שחלות פוליציסטיות

לילו155

New member
שחלות פוליציסטיות

היי מישהי סובלת השחלות פולציסטיות??
אתמול עשיתי בדיקת אולטרסאונד פנימי והרופא הסביר שיש לי שחלות פוליציסטיות וזו הסיבה שלא נקלטתי עד עכשיו.. מישהי??
 

אינדי88

New member
היי

גם אני פוליציסטית... וגם אני (מקווה) שזו הסיבה שעוד לא נקלטתי. העניין העיקרי של שחלות פוליציסטיות ופריון זה שאין ביוץ, או ביוץ סדיר וכך קשה לתזמן מתי לקיים יחסי מין. יש דרכים טובות מאוד לגרום לביוץ באמצעות הורמונים. מאחלת לך המון המון בהצלחה!
 
גם אני פולציסטית... אבל אצלנו זו לא הסיבה

מה שכן... למי שחלילה צריכה Ivf (אצלנו זה היה במקור בשל בעיה בזרע), אז פתאום פולציסטיות הופכת להיות יתרון אדיר. לרוב אצל פולציסטיות, בפרט אלו שלא מבייצות סדיר ועם הרבה זקיקים קטנים, מינון מאוד נמוך של הורמונים גורם לתגובה מאוד יפה ב Ivf.
כמובן שחייבים להיזהר לא לתת מינון שיהיה גבוה מידי לאותה מטופלת כי אז הייתרון הופך לחיסרון (תגובה חזקה מידי וגירוי יתר) אך בידיים הנכונות לדעתי זה יתרון...
&nbsp
מקווה שאצל שתיכן יהיה הריון גם ללא IVF. בהצלחה !
 

לילו155

New member
תודה יקירתי המון בהצלחה גם לך

בעזרת השם שניקלט בקרוב שתינו
תודה
 

NomNomNom1

New member
אני פוליציסטית

וזו הסיבה היחידה שבגללה אני לא יכולה להרות. עם זאת , יש לי כבר 2 ילדים ושלישי בדרך למרות הפוליציסטיות. כמו שאמרה זו שלפניי , לפוליציסטיות יש נטייה לייצר הרבה מאוד זקיקים במינונים שונים אבל אני לא רואה בזה יתרון אלא גם חיסרון כיון שמינונים גבוהים מדי הם כמו מעין "בקבוק" תבערה עבור חלקינו [לפחות זה מה שקרה אצלי] ואז יש יותר נטייה לגירוי שחלתי מוגבר בגלל שאיבה של הרבה מאוד ביציות ..... זו התמונה פחות או יותר כפי שהיא אצלי.
 

לילו155

New member
אז נכנסת להריון טבעי

או בעזרת טיפול??
מה שכן הרגעת אותי עכשיו.. אנחנו מנסים כבר שנה וחצי ואף רופא שבדק אותי לא דיבר איתי על בעיה בשחלות..
 

NomNomNom1

New member
כל הריון אצלי היה אחר

אבל בשני ההריונות האחרונים [השני והנוכחי] מה שעזר *אצלי* מאוד ככל הנראה היה פיפל לפני הטיפול. בהריון הנוכחי , היו לי מוקפאים מההריון הקודם , אז עקבנו אחרי הביוץ הטבעי שלי שנע בד"כ בעבר עד 60 יום וכעת לאחר הלידות , עמד על 45 ימים [שזה גם לא מעט] .
הצלחנו לאתר ביוץ מאוד מוקדם , הזרקתי אוביטרל , דקא וזהו למעשה.
לאחר מכן תמיכה של פרגניל ליום אחד ואנדומטרין.
בטיפולים שבהם עברתי שאיבה ניתן לי גונאל אבל מכיון שגונאל במינונים נמוכים יוצר אצלי מצב של ייצור זקיקים מוגבר הגעתי למצב של שאיבה של 20-28 ביציות בכל סבב שזה איום ונורא וממש מיותר , בטח כשאין מה לעשות עם כולם וזה מסב רק נזק וכאב...[מחסרונות הפוליציסטיות שלי לצערי]
 

acka

New member
פוליציזם

שחלות פוליציסטיות היא תסמונת שלמה עם מגוון מופעים:
ביוץ לא סדיר עד לא קיים, תמונה הורמונלית אופיינית, עודף משקל, שיעור יתר, אקנה, תנגודת לאינסולין, מראה שחלות פוליציסטי וכו׳.
כל אחת זוכה בקומבינציה אחרת.
אני נגיד זכיתי במראה שחלות אופייני, חוסר ביוץ ואקנה
יש לא מעט פוליציסטיות שכלל לא יודעות שהן כאלו ונכנסות להריון בלי בעיה.
זו גם נחשבת בעיה יחסית קלה - ברגע שמצליחים לגרום לביוץ הדרך מאוד מתקצרת.
למי שסובלת מעודף משקל - מומלץ מאוד לנסות ולטפל בבעיה.
זה לבדו יכול לסדר את הביוץ.
למי שסובלת מתנגודת לאינסולין כדאי לשקול דיאטה עם ערך גליקמי נמוך.
ישנן גם תרופות, כגון מטמורפין, שיכולות לעזור במצב הזה.
&nbsp
אז עכשיו השאלה מה המצב אצלך? מבייצת? סדיר?
סובלת מעודף משקל?
איך הזרע?
&nbsp
ובכל מקרה, ברוכה הבאה אלינו לשהות קצרצרה.
 

אינדי88

New member
לילו (-:

אנחנו מנסים כ-8 חודשים. מהרגע הראשון ידעתי שתהיה לי בעיה בגלל מחזורים חא סדירים ודיי על ההתחלה של הבירור נאמר לי שיש לי שחלות פוליציסטיות... קיבלתי איקקלומין ל-4 מחזורים ולא עבד... ואתמול עשיתי הזרעה ראשונה. מה איתך? הרופא שלך הוא רופא שמתמחה בפוריות? אמר לך איזה סוג של טיפול תתחילו?
 

לילו155

New member
אינדי88 :)

הרופא שלי הוא מומחה בפוריות ותאמת שבגלל שהייתי שנים עם גלולות אז כל רופא נשים שהייתי אצלו (והייתי אצל כמה. )אמר שהגוף צריך להתנקות וזה לוקח זמן אפילו שנה..כשעברה לה שנה ראיתי שזה לא משתנה והמחזור מגיע כל 38יום עד 40 התחלתי להלחץ וקבעתי לרופא נשים שרק מלהגיד לו שאני מנסה שנה וחצי והמחזור מגיע38-40 בלי לחשוב פעמיים הפנה אותי למרפאת פוריות..אתמול היה המפגש השני שלנו עם הרופא הוא הציע כמה שלבים ואמר לנו לבחור איזה מסלול אנחנו רוצים ברגע שהבנו מה הבעיה אמרתי לו שאני אומנם בת 31 אבל רוצה לעשות את זה לאט ובטוח לפני כל הפריה או הזרעה אני רוצה לנסות למצוא תביוץ ולנסות טבעי אז שלח אותי לבדיקות דם מסתבר שהביוץ כבר היה ושלח את בעלי לבדיקת זרע להסיר ספק ולקבוע פגישה אם יגיע מחזור.. לפי מה שקראתי נותנים איקקלומין לא?
 

אינדי88

New member
בדרך כלל

הטיפול הראשוני ביותר לפוליציסטיות כמונו זה מתן איקקלומין. יש נשים שזה עובד להן, ויש כמוני, שלא...
מקווה שלך יצליח... וגם אם לא, יש אופציות אחרות..
אני חושבת שאחד הדברים החשובים ביותר בתהליך הזה הוא רופא טוב שמתמחה בפוריות, וגם אדם שנוח לך איתו ואת סומכת עליו..
מחזיקה לכם אצבעות
 

לילו155

New member
אינדי 88

הוא נתן לי מרשם לזריקה אבל אמר לי לא לקנות ושאשמור את המרשם עד הודעה חדשה.. הבנתי שיש לכל זה תופעות לווי כמו שיעור יתר אקנה כאבי ראש הקאות מלחיץ קצת.. ומבאס ממש שהוא לא יודע להגיד לי מתי היה ביוץ אמר לי לחכות אם המחזור יגיע לקבוע תור אליו שוב ומפה נמשיך
הקטע של הזריקות ממש מלחיץ אותי ��
 

אינדי88

New member
גם אני

הייתי קצת לחוצה לפני, ויש לי פחד אמיתי (אמיתי אמיתי!) מזריקות. בן הזוג שלי הזריק לי וזה באמת לא נורא! בקושי דקירה קטנטנה ומהירה. לגבי תופעות לוואי- לא היו לי בכלל...
 

לילו155

New member
איזו זריקה?

אני קיבלתי מרשם לאוביטרל.. רק מרשם הד"ר אמר לא לקנות לא לעשות כלום כרגע..
 

gesta2

New member
אני אובחנתי עם שחלות פוליציסטיות כבר בתיכון

כמו שכבר כתבו לך מעליי, אם זו הבעיה היחידה אז מרגע שתתחילי טיפולים (אצל רופא פוריות, ולא רופא נשים "רגיל") יש סיכוי טוב שתיכנסי להריון במהרה.
בהצלחה :)
 
למעלה