רופא של אנדומטריוזיס

פאשון

New member
רופא של אנדומטריוזיס

אני שואלת בשביל חבר. הוא ואשתו מנסים כבר שנתיים להיכנס להריון ללא הצלחה. היא סובלת מכאבי מחזור קשים במיוחד. החשד: אנדומטריוזיס. אני יודעת שמאבחנים על ידי לפרוסקופיה. אני צודקת? יש דרכים אחרות?
האם יש רופאים שמתמחים באבחון? והאם יש רופאים שמתמחים בפוריות ואנדומטריוזיס שכדאי לפנות אליהם מאשר לרופא פוריות רגיל במידה והתשובה חיובית?
תודה לעונות
 

דנה44442

New member
אני מכירה רופא אבל הוא לא מומחה פוריות הוא מתעסק באנדו

רון שיינמן. הוא מאוד נחמד, הוא אבחן לי את האנדו.
 

פאשון

New member
שמעת אולי על קאופמן?

הדרך היחידה לאבחון זה דרך לפרוסקופיה?
 

דנה44442

New member
הי פאשון

שמעתי על קאופמן אבל לא הייתי אצלו ועל סוריאנו. לי לא עשו לפרוסקופיה. שנים אני סובלת מכאבי מחזור מאוד קשים, אבל אף פעם לא מצאו כלום באולטרה סאונד, רק כשהתחלנו את הטי]ולים איבחנו ציסטה ואז קאופמן אישר שהיא ציסטה אנדומטריומית. היא אמנם ציסטה אחת אבל היא עושה את הבעיה. אז גם הבנתי למה אולטרהסאונד באזור של הציסטה כואב לי ועוד. אני חושבת שהיא צריכה רופא טוב שיאבחן אותה ולא סתם רופא נשים רגיל. אני לא מכירה אחרים אבל שיינמן היה מאוד נחמד ועדין.
 

simba1231

New member
בטח שיש רופאים שמתמחים באנדומטריוזיס

וכדאי לה לגשת לאחד מהם בלי קשר לפוריות כי גם הבריאות שלה זה דבר חשוב והמחלה הזאת עושה גם נזקים שלא קשורים לפוריות. האבחנה הודאית היא באמת רק בלפרוסקופיה, אבל יש הרבה בדיקות שיכולות לעזור באבחנה כמעט ודאית כמו בדיקה גניקולוגית של מומחה, בדיקת דם, אולטרסאונד ועוד.
שמות של רופאים שקופצים לי לראש זה סוריאנו ושיינמן במרכז וקאופמן בחיפה. מאיפה הם? מומחה לפוריות שעובד הרבה עם חולות אנדומטריוזיס זה ד"ר אליצור (יש עוד, פשוטלא מכירה).
תזמיני את אשתו של החבר לפורום אנדומטריוזיס בתפוז או לקבוצות של נשים עם אנדומטריוזיס בפייסבוק, בטוחה שישמחו לעזור ולתת עוד שמות :)
 

פאשון

New member
היא היתה אצל קאופמן

שבדק באולטראסאונד ואמר שאין לה. מצד שני, איך ניתן להסביר כאבי מחזור שאינם נורמלים בעליל? האם עליה לדרוש לפרוסקופיה? זה נהוג? כי אני יודעת שזה בהרדמה...לא פשוט....
 

simba1231

New member
כמה דברים

לא תמיד רואים באולטרסאונד ציסטות של אנדו, כנראה שגם בזה צריך "קצת מזל" בשביל שלפחות יהיה קל יותר לאבחן את המחלה הנאחסית הזאת. ואחרי שאמרתי את ד"ר קאופמן נחשב למומחה לאנדומטריוזיס ואני לא יודעת מה הממצאים ומה אמר לה.
ומצד שלישי... לא כאבי מחזור כאלו חזקים זה לא נורמלי ולא צריך להשלים עם זה בתור גזירת גורל. רופאים נוטים לזלזל ולפספס את האבחנה של אנדו' (למרות שקשה לי להאמין שזה המצב עם ד"ר קאופמן) וכל זמן שהיא סובלת שתתעקש ותנסה למצוא את הרופא שיעזור לה. בתחום של האנדו יש את ד"ר סוריאנו ומקבל גם באופן פרטי וגם בתל השומר ומבחינת פוריות את ד"ר אליצור (שווה אולי לשאול את החיפאיות בפורום הזה אם הן מכירות עוד רופאים שמתמחים בעבודה עם חולות אנדו').
ואחרי שאמרתי את כל זה, לפרוסקופיה זה ניתוח לכל דבר. כן הוא נעשה בהרדמה מלאה ובחתכים קטנים אבל זה ניתוח (כולל הנשמה וכל החבילה), צריך לדעת את זה. בד"כ הסיבות שממליצים עליה הן או בשביל לשפר סיכויים להריון או כדי לשפר איכות חיים של מטופלת. אישית, יכולה להגיד לך שאצלי היו שתי הסיבות לניתוח שעשה לי רק טוב בדיעבד (בשביל ההגינות אגיד שלא הייתי בטיפולים לפני הניתוח ונכנסתי להריון רק מטיפולים אחריו. בקיצור, לא חושבת שזה סוף העולם לבחור בניתוח הזה והוא יכול לעשות גם רק טוב, אבל צריך לדעת שזה ניתוח על כל ההשלכות שלו.
מקווה שיהיה לה בהצלחה בכל מקרה שתבחר.
 

טוליתי

New member
הי

לא עושים "סתם" לפרסקופיה כדי לאבחן אנדו', מדובר בניתוח לכל דבר. אם לא איבחנו אנדו, והבעייה היא בעיית פוריות, ניתן לתת לה פרוטוקול פוריות שמתאים לאנדואיות, ולראות אם יש שיפור/הריון. האבחון שמדובר באנדו לא תמיד מקדם...
ד"ר אליצור קיבל המלצות מאנדואית בוגרת הפורום, עם בעיית פוריות פשוטה אמנם, אבל הומלץ בחום.
 
גם מכירה מישהי (עם אנדו חמור( שמטופלת אצל אליצור

(לא באופן ישיר, היא חברה של חברה, בעלת האנדו עדיין בטיפולים, החברה שגם טופלה אצל אליצור בהריון)
 

דנה44442

New member
טוליתי מנצלשת לשאלה

אם הבעיה היא אנדו (ציסטה אנדו) האם יש רופא פריון שאליו היא הלכה ועזר לה? כי אצלי זה משפיע על הכל כנראה: איכות הביציות כנראה וגם ההשתרשות.
 

טוליתי

New member
כן, ד"ר אליצור מבין בזה.

הייתה כאן אנדואית קשה במיוחד, anguly שגם ניהלה את פורום הורים בטיפולים. אצלה הפתרון היה לשאוב, ולא להחזיר אלא להקפיא. וההחזרה הייתה על דיכוי. היא עברה החזרות רבות לילד שני (מעל 10 אם זכרוני אינו מטעני), ורק כאשר דכאו את המערכת הצליחו "לכןן את התנור" לאפייה מושלמת.
&nbsp
אם אני לא טועה, פרופ' לאופר מירושלים טיפל בה
 

דנה44442

New member
אם אני רוצה להתייעץ בנושא הזה - זה בסדר לעשות את זה בשרשור

הזה? או לפתוח שרשור חדש? לא רוצה להתפרץ לתוך שרשור לא שלי :)
 

ענתי787878

New member
הייתי אצל רון שיינמן ואצל סוריאנו

שיינמן נחמד ונעים וסוריאנו זו טראומה.
גם אני סבלתי מכאבים חזקים ושניהם הציעו ניתוח. אני אישית לא בעד ניתוחים ברחם/שחלות והתייעצתי עם שלושה רופאי פריון שהיו נגד ניתוח בגלל הפגיעה האפשרית בפריון
אם בעלה מחפש מומחה כדי להקל על כאביים ואין תוכנית להכנס להריון כרגע יכולים ללכת לשיינמן, אבל לא הייתי מסכימה לניתוח. בעקרון רק גלולות מקלות אם לא בוחרים בדרך כירורגית.אם מחפש מומחה בשביל פוריות, הייתי הולכת לבר חווה, הוא מומחה נקודה. זה לא משנה ממה סובלים...היא מזומנת גם להתיעץ איתי בטלפון. אדבר איתה בשמחה
בהצלחה
 

דנה44442

New member
הי ענתי - שאלה לגבי בר חווה

את חושבת שבר חווה מומחה יותר לבנות עם אנדו ורזרבה נמוכה מאשר אליצור או לאופר שטוליתי המליצה עליו?
 

ענתי787878

New member
אני חושבת שבר חווה מומחה נקודה

ולכן לפוריות הייתי הולכת אליו אליצור לפי מה שאני יודעת נחמד ומבין בתחום.הוא פשוט עובד עם סוריאנו ויש לי אלרגיה אליו ולכן לא הייתי בוחרת בו.
 

דנה44442

New member
אפשר לשאול למה?

שמעתי על סוריאנו דברים מעולים. לא אישיותית אלא מקצועית. אני פשוט ממש מתלבטת אם להמשיך אצל בר חווה או לעבור למישהו שתחום ההתמחות שלו אנדו'. מצד שני יש לי גם רזרבה נמוכה ובזה בר חווה מומחה...
 

ענתי787878

New member
הי.. לא הבנתי

את שואלת למה בר חוה מומחה בעיני או שאת שואלת למה לא סוריאנו. בר חווה פשוט יצירתי ולומד מפעם לפעם ואנינחושבת שביחס לרופאים אחרים הוא מאוד מפוקס ו attentive. לגבי סוריאנו זה ענין של תחושה. לא משהו מבוסס
 

simba1231

New member
עונה בקצרה

לסוריאנו יש בעיה מסוימת של יחסי אנוש, קשה לי להגיד עליו שהוא לא נחמד (וצריך לזכור שהאיש עובד וטורח חלק ניכר מהזמן שלו לטובת חולות אנדומטריוזיס), אבל הוא בהחלט לא קל וישנשים שמסתדרות איתו ונשים שלא. מבחינה מקצועית אין מחלוקת שהוא רופא מעולה.
כמו שאמרתי לפאשון, אנדומטריוזיס זה לא רק פוריות, המחלה הזאת גם עושה לא מעט נזקים שהם מעבר לכאבי מחזור ובעיות פוריות (מוזמנת לחפש בגוגל סיפורים של נשים) ובגלל זה בלי קשר לפוריות ממליצה לכל מי שיש לגביה חשד להתייעץ עם מומחה לאנדומטריוזיס.
 
למעלה