נושא חפור אני יודעת- איכות ביציות. אנא עזרתכן!

נושא חפור אני יודעת- איכות ביציות. אנא עזרתכן!

רקע: שנתיים טיפולים בנישואיי הראשונים (בהיותי פרגית צעירה בת 27)- לא הושג הריון והוגדרנו כ"לא מוסברים". התגרשנו, היו לי מספר בני זוג, מעולם לא "שמרתי"- מעולם לא נכנסתי לשום הריון ב"טעות".
נישואים שניים בגיל 36 ובלי לבזבז זמן התחלנו טיפולים. סחבו אותנו כמה חודשים בהזרעות (כי זה בן זוג חדש) ודרשתי לעבור ל IVF. עברתי שבעה סבבים במהלך כמעט שנתיים עד שהושג ב"ה הריון. במהלך הסבבים (ומספר רופאים שונים פלוס התייעצויות עם ה"תותחים" הכבדים)- שמעתי אינספור דעות אבל איש לא שם את האצבע על הסיבה האפשרית. למעט קופרמינץ שהסכים איתי שההשימוטו שלי (אוטואימוני) בהחלט אישו והמליץ לקחת קלקסן וסטרואידים. הושג הריון די מהר, שלצערי נפל בשבוע 8. לאחר מכן גם כימי. בהריון שהושג בסבב 7 הוחזרו 4 (!!!) עוברים, 2 מתוכן בלסטו. מי שטיפל אז היה פרופסור משיח שאמר שבגלל שאיכות העוברים שלי נמוכה ולאור הכשלונות המרובים- הוא לא חושש להחזיר ארבעה. שניים נקלטו, בשבוע 8 לאחד הפסיק הדופק וההריון המשיך עם חרדות רבות. תודה לאל זכיתי בילד מדהים שהיה שווה את כל הסבל ושברונות הלב.
לפני חצי שנה התחלנו לנסות שוב בתקווה לילד נוסף.
הרופא לא רצה לנפח אצלי תקוות שווא- גם בגלל הגיל שהתקדם מאז (אוטוטו בת 40), גם בגלל שה FSH טיפונת גבוה (12.2. בהריון הקודם היה 10) וגם בגלל הכשלונות המרובים בנסיונות הקודמים.
מציינת שתמיד ייצרתי יחסית הרבה ביציות גם במינונים נמוכים (ב 150 נשאבו 10 ביציות). נתון זה נשמר גם בשני הסבבים שהספקתי לבצע כעת ונכשלו, למרות הגיל ולמרות ה FSH כך שיש מקום לאופטימיות.... מצד שני- איכות העוברים לא טובה. גם בר-חוה וגם משיח טענו בעבר שזה מעיד על איכות ביציות לא טובה, אבל בשום דו"ח מעבדה לא קיבלתי הערות על ביציות.
הפעם, בשונה מהרופאים הקודמים שלי, הרופא ביקש באופן מיוחד מהמעבדה לבדוק ולכתוב על איכות הביציות, ובאמת- כתבו שהן כהות ומגורגרות.
עכשיו כמה דברים:
אני קוראת פה בפורום מושגים כמו "שיפור איכות ביציות", אבל מבינה מהרופאים שזה די בולשיט כי זה מצב נתון. פרוטוקול לא מתאים יכול כמובן לפגוע באיכות, אבל גם פרוטוקול מתאים לא יכול לשפר ולתקן. האם נכון?
"כמות על חשבון איכות"- גם על זה אני קוראת פה וגם זה נשלל ע"י כמה רופאים שטוענים שהאיכות נתונה כבר והכמות היא רק מספרית ולא תגרע מהאיכות (למעט כמובן אם הפרוטוקול פשוט לא מתאים אבל אז הוא יפגום בשתי ביציות בדיוק כמו ב 8...).
מכאן הרופא שלי טוען שאנחנו פשוט צריכים להמשיך עד שתופיע הביצית המנצחת שתייצר את העובר המנצח.
לטענתו, כל עוד אני מייצרת כמות יפה של ביציות, בפרוטוקול לא כבד ועמוס מידי (כדי שתהיה מינימום פגיעה ברירית לקראת השרשה) הגישה שלו היא להמשיך בלי יותר מידי שינויים.
אני מודה שלאורך כל הסבבים עשו לי הרבה מאד שינויים והסטטיסטיקות היו ממש דומות (הן מבחינת כמות והן מבחינת איכות).
אני מציינת שניסינו לשחזר את אותו הפרוטוקול בדיוק שהיה המנצח שלי ולא ניכר כל הבדל.
כמו כן אני מציינת שאני נוטלת דקסמטזון ומיקרופירין מתחילת סבב וכן מזריקה קלקסן מהחזרה.
אשמח לדעתכן בנושא שיפור איכות... ובכלל...
הכשלון בסבב האחרון היה לי קשה וכואב במיוחד
(אולי כי אחד העוברים שהוחזרו הוגדר חמוד ובאיכות דווקא סבבה יחסית, אז היתה לי ציפייה גבוהה מהרגיל)
תודה יקירות ובהצלחה מהירה לכולכן! אמן.
 

Lago Azul

New member
את עדין עם הורוביץ?

אני זוכרת שניהלתי איתך את הדיון הזה בעבר... הורוביץ בגישה של להמשיך לנסות אותו דבר באותה צורה שוב ושוב עד שמשהו יתפוס. אני פחות התחברתי לשיטה הזו והלכתי לבר חווה שאמר שאין לי שום בעיה רצינית (גם לי יש השימוטו וביציות באיכות לא משהו) ופשוט הטיפולים שקיבלתי לא היו ממש מתאימים לי. אני לא יודעת מי מבינהם צודק . אבל העובדה היא שלבר חוה יש יותר הצלחות במקרים מאתגרים מאשר להורוביץ. בר חוה אומר ואני ממש מסכימה איתו ש70 אחוז מהמטופלות יצליחו בכל טיפול אצל כל רופא בכל יחידה (אלו אותן בנות בפורום שממליצות על הורוביץ אחרי שהצליחו בטיפול הראשון או השני) ו30 אחוז זקוקות לטיפול מיוחד כדי להרות. מקרים יותר מאתגרים כנראה שלא כל דבר מתאים להן. אני ואת לדעתי ב30 אחוז האלו. עכשיו יכול להיות שגם עם הורוביץ יצליח לך... יכול להיות שגם תקלטי חודש הבא טבעי. התחום הזה נורא לא חד משמעי ויכולים לקרות בו כל מיני סוגים של ניסים. אני בדיעה של לסמוך עליהם כמה שפחות ולקחת את השליטה אלינו כמה שרק אפשר. לגבי הביציות- אני גם חושבת שהשימוטו זה שפגע בהן. בר חוה אומר שזה לא נכון. אבל אף אחד לא באמת יודע. לא בטוחה באמת שיש איך לשפר אותן אבל זולצובר המליץ על סטראוידים. את לוקחת סטרואידים רק מההחזרה או גם בסטימולציה?
 
הי. תודה. הוא דווקא שינה לי לגמרי את הפרוטוקול מהפעם הראשונה

דווקא הפרוטוקל הראשון היה של משיח (זה שהביא לי ההריון) אבל לא עבד טוב בכלל הפעם (גרם גירוי יתר וחוסר אחידות בגדילת הביציות). ניסיתי בעבר פרוטוקול של בר-חוה שתוצאותיו היו בדיוק אותן תוצאות...
לו הייתי משתכנעת שיש אפשרות שפרוטוקול מסויים ישפר איכות ביציות- הייתי משלמת כל מחיר אצל הרופא המתאים אבל כאן הבעיה שלי וכאן השאלה שלי... אם מצב איכות הביציות הוא נתון שכבר קיים- מה בעצם ההבדל?
גם לי בר-חוה אמר שההשימוטו לא פוגע בביציות ושהן כנראה "דפוקות" גנטית מלכתחילה... אז אמר. יש לו דרך להוכיח?
מצד שני אני חייבת לומר לך שכשבאתי להחזרה האימבריולוגית שיצאה אלינו שמעה אותו מסביר לי שמצאו שהביציות כהות ומגורגרות ואמרה לו מייד "נו, אז מה? מה זה נותן לנו? אנחנו כבר יודעים שזה לא ממש אומר הרבה" כמעט תקפה אותו אפילו... הוא ענה לה שעובדה שהן מייצרות עוברים פחות טובים...
&nbsp
לגבי סטרואידים- לוקחת מתחילת סטימולציה...
 

Lago Azul

New member


הלוואי והייתי יודעת אם יש דרך לשפר ביצית "דפוקה". לדעתי אם היא באמת דפוקה אז אין דרך לשפר אותה, את צודקת. אבל איך את יודעת אם היא דפוקה מהבסיס שלה או דפוקה כתוצאה מהטיפול?
אולי במקרה שלך את באמת יכולה להניח כי בסבב א' שלך ניסית לשנות הרבה וקיבלת אותן תוצאות.
ניסית סבב טבעי? אני מכירה כמה סיפורים שההורמונים הרסו את הביציות ובטבעי הן ממש סבבה.
אגב, כשאת אומרת "עוברים לא יפים"? לאיזו דרגה את מתכוונת? עכשיו כשאמרת "חמוד" התכוונת דרגה 2? ובאיזה יום מחזירים לך אותם? האם אי פעם היו לך מוקפאים?

הסיפור שלך ממש מענין אותי כי יש לנו מאפיינים דומים.. השימוטו, ביציות סוג ג' (מותר לנו לרדת עליהן?
), רופא ומעבדה. אז אני ממשיכה את הדיון הזה בפרטי...
 
ממה ששמעתי

שמעתי על אייל פוליטי שעושה טיפולים פרטיים בצפת.
יש לא מעט נשים שכתבו שהוא הציל אותן מבחינת איכות הביציות שלהן.
כדאי לך לחפש באינטרנט לגביו ומקסימום לעשות אליו טיול.
אני תכננתי לעשות את זה אבל ברוך ה' היו הפריות ועוברים.
הסתכלתי על זה כמו יום טיול שבו ניסע בדרך ליקב, נאכל ארוחת בוקר ועל הדרך נעשה טעימות של השוקולד הכי מדהים בעולם (ולרונה).

אני במקומך, זה מה שהייתי עושה.
ברור שצריך לעשות סבבים ולהשתדל - אבל לתת מקום גם לרפואה טבעית שאולי תוכל לעזור פה.
אל תקבעי לפני שתקראי את החומר שיש עליו וגם דעות (המון מהפורום הזה) - ואז תחליטי.

אם מהגירושים שחווית ולכל אורך השנים לא שמרת ולא נכנסת להריון, אולי יש משהו שצריך לבדוק.
בעלך לשעבר, יש לו ילדים?
 
תודה... אני חושבת שלא קראת כל מה שכתבתי...

יש לי ילד ב"ה.
יש לי תמיד הפריות ועוברים..
זה לא הנושא...
מאמינה מאד ברפואה טבעית (וגם עושה דיקור אצל אביב מסינגר) אבל לא מאמינה שאפשר לתקן ביציות פגומות... מצב נתון.
תודה בכל אופן
 
אוקיי

לדעתם של המטפלים ברפואה טבעית אפשר. זה מה שקראתי בכל אופן ולא הייתי שוללת בעצמי (אצלי זה יותר ביציות לא בשלות בכל טיפול וכבר התקשרתי לקבוע תור... אבל ביטלתי אחרי שהיו הפריות והחזרה).
אישית הייתי מנסה כל מה שאפשר לעשות באופן טבעי כי לעומת זרע שאפשר לעשות מיון, עוד לא ידוע לי על טיפול קונבנציונלי לביציות.

התייחסתי לזה שלא נכנסת להריון טבעי גם אחרי הגירושין. שזה לדעתי פחות אומר לא מוסברים....
 
בוודאי שהיום אני לגמרי מוסברת.... ביציות דפוקות והשימוטו

לא שזה משפר לי את מצב הרוח כמובן, אבל לפחות יש הסבר לוגי...
 

igalshiri

New member
DHEA

הי אופטימוסית, אני במצב דומה לשלך, בת 40.5 עם ילד אחד בן 3, כמהה לעוד ילדים ומשתדלת לא להתייאש מהמצב ומהטיפולים.
גם אני חוששת מאיכות הביציות שלי עקב כל מה שלא הצליח עד כה וכן הריון מהזרעה שנאלצנו להפסיק בשבוע 12 כי לא היה דופק.
אז אחרי כמה בירורים וחפירות שמעתי על DHEA. זה אמור אולי לעזור, כנראה שבעיקר בכמות הביציות לנשים עם FSH גבוה ולכן לנו זה פחות רלוונטי, אבל יתכן וגם יכול לסייע באיכות. הרופא שלי אמר שאני יכולה לקחת ואם לא יועיל גם לא יזיק. בארץ הבנתי שקצת קשה להשיג את זה, אני בדיוק בתהליכי בדיקה איך ואיפה אפשר, צריך מרשם רופא ואם את במכבי אז אצלם זה בכלל לא קיים, וברגע שמשיגים מרשם אז כנראה שצריך לגשת לסופר פארם. בארה"ב זה נמכר ללא מרשם כתוסף תזונה, כך שאם את מכירה מישהו שנוסע לשם - הרווחת.
זהו. מקווה שעזרתי, ושיהיה לנו הרבה בהצלחה!! :)
 
למעלה