדקרת.
כשאת עובדת עם נשים שמנסות להיכנס להריון-סף הרגישות שלך צריך להיות גבוה וחייבים להוציא מהלקסיקון את העניין של "חייבת להירגע" מכמה סיבות:
&nbsp
א) כשאומרים "חייבת להירגע" זה ממש רחוק מלהרגיע.
ב) קשה עד בלתי אפשרי להירגע כשאת נלחמת להביא ילד לעולם, מזריקה לעצמך, לוקחת כמות מטורפת של הורמונים וכו'.
ג) גם אם יש כוונה טובה, יש דרך לומר את הדברים ופה היא פספסה ובגדול...
&nbsp
אני גם גאה בך שהבנת את המסר שלה ולקחת את זה בטוב ושלקחת את עצמך והתקדמת עם הטיפולים למרות השלילי. זה לא ברור מאליו.
&nbsp
 
למעלה