בקשה להמלצות על אזורי מגורים ברעננה

1NoWonder

New member
בקשה להמלצות על אזורי מגורים ברעננה

הי אנשי רעננה,
אני מעונינת לשכור דירה ברעננה. שני ילדי (בני 12 ו- 8) הם דוברי אנגלית (חזרנו לפני כארבע שנים מארה״ב לאיזור מושבי השרון) וכרגע בודקים את האפשרות לעבור לרעננה. מחפשים שכונה נעימה, בטוחה, אנשים נחמדים באמצע הדרך, חינוך עם דגש על בתי ספר טובים עם מעורבות ואיכפתיות של הורים ושהילדים מרגישים בהם בטוחים ואוהבים ללכת לבית הספר (עד כמה שילדים אוהבים ללכת לבית ספר ;)) רצוי עם כיתות לדוברי אנגלית.
מקוה שלא רשמתי כאן רשימת אימה

אבל אם כן, גם את זה אשמח לשמוע.
בקיצור, מאוד אשמח לכל מידע שהוא.
תודה רבה!
 

delma

New member
שלום וברוכים הבאים

זה ישראל.
אין מפת אזורי פשיעה כמו באמריקה. אלא אם כן אתם תקועים באיזה שדה, רעננה נחשבת בטוחה. כמו שאר ישראל. בנוגע לבתי ספר, שר החינוך הוא בנט. צריך לקחת דברים כאלה בחשבון ומייד אסביר למה.
8 זה גיל בית ספר יסודי , ברעננה בתי הספר היסודיים מחלוקים לפי נושאים ששמים עליהם דגש יתר והם נלמדים בתיגבור. כל בית ספר קיבל נושא כזה. אם את לא רוצה שילדייך יגדלו להיות מתנחלים, המלצתי היא להימנע מבית הספר מגד שהנושא העיקרי שהוא קיבל זה תרבות מורשת קרבות ישראל, במקום דברים לא חשובים כמו מדע, אומנות, מוסיקה, ספרות וכיו"ב. כדאי שתבקרי בבתי הספר ותדברי עם המנהלים, הורים, תלמידים ותשאלי אותם אם הם מרוצים או לא.
רעננה עשירה בדוברי אנגלית, לא נראה לי שתהיה לך בעיה בקטע הזה.
 

1NoWonder

New member
תודה על התשובה! ...

בהחלט רלוונטית וחשובה.
מניחה שההשתייכות לביס היא על בסיס מקום המגורים.
לפי האינטרנט בתי הספר היסודיים הממלכתיים בעיר:
שקד
ברטוב
דקל
יחדיו
הדר
זיו?
ומגד
פיספסתי משהו? האם יש לך מידע על מי מבתי הספר הללו?
האם דין חטיבות הביניים כדין בתי הספר היסודיים? האם ידוע לך משהו על חטיבות הביניים?
לגבי שכונות המגורים השונות- ברור לי שזו עיר גדולה והומוגניות היא לא שם המשחק (וטוב שכך) אך האם ישנן שכונות שניתן לומר עליהן שהן יותר ידידותיות למשפחות? שבהן האוכלוסיה הרבה יותר מבוגרת? או מאוד צעירה? יותר חרדית? שכונה שתושביה משתייכים לרמה הסוציו אקונומית המאוד גבוהה וכו וכו׳.
ובקיצור, האם יש איזה שהם איפיונים לשכונות השונות בעיר?
תודה!
 

ערפל10

New member
השכונות עם הרבה אוכלוייה צעירה ברעננה

לב הפארק, 2005 ונווה זמר שנמצאת בבנייה.
 

delma

New member
כן, ההשתייכות לבתי הספר

היא על פי אזורי רישום (כמו באמריקה).
כפי שאמרו לך, השכונות החדשות הן שכונות עם אוכלוסיה יותר צעירה לרוב.
אם תגורי ליד בית כנסת, סביר להניח שיהיו יותר דתיים באזור. אין שכונות שהן רק דתיות. קרית שרת עוברת תהליך של ג'נטריפיקציה (חדירה של אנשים ומשפחות צעירים יותר לשכונה) אבל היא עדיין שכונה של ערסים. איפה שאת רואה מקבץ גדול של וילות חדשות את יכולה להיות בטוחה שמדובר באנשים עשירים, אבל גם לאלפרון (ראש ארגון פשע) יש וילה מפוארת, כך שזו לא ערובה לאיכות האוכלוסיה.
לא ידוע לי על שוני מהותי בין חטיבות הביניים, אבל אין לי גם עדכון בנושא.
 
למעלה