ארוחות צהריים בצהרונים של העירייה

meital nativ

New member
ארוחות צהריים בצהרונים של העירייה

שלום לכולם, הפנייה שלי היא בעיקר להורים לילדים שנמצאים בצהרונים (גני ילדים ובי"ס). במוצ"ש שודרה כתבה בערוץ 2 על כך שברוב הצהרונים בארץ האוכל שהילדים מקבלים הוא אוכל מעובד ברמות כאלה שמה שהם אוכלים זה פשוט ג'אנק! העוף זה לא עוף, הקציצות הן לא קציצות ובשורה תחתונה מה שהילדים אוכלים זה פחמימות עם פחמימות עם פחמימות (אפילו לירקות המבושלים דחפו פחמימות) והכל - עמוס בנתרן. מבירור שהתחלנו לעשות בגן בו נמצא הילד שלי - אחת האמהות פנתה בעילום שם לחברת הקייטרינג ומסתבר שיש כמה דרגות של אוכל ביתי-מעובד ושהעירייה בחרה את האופצי ההכי הכי זולה וכמובן - אוכל הכי הכי מעובד! מי שהילד שלו נמצא בגן יול"א או בצהרון של בי"ס יודע שאנו משלמים המון כסף בשביל זה. מן הראוי שהילדים שלנו יוכלו אוכל כמו שצריך. אנחנו בגן שלנו מתחילים את המאבק בנושא, אבל אני חושבת שכדאי שזה יגיע לעירייה מכמה וכמה גנים ורק כך נוכל להזיז את העניינים. מה דעתכם בנושא? אתם חושבים שזה ישנה משהו באמת? תודה
 
בשנה שעברה הילדים שלי היו בצהרונית

התשלום על האוכל נעשה ישירות לקייטרינג, לא דרך העיריה או בית הספר. הילדים היו מאוד מרוצים מהאוכל. (קייטרינג חזי) השנה הם לא בצהרונית, והבנתי שמסיבות שונות (אולי מחיר, אין לי מושג) עברו גם לקייטרינג אחר. בכל מקרה, לא בדקתי אבל נראה לי שאם ועד הורים רוצה לשדרג את האוכל בצהרונית כל שעליו לעשות הוא לתאם את זה עם הקייטרינג ולשלם קצת יותר. לא נראה שלעיריה יש ענין למנוע שדרוג כזה.
 
זה תלוי קייטרינג

ככל שההורים מעורבים יותר בבחירה - כך איכות האוכל גבוהה יותר. זה לא העירייה - אלו סידורים של ההורים. בשנה שעברה בדקנו בברטוב את הקייטרינג שמאחורי הטאבון והמנגל (שכחתי איך קוראים לה), כולל ביקורת במטבח. היא מספקת להרבה גנים וצהרוניות. שקל או שניים יותר יקר מהממוצע - אבל איכותי, היגייני וטעים.
 

meital nativ

New member
הבן שלי בגן יול"א

אני לא חושבת ששאלו אותנו לגבי בחירה של קייטרינג. זו הייתה החלטה מלאה ובלעדית של העירייה...
 
אתם יכולים להתעניין

בעבר (אמנם לפני שנים) כשילדיי היו ביול"א הצלחנו להביא לשינוי בתפריט ובקייטרינג ע"י התארגנות ועדי גנים והבאת הנימוקים לעירייה. דומני שביול"א זה הסדר עירוני כולל אולם אם יש בעייה באיכות המזון או בעייה תברואתית - העירייה מחוייבת ממילא לתקן את המצב ולא תמיד הם מודעים לבעייה מעצמם. רק כדאי שהנימוק לא יהיה טעם אישי בלבד אלא מבוסס ועקרוני. שווה להגיע פעם בצהריים לטעום ולראות - זו ההתחלה.
 

הילית111

New member
הבן שלי שנה הבאה אמור להיות בטרום חובה

ביול"א האם זה נחשב צהרון לעניין האוכל? הנקודה היא שהאם ביולא יש אפשרות להשפיע על חברת האוכל שלהם . בינתים הוא בגן פרטי אבל שנה הבאה יהיה בטרום חובה אני חושבת שגם נושא האוכל באמת צריך להיות שיקול הנקודה היא שהבנתי שאין לי פה ממש בחירה אני ממלא טפסים רושמת את הכתובת שלי וביוני מודיעים לי חגיגית לאיזה גן הילד שלי הולך מסכימה איתך אם ההורים יתאגדו זה בטוח ישנה משהו
 

ATAF151

New member
גם בגן פרטי צריך לבדוק טוב את העניין

בהרבה גנים פרטיים מקבלים גם כן אוכל תעשייתי זול. בנוסף, יש לא מעט ילדים שעושים שם בעיות עם אוכל, והגננות דוחפות להם עוד איזושהי תוספת (קוסקוס) חסרת ערכים תזונתיים רק כדי שלא יהיו מאוד רעבים.
 

gc7

New member
אני בעד!

תודיעי לי איך התחלתם במאבק ואני ארתום את ההורים בגן של הבת שלי.
 

meital nativ

New member
בינתיים - מייל לעירייה

לצערי חלק מהתגובות שקיבלתי מההורים בסגנון של "מה חשבתם? איזה אוכל נראה לכם שמביאים להם?" .... אבל לשמחתי זה חלק קטן. לי כן חשוב מה הילד שלי אוכל כי בארוחת הערב בבית הוא לא אוכל ארוחה בשרית (כיוון שאני יצאתי מנקודת הנחה שארוחה בשרית הוא אוכל בגן...) וזה נעשה לי חשוב עוד יותר כשהבנתי שאפילו הירקות המובשלים שמגישים להם - גם הם בלי ערך תזונתי של ירקות והעיבוד הפך אותם גם כן לפחמימות... אני מקווה שבאמת נצליח להפוך את הצלחת על פיה, אפילו אם בסופו של דבר זה ידרוש מאיתנו תוספת תשלום (למרות שברעננה אנו משלמים מחיר מאוד גבוה לגני הילדים ומן הראוי שלפחות את הדבר הבסיסי - אוכל לילדים! - יביאו כמו שצריך). אמשיך לעדכן אתכם...
 

ATAF151

New member
גם לא מדובר בתוספת גדולה

בחברות הקייטרינג, ההבדל בין מנה איכותית לגרועה מתבטא לפעמים רק בשקל עד שני שקלים למנה (כלומר כ 30 שקל בחודש). אני בטוח שהרבה הורים יסכימו לשלם תוספת כזו.
 

הרמוניה

New member
הילדים שלי בגני יול"א

ואשמח לקבל יותר פרטים על המאבן ולסייע במידת הצורך הרמוניה
 

meital nativ

New member
העירייה גוזרת קופון על חשבוננו...

עיריית רמת גן גובה מחיר דומה (ואף מעט פחות) עבור יול"א (לעומת רעננה) והם עובדים עם אותה חברת קייטרינג שעיריית רעננה עובדת איתה. ההבדל הגדול הוא שעיריית רמת גן הזמינה מהם את התפריט הביתי המבושל (היקר יותר והאיכותי יותר), ועיריית רעננה - את המעובד (והזול). אז לדעתי, עם עיריית רמת גן יכולה באותו מחיר לדאוג לתזונת ילדי העיר, גם עיריית רעננה יכולה! זה ממש לא יהיה בסדר אם ידרשו מאיתנו להוסיף עוד כסף. מקווה שהמאבק יצליח ושירתמו אלינו עוד גנים.
 

ATAF151

New member
במקרה הזה עדיף להיות חכם ולא צודק

קודם כל צריך עוד היום להסכים לשלם עוד כמה עשרות שקלים ולקבל את הארוחה הביתית. בשלב שני, אפשר ללכת לעיריה ולהתווכח איתם על גודל התשלום, ולהציג להם השוואות עם ערים אחרות.
 
יש לי הצעה עבורך

שוחחתי היום עם יו"ר ועד ההורים הנכנסת, היא מאוד מעוניינת לארגן את הגנים ולהכניסם לוועד. דברי איתה...
 
בדיוק היום

מצאתי בתיבת הדואר שלי את עלון הפרסומת שלך
 

meital nativ

New member
העירייה נתנה תשובה!

בינואר, עם פתיחת המכרזים החדשים, הם יחליפו את איכות הבשר... עכשיו מחכים לדעת - כמה זה יעלה לנו...
 
למעלה