החלטתי באופן מיוחד לשתף אתכם בחוויית (חלק 01)

ינוקא1

New member
זה מצריך תשובה ארוכה , ואני בעבודה.

אז בערב אכתוב. תודה
 

ינוקא1

New member
ככה :

יש משנה במסכת ברכות האומרת כך : "חייב לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה, שנאמר "ואהבת, את ה' אלוהיך, בכל לבבך ובכל נפשך, ובכל מאודך" (דברים ו,ה): "בכל לבבך"--בשני יצריך, ביצר טוב וביצר רע. "ובכל נפשך", אפילו הוא נוטל את נפשך. "ובכל מאודך", בכל ממונך. דבר אחר, "ובכל מאודך"--בכל מידה ומידה שהוא מודד לך, הוי מודה לו בכול מאוד מאוד." על בשורות רעות (כמו אם מישהו קרוב נפטר) מברכים : "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם דיין האמת". ועל בשורות טובות מברכים ברכת שהחיינו : "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". (או ברכת "הטוב והמטיב") המשנה אומרת כי "חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה" כלומר , באותה שמחה בה אדם מברך על דבר טוב , צריך גם לברך על הרע. הסיבה היא שלפי היהדות כל מה שעושה ה' זה לטובה גם אם איננו מבינים. לכן צריך להגיד תודה על כל דבר. כמובן על מה שנראה בעיננו טוב וגם על מה שנראה בעיננו רע. לעומת זאת לעתיד לבוא לא יהיה רע כלל , וגם מה שהיה רע נבין בדיוק כיצד היה לטובה.לכן לעתיד לבוא ברכת "דיין האמת" לא תהיה קיימת ותהיה קיימת רק ברכת "הטוב והמטיב" - כפי שכתוב בקטע שהבאתי למעלה.
 

snoopytush

New member
תודה רק בבקשה מה

זה ברכת הטוב והמיטיב? אמרת שיל בשורות טובות צריל לברך או שהחיינו או את הברכה של הטוב והמטיב. וואלה לא ידעתי שמואדך זה מילה נרדפת לממונך חשבתי שהכוונה זה בכל כוונתך. כי כשאומרים למשל אני אוהב את X בכל מאודי הכוונה בכל ליבי.
 

ינוקא1

New member
בעיקרון

היום פחות מברכים הטוב והמטיב , אז זה בסדר אם לא תדעי מה זה . .. בעיקרון על דברים טובים מברכים שהחיינו וזהו. והפירוש ש"מאודך" זה ממונך הוא לא הפירוש הפשוט אלא סוג של "דרשה". כי אם כתוב בכל לבבך , ואחר כך בכל נפשך ואחר כך בכל מאודך , אז כנראה כל אחד מוסיף משהו על השני.
 

neophile

New member
המשנה אומרת

"המשנה אומרת כי "חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה" כלומר , באותה שמחה בה אדם מברך על דבר טוב , צריך גם לברך על הרע. הסיבה היא שלפי היהדות כל מה שעושה ה' זה לטובה גם אם איננו מבינים. לכן צריך להגיד תודה על כל דבר. כמובן על מה שנראה בעיננו טוב וגם על מה שנראה בעיננו רע." אבל מה זה אומר לבן אדם ? איך הברכה הזאת משפיעה על האדם , על הנברא ? האם עושים את זה רק בשביל לרצות את הקב"ה?
 

snoopytush

New member
ניופיל מה זה עושה משתנה מאדם לאדם

אבל בגדול אני חושבת ( מדימיוני את האירוע), שזה מכניס שמחה. למה? כי לתדר שלמילים חיוביות ודברים חיוביים יש אנרגיה כזאת שמרגיעה את הנפש ברמה מסויימת. לא משנה בשביל מי הם אומרים משנה איך הם אומרים האיך תמיד יותר חשוב מהמה. האם הם אומרים את זה בפחד חיל ורעדה? או בתחושת רווחה ושמחה?
 

ינוקא1

New member
אני חושב שזה "חינוך".

קודם כל אתה לומד שהעולם והקיום שלך אינם מובנים מאליהם וצריך להגיד תודה , וזה בכל הברכות. ספציפית בברכות הללו "דיין האמת" ו"שהחיינו" , בעזרת הברכה האדם מפנים שכל מה שקורה לו זה מאת הקב"ה. גם אם טוב גם אם רע , האדם מאמין יותר בהשגחה שיש עליו. וכאשר האדם מאמין בהשגחה היא מתחזקת. כשהאדם לא מאמין בהשגחה , ומאמין שהכל טבע ומקרה בלבד - זה גם מה שיהיה לו. כשהאדם מאמין בהשגחה ומאמין שבתוך כל דבר יש טוב ושהכל הולך לתיקונו ולשלימותו - זה גם מה שיהיה לו.
 
ינוקא

אני רוצה לשתף אותך בהתרגשות שהיתה לי השבוע, שלשום נדמה לי, הרדמתי את הבנות וממש שרנו את תפילת שמע ישראל, הרבה זמן לא אמרתי אותה, והיא עשתה לי ממש טוב באותו הרגע, אני שמחה לשמוע שזה מה שמרחיק מאיתנו יישויות לא חיוביות, תודה.
 

ינוקא1

New member
../images/Emo51.gif

וזה אכן מרחיק ישויות לא טובות. כך כתוב בגמרא : "ואמר רבי יצחק כל הקורא קריאת שמע על מטתו מזיקין בדילין הימנו שנאמר (איוב ה, ז) ובני רשף יגביהו עוף ואין עוף אלא תורה שנאמר (משלי כג, ה) התעיף עיניך בו ואיננו ואין רשף אלא מזיקין שנאמר (דברים לב, כד) מזי רעב ולחומי רשף וקטב מרירי".
 

franse

New member
מסכים בהחלט. לא צריך את ה' כל הזמן.

יש עוד אותיות באלפבית. למשל ז' ו-ח'...
 

hamamin

New member
שלושת היחודים שיקריים

ישו ואלוהים,מוחמד ואללה שאין עוד מלבדו והאדון השופט שהוא האחד ביהדות. שלושת היחודים תכליתם להפריד בין האדם והאחד, להגדיר את המופרדות ---- הם אינם התיחדות אלה גירושים ומשם הכח האפל שואב את זכותו לפעול על פי דיבור האדם בבחירה חופשית מוחלטת. אלוהים ישמור. כמה מילים קטנות עם כוונה ריגשית עמוקה גנבו את האדם ממקורו.
 

neophile

New member
אכן מצב עגום מאוד

מעניין מה משה רבינו חושב על היהדות של היום אם הוא בכלל מזהה אותה . הגדרת את זה מצויין "ם אינם התיחדות אלה גירושים ומשם הכח האפל שואב את זכותו לפעול על פי דיבור האדם בבחירה חופשית מוחלטת. אלוהים ישמור. כמה מילים קטנות עם כוונה ריגשית עמוקה גנבו את האדם ממקורו." ומאיפה נובעת הכוונה הריגשית העמוקה הזאת ? מה הסיבה לה? כייצד מפיקים אותה ?
 

hamamin

New member
הכוונה מנסה לחסל את הפחד

מפני העולם המוזר והלא צפוי,מפני הבדידות,מפני חוסר המשמעות. לא רק הדתות הם המוצר---התרבות האנושית כולה על כל גווניה. הכסף,הנישואים,האמנות,העבודה,החברים,השבט,המדינה--- אלוהי הדתיים הוא האבא האמיתי בכוונה אבל הווירטואלי למעשה. ניו איג' זו האמא הווירטואלית,אמא אדמה ,רחם היקום. אנחנו הם המצוקה והאושר של האמן ה"אחד"----- בנקודת התפתחות מסויימת אפשר להזדהות עם "אין סוף" לגמרי. בלי לוותר על אגו כל שהו או יחידניות עצמית. פעם היתי אומר שהאתאיסטים "עובדים " את אלוהים בצורה הטהורה ביותר, ללא זיוף,מטרות ,אינטרסים.... הבעיה שמעולם לא היתי אתיאיסט. זאת הנקודה שלי. אולי היא מתאימה למישהו ....
 

ינוקא1

New member
תודה על השיתוף.

וכל הכבוד על פירסום הדברים. ההמלצה שלי ידועה : יש ה' אחד , והוא המקור להכל. כשאתה מחובר אליו , שום דבר לא יכול לפגוע בך. בהצלחה.
 

A M S T A F1

New member
לי זה קורה כל יום שישי בבוקר - ירידת לחץ דם

עליית כולסטרול המלצה הפסק עם הבורקאסים בורקאסים ממולאים בחוצנים זה מה שיש
 
למעלה