סטודנט לקראת לימודים, תהיות (משפטים לבד, או עם תואר נוסף)

Ron672

New member
תגובה

מה היתרונות והחסרונות בהוספה של חוג החל מהשנה השנייה? האם הכל יהיה עמוס יותר? האם באפשרות הראשונה (שילוב מהשנה הראשונה) נהוג לפרוס את התואר המקביל על 8 סמסטרים או שמסיימים אחרי שלוש שנים (ואז ברביעית מסיימים את התואר במשפטים בראש שקט, מתחילים התמחות וכו').

מקצוע החשבונאות לא מעניין אותי, הן מבחינת עיסוק והן מבחינת הלימוד עצמו. בחרתי בשילוב דיי מזמן רק בגלל שסף הקבלה שם גבוה יחסית למקצוע שלא שייך למדעים (קצת מרגיש מוזר כל ה הoverqualification הזה, אבל עובר לי לאט לאט).
על כלכלה באמת שמעתי ביקורות רעות (לגבי השילוב) - לא שווה את הטרחה וכו'. אולי ניהול הוא חוג מתאים יותר? חוג מעניין בעקרון (ברור לי שהוא דיי תיאורטי).
עוד לא קיבלתי תשובה לגבי המחיר, אם השילוב של ניהול אכן יעלה לי פי 1.5 שכ"ל שנתי, זה גם עניין שאני לוקח בחשבון (הרי זה יהיה שכר גבוה פי 1.5 לכל שנת לימודים??). במזכירות שם היא הגדירה את השילוב כמעין "תואר וחצי", וציינה שהוא עמוס יותר מתואר דו חוגי ואכן דורש הרבה.
שילוב עם מקצוע הומני נוסף, "רגוע יותר" יכול להיות מעניין, אבל אני חושב שיחסר לי משהו ריאלי...
 

Ron672

New member
סטודנט לקראת לימודים, תהיות (משפטים לבד, או עם תואר נוסף)

קודם כל אציין, שכמו רבים (אני מניח) אני לא סגור במאה אחוז לגבי המקצוע אותו אלמד. תמיד הצטיינתי גם במקצועות ריאליים וגם במקצועות הומניים. בהתלבטות בין מדעי המחשב ומשפטים, יש כרגע העדפה (קלה) למשפטים.

בכל מקרה, התקבלתי למשפטים - חשבונואות באת"א. מאז עברו כמה חודשים, וחשבתי לוותר על חשבונאות, משום שאין לי כל רצון לעסוק במקצוע (כלומר הוצאת רשיון וכו'). בנוסף, יש את בחינות הפטור שיש לסיים, ומכינה לא התחלתי (יש תכניות אחרות לקיץ). מאז אני בהלתבטות, בין ללמוד משפטים לבד או עם מקצוע אחר, יותר רלוונטי (כלכלה או ניהול).
מבדיקה שערכתי, באת"א בכל מקרה לימוד של החוגים הנ"ל במקביל למשפטים הם בצורה של מעין "תואר וחצי" (לא דו חוגי,השלמה של תואר נוסף) - כך נאמר בפקולטה לניהול לפחות, ההגדרה עם כלכלה וחשבונאות דיי זהה. כלומר לימודים עמוסים יותר, ואף יקרים יותר (לגבי השכ"ל, הוא באמת גבוה פי 1.5? כלומר יש לשלם חצי שכ"ל שנתי על התואר הנוסף?)

מניסיונכם, האם כדאי ללמוד בחוג נוסף במקביל למשפטים? אומנם רוכשים מקצוע נוסף, אך העומס רב יותר. אם אלמד רק משפטים אוכל החל משנה ב' (?) לעבוד ב"טרום התמחות" דבר שלבטח יעזור לי בהמשך, או בשלל פעילויות אחרות שאמצא לנכון.
בכלל, אני מניח שלא יהיה ניתן לעבוד במקביל ללימודים של תואר נוסף (אפשרות לכלכל את עצמי במהלך הלימודים לא קריטית, אבל דיי חשובה, מדובר ב4 שנים).

האם התואר הנוסף באמת "מוסיף" כל כך הרבה (מלבד אפשרות היותו גיבוי)? הכוונה לחשבונאות, כלכלה (ביקורות רעות), ניהול...או שעדיף פשוט ללמוד משפטים לבד, להוציא ציונים טובים, לעבוד תוך כדי התואר (בטרום התמחות, מה טוב)/ לעסוק בפעילויות מיטיבות, להתקבל להתמחות טובה. מה דעתכם?

שאלה נוספת וקצת חורגת מהנושא, האם משפטנים במשרדים גדולים (ובכלל) נדרשים להיות מגולחים? יש מעין הסכמה לא כתובה? האם בחור שלא מתגלח נפגע מבחינת רושם בראיונות\קבלה של משרות (מדובר על זיפים עד זקן קצר, לא זקן היפסטרי או משהו בולט).

תודה
 
למעלה