החלטתי באופן מיוחד לשתף אתכם בחוויית (חלק 01)

snoopytush

New member
גם אתה חשבת שחיוצנים רוצים להרוג אותך?

ישמרני האל בשביל מה להתעסק איתם בכלל?
 

franse

New member
אני בכלל לא נעול בתוך הסיפור הזה.

לו הייתי נעול בתוכו לא הייתי יכול לכתוב אותו. האם יש משהו בהודעה שלי שמדבר על פחד? אינני חושב. המטרה היא ליידע אנשים. כאשר החלטתי לכתוב את הסיפור שלי ידעתי שאני לוקח על עצמי סיכון שאנשים יבינו אותי לא נכון. לא לחינם כתבתי בתחילת ההודעה נא לקרוא לאט ובעיון. יוסף קרא מהר ובפיזור נפש. מכל המידע שבהודעה הוא הצליח לראות...את עצמו בלבד. הסיפור המורכב שלי הצליח לשמש עבורו רק כתירוץ לעוד הטפת מוסר דתית. כמה בנאלי. ההפרדה שלו בין דתיים לחילוניים היא בדיוק הנפילה בפח של הפרד ומשול. התכנות הדתי שלו גילגל אותו בדיוק לחור שאליו רצו החוצנים הרעים שיגיע, בין אם עשה זאת מרצונו או מרצונם. רצה לברך ונמצא מקלל. כתבתי בפירוש שהמין האנושי בסיפור הזה נמצא כולו באותה קלחת. הוא הצליח לפספס את המסר הזה. אללה הוא אכבר.
 

neophile

New member
תזכור שאתה יכול לשנות את הסיפור

על פי סיפור אחר ,לא זה שאתה נמצא בו - הם אלה שמשרתים אותך ... אני הגעתי למסקנה שאין דיכוטומיה ברורה בין קבוצות שונות של חוצנים והאינטרסים המרובים שלהם יכולים להתמזג ולסתור - הרבה יותר חשוב זה שנפעל ביחד כבני אדם , להגיע לחיבור משותף כי שם נמצא הכוח שלנו . לכן אני חושב שמי שהגיע למצב שהוא כבר "נגעל" מהאנושות ולא איכפת לו ממנה ולא מרגיש ולא רוצה להרגיש שום דבר כבן אדם שהוא חלק מהאנושות הוא במצב הרבה יותר גרוע מאשר אנשים רגילים שחיים את חיי היום יום ושואפים לאותם דברים שכולם סביבם שואפים ...
 

ינוקא1

New member
אני לא הולך להאשים אותך בכלום.

אני יודע בבירור שיש חוצנים ושהם קיימים , אז למה שאאשים אותך במשהו ? אני אפילו חייב לך תודה שבזכותך אני התחלתי לחשוד שמשהו היה לא בסדר בזה שחוצנים "עזרו" לי בטיפולים. אבל אני אומר שיש דרך פשוטה וקלה להעיף אותם לכל הרוחות , חבל לי שאתה ממשיך לסבול. (אצל רותי הייתי פעם אחת - ניסיתי שחזור גלגולים , ובסוף הטיפול סיפרתי לה את הקטע עם החוצנים ושניקיתי אותם - והיא תיקשרה ואמרו לה ש"לא נותרו דברים משמעותיים". אחר כך היא עשתה סריקה ומצאה משהו באיזור הרקה השמאלית. אבל חוץ מזה כלום. אני אישית עושה מדיטציות קבליות שונות , ולפעמים אני בעצמי מזהה במהלך המדיטציה איזשהם "שרידים". אבל הם אכן לא משמעותיים).
 

franse

New member
אינני יודע מה חווית אצל רותי.

אני בכל אופן סיפרתי לך בכנות איזו אנרגיה אני מרגיש ממך. תעשה עם זה מה שאתה רוצה. אתה נעול מאד חזק בסיפור של הדת אם להשתמש במינוח של neophile.
 

ינוקא1

New member
נו , אז ?

יש אנשים שנעולים על כדורגל , יש שנעולים על אוכל , יש שנעולים על בנות , יש שנעולים על פיתוח גוף וכו' וכו'. אני נעול על יהדות וקבלה - נכון. זה מה שעושה לי את זה. זה לא קשור לחוצנים. אדרבא - אני חושב שאלו שמסתובבים בעולם בחוסר משמעות , והמשמעויות לחייהם זה אך ורק דברים דומים למה שכתבתי למעלה , הם השבויים האמיתיים. אם אני מרגיש שזה עוזר לי להתפתח פיזית ורוחנית , עוזר לי לפתור דילמות , להיות אדם טוב יותר וכו' מה רע ? לעומת זאת אם משהו מכניס את האדם לחרדות לכעסים ולדאגות - זה כן רע. אני מאחל לך ולכל אחד את שלוות הנפש והבטחון שיש לי - בזכות האמונה שלי. זו ההגנה הטובה ביותר.
 

neophile

New member
חיבור לקב"ה

זה עניין מאוד ספציפי בקבלה , כי כפי שקראת בשערי אורה - השם קב"ה מתייחס לספירת תפארת . ולגבי ייחוד ה' - הוא ושמו אחד - ושמו=רצון ואיך יכול להיות שלאין סוף יש רצון ? האם זה לא סותר ? היה לנו על זה דיון בפורום קבלה הקבלה היא לא שיטה דתית , היא שיטה רוחנית - המשפט "הוא ושמו אחד" למשל - זה פארדוקס , שאפשר למצוא כמוהו גם בתורות מזרחיות , לא מדובר כאן בתיאולוגיה או בדוגמה(dogma) דתית אלה זה מסוג הדברים שאתה חושב ומרגיש אותם ועל ידי כך מגיע לאיזה שהיא השגה רוחנית , זה שרבנים מפחיתים את התורה הרוחנית הזאת לדוגמה דתית שבשמה הם אומרים לך מה ואיך לעשות והעיקר להיות בהמה בעדר שלהם זה מצער מאוד . המטרה של משפטים שכאלה כמו "הוא ושמו אחד" זה שעל ידי זה שאתה מהרהר עליהם , אתה מפתח את החוש הרוחני שלך , כלומר אתה מתעלה לתפיסה שהיא מעבר לזמן ומקום - אני מוצא את הגישה שלך ילדותית מאוד ... אתה מאוד שמח להתלות בדברי רבנים שמסירים ממך את הצורך להתמודד עם הפאראדוקסים של הקבלה - זאת המורשת של הרמב"ם שהתנגד לקבלה ...שלהזכירך גר בחברה מוסלמית . מבחינתי אנשים שמפחיתים את הקבלה לדוגמה דתית - הם כמו ילדים שלא מסוגלים להתמודד עם הסתירות של המציאות , ככה הם המוסלמים - הכל מן אללה ...דת ילדותית מאוד וצר לי מאוד שהיהדות של היום היא ברמה של האיסלם . "עיקר התורה זה לייחד את אללה " לא תמצא עובדי קב"ה חרוצים ונאמנים יותר מאשר המוסלמים אם כך
 

ינוקא1

New member
ספירת התפארת

נחשבת ל"מרכז" של הכל , ואפשר לקרוא לקב"ה הקב"ה . . . כפי שאפשר גם שמות אחרים שכוונתם לקב"ה. ושוב : הכל זה התגלויות שונות של אותו הדבר. כל עוד האדם לא מבין את זה , הוא לא מבין מאומה בקבלה. הקבלה היא שיטה דתית ורוחנית. היא הרוחניות שמאחרי המעשים. כדי להיות דתי באמת צריך להיות אדם רוחני. דתי שמקיים רק מעשים זה לא טוב , ורוחני שאין לו מעשים ויש לו רק "השגות" זה לא טוב. השלימות היא אור וכלי גוף ונשמה. מי שאמר את המשפט "קודם שנברא העולם היה הוא ושמו אחד" זה רבי אליעזר בן הורקנוס בספרו הנקרא "פרקי דרבי אליעזר" שהוא ספר דתי לכל דבר. (רבי אליעזר עצמו עד גיל 20 לא למד תורה , בגיל 20 חזר בתשובה ולמד תורה אצל רבן יוחנן בן זכאי ונהיה ראש חכמי ישראל). המוסלמים הם אכן יותר קרובים לאמת מאשר הנוצרים , אבל הם עדיין לא הגיעו אליה.
 

neophile

New member
מהעפר באת ואל העפר תשוב

"ושוב : הכל זה התגלויות שונות של אותו הדבר. " זה נכון ולא נכון והפראדוקס הזה מסתכם הייטב באימרה "הוא ושמו אחד" בעל הסולם גם מסביר את זה שהרי אף אחד לא קורא לעצמו בשמו - רק יישות אחרת תקרא לאחר בשמה - אז ברגע שאומרים הוא ושמו אחד - זה מקפל בתוכו את העניין של הנבראים שגם אם הם בעצמם נבראו - הפעולות שלהם או הכוונות שלהם הן עצמאיות והן בגדר יש מאין . לייטמן הסביר את זה יפה בכך שהוא אמר שנניח יש שני אנשים שהולכים ללמוד הנהלת חשבונות , הראשון - שולחת אותו איזה משפחת פשע כדי שהוא ימצא כל מני דרכים לרמות , השני לומד כדי לעבוד בשירות המדינה - האנשים הם אותו הדבר הידע הנלמד הוא אותו הדבר - אבל הכוונה שלהם היא שונה - וזה מקביל לעניין האור והכלים שבנבראים עצמם - הנברא מרגיש רק את מה שיש בתוכו - שזה הרצון לקבל שבו והרגשת הנותן - שניהם נבראו על ידי הבורא - אבל מה הכוונה של הנברא שמודע לדברים האלה - זה כבר עניין של הבחירה החופשית שלו . רוב הדתיים לא מבינים את זה וזה אכן נושא שדרושה יגיעה בשביל להבין אותו - שגם הרגשת הבורא שלהם - זה עניין פנימי בהם והמצוות וכל הדברים שהם עושים הם לא למען עצמותו יתברך שהוא תמיד נסתר מהנברא , אלה למען הרגשה הבורא בתוכם - כלומר לא מדובר כאן במצב של נברא כלפי בורא , אלה במצב של נברא כלפי פנימיותו . הבעיה היא שרוב הרבנים שאני בטוח שרובם למדו קבלה , מתייחסים לאנשים כמו ילדים מפגרים שצריך לשמור על אמונת השוטים שלהם והם בעצם מפחדים ללמד את הפארדוקסים הטמונים בקבלה - אבל רק על ידי לימוד והרהור על הפארדוקסים האלה ניתן לפתח את החושים והכלים הרוחניים - וזאת הדרך היחידה להגיע ל"העולם הבא" . סתם קיום של מצוות מתוך תפיסה של נברא מול בורא בלי הבנה של עניין הפנימיות יביא גם את היהודים לאותו מקום שכולם מגיעים אליו - בין אם נוצרים או מוסלמים - בחזרה לעפר .
 

ינוקא1

New member
זו דוגמה להסבר שאינני מקבל.

ואם אתה רוצה לראות כיצד ג'יקטליא למשל הסביר את זה , אתה יכול לראות בתחילת ספר "גינת אגוז". ההסבר שלי : "הוא ושמו אחד" - הגמרא כותבת : יש פסוק בזכריה : "והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד" אטו האידנא לאו אחד הוא ? (=וכי עכשיו הוא לא אחד ?) אמר רבי אחא בר חנינא : לא כעולם הזה העולם הבא. העולם הזה על בשורות טובות אומר "ברוך הטוב והמטיב" ועל בשורות רעות אומר "ברוך דיין האמת". לעולם הבא כולו "הטוב והמטיב". "ושמו אחד" - מאי אחד ? אטו האידנא לאו שמו אחד הוא (= וכי עכשיו לא שמו אחד ?) א"ר נחמן בר יצחק : לא כעולם הזה העולם הבא העולם הזה נכתב ביו"ד ה"י ונקרא באל"ף דל"ת אבל לעולם הבא כולו אחד נקרא ביו"ד ה"י ונכתב ביו"ד ה"י." כלומר , יש הבדל בין העולם הזה לעולם הבא : בעולם הזה יש טוב ויש רע , ומברכים על הטוב ברכה שונה ממה שמברכים על הרע. בעולם הבא , לא יהיה יותר מוות ככתוב "בילע המוות לנצח" , ולכן נברך רק "הטוב והמטיב". ועל זה כתוב "יהיה ה' אחד". כי הכוונה הסופית של ה' בבריאה היא להיטיב , וכל עוד יש בעולם גם רע נראה כאילו יש בעולם שתי רשויות. לכן כשיהיה בעולם רק טוב , יהיה ה' אחד. ושמו אחד - היום ה' כאשר כותבים את שם השם כותבים אותו ביוד הי , וקוראים באדני. בעולם הבא הכל יהיה רק יהוה. כי השם אדני מציין אדון הכל , וזה מה שאנו מסוגלים להבין כרגע. ההבנה כיצד ה' מהווה את הכל , איננו מסוגלים להבין. ולעתיד נהיה מסוגלים להבין גם את זה. בפרקי דרבי אליעזר כתוב שקודם שנברא העולם היה הוא ושמו אחד , כלומר הדבר היחיד שהיה בעולם היתה הוויה - כהוויה. לא היה מושג של "אדני" - כי לא היה על מי להיות אדון. לא היתה התגלות של השמות האחרים , כי לא היתה שום פעולה חוץ מאשר ההוויה כמו שהיא. כאשר נברא העולם ונבראו בריות , אז התגלו גם כל שאר השמות. על זה כתוב : "אדון עולם אשר מלך , בטרם כל יציר נברא , לעת נעשה כחפצו כל אזי מלך שמו נקרא".
 

neophile

New member
אז רגע , לדעתך הנברא לא עומד ברשות עצמו ?

כי אם כן , אז יש לדעתך "שתי רשויות" ?
 

neophile

New member
זאת נקודת המחלוקת העיקרית כנראה

מעניין לבדוק את זה עם שאר תלמידי רב"ש ומקובלים נוספים אתה לא חושב ?
 

ינוקא1

New member
יש הרבה שיטות ודרכים

וזה לא כל כך "בוער" לי. יש לי חבר או שניים שאני לומד איתם ולומד מהם , אנחנו גם מתווכחים ביננו לפעמים , וזה מספיק.
 
למעלה