הישרדות האוסטרלית S1E1

הישרדות האוסטרלית S1E1


עונה 1 החדשה, כמובן, 3 סך הכול. ראיתי את שתי הישנות, הן בזבוז זמן רציני (אבל לא גרועות כמו עונות כמו תאילנד או אפריקה - אולי השנייה, יש בה טוויסט ברמה שגורמת לכל דבר ישראלי להיראות הוגן ונאמן למקור)

קודם כל אני אוהב את המנחה, די ברור שהוא לוקח השראה מג'ף, אבל גם מנסה להיות מישהו אחר. כמובן שזה שקוראים לו ג'ונתן זה עוד יתרון. מההתחלה אני מזהה את מה שאהבתי בהישרדות מההתחלה והתגעגעתי אליו, כמו זה שאשכרה מתייחסים למקומיים באזור הצילומים, פעם אחרונה שעשו את זה באמריקה היה ב...ניקרגואה? או אולי בכלל טוקנטינס? ואם זה לא מספיק, העונה מתחילה מיד באתגר פרס! וכל זה אפשרי רק בגלל הפרקים הארוכים מהרגיל. על זה אני מדבר! זו הישרדות שאני מכיר ואוהב! עכשיו שברור שהגירסה האמריקאית לא תחזור לקדמותה, אני שמח שיש עוד גירסה טובה של הישרדות בעולם.

השבט הכחול זוכה באש, ואני זוכה לפתיח עם המנגינה המקורית של הישרדות מבורנאו, פלוס תיפוף אפריקאי מקומי, ומיד נזכר בכל מה ששכחתי. בשבט האדום, דז (דס?) כבר מתגלה כתאונת רכבת הישרדותית. מילא להתחסד, אבל לא לעזור במחנה? איזה משחק בדיוק אתה מתכנן לשחק? אם הוא לא המודח הראשון מהשבט שלו, אני אהיה די בהלם. וואוואו (השבט הצהוב) יותר מלוכד, לא יודע אם קרייג ייפגע מזה שהחליט להתנהיג את השבט או לא. יקח לי זמן לקלוט את השמות של כולם.

מעבר לזה שיש שם עימותים ראשונים ובשאר השבטים לא, המצב של אגנואה לא טוב. התגעגעתי לדיבורים על חיי מחנה. אין להם אפילו אבן אש! הבנות שם מנסות להדליק אש כמו האדם הקדמון! אני זוכר שמישהו הצליח ככה להדליק אש בגירסה האמריקאית, אבל אני לא זוכר מי ובאיזו עונה. בנקודה הזו כמעט בטוח שדז הוא המודח הראשון לעונה, אבל אולי יפנו את קונור קודם. לא מאמין שסנפאו יפסידו חסינות. פליק מסתמנת מהר מאוד לחיוב, וחוץ מדז, אין מישהו שאני מסמן בינתיים לרע. וזה גם לא קשור לגיל שלו, פרנק מהישרדות אפריקה היה אז בן 40 ומשהו והתנהג בדיוק אותו הדבר. יש אנשים שלא מסתגלים להתקדמות העולם. גם בטח יש היום בני 80 פלוס שגולשים באינטרנט ובנייד.

האמת שהקצב קצת איטי לי מדי, קצת אולד סקול מדי. אבל אני מניח שבהמשך העונה האסטרטגיה תעלה הילוך. בינתיים עוברים לאתגר חסינות. האתגר לא כולל אלמנטים שלא לקוחים ישירות מאמריקה, אבל כל האלמנטים לא נראו באמריקה כבר שנים, חוץ מהפאזל כמובן. כצפוי, אגנואה מפסידים, לא בגלל שהם הכי בולטים בעריכה, אלא כי ראינו שהשבט גרוע, לא מלוכד ולא מתפקד. אני מתערב גם שדז יודח, כי הוא פשוט לא משתלב בשבט. זו הדחה מאוד צפויה, הפרה-מיזוג מרגיש כמו פרה-מיזוג, וסך הכול זה פרק פתיחה טוב.

אבל כשגבו אל הקיר, דז מתחיל סוף סוף לעזור במחנה, ומסתבר שהעזרה שלו רבה. אבל המלאכה להציל אותו תיעשה בידי אחרים, והוא בכל זאת רואה באסטרטגיה מילה גסה. ובסוף הכול הייתה הטעיה קלאסית, כולם הצביעו נגד דז. כמו שהיה צריך להיות.
 
S1E2


קודם כל אני שמח שהיה בפרק זמן לפתיחה רצינית, אתגר פרס וחסינות, מועצת שבט והדחה וגם הרבה התמקדות בכל האספקטים השונים של הישרדות. כמובן, בפרק פתיחה אמריקאי גם מודחים שניים, ובפרק הקודם הודח רק אחד. קריסטי ופיבי גם מסומנות אצלי לטובה. מקווה שאחד הבנים יצטרף למועדון, למרות שהבנתי שזו בגדול עונת בנות, ובכללי הבנות בארבע עונות האוסטרליות הראשונות די שולטות. ורק דיברתי בפרק הקודם, וכבר יש אסטרטגיה! בשבט סנפאו, ביאנקה כבר מסמנת את הברית של ברוק, פליק וקונור. אגנואה גם עוברים לשחק את המשחק, אבל יותר בזהירות. אבל בשבט וואוואו עדיין מנסים לשרוד, כי אין להם אבן אש. אסטרטגיה היא פריבילגיה.

בינתיים באגנואה אוון אולי יהיה המודח הבא, ופיבי ממשיכה להסתמן לטובה. מחכה לניצוצות של אסטרטגיה בשבט וואוואו, אולי קייט תפתיע. אבל נראה שהפעם שבט סנפאו ילך למועצת השבט. אם כן, אני בספק אם פליק תודח, אבל יכול מאוד להיות שהתכנון של ביאנקה יחזור אליה כמו בומרנג. בכל מקרה הפרק יש רק אתגר אחד, גם לפרס (ציוד דיג - שוב, קלאסי) וגם לחסינות. גם הפעם, לא משהו שלא נראה מעולם באמריקה, רק לא נראה מזמן. כצפוי, סונאפו הולכים למועצת השבט, ובואו נראה באמת אם זה יהיה פיטר או קונור, או אולי ביאנקה באמת. פליק קיבלה יותר מדי וידויים בפרק הקודם ונראה לי שהיא כאן כדי להישאר, ודווקא ברוק לא קיבלה מספיק.

אבל במועצת השבט, ביאנקה פותחת את הפה כמו שמעטים לפניה עשו, רק שהיא לא גוש חרא כמו שאנון מניקרגואה למשל. אבל בלי קשר לדיעות שלך וכמה הן חשוכות או לא, יש דברים שלא אומרים במועצת השבט. בכך, כל השבט חוץ מקיילי ופיטר הצביעו נגדה. סך הכול אני ממש נהנה מהעונה בינתיים!
 
S1E3


האסטרטגיה ממשיכה להשתולל בשבט סנאפו, והפעם מובן שהברית השולטת כוללת את פליק, ברוק, קונור, מאט וסאם. קיילי מבינה את זה, ויכול להיות שהיא תפעל נגדם בהמשך. פיטר, אני חושב שהראש שלו לא במשחק. אבל כשהברית השולטת שולחת את שניהם למשימה, הם גומרים אותה עם רמז לאליל חסינות וכוח נגד הפייבוריטים שלי. למרות שעכשיו גם פיטר מתחיל להסתמן - סוף סוף גם גבר. בשאר השבטים, אגנואה שולחים את פיבי ורוהן, וגם הם בוחרים ברמז לאליל, אבל אוון עולה על השקר שלהם ובסוף לוקח את הרמז לעצמו. אצל וואוואו, אלה ניק וטיגן, ו...גם הם בוחרים ברמז לאליל! וגם להם לא מאמינים. וכמובן שאני שמח שזה *רמז* לאליל, ולא מחלקים להם יתרונות כמו ממתקים.

בהמשך, אוון מחליט להסית את אל ולי נגד פיבי ורוהאן, אבל אל מצדדת בפיבי ורוהאן. קרייג וג'נה מכוונים נגד ניק, אבל גם כאן השבט יכול לפנות נגדם. הטוויסט הצליח לעורר את האסטרטגיה והמחנות בכל השבטים. אצל סנאפו, כמובן, האסטרטגיה כבר פועלת בפול ווליום. בנוסף, בפרק הזה שוב יש שני אתגרים! וכמו שכרגיל, הפרס הראשון היה אש והשני ציוד דיג, הפרס הפעם הוא בחירה בין פריטי נוחות לבין ברזנט. זה כאילו מישהו צפה באדיקות בכל העונות האמריקאיות עד 30, החליט שכל האלילים והיתרונות מובילים את הישרדות לכיוון לא טוב, והחליט להשאיר את הישרדות כמו שהייתה בעונות 15-28 לגירסה האוסטרלית, וככה אני אוהב אותה. שוב, החל מעונה 34 ואילך אני אוהב בערך... אפס עונות? חוץ מהנוכחית, ולכו תדעו, אולי גם היא תתחרבן בסוף.

לסנאפו היה יתרון בתחילת העונה, אבל עכשיו הם כבר לא כל-כך טובים, מבחינת אתגרים כמובן. גם הפעם הם כמעט הפסידו, אבל בסוף הצליחו להגיע למקום השני. אבל בסופו של דבר, אגנואה היו ונשארו לא מלוכדים, והמשיכו עם שרשרת ההפסדים מהפרק הראשון. והפעם נראה שהזמן של קאט מתקרב לסיום. היא לא בדיוק עשתה משהו שגרם לי לשנוא אותה, אבל היא ללא ספק אחת החוליות היותר חלשות העונה. יכול גם להיות שאוון יודח בגלל שכמו ביאנקה, הוא המעיט בחוזק הברית ובמקום שיפנה את כולם נגד רוהאן, אל ולי החליטו לתמוך בו. ובסוף כך היה, רק קריסטי תמכה בו והצביעה נגד קאט. אחרי שלושה פרקים, העונה חיה ובועטת. מזמן לא נהניתי כל-כך מהישרדות.
 
S1E4


אם עוד לא היה לי ספק, פיבי היא אחת המתמודדות הכי טובות העונה, אולי הטובה מכולן. היא יכולה בשקט להישאר במשחק לפחות עד המיזוג, אלא אם ערבוב ידפוק אותה טוטאלית. אני מניח שיש ערבוב, כי העונה הזו היא בסגנון של העשור השני והשלישי של אמריקה. גם בסנאפו הבנות שולטות, בעיקר ברוק ופליק, ואצל וואוואו עדיין לא ראינו מספיק, אז אני מקווה שהם ילכו למועצת השבט בקרוב. לפי העריכה, נראה לי שזה בדיוק מה שיקרה, והפרק כנראה יסתיים בהדחה של ניק. או לפחות, זה מה שאני מקווה שיקרה. הוא משחק את אחד המשחקים הכי גרועים שראיתי כבר הרבה זמן, וכל השבט יודע שהוא נחש.

חוזרים לאגנואה, שם פיבי ממשיכה את השליטה שלה ומוצאת את האליל. טכנית האליל אצל רוהאן, אבל די ברור מי לובשת את הביקיני בברית הזו. אחרי זה היא מתכננת לחבור אך ורק לברית הבנות, מחשש שרוהאן רוצה להשתמש באליל רק לעצמו. מכאן לאתגר חסינות. לפעמים יש להם אתגר פרס בנפרד, ולפעמים לא... לא מובנת לי החוקיות כאן. ממש קיוויתי שוואוואו יפסידו הפעם, כדי להבין לאן נושבת הרוח, אבל לא. אגנואה. שוב. וכנראה שהפעם קאט תודח. כלומר, קאט הייתה מודחת, אבל פיטר החליט לפרוש. ממש מקווה שוואוואו ילכו למועצת השבט בפרק הבא.
 
S1E5


מה זה? לניק יש פוטנציאל סינדרלה ענקי וההפקה לא מגבה את זה במנגינת פסנתר שמנגנת על בלוטת הרגש? אה רגע, זו הישרדות האוסטרלית. נכון. אני עדיין הייתי מעדיף שהוא יודח, הוא אסטרטג ברמה ישראלית שמתלהב כאילו הוא לפחות רוב ססטרנינו. אני גם לא ממש רוצה שהמצב הנוכחי בשבט סנאפו יישאר, עם כל אהבתי לפליק וגם קצת לקונור. זו לא אשמתה של קיילי שביאנקה הייתה גרועה ופיטר פרש. למזלה היא מצאה את האליל, מקווה שקורבן האליל יהיה מאט או סאם, שאני מתחבר אליהם פחות.

אז מסתבר שהפעם אין ערבוב, במקום זאת יש משימה שיכולה להפוך לגמרי את מצב השבטים. בהתאם לעסקה מהפרק הקודם, וואוואו הביאו את כל הפרסים שלהם חזרה לג'ונתן... וכל מה שהם זכו בו הופך לפרס של האתגר השבועי! מעבר לזה, לא שבט אחד, אלא שניים יזכו בתרנגולות! בסוף סנאפו זוכים בכל הפרסים, אבל לשבט שיגיע למקום השני עדיין יש יתרון גדול ומקרקר. ואגנואה מגיעים למקום השני! האם זה אומר שיום הדין של שבט וואוואו הגיע? האם הם ימשיכו בהפסדים וסוף סוף ידיחו מישהו? ואם כן, בבקשה שזה יהיה ניק, אלא אם כן מישהו יתגלה כשחקן עוד יותר גרוע.

באתגר החסינות, מסתבר שיש לוואוואו סיכוי גבוה להגיע למועצת השבט, כי שני שבטים הולכים. כל מה שהם צריכים זה לא להיות ראשונים. והם לא, אגנואה זוכים בחסינות לראשונה זה למעלה משבוע! למזלו של ניק, בארי עושה דז על סטרואידים ומכריז רשמית שהוא פשוט לא הולך לשחק את המשחק. אבל אם זה לא בארי, זו תהיה טיגן, אין לי מושג למה לא ניק ואני לא אוהב את זה. מה שכן, בניסיון של ניק להסיט את האש מטיגן לבארי, יכול להיות שהוא בעצם יסיט את האש אל עצמו. המצב בשבט סנאפו הרבה פחות מלהיב, קיילי לא באמת עשתה משהו אסטרטגי נחמד, אבל היא גם לא עשתה טעות קריטית. היא מן הסתם תשחק באליל, ואני מניח שפליק תישאר במשחק. טיגן לא קיבלה וידוי אחד, אז אני מניח שהיא בסדר.

אבל דווקא פליק מתחילה להיות מסומנת. יכול מאוד להיות שהיא בצרות, אבל לא יודע, היא קיבלה עריכה טובה מדי בכמה פרקים האחרונים. איפה סאם בכל הסיפור הזה? סתם פלוטר? במועצת השבט, חייבים לשאול את השאלה: למה אנשים כמו בארי בכלל באו להישרדות? מילא "ראויים" שיש להם קווים אדומים מאוד קלילים כמו לא לשקר ולא לבגוד, אצל בארי המשחק כולו הוא קו אדום. אז למה הוא בא להישרדות? בשביל "החוויה של לרעוב על אי בודד"? בשביל "להשיג חברים חדשים"? יש לי מבזק חדשות, גבר, יש אלף ואחד תוכניות ריאליטי שיכולת להשתתף בהן, וחיי המחנה, מעבר לאתגרים ואסטרטגיה, הם לא כיפיים. גם אם ניק יודח זה יהיה חבל שזה לא אתה.

בניגוד לאמריקה, שבה שבט אחד בא, מצביע, מדיח ואז עולה לספסלי המושבעים וצופה בשבט השני, הפעם שני השבטים היו זה לצד זה, שבט אחד הצביע, השבט השני הצביע, ואז ג'ונתן קרא את ההצבעות של שני השבטים. אבל מסתבר ששוב אף אחד לא יודח, שני השבטים יחליפו חברים. וואו, מה הסיכוי ששני המוחלפים לא יודחו בהזדמנות הראשונה בכל מקרה? ועכשיו אני מבין איך ייתכן שפליק בכל זאת כן תקבל את מירב הקולות. בסוף מסתבר שחוץ מקייט וטיגן, כל שבט וואוואו פנה נגד ניק (בארי מחוץ למשחק, מיי אס) וקונור הפך למטרה של פליק. אחרי תיקו, שאני לא בטוח איפה עמדו קיילי וסאם (ואני לא מעז לבדוק), קונור עובר לוואוואו. ניק בוחר בטיגן שתעבור איתו, וקונור בוחר בסאם, מה שאומר שכנראה הקול היה בנים נגד בנות. מקווה מאוד שטיגן לא תיפגע מכל הבלגאן הזה.
 
S1E6


כאמור, הבעייה בכל הטוויסט הזה הוא שזה יוצר את אותה הסיטואציה כמו בהישרדות סין באותו שלב של המשחק, מי קובע שסנאפו או וואוואו לא יפסידו בכוונה כדי להדיח את הזרים? אבל זה אולי יקרה אצל וואוואו, משהו אומר לי שעם כל החיכוכים בשבט סנאפו, ניק וטיגן יצטרפו לאחת הבריתות, ובתקווה יעמדו לצד פליק. בעקבות הבחירה של קונור בסאם, אני מניח שקיילי גם הצביעה נגדו, וזה אומר שגם האליל נכנס לברית, אבל זו כבר אופטימיות מוגזמת שרק יכולה לפגוע בי.

מה שכן, לא משנה באיזה צד הוא, ניק קיבל את כאפת ההתעוררות שהוא היה צריך, והוא לא הולך לתחמן בלי הכרה כמו מעריץ שרוף של דן מנו. גם סיכוי סביר שהוא וטיגן באמת יהיו בצד של פליק. בינתיים הולכים לאתגר חסינות, כמו כל פרק זוגי, אין אתגר פרס. עוד אתגר קלאסי של הישרדות אמריקה, אגנואה כל-כך קרובים לחזור *שוב* למועצת השבט, אבל בניגוד לפרק 4, שם היה להם רק מזל, הפעם הם אשכרה מנצחים באתגר. אחרי שישה פרקים, כשארבעה כבר מחוץ למשחק, סוף סוף יודח מישהו משבט וואוואו.

אז מעבר להיותו אחד הצדקנים הכי גדולים בהישרדות זה שנים, בארי גם פיקשש בהדלקת האש באתגר, מה שאומר שהוא יודח כמעט בוודאות. זה כנראה בינו לבין קונור, אבל קונור וסאם ממש חזקים. קייט דווקא במצב מאוד סביר, אין שום סיבה שידיחו דווקא אותה ולא את בארי או את אחד הכחולים. אני מבין למה להדיח את הכחולים, אבל כואב לי כשמישהו כמו בארי עדיין במשחק ועוד עלול להגיע רחוק בטעות. לא לנצח, לא מאמין שמישהו יתן לו את המיליון, כמובן שאם כן יקרה הבלתי ייאמן זו תהיה מכה קשה להישרדות. אגב, אנדרו הוא האסטרטג האמיתי של השבט, וכמובן שאני מסמן אותו לטובה. גם קייט משחקת טוב.

במועצת השבט, אין לי מושג למה בארי הצביע לסו, אין לי מושג למה הוא הגיע להישרדות, זה קול שהיה גורם לזקיפת גבות גם בתקופה של פאגונג. מה שכן, הוא הודח סוף סוף, יש!!!
 

noamlah

New member
ההצבעות בשביל שיהיה לך סדר

פליק-מאט-ברוק לקונור

קיילי-קונור-סאם לפליק

הצבעה שניה מאט משנה לפליק סאם משנה לקונור
 
למעלה