מחפשת הדרכה

מורנה1001

New member
מחפשת הדרכה

הי בנות, אני מחפשת מישהי שעברה הפריה באסותא רמת החיל ויכולה להסביר לי צעד אחרי צעד מה הולך לקרות. אני מאוד חרדה וזה מרגיע אותי כשאני יודעת מראש מה מצפה לי. אם אפשר לדבר בטלפון אשמח, המון תודה.
 

שדמת

New member
תיאור מפורט

אני מניחה שיש לך כבר רופא פרטי?
אם תכתבי באופן יותר ספציפי מה את רוצה לשאול - אשמח לענות.

באופן כללי, את קודם כל אמורה ללכת לפתוח שם תיק אצל המזכירות בכניסה למחלקה. לשם כך יש להביא התחייבות מהקופ"ח שלך (עליה את משלמת השתתפות עצמית, לפי הביטוח המשלים שלך), ואת כל הבדיקות שעשית עד עכשיו. בעיקר חשוב להביא בדיקות איידס, הפטיטיס, פאפ, נוגדנים לכל מיני מחלות זיהומיות, כירורג שד - אם הלכת אליו. לאחר פתיחת התיק תקבלי מהמזכירות מדבקות, אותן יש להביא לבדיקות באסותא, והן יודבקו על מבחנות הדם שלך, על הגליונות הרפואיים שלך וכו'.

במהלך הטיפול, מדי פעם - לפי הוראות הרופא, תצטרכי ללכת לעשות בדיקת דם ואולטראסאונד ואגינאלי במחלקה בבוקר (בין שבע לתשע בבוקר בערך). את יכולה לעשות את המעקב הזה באסותא, ואז הם מעבירים את התוצאות ישירות לרופא שלך. או שאת יכולה לבצע את הבדיקות בקופ"ח שלך, ואז את צריכה לדאוג להוציא את התוצאות עד הצהריים ולפקסס או לשלוח במייל לרופא שלך.
בהתאם לתוצאות הבדיקות, הרופא יגיד לך אילו תרופות לקחת ובאילו מינונים. ככה ממשיכים עד שהזקיקים מספיק גדולים, ואז הרופא יתן הוראה להזריק תרופה מבייצת (אוביטרל או פרגניל או דקאפפטיל) - אותו צריך להזריק בדיוק בשעה שהרופא יגיד.
השאיבה צריכה להיות בדיוק 36-38 שעות אחרי הזרקת המבייץ.

ביום השאיבה את מגיעה למחלקה 1-2 שעות לפני הזמן, אחרי 7 שעות צום מוחלט (גם לא מים). את נרשמת במזכירות, ומקבלת מדבקות חדשות.
אז את נכנסת למחלקת השאיבות. שם תהיה לך פגישה עם אחות, שתראיין אותך ותשאל אותך כל מיני שאלות רפואיות. אם יש איזושהי בעיה רפואית או בקשה מיוחדת - אומרים לאחות הזו. מהאחות גם אפשר לבקש נר רקטאלי נגד כאבים, שמאוד עוזר. מחדירים אותי לבד לפי הטבעת.
אח"כ מחליפים בגדים לחלוק של בית החולים ומקבלים חדר ומיטה. שם תמתיני לתורך.

כשיגיע הזמן, אח יגיע ויוביל אותך בהליכה עד ליד הכניסה לחדר הניתוח. שם ממתינים שוב. בינתיים יגיע הרופא המרדים לשאול אותך אם יש בעיות מיוחדות, תרופות שאת רגישה להן וכו'.

המלווה שלך יכול ללוות אותך עד לכניסה לחדר הניתוח, ולהמתין איתך שם. כלומר את לא צריכה להשאר לבד בכלל, מלבד בזמן השאיבה עצמה.

לחדר הניתוח נכנסים בהליכה, ומתיישבים לבד על הכיסא (כמו כיסא גניקולוגי). כאן את פוגשת את הרופא שלך, ויכולה לבקש ממנו בקשות מיוחדות, אם יש לך.
המרדים יחדיר לך אינפוזיה ליד שמאל (וגם יקשור את היד לסד, כדי שלא תזיזי אותה בזמן ההרדמה). כשכולם מוכנים, המרדים מזריק את חומר ההרדמה, ותוך מספר שניות תרדמי.

למרות שאישתי טוענת שאני יוצאת ערה מחדר הניתוח, אני לא מודעת לזה. כלומר ההתעוררות המודעת היא לרוב על מיטה בחדר ההתאוששות (לשם המלווה יכול להכנס). כלומר את לא מתעוררת לבד, אלא המלווה לידך. בחדר ההתאוששות אחות תברר שאת מרגישה טוב ולא סובלת מכאבים. אם הכל בסדר ואין כאבים, אחרי דקות ספורות בחדר ההתאששות אח חסון יגלגל אותך על המיטה לחדרך. שם צריך להעביר בערך שעתיים, כשאת מחוברת לאינפוזיה של נוזלים. במהלך הזמן הזה יביאו לך כריך ושתייה. אחרי ששתית והסתיימה האינפוזיה, יגידו לך ללכת לשירותים לעשות פיפי. ורק לאחר מכן ינתקו אותך מהאינפוזיה.
במהלך ההמתנה לשחרור יגיע הרופא ויגיד כמה ביציות נשאבו.
במהלך ההמתנה יש טלביזיה אישית שתלויה מעל המיטה, ועוזרת להעביר את הזמן.
אחרי שינתקו אותך מהאינפוזיה - שוב פגישה עם אחות, שתיתן לך הוראות להמשך (אילו תרופות לקחת לתמיכה) וכן מכתב סיכום שאומר כמה ביציות נשאבו. וזהו, הולכים הביתה.

למחרת יתקשרו אלייך ויגידו לך כמה הפריות היו וכמה עוברים התפתחו.

להחזרת עוברים מגיעים לרוב ביום השני או השלישי אחרי השאיבה (אבל זה תלוי ברופא, לפעמים במועד אחר). מגיעים שוב שעתיים לפני הזמן. מקבלים שוב את החלוק ללבוש. ממתינים בחדר המתנה עם עוד הרבה נשים אחרות (וטלביזיה שלא תמיד עובדת, אז כדאי להביא חומר קריאה).
בזמן ההמתנה שותים מים (יש מתקן מים בחדר ההמתנה) כדי להגיע להחזרה על שלפוחית מלאה.
ההחזרה דומה להזרעה, אם עשית בעבר. אפשר להכנס את בן/ת זוגך.
במועד ההחזרה הרופא יגיד לך כמה עוברים התפתחו, מה איכותם (אם הוא לא אומר - אפשר לשאול), וכמה הוא ממליץ להחזיר. זה הזמן שתצטרכי להחליט כמה עוברים להחזיר.
לאחר מכן תשבי על כסא גניקולוגי, יש טכנאית אולטראסאונד שמניחה מתמר אולטראסאונד על ביטנך כדי לראות את הרחם. במעבדה מטעינים את העוברים בתוך קטטר. הרופא מחדיר את הקטטר לרחם (כמו בהזרעה), תחת הנחיית האולטראסאונד.
לאחר ההחזרה הרופא יחזיר את הקטטר למעבדה, כדי שיבדקו שכל העוברים כבר לא נמצאים בקטטר ואף אחד לא נשכח שם. ולאחר מכן ישחררו אותך, עם מכתב שאומר כמה עוברים הוחזרו.

אם יש לך עוד שאלות, אשמח לענות.

אגב, לגבי חניה - יש הסדר חדש שמטופלות IVF מקבלות חניה מוזלת בחניון של אסותא. זה משמעותי רק בימים של השאיבה וההחזרה (כי בשאר הימים מגיעים לזמן קצר, ואז זול יותר לחנות בחניון הברזל). את ההנחה צריך לבקש מהמזכירות בכניסה למחלקה.

בהצלחה רבה!
 
אומנם לא אני שאלתי אבל הייתי צריכה בדיוק

הסבר כזה!
תודה רבה רבה לך מקסימה!!!!!!!!!
 

א ר 28

New member
מדהים!!

גם אני לפני הפריה ראשונה, וגם אני סוג של פריק קונטרול שכל זמן חייבת לדעת מה קורה ומה עושים..
ההסבר הזה שלך זה בדיוק מה שהיה לי חסר, פשוט תודה :)
 

Nouly

New member
שדמת שיחקת אותה ועוד טיפ קטן לדעתי רצוי לצרף

שיהיה בכתבות שנמצאות קבוע בפורום.
וד.א. אצלי גם מביאים אותי לחדר ניתוח על מיטה. ולא ידעתי שהמלווה יכול להיכנס
לחדר התאוששות. ואפרופו שם האחות צריכה למדוד לך לחץ דם כל כמה זמן, זה חשוב כדי לראות שהוא אכן
עולה חזרה בהדרגה. במיוחד למי שהוא נמוך בד״כ. ואני גם מבקשת למדוד עוד פעם אחרונה לפני שאני הולכת, במיוחד אם מישהי מרגישה עוד חלשה וקצת סחרחורת.
ואשמח מאוד לדעת לאיזה חניון בברזל התכוונת שיוצא יותר זול?
נ.ב. הישמרו מהמזנון למטה המחירים שלו אפשר לומר הפוכים משל ה״קופיקס״
 

thalassiosira

New member
חניון הברזל

אם את ממשיכה ברחוב הברזל, אחרי אסותא פונים ימינה בכיכר- חניון הברזל. אם פונים שמאלה לכיוון היציאה, יש משמאל את חניון הנחושת. אלה חניונים עירוניים, לא יקרים. עם הנחה של 75% לתושבי ת״א. אני תמיד חונה בהם, הרבה פחות בלאגן מהחניון של אסותא.
 

שדמת

New member
שמחה שעזרתי


עוד טיפ שנתנו לי לפני שהתחלתי הפריות - להביא גרביים נקיות. מותר להכנס לחדר הניתוח עם גרביים, וככה פחות קל, וגם יותר נעים (כי עם נעליים אי אפשר, ולא נעים ללכת יחפה עם נעלי הנייר החד פעמיות שמקבלים שם).
 

acka

New member
הועלה להודעות נבחרות, תאור מעולה ומפורט

 

מורנה1001

New member
כשאמרתי שאני צריכה לדעת הכל לא צחקתי...

האם העירוי הוא דרך כף היד או הזרוע?
כמה זמן לפני ההרדמה מכניסים אותו?
האם יתנו לבעלי להיכנס איתי רק לשלב של ההרדמה (מפחדת)?
האם יש כאבים לאחר מכן? על איזה משכך כאבים את ממליצה?

תודה!
 

נתנאלה2

New member
עוד כמה פרטים,

העירוי הוא בזרוע לרוב
אם כי פעם אחת החדירו לי בכף היד ,
כמובן תלוי במרדים ובמצב הוורידים,
מלווה , יכול ללות אותך עד לפתח חדר הניתוח, ואסור לו להכנס לחדר הניתוח,
לפיכך, הוא לא יהיה איתך בשלב ההרדמה ,
לרוב יש בחדר הניתוח אחיות נחמדות, שיטלפן וירגיעו אותך אם צריך.
שאלת הכאבים היא אינדיבידואלית ותלויה במספר הזקיקים שנשאבו,
ככל שיש יותר זקיקים, סביר להניח שיהיה כואב ,
תלוי כמובן במיומנות השואב,
אפשר לבקש ולרוב נותנים, נרות לכאבים, על מנת שתחזירי לפני השאיבה,
יש מקומות שהרופא עצמו שם לך לאחר השאיבה.
והכי הכי חשוב אחרי השאיבה לשתות הרבה
השתיה עוזרת להסתלקות חומרי ההרדמה במהירות.
ומסלקת את השפעתן,
בהצלחה !
 

acka

New member
ואופטלגין

מיד אחרי השאיבה ניתן לקבל אופטלגין נוזלי שמקל מאוד על הכאב.
וכמובן שכדאי לבקש כבר לפני את הנרות ולהחדיר.
 

שדמת

New member
העירוי מוחדר מיד לפני ההרדמה

על כל השאר כבר ענו לך.

תבקשי נרות נגד כאבים, כי לא תמיד מציעים לבד.
אסור לאחר כדי להספיק להחדיר את הנרות בזמן (לוקח להם זמן להתחיל להשפיע). פעם אחת הגעתי באיחור, אז האחות אמרה שכבר אין טעם לתת לי נר... אז בקיצור, תגיעי בזמן שאומרים לך לשאיבה.

כשאת מתעוררת מההרדמה, עוד בחדר ההתאוששות, אחות ניגשת ושואלת אם יש לך כאבים. אם את מתלוננת על כאבים, היא תיתן לך אופטלגין.
 

שדמת

New member
אפשר לבקש מהרופא שיחדיר את הנר כשאת מורדמת

תבקשי את זה מראש, ותזכירי לו לפני ההרדמה.
יש בתי חולים שבהם הרופא מחדיר באופן סטנדרטי. דווקא ברמת החייל הם נותנים לאישה להחדיר לבד.
לנר לוקח קצת זמן להשפיע, אז יכול להיות שתתעוררי עם כאבים. במקרה כזה מבקשים מהאחות אופטלגין נוזלי. זה משפיע מיד.
 
למעלה