AUS1E16

AUS1E16


מסתבר שפליק וברוק ביחסים יותר טובים עם אל מאשר עם הבנים בברית שלהן. קיים סיכוי שהן ידיחו את ניק לפני חלק משבט וואוואו המעורבב, אבל כרגע הן מכוונות נגד קייט. היא תצטרך באמת להפוך את כל השבט, עד מאט וסאם, כדי להשיג שליטה. מה שמוזר זה, איפה ג'נה בכל הסיפור? היא נעלמה לחלוטין ברגע שסנאפו התחילו עם רצף הזכיות הבלתי נגמר שלהם. אחרי עוד כמה דקות, התעלומה נפתרת: ג'נה לגמרי הפכה לחלק מהברית, ומוכנה להצביע נגד חברי השבט שלה לשעבר.

מצד שני, מאט וסאם, ואולי אפילו לי, מוכנים להצטרף לשבט וואוואו בשביל הדחה של ניק. אבל בשביל זה, צריך שהוא לא יזכה בתאגר החסינות - שמתחיל בזה שג'ונתן משתמש לראשונה בביטוי "Back up for grabs" שהוא ניסה להימנע ממנו עד כה. ניק לא זכה בחסינות, אבל גם לא קייט, אז הכול תלוי בהחלטת השבט. פליק וברוק מחליטות שוב לפצל, ואם מאט וסאם ינצלו את התוכנית כמו שצריך, ניק יכול בהחלט להיות מודח.

לקיילי יש תוכנית משלה, ליצור תיקו בין ניק וקייט, כשהיא בעצמה מצביעה נגד קייט. אבל מהר מאוד ניק קולט בעצמו שהוא בסכנה אפשרית, ויש לו אליל. במקביל פליק, שמוכיחה שאפשר להיות בריון (במובן הטוב של בן ובר, כמובן) בלי כרומוזום Y, מפעילה לחץ על הבנים. בסוף לא רק שניק משתמש באליל, הוא אפילו לא מקבל את רוב הקולות. קייט הודחה בכל מקרה.
 
S1E17


הפרקמתחיל, וניק מתבכיין על זה שבגדו בו. אני בהלם מזה שלא בגדו בו יותר. היחיד מסנאפו שהצביע נגדו היה סאם. ושוב, מה הקטע עם ג'נה והתסמונת שטוקהולם שלה? היא הייתה יותר זמן בשבט וואוואו מאשר בשבט סנאפו! אני מבין את ההצבעה לקונור, קייט בעצמה הצביעה נגדו, אבל את היית יותר זמן עם קייט מאשר עם כל בני הברית שלך, ועוד יותר זמן מזה עם סו בגלל החטיפה! אילו הייתם הולכים למועצת השבט פעם או פעמיים, היא לא הייתה מצביעה ככה. מצד שני, במקרה כזה היא כנראה הייתה מודחת בכל מקרה.

ונחשו מה? סאם מסומן בגלל שהוא הצביע נגד ניק. אני חוזר ואומר, פליק היא בריון מן המניין. את האמת? ניק לא קרוב להיות גרוע כמו שרוהאן היה. אבל הוא עדיין שיחק ממש חזק מדי. באתגר הפרס, המתמודדים מתחלקים לשתי קבוצות, אבל לא מראים לנו את מי בחר במי. מה שמוזר לי זה שהקבוצה הכחולה בחרה בסו על פני קריסטי משום מה, וכמעט לגמרי בגללה הם הפסידו. קריסטי הימרה על הקבוצה הצהובה, ויכלה ללכת איתם לפרס. אבל היא בחרה לתת את הפרס למאט, כי הפרס כלל מכתבים מהבית. אל נתנה את הפרס לפליק.

אחרי זה עוברים לאתגר חסינות, ובו אחרי כמעט חמש שעות, ברוק מוותרת על החסינות לטובת קיילי. צעד חכם סך הכול, זה יכול לשכנע את קיילי, שבפירוש מתנדנדת. היום בפירוש היה פרק יותר אישי, יותר מרגש, מנגינת הפסנתר המוכרת והמאוסה כמעט נשמעה, אבל במקומה הייתה מנגינה אחרת, שלוחצת פחות באגרסיביות על בלוטת הרגש. אני רוצה להגיד שאין יותר אלילים במשחק, אבל סך הכול ארבעה כבר שוחקו. אני מניח שאחד, ואחד בלבד, תמיד יהיה קבור איפשהו. אבל עכשיו לניק אין אחד, פליק לא נזהרה, והפעם ניק הודח ברוב מוחץ. להפתעתי, מסתבר שזה לא שפליק לא נזהרה, אפילו היא הצביעה נגדו. מי שלא, ובראשם לי, מבחינתי חשודים בערכיות.
 
S1E18


בוקר חדש עולה, ניק מחוץ למשחק, והברית הגדולה מתפצלת. פליק, ברוק, ואל נשארות במרכז השבט, אבל סאם ולי בברית משלהם, מאט וג'נה בברית משלהם, סו וקריסטי כמובן בברית, וקיילי פרילנסרית, כלומר יש מצב שאנחנו מגיעים למצב הנדיר של נזילות מוחלטת ו-Voting Blocks. פליק עדיין יכולה לשלוט במשחק, אם היא שחקנית טובה מספיק. סו מתחילה להתחבב עליי, אבל בגלל שנשארו 10, אני מניח שכולם מעכשיו יהיו במושבעים, מה שאומר שהיא יכולה לרדת או לעלות בערכה אפילו בגמר, וכמובן כבר היו מקרים בשני הכיוונים.

בין השאר אני עדיין משתאה מזה שיש בנקודה הזו שבע בנות ורק שלושה בנים, וכל השחקנים החזקים בעונה הזו הם בעצם שחקניות. למה קאסטים כאלה כל-כך נדירים? אפילו בעולם אחד, הבנות שלטו, אבל לא הייתה באמת קונטרה לקים. קיילי גם משחקת את המשחק, אבל לא בצורה מאוד נועזת. היא גם לא קוראת את המפה ממש טוב, אם היא חושבת שאפשר להפריד בין מאט ולי, וברוק, פליק ואל.

אתגר חסינות, ועוד אחד עם טוויסט. יש עוד שמונה פרקים ועוד עשרה שורדים, אז אני מניח שעוד יהיו כמה פרקים ללא הדחה, אבל זה כנראה לא יהיה אחד מהם. מאט, סו, לי ופליק לא יוכלו לדון בהדחה, אז הפרק יוכל להיות מאוד מפתיע - ומאוד לא הוגן. אם הם רוצים להדיח את פליק, זה הזמן. די מדהים שאפילו בפן הפיזי, הבנות שולטות בעונה הזו - במיוחד ברוק ואל. ואיפשהו, משום מקום, ג'נה מצטרפת למועדון וזוכה בחסינות!

אשר לארבעה שב"חוף הגלות", כל מי שראה הישרדות האמריקאית צריך לקשר בין המילה "גלות" לאפשרות קיומו של אליל חסינות. אבל פליק איכשהו מצליחה לשכנע את כולם לא לחפש את האליל. מדובר בגירסה נשית של ד"ר וויל. היא גם רוצה להדיח את מאט, אבל הפעם, ברוק תצטרך לעשות בשבילה את העבודה. ברוק לא רעה בכלל, אבל היא נמצאת בצל של פליק, והיא לא תוכל לנצח אותה בגמר. בסוף, למרות שפליק לא הייתה על האי לתכנן כלום, התוכנית שלה עבדה - להדיח את קיילי. החלום שלה עבד על מאט וסאם, שהצטרפו אליה נגד סו, אבל הם לא קובעים כלום. בעונה הזו יש רק סנדקית אחת, וזו תהיה טרגדיה אם היא לא תזכה.
 
S1E19


ג'נה סוף סוף קולטת שהיא די בתחתית הברית (בוקר טוב!) ומנסה להרים מהלך נגד פליק. בנוסף לברית השולטת של פליק, ברוק ואל, מאט וסאם עדיין מאמינים בברית המקורית מתחילת המשחק. לי כמובן יהיה יחד עם אל, אז ג'נה צריכה לעבוד קשה מאוד. בסופו של דבר, מאט פשוט מלשין לברית, ועכשיו ג'נה מסומנת. לא שזה משנה יותר מדי, כי היא, סו וקריסטי הולכות לעוף מהר מאוד בכל מקרה.

אתגר הפרס הוא אתגר קלאסי, אבל אני רגיל שהוא מגיע בשלב השבטי בדרך כלל. לי הוא פשוט מכונת מלחמה באתגר הזה, אני בהלם שהוא עוד לא זכה בחסינות. הוא לבדו מוביל את ברוק, סאם ואל לפרס. ואז, במחנה, ג'נה סוף סוף מנסה לפרק את הברית מבפנים, ומסיתה את הסנדקית עצמה, פליק, נגד אל, לי וסאם. אבל מסתבר שכל זה לא עבד וג'נה עדיין מסומנת להדחה.

אבל פליק תצטרך למצוא לעצמה מטרה אחרת, כי ג'נה שוב זכתה בחסינות! עד עכשיו זכו בחסינות רק נשים! אמנם המיזוג המתחיל עם שמונה נשים וחמישה גברים, ומאז הודחו עוד שניים, אבל עדיין! עולם אחד, תאכלי את הלב, יכולות להיות עונות שנשלטות בכל פן אפשרי על ידי נשים, גם בלי קאסט שכולל ברובו הגדול רק עיזים (ובואו לא נשכח את הפורש פעמיים). וזו אולי העונה הכי נשית בתולדות הריאליטי. הגבר היחיד שמתקרב לפליק, פיבי וברוק הוא... מאט, אני מניח?

אבל לא, השישייה נשארת מאוחדת ומפצלת קולות בין סו וקריסטי, כשבסוף סו מודחת.
 
למעלה