יציאת מצריים

obobus

New member
יציאת מצריים

הי רותי, מה שלומך? איך עובר החג? משהו שחשבתי עליו בימים האחרונים.. כל הסיפור של יציאת מצריים, כמה ממנו אמיתי וכמה ממנו מיתוסים שהתפתחו עם השנים. הסיפור המקראי מדבר על מכות מצריים והניסים השונים שהוציאו את בני ישראל ממצריים, אבל האם זה לא סותר את מדיניות אי ההתערבות?
 

רותי 11

New member
obobus היקר

סיפור יציאת מצריים הוא לא באמת כמו שנכתב בתנ"ך נכון שלקחו מצבים מטאפיזיים והפכו אותם לפיזיים. יציאת מצריים זה בעצם היה מעבר בין תתי עידנים, סיפור משה אכן אמיתי סיפור בניית ערי מסכנות נכון אבל העיקרון היה יציאה מעבדות לחרות, עבדות החומר אבל העניין הוא שאנחנו פשוט בעקבות זה התחברנו לחומר בצורה הנמוכה ביותר שלו, אנחנו נמצאים במקום החומרי ביותר היום אבל מכאן אנחנו רק בעצם הולכים ומתחברים לרוח.
 

obobus

New member
כלומר

אנחנו "התחפרנו" עוד יותר בחומר ויש מי שהצליחו אז לעבור הלאה?
 

רותי 11

New member
אולי לא יודעת אם היו כאלה שהצליחו

לעבור, למרות שיש אוכלוסיות מסויימות שהצליחו לעבור אבל אני לא יודעת אם זה באותה תקופה ממש. אם תשים לב לכל הסימבולים שהיו שם עגל הזהב ולוחות הברית עגל הזהב בעצם מסמל את הסגידה שלנו לחומר, ויש את הקטע שמשה הוריד לוחות וראה שהעם סוגד לחומר ולא באמת הבין את הלוחות הראשונים שהיו בהחלט חוקים מטאפיזיים, והוא חזר שוב להר והוריד עוד לוחות עם פירושים יותר פיזיים זה משום שירדו בחיבור החרוני שלנו. התרחקנו מאלוהים.
 
למעלה