מה עושים עם תואר במשפטים חוץ מלהיות עו"ד?

aureli

New member
מה עושים עם תואר במשפטים חוץ מלהיות עו"ד?

אני מעוניין ללמוד תואר במשפטים אך אינני מעוניין לעסוק בעריכת דין אשמח נורא אם מביני ענייני למיניהם יאירו את עיניי בקשר לאפשרויות אחרות לתעסוקה לאחר הלימודים : פרקליטות, יועצים משפטיים למיניהם וכד'... בברכה ,
 

Kiru

New member
בפרקליטות עובדים עורכי דין. גם כדי לתת

ייעוץ משפטי בתשלום חייבים רישיון עריכת דין.
 

B L I M P

New member
כל המקצועות

שרשמת זה להיות עו"ד, פשוט במקומות שונים ובאופנים שונים. *המקצוע* שמשפטים מכשיר אליו זה עריכת דין. זה לא אומר שתואר במשפטים לא יכול להיות השכלה "כללית" ולשמש אותך כידע והכשרה נוספת בעבודה אחרת. רואה חשבון, לדוג, טוב שהוא מבין בחוק. גם מנכ"ל של חברה, יועיל לו להכיר את החוק. לדעתי, בגלל שזו הכשרה שנורא מועילה כמעט לכל דבר (בטח לא ככ ללהיות אומן, אבל לכל מקצוע משרדי) זה תואר שנחמד ללמוד אם אתה יודע שאתה רוצה להתקדם, אבל לא יודע לאן. יכול להיות שתואר במשפטים זה דרישה למקצוע שהוא לא עורך דין, אבל אני לא מכירה כאלו..
 

חחיקו

New member
מה לעשות עם תואר במשפטים -

1. להיות עו"ד/יועץ משפטי. 2. להיות עם תואר ראשון. לדעתי, אם אתה לא מתכוון לעסוק בתחום עריכת הדין, אין לך למה ללמוד משפטים. הדבר היחיד שיהיה לך זה תואר ראשון ואם תחפש עבודה במקצועות שאינם קשורים לתחום, מצבך יהיה בדיוק כמו של כל אחד אחר עם תואר ראשון, בין אם בהיסטוריה ובין אם בפילוסופיה.
 

dasoona1

New member
לא מסכימה איתך

תואר ראשון במשפטים יכול לתת המון בהרבה תחומים...בתחום הבנקים, שוק ההון, ייעוץ פיננסי וכו'.. יש כיום הרבה אנשים שעושים תואר ראשון במשפטים בלי רצון גדול להיות עורך דין . מה שכן, במקרה כזה, עדיף לעשות תואר משולב (עם מנהל עסקים או כלכלה למשל)...
 

חחיקו

New member
את יכולה לא להסכים

אבל זה לא משנה את העובדות
והעובדות הן ש: תואר ראשון במשפטים, לא ייתן לך כלום - לא בתחום הבנקים, לא בשוק ההון ובוודאי שלא בייעוץ פיננסי (בכל התחומים האלה, ובאלה הנושקים או משיקים להם, תהיה עדיפות (כמעט מוחלטת) (לדוגמה) לבעלי תואר ראשון בכלכלה, חשבונאות או אפילו מינהל עסקים. גם בתחום הביטוח (למשל) תואר במשפטים לא ייתן לך כלום כי בוגרי מכללות לביטוח וקורסי סוכני ביטוח (ויש טונות מאלה, לצערי) יזכו לעדיפות עלייך. וסליחה על איך שזה נשמע - אפילו בעבודה אדמיניסטרטיבית רגילה ופשוטה כגון מזכירוּת או ניהול משרד, יהיה לבעלי תואר בתעשייה וניהול יתרון עליך. חשוב להדגיש שאני מדבר על תואר ראשון "נטו" כלומר - ללא ניסיון מעשי כעו"ד (כמו ששואל ההודעה הראשונה אמר) מכאן, שאם אינך רוצה להיות עו"ד - אין לך למה ללמוד את התואר הזה. עם זאת, לדעתי, התואר במשפטים מעניין ומעשיר מאוד ואם יש אדם שיש לו כבר קריירה (ולוּ באופק) והוא רק רוצה להרחיב אופקים, אז שיילך ללמוד משפטים ויעשה זאת בכיף גדול. אגב, לסיום, זה שיש הרבה אנשים שעושים תואר ראשון במשפטים בלי לרצות להיות עו"ד, לא אומר כלום.
 

sacrament

New member
לא מסכימה (חלקית)

אני מסכימה לגבי חלק מהדברים שכתבת שיעדיפו בחלק מהמקומות בוגרים בתחומים אחרים. מה שאני לא מסכימה איתו הוא שמי שאינו רוצה להיות עורך דין אין לו מה ללמוד את התואר... בתור אחת שאין לה כוונה להיות עורכת דין, אך עדיין מאמינה שיש לה עתיד מקצועי כלשהו- הרשה לי לומר לך שמלבד העניין והרחבת האופקים יש גם מה לעשות עם התואר: -לעבוד באקדמיה (להמשיך לתארים מתקדמים). -לעבוד בגופים ממשלתיים שונים מבלי לעסוק בפרקטיקה של עריכת דין אלא רק בידע- למשל במשרד המשפטים, משרד התקשורת, ועדות חקיקה. -ייעוץ משפטי- לחברות, לגופים פרטיים ומוסדות. יש לשכות משפטיות מפותחות למדי, ובמרבית התפקידים לא צריך לפעול כעו"ד אלא מספיקה ההשכלה המשפטית. -תחום התקשורת באופן כללי- התואר מאוד מאוד מועיל למי שרוצה להיות עיתונאי/כתב ולעסוק במדיות השונות... (אמנון אברמוביץ' ודנה וייס הם דוגמה טובה). למען האמת לשם פניי היו מועדות כשהתחלתי ללמוד משפטים. גיליתי שעם תואר בתקשורת אין מה לעשות אז העדפתי ללמוד רק משפטים. וראוי לציין שתואר נוסף הוא דבר שמסתכלים עליו בחיוב בכל מקום. תואר במשפטים שימושי למדי למעסיקים השונים וזה יכול לתת עדיפות. אז נכון- אם תלך לבנק יעדיפו תואר בכלכלה/חשבונאות- אבל יש בהחלט משרות בבנקים שיש עדיפות למשפטנים. כנ"ל לגבי תחומים אחרים.
 

Kiru

New member
../images/Emo127.gif אבל...

בשביל ייעוץ משפטי לא צריך רישיון עריכת דין?
 

הייבי

New member
צריך

להוציא תואר בעריכת דין ולהשאיר אותו ברמת התעודה, אז למעשה אין תואר בעריכת דין, אלא תואר ראשון במשפטים. מנגד, אם לומדים את התואר, משלימים את הסטאז' והתעודה הרבה מהמקצועות שהועלו פה נפתחים, כמו: עבודה במחלקות משפטיות שלא מחייבות להגיע לבימ"ש ולהתדיין אך דורשות לא רק ידע משפטי אלא גם את הסמכות לכתוב חוזה, לתת ייעוץ משפטי וכו' (דברים שיוחדו לעו"ד מכוח חוק לשכת עו"ד)
 

Kiru

New member
זהו, לזה התכוונתי

שכדי לתת ייעוץ משפטי צריך רישיון עריכת דין.
 

sacrament

New member
זה תלוי מה מגדירים "ייעוץ משפטי"

אני למשל מתנדבת בבית משפט ועוזרת לאנשים למלא טפסים. אני משתמשת בידע משפטי שצברתי ללא הסמכת עורך דין. האם זה ייעוץ משפטי? בעיקרון הזהירו אותנו לא לפרש חקיקה ולא לפרש פסקי דין. אבל אני עדיין לא בטוחה שזה לא ייעוץ משפטי. בכל אופן, זה תלוי איך מגדירים את זה. אתה יכול להיות במחלקה משפטית ולמלא טפסים כל היום או להכין חוות דעת -האם זה ייעוץ משפטי שיוחד לעורך דין? אולי מי שלמד אתיקה יכול להסביר לי את זה קצת יותר טוב...(בהנחה שאם יסביר את זה פה זה לא יהיה ייעוץ משפטי
)
 

Kiru

New member
גם אותי מעניין לשמוע

כי התואר שאני לומד (MA במשפטים ללא משפטנים) אמור להיות מיועד בדיוק לדברים כאלה.
 

aureli

New member
אפשר פרטים על התואר שלך?

MA במשפטים ללא משפטנים - זה נשמע מעניין .....
 

Kiru

New member
זו תוכנית של הפקולטה למשפטים בבר-אילן,

שפעם היתה רק לבוגרי פיננסים (כלכלה, מנע"ס וחשבונאות) ועכשיו קיימים מסלולים כמעט לכל התארים – מסלול פיננסי, מדה"ח וכו'. פעם התואר היה במשפטים, עכשיו ע"פ דרישת המל"ג הוא נקרא "לימודי משפט" למרות שהתוכנית לא השתנתה בהקשר הזה. את יכולה לקרוא פרטים באתר הפקולטה.
 

הייבי

New member
ממה שאני יודעת

תואר שני במשפטים ללא משפטנים נועד להעניק ידע משפטי שאותו בוגר יוכל להשתמש בו בתחום שלו, הוא לא נועד לאפשר ייעוץ משפטי טהור במחלקה משפטית של חברה, משרד ממשלתי וכו'. אני מפנה אותכם לס' 20 לחוק לשכת עו"ד שעוסק בייחוד המקצוע- מה הם הדברים שרק עו"ד רשאי לעשות. מקריאה של החוק נגזר שייעוץ משפטי שכל תכליתו היא ייעוץ משפטי הוא תחום שיוחד לעו"ד. זה שונה מהמצב שרו"ח שמבצע תכנון מס במקרקעין, מחזיק גם ידע בדיני קניין ודיני המס כדי לתת ייעוץ טוב יותר, רחב יותר, מסוגל לקרוא חוזה שכתב עו"ד עבור הלקוח שלו ולהבין אותו כדי להוסיף את האספקט הפיננסי, לדוגמא. שוב, זה מה שאני יודעת מהשילוב של שיעורי אתיקה (ובירורים שעשיתי על המסלול של בר אילן כשהתלבטתי איזה תואר ראשון אני רוצה ולאן אני ממשיכה איתו)
 

Kiru

New member
../images/Emo51.gif

הדוגמא שלך לגבי הרו"ח היתה ההסבר שחיפשתי..
 

חחיקו

New member
אני מקבל את התיקונים שלך

אבל רוצה לשוב ולהדגיש את מה שאמרתי קודם - תואר ראשון במשפטים, ללא ניסיון מעשי, נותן לבעליו "תואר ראשון" ולא הרבה מעבר לזה. זאת משום שהפער בין הלימודים ובין הפרקטיקה (לצערי) הוא פשוט ענק כך שבוגר משפטים פשוט לא יודע כלום בעריכת דין פרופר ולכן לדעתי, ובהתחשב גם במצב שוק העבודה, לא תהיה העדפה לבעלי תואר ראשון במשפטים שאין להם ניסיון מעשי. נכון להיום, השוק מוצף בבעלי תארים ראשונים (משפטים ואחרים) וקשה בכל מקרה למצוא עבודה - בין אם בעריכת דין ובין אם בכלל. על כל משרה יש עשרות קופצים והפקסים כורעים תחת הנטל. מי שאין לו ניסיון מעשי (ולא, התמחות זה לא ניסיון מעשי) לא יוכל להיות יועץ משפטי כי הוא פשוט לא יידע מה לעשות עם תיקים שיונחו על שולחנו ובכל מקרה, אותה חברה תעדיף עו"ד עם ניסיון, שראה כבר תיק אחד או שניים, על פניו. לדעתי אותו חוסר בניסיון מעשי גם לא יקדם אותך כעיתונאית כי, שוב, לא תדעי איך הדברים עובדים בפועל, בבית המשפט או במשטרה, ואותו הדבר נכון גם לגופים ממשלתייים (חקיקה או ידע, כדברייך) שיעדיפו מישהו בעל ניסיון מעשי, ולוּ המועט ביותר, כי כדי לכתוב תיקון לחוק או חוק בכלל, צריך לדעת איך המערכת עובדת ואיך נראה בית המשפט מבפנים או איך מתנהלים עורכי הדין ואת זה, כאמור, לא לומדים באקדמיה. אגב אקדמיה - את יכולה להישאר באקדמיה ולכתוב מחקרים משפטיים מכאן ועד להודעה חדשה אבל דעי שלא מעט אנשים רוצים להישאר שם וגם שם התחרות לא תהיה קלה. אני מסכים שלהיות בעל תואר זה דבר חיובי ואנשים מסתכלים על זה בחיוב בכל מקום אבל בשל אותו פער אמוּר, לא מתייחסים היום לבוגרי משפטים כעורכי דין או כבעלי ידע משפטי אלא כבעלי תואר ראשון. הא ותו לא. הדיון אם התואר שווה ומה הוא שווה ומה הוא נותן ואיזה ערך יש לו הוא אולי מרתק אבל צריך תמיד להסתכל מסביב על שוק העבודה כי הדברים נמדדים שם ו"שם", תהיה עדיפות לבעלי ניסיון מעשי ויש אלפים כאלה.
 
למעלה