AUS2E07

AUS2E07


עכשיו לשני השבטים יש בבירור שחקנים בתחתית. ההבדל הוא שלוקי וטרה מנסים לשנות את גורלם, על ידי פנייה מחודשת לזיגי. הם עדיין יצטרכו אחריה עוד מישהו. פיט? או אולי אפילו טסה? לעומתם, מארק לא משחק את המשחק. זה מרגיש כאילו המעט שבמעט שהוא כן עשה, הוא עשה עבור סאם ולא עבורו. ועכשיו שסאם מחוץ למשחק, אין לו סיבה להיות שם. אבל יש מצב שלוק הולך להשאיר אותו במשחק ולכוון נגד ג'קי. אתגר החסינות הקלאסי לוקה באותה בעייה שהוא לוקה בה כל הזמן: ברגע שכל השורדים נלחמים זה בזה וחוזרים לסיבוב נוסף, לא משנים את סדר הקרבות, ולכן התוצאה ידועה מראש. לסמטאו היה יתרון בנקודה הזו בסיבוב הראשון, ולכן היה ברור שהם יזכו בחסינות, ובהתחשב בוידויים, זה גם היה צפוי. מסתבר שבן וקנט בברית עם הנרי וג'קי, ולכן לוק צריך את כל שאר הקולות - של שרה, מישל, ואודט, שעד עכשיו לא שמענו מילה ממנה בנושא אסטרטגיה. אני במקומן הייתי בוחר להדיח את מארק, אילו הייתי בחורה כמובן. כי יש לי חדשות בשבילכן: עד המועצה הבאה יכול להיות שלוק יחליט בכלל שכל הבנים צריכים להתאחד, ואז הלך עליכן. ובמועצת השבט, לראשונה מתחילת העונה, התוכנית של לוק נכשלה. כל השבט, מלבדו ומלבד ג'ריקו, הלך עם הנרי וג'קי והדיח את מארק.
 
E08


שבט אסאגה רק חוזר ממועצת השבט, ובאותו לילה, ג'ריקו מכבה את האש (או שמא זה היה לוק?). מסתבר שמארק היה היחיד שידע להשתמש באבן האש, אז זה כמובן מעלה לי פלאשבקים לסנדרה בעונה 7 אחרי ההדחה של רופרט, ויש מצב שג'ריקו (או לוק) בעצמו הושפע מהמהלך שלה. בשבט השני, לוקי סוף סוף מצליח לשכנע את זיגי לעבור צד, אבל הוא צריך עוד קול אחד. הפרק שוב יש אתגר פרס, ומסתבר שאחרי שהתלוננתי על היעדרו בעונה הקודמת, הפרס הוא טיול למגלשת האבן המפורסמת! פאק, בן גרועעעעעעעעעע. מזמן לא יצא לי להתלונן על תפקוד של מתמודד באתגרי פרה-מיזוג, ובן הוא אחד שאין לי מושג למה הוא כל-כך גרוע. צ'אט וסקאוט, עוד אפשר להבין, אפילו קריסטל ברמה מסוימת, במיוחד אחרי שיודעים על עניין הסטרואידים. למרות בן, אסאגה מסיימים את החלק שהוא רלוונטי לו לפני סמטאו, ובהמשך גם זוכים בפרס. בפרס, לוק זוכה ברמז לאליל... שהוא גם ערכה לטיפול בציפורניים? וואט דה פאק? אבל כדאי שהוא ימצא את האליל מהר, כי הנרי עלה עליו ומכוון נגדו! למה לא בן?!? והנה, הוא שוב פוגע בשבט באתגר החסינות. הייתי סולח לו אילו היה אסטרטג, כמו סירי, או אפילו לורה מקרמואן, אבל הוא לא. אין בו שום דבר חיובי. רק רגע... הוא אמר "שיט" ולא צונזר? אבל בזכות הנרי וג'ריקו, אסאגה שוב עושה קאמבק וזוכה בחסינות! בנקודה הזו, כל השלושה בתחתית שבט סמטאו קיבלו וידוי. מתוכם, אנליס היא הטוב במיעוטו, ותכל'ס? אין ממש שחקן גרוע בשבט הזה. אולי היא הטוב במעיוטו גם באופן כללי. אגב, בניגוד לעונה הקודמת, אני שמח שאין ערבוב. שני השבטים די מאוזנים פיזית, בשניהם יש קווי עלילה ברורים. האם יש פייבוריט פוטנציאלי בסכנה? תערכו אותו כדי שהוא לא יהיה פייבוריט! זה עד כדי כך פשוט! וככה הישרדות הייתה פעם. עצוב מה שנהיה ממנה מעונה 34 ואילך. אבל אלילים בעונה הזו יש, ואייקיי חושש שאליל ישוחק. הוא מנסה להעביר את אנליס צד, ואנליס בעצמה מקבלת מספר מרתיע של וידויים, אבל אלא אם עולים עליה בהמשך, טרה תהיה המודחת מהצד של לוקי, עדיף שהיא תודח מאשר אייקיי. רף התחמנות מצד האסטרטגים העונה מאוד גבוה. אבל לפחות וייבז ה"אני ערס שעושה בלגאן בשביל הבלגאן" של לוק ירדו. מה לגבי טסה? למה אתם לא חושבים אפילו להעביר אותה צד? בסוף מסתבר שזיגי נשארה בצד שלה ואנליס בצד שלה, וטרה הודחה אחרי פיצול קולות. בסוף מסתבר שיש הדחה כפולה, ואייקיי והברית שלו לא טורחים להסתיר את ההצבעה שלהם. אבל במקום להיות מודחות, אנליס וטרה עוברות שבט! הם החזירו את הטוויסט מהעונה הקודמת! תודה לאל שהם לפחות לא החזירו את הטוויסט השני, ובגלל שמראש יש שני שבטים, הסיכוי שהוא יראה את הראש המכוער שלו קלוש. הצד המכוער שבכל העסק, הוא שעכשיו לאסאגה יש 11 חברי שבט, ולסמטאו רק שישה. איך בדיוק הולכים לעשות את האתגרים בפרק הבא?!
 
E09


מסתבר שאודט הייתה עם הנרי וג'קי מההתחלה, כמו גם קנט ואפילו שרה. בן ומישל מההתחלה היו עם לוק. אבל עכשיו לוק קיבל הזדמנות שנייה מגן עדן, אם הוא מצליח לגייס את טרה ואנליס לצד שלו הוא עוד יכול לחזור לשליטה. כמובן, יכול להיות שהשבט יתאחד להדיח אותן, אבל לוק אידיוט אם הוא יתמוך בתוכנית הזו. אם הנרי וג'קי ירצו להדיח אותן, הן בוודאות יחברו ללוק וידיחו את ג'קי. אבל גם זה לא המצב הסופי, כי כתשובה לשאלה שלי, שניים מאסאגה הולכים לעבור לסמטאו! והנרי רוצה לעבור לשבט השני? אתה השתגעת?!? אתה בשליטה! בן עובר יחד איתו, אבל למה לא מישל יחד איתו? אני מאוד מקווה שיש היגיון מאחורי התוכנית של הנרי. אולי טרה ואנליס לא יהיו ההזזדמנות השנייה של לוק, אבל הנרי אולי יהיה ההזדמנות השנייה של לוקי. בשבט אסאגה קורה בדיוק מה שחשבתי שיקרה - ג'קי מיד מסמנת את אנליס להדחה, ולוק לא מפספס את ההזדמנות. אסאגה מפסידים באתגר החסינות, ואת האמת, אצלם יותר מעניין כרגע. קנט תופס את מקומו של הנרי כ-Ride or die של ג'קי, והם המחליטים להדיח את טרה. אבל לוק מטומטם אם הוא לא קופץ על ההזדמנות לצרף אותן ולהדיח את ג'קי במקום. גם מישל לא פראיירית בכלל, ברור למה היא בצד של לוק. בוקר טוב, אגב! אני עוד מחכה לאודט! מהר מאוד אף אחד לא מכוון נגד טרה או ג'קי, והן צריכות לבחור בין שרה (שחזרה מהר לצד של לוק, כנראה) לבין ג'קי. בסוף, כמו שרה, גם טרה ואנליס נוהרות לצד של לוק ומדיחות את ג'קי. יחד עם שרה ומישל, הן יכולות בהמשך לכרות ברית בנות ולהתהפך על לוק ברוב מוחלט.
 
E10


כפי שציפיתי, קנט ואודט לא אסטרטגים, לא מנסים להחזיר את הגורל לידיים שלהם ורק יושבים ומתבאסים. בינתיים גם בסמטאו יוזמים הדחה של הנרי, ובן כמובן שמח. אבל קשה לי להאמין שהתאגדות סביב הנרי תאחד את לוקי ואייקיי. מצד שני, ארה"ב וברית המועצות הצביעו בעד הקמת המדינה, אז שום דבר לא באמת בלתי אפשרי. אתגר פרס, סמטאו פשוט שבט יותר חזק. לא רק בגלל הנשים (זיגי בטח הולכת לזכות ברצף נחמד של חסינויות) אלא בגלל שאין לאסאגה גבר חזק באמת. בן יצא מהם, אבל גם הנרי. מצד שני, בסוף האתגר יש פאזל - שוב פאזל שלא נראה מעולם באמריקה. וכצפוי, אסאגה מגיעים מאחור וזוכים בסעודת גלידה. ואז אנליס מוצאת רמז לאליל חסינות! אבל בניגוד לאמריקה, הוא מוחבא ממש טוב, כל השבט רואה אותה, אבל זה לא נראה ממש כאילו היא מחפשת אליל, ואולי לא חשבו שיהיה אליל באמצע הפרס. היא גם מוצאת לעצמה בת ברית חדשה - שרה. האם ברית הבנות שדיברתי עליה הולכת לקום? האם שלטונו של לוק הולך להתערער, והאם המלכה החדשה תהיה אנליס או שרה? התשובה היא שמישל כנראה נעולה עם לוק וג'ריקו. אבל הן עדיין יכולות לעבוד עם קנט ואודט במקום, ולהישאר בשליטה. בסמטאו, הנרי מנסה להישאר במשחק, אבל כל ניסיון שלו רק חותם את גורלו. בניגוד לשבט אסאגה, בסמטאו הבריתות אינן שוות. אם אייקיי מכוון נגדו, היחיד שיכול לעמוד לצידו הוא לוקי. אנליס ושרה מגלות שהאליל נמצא באתגר עצמו (השראה מקמבודיה, אני מניח?) ומתכננות לעבוד יחד כדי להשיג אותו. אבל השבט כל-כך גרוע באתגר, שאולי היא בכלל לא תגיע לפאזל! ואכן, כך קרה, אבל בהפגנת אכזבה שיכולה לקדם אותה להוליווד, אנליס בכל זאת משיגה את האליל. יחד עם טרה, ועכשיו גם שרה, היא נשארה לשון המאזניים, וכל הכוח בשבט בידיה. היא יכולה לבחור להדיח את קנט או את מישל. למרות שהבנות רוצות להישאר עם לוק, ולהדיח את קנט, השבט חלש מדי, והדחה שלו תמוטט אותו לחלוטין. טרה בסוף זורקת קול לאודט מחוסר ברירה (לפחות אני חושב שזו הייתה טרה) אבל אנליס ושרה ממשיכות עם לוק, ומדיחות את קנט.
 

noamlah

New member
לוק הצביע אודט

מניח שבשביל להגן על מישל ברגע שהיה חשד שטרה לא תלך איתם
 
E11


בניגוד לקנט, שלפחות ניסה לשכנע את הבנות להצביע נגד מישל, אודט לא עושה כלום. היא מקווה לזכות בחסינות. נראה לך שהברית של לוק מאוחדת? אם אנליס, טרה ושרה חוזרות לצד שלך, וזה לא בלתי אפשרי, אתן עדיין ברוב! לא יודע אם יש כאן התחסדות, פשוט תבוסתנות מיותרת. נראה שגם הנרי ויתר על הקרב בסמטאו, והוא פשוט מקווה שלוקי יודח לפניו, מה שלא בלתי אפשרי. ואז כל השורדים מקבלים מכתבים ומזכרות מהבית. בלי אתגר, בלי כלום. למה? כי רייטינג, זה למה. מצטער, דברים כאלה מדליקים אצלי נורה אדומה אחרי שנים של ניסיון מהטלוויזיה הישראלית - ובזמן האחרון גם האמריקאית! אחרי זה עוברים לאתגר שהוא... לא פרס? ולא חסינות? שזה אומר דבר אחד מההתחלה - פרק ללא הדחה. סמטאו זוכים, והם מצביעים, אבל למה בדיוק? משהו מריח לי מאוד מאוד מסריח. מסתבר שהשבט הצביע לזיגי, והפרס שלה הוא... סופר אליל.
לא גרוע כמו שחשבתי, אבל עדיין אני מרגיש כאילו ביזבזתי את הזמן.
 

noamlah

New member
רוצה שאזהיר אותך לפני כל פרק ללא הדחה

יש עוד שניים כאלו בעונה
 

noamlah

New member
אוקיי

פרק 14 ללא הדחה. במועצהנותנים למישהו אפשרות לעשות mutiny (לעבור שבט אם רוצה כמו קנדיס ופנר בעונה 13) במקום פרק שני לפני הסוף אין הדחה כי יש הדחת מושבע במקום (כמו ב32 שמישל הדיחה את ניל)
 

noamlah

New member
מדגיש שפרק שני לפני הסוף

זה אחרי שמקום חמישי מודח/ת. כשיש פיינל 4
 
דווקא זה אומר


שהם כן קצת משפיעים על הדינמיקות השבטיות וכן כדאי לי לראות אותם. אבל פרק 11 היה בזבוז זמן מוחלט שהיה יכול להיות מתומצת לוידוי אחד של זיגי שבוודאות יהיה בפרק הבא.
 

noamlah

New member
וזיגי לא קבלה סופר אליל

לפחות לא "סופר אליל" כמו שנחשב באמריקאי היא קבלה אליל רגיל + מבטל אלילים (לפני שהאמריקאים הביאו אותו כי העונה הזו הייתה לפני 37)
 
למעלה