מחלקת IVF תל השומר - טובים?

golden girll

New member
מחלקת IVF תל השומר - טובים?


שלום, רציתי לדעת האם יש כאן מטופלות IVF בתל השומר ואיך הם? מקצועיים?
 
אני בתל השומר

יש יתרונות ויש חסרונות בעיניי:
*מבחינת יתרונות- רופאים מקצועיים, מעקבים מסודרים, האחיות נחמדות ועוזרות במידת הצורך.
*מבחינת חסרונות- אין יחס אישי, במהלך הסבב את מקבלת הוראות מהאחיות ולא נפגשת עם רופא (אלא אם את מבקשת באופן ספציפי), רופאים מתחלפים- אין רופא אחד שמלווה אותך לאורך הטיפול אלא כל פעם רופא אחר מקבל החלטות לגבייך- שזה לדעתי החיסרון הכי גדול והוא משפיע על הטיפול.
זה כמובן מניסיון אישי שלי.. כל אחת עם נקודת מבטה שלה.
 
גם הדעה שלי דומה... הייתי שם שנה וחצי ב IVF ואכ עברתי לפרטי

יחסית לציבורי זה מקום טוב, רופאים מאוד מקצועיים, אבל כמו ברוב המקרים ברפואה ציבורית.. אין יחס אישי..
לפני שהגענו לשם עשינו הזרעות בפרטי.. היחס שקיבלנו בפרטי בזמנו לא היה "אישי" יותר ובטח לא מקצועי יותר. כך שלא תמיד מקבלים תמורה לכסף.. כעת אצל רופא מהטובים בארץ.. אז מרגישים בהבדל.
בהצלחה
 

ענבל ח1

New member
לא הייתי בתל השומר אבל

שמעתי נקודת מבט אחרת לגבי בתי חולים מכמה נשים.
הן אמרו שהן דווקא מעדיפות בית חולים על פני טיפול עם רופא פרטי כי הן חושבות שסיעור המוחות בין הרופאים השונים וזה שכל אחד תורם מעצמו דווקא מוביל לטיפול מיטבי. לא יודעת אם זה נכון אבל כך הן מרגישות.
בהצלחה!
 

golden girll

New member
איך מתבצע הטיפול שם? לא הבנתי

אני מתחילה עם רופא אחד ואז ממשיכה איתו טיפול שלם ואז בטיפול הבא הרופא מתחלף? או שבסבב טיפול אחד מתחלפים רופאים?
ומסתומרת מקבלים הוראות מהאחיות, הם שואלות את הרופא ואז מנחים אותנו מה לעשות, לא?
תודה
 

ענבל ח1

New member
עונה באופן כללי לגבי טיפול בבתי חולים

ממה שידוע לי וגם כפי שעולה מהתשובות פה הרופאים מתחלפים באותו סבב. זה לא אומר שאת רואה בהכרח כמה רופאים כי אני לא בטוחה שבכלל נפגשים עם רופא יותר מפעם אחת, אבל ההוראות מתקבלות ע"י "הרופא התורן" שמוסר אותן לאחיות ואז הן מוסרות לך.
מה שכן, אני הבנתי מחברות שהרבה פעמים הרופאים מתייעצים לגבי מטופלת ומקבלים החלטות ביחד ואת זה דווקא חברות שלי אהבו.
לשיקולך.
 
הסבר מדוייק

בתל השומר את מקבלת פרוטוקול מרופא אחד ותוך כדי המעקב כל פעם רופא אחר נותן הוראות שמעביר לאחיות והן מעבירות אלייך. את לא נפגשת עם רופא במהלך הסבב אלא רק בקבלת הפרוטוקול וביום השאיבה. כמובן שאפשר לבקש גם במהלך הסבב אבל זה לא הברירת מחדל, לעומת בתי חולים אחרים כגון איכילוב, ששם הרופאים עצמם מבצעים מעקבים ומסבירים לך על ההחלטות הרפואיות.
 
יש עוד משהו חיובי בציבורי לדעתי (מעבר לזה, ומעבר לעלות)

בפרטי, יש יותר אינטרס (אינטרס קר, כלכלי) של הרופא והמרפאה שדווקא לא תצליחי, ושתישארי יותר זמן מטופלת. באזורים בחו"ל בהן המרפאות מחוייבות לפרסם אחוזי הצלחה, זה כמובן לא ככה, כי האינטרס הכלכלי שלהם זה להציג נתונים יפים.. אבל בארץ, מרפאה עם מעט מטופלות, האינטרס שלה שהמעט מטופלות האלה ישארו אצלה.

ולבנות כאן שיגידו שזו "רק חשיבה כלכלית" ואנשים לא חושבים רק ככה, אלא מסתכלים גם על המטופלת המסכנה שמולם ורוצים בהצלחתה.. אומר שמאמינה באמת שזה נכון לחלק מהרופאים, אבל ממש לא לכולם.. ויש לו מעט עדויות מהעולם על רופאים שנתנו לחולים טיפול לא טוב כדי להשאיר אותם.. (ולמשל המקרה שהתגלה לפני כמה חודשים על רופא שרשם טיפולי כיומוטרפיה לאנשים בריאים, כדי להרוויח גם עוד מטופלים, וגם להרוויח מכך שאחרי כמה חודשים יכל להגיד שהם נרפאו מסרטן, סרטן שמעולם לא חלו בו, הוא רק רימה אותם לחשוב שחולים- מזעזע!!!).
זו אחת הסיבות, אך ממש לא היחידה, שלדעתי בפרט מי שמטופלת בפרטי (אך לא רק) כדאי לה מאוד להחליף כל ~2 סבבים כושלים רופא. או לחילופין, ללכת לרופא מומלץ במיוחד, שגם ככה יש לו רשימת המתנה של כמה חודשים ואין לו שום אינטרס להשאיר את המטופלת אצלו.

ההתנסות שלנו: אקדים ואתן רקע: אני פולציסטית עם ביוץ לא סדיר (וחשד שיש אי ספיקת גופיף צהוב / ביוץ לא תקין- כי הפרוגרסטרון נמוך אחרי "ביוץ") ובעלי עם זרע עם אגלוטונציה, תנועתיות אפס, מורפולוגיה בעייתית, כמות בעייתית.
היינו למשך כשנה אצל רופא פרטי (לפני יותר מ 3 שנים), והרופא הנ"ל גרר אותנו להזרעה אחרי הזרעה (X4).. על בסיס טבעי ! (כלומר מבלי להתייחס לבעיה שלי), ולמרות שהזרע מאוד בעייתי. כאשר הטכנאיות שטיפלו בזרע אמרו לנו פעם אחר פעם שאין לנו מה להשתמש בזרע כי לא הצליחו להפריד אותו בשל האגלוטונציה והוא כל הזמן התעקש שזה בסדר, עד שאמר לנו אחרי ההזרעה האחרונה ש "זה היה נועד לכשלון מראש" ושהוא ממליץ על IVF, אך מאחר והקופה אולי לא תאשר כי ההזרעות היו על בסיס טבעי, הוא ממליץ לעשות גם כמה סבבים על בסיס הורמונלי, כדי לרצות אותם. בשלב הזה אמרנו לו ביי.. עברנו לציבורי- לשיבא, היינו שם שנה וחצי, ובאמת הרגשנו שחלק מהרופאים שם נתנו לנו יותר יחס אישי ויותר הסברים מאשר הרופא הפרטי! אחרי שנה וחצי בשיבא, עברנו לבר חוה, ומאוד מרוצים. לראשונה עם רופא שסומכת עליו..

שיהיה המון הצלחה
 

golden girll

New member
עד כמה תל השומר מקצועיים ומצליחים בתחום לעומת בי"ח אחרים?

קודם כל, תודה לכולם על המידע.
אני קצת יסביר על עצמי, אני בשנות העשרים והסיבה לאי פוריות אינה מוסברת. לאחר כ6 הזרעות שלא צלחו והגעתי לשלב הפריות, מעוניינת לעבור לציבורי.
בעיקרון, קצת התלבטתי בין 2 בתי חולים: תל השומר או בלינסון. אבל ראיתי שהרופאים בבלינסון פחות טובים בכמה רמות מהרופאים מתל השומר.
אז אני נצמדת לשאל המקורית - עד כמה הם מקצועיים ומצליחים בתחום?
האם יש בתי חולים יותר מוצלחים מהם בIVF? תודה.
 
אין ספק שיש רופאים מעולים בתל השומר.. אבל.. העובדה שבכל פעם

נותן הנחיות רופא אחר.. בהחלט משפיעה לעיתים לטובה, לרוב לרעה.
לא יודעת איך זה בבלינסון.
בפרט מאחר ואת צעירה, והסיכוי שיוציאו מכם מספר עוברים טובים גבוה יותר, לדעתי שיקול לא פחות חשוב אצלך זה איכות המעבדה, מאחר וסיכוי לא נמוך שבתקווה יהיה לך מוקפאים.. למישהי מבוגרת בעשור, לטיפול IVF ראשון, הייתי נותנת לזה קצת פחות דגש מאשר אצלך, למרות שזה תמיד פקטור.
לדעתי המעבדה בתל השומר טובה, הם אפילו היו מוכנים להקפיא לנו עוברי יום 3 ביחידים.. שרוב המעבדות לא מוכנים.. כל העוברים היפים הוקפאו תקין, והפשרה הופשרו תקין 6 מתוך 7, שזה טוב..
אצלי אשית לא הייתה הצלחה שם.. והעברתי לבר חוה..
 

golden girll

New member
אין לי מושג מה זה מוקפאים


בהנחה ויהיו לי מוקפאים זה ימנע ממני בעתיד במידה ואצטרך להיות מטופלת אצל רופא פרטי במקום אחר? ומה עושים עם המוקפאים האלו?
 
מוקפאים...

נניח והוציאו לך 8 ביציות תקינות, והיו 6 הפריות. ונגיד שביום ההחזרה יש 4 עוברים יפים ואת רוצה להחזיר רק אחד. מה עושים עם שלושת העוברים הנוספים? עמלת כל כך כדי להשיג אותם ועכשיו יזרקו? מה פתאום! מקפיאים אותם.. אם נקלטת בהחזרה ראשונה, הם יחכו לך לילד הבא.. ויחסכו לך שאיבה נוספת, אם חלילה לא נקלטת, תוכלי להחזיר מוקפא בחודש שאחרי.. או אחרי הפסקה..
לא לכול הנשים יש מוקפאים... אבל לנשים צעירות יש סיכוי יותר גבוה... בפרט אם לא ידוע בעיה חמורה בזרע או בעיה של בלות מוקדמת.. עניינים שכבר היו כנראה עולים עליהם..

אם את עוברת לפרטי, תמיד יש אופציה לשנע את העוברים איתך.. זה לא סיפור מורכב מידי...

שיהיה בהצלחה !!
 

golden girll

New member
מספר עוברים

אוקי, והאם יש לי החלטה בלעדית בעניין של כמה עוברים להחזיר? כי אני יודעת שרופאים לא אוהבים להחזיר 2 ומעלה, וחלקם גם לא מסכימים.
ועוד שאלה, האם יש הבדל בין עובר טרי למוקפא? אני פשוט חסרת נסיון לחלוטין בנושא, תודה.
 
מאחר ואת צעירה.. וזה טיפול ראשון...

המלצות משרד הבריאות ממליצות להחזיר עובר אחד. רוב הרופאים הולכים לפי ההמלצה הזו.
הריון עם תאומים ויותר הוא הריון עם יותר סיכון. מניחה שגם הרופא שלך ימליץ לך ואולי אף יתעקש על להחזיר אחד. בפרט כשמדובר בבית חולים ציבורי (כי בפרטי חלק מהרופאים יעשו מה שהמטופלת רוצה, גם אם זה לא הדבר הנכון עבורה).
לא חושבת שיש רוםא שפוי בדעותו שיסכים להחזיר לך יותר משניים בשלב זה (לנשים מבוגרות בהרבה ו/או עם מספר כשלונות רב ב IVF - כן, לך לא).

לגבי למי יש סיכוי גבוה יור.. בסופו של דבר הסיכויים דומים, ואולי אפילו טיפה יותר לטובת המוקפאים. מכמה סיבות.. א. עוברים ששרדו הקפאה והפשרה הם מראש עוברים איכותיים יותר. עוברים לא איכותיים לרוב לא ישרדו את זה.. ב. יש טענה שקל יותר לעוברים להשתרש ברירית טבעית ולא רירית הורמונלית אחרי שאיבה. ג. מספיקים להחלים מהשאיבה..

אז למה לא תמיד להקפיא ולהחזיר רק מוקפאים? כי לא כול עובר ישרוד הקפאה והפשרה.. וכפי שרשמתי בהודעה הראשונית.. זה גם מאוד תלוי מעבדה והטכנולגיה בה משתמשים... לגבי שיבא הייתי מרוצה מאוד מהמעבדה שם, לגבי בלינסון לא מכירה..

המון הצלחה
 

golden girll

New member
חושבת על החזרת שתיים

אני חושבת על כיוון של להחזיר שתיים, אם כבר אז כבר אבל זה תלוי ברופאים ובתוצאות של השאיבה. שמעתי על מישהי שפספסו לה ביוץ פעמיים בהזרעה בתל השומר, אני מקווה שזה לא יקרה אצלי...רוצה לחשוב שזה בגלל שהם פחות מבינים בהזרעות מהפריות.
 

golden girll

New member
את יכולה לפרט יותר?

עוד לא התחלתי תהליך אצלם אז אני עוד לא יודעת איך זה ממש עובד. אבל יש להם מעבדה שהם עושים שם, לא?
 
למעלה