הישרדות 40 - מנצחים במלחמה - פרק 2

B R A Y E R

New member
מנהל
אין כאן באמת השוואה


ג'ייטי שיחק משחק מצויין בטוקנטינס, והוא ניצח פה אחד נגד השותף שלו לכל המהלכים במשחק. לא היה כאן שום מרמור, לעומת גואטמלה. (תסכים או לא תסכים, אבל סטפני שלטה על כל ההדחות של העונה לעומת דני, והייתה בקשר קרוב עם כל המושבעים לעומת דני)
בעונה 20 ובעונה 34 הוא הגיע בגישה אחרת, בידיעה שהסיכויים שלו לנצח בתור מנצח חוזר גם ככה נמוכים, בייחוד עם אותה שיטת המשחק הרגועה שלו מטוקנטינס, וניסה בעיקר לעשות מהלכים מיוחדים וגדולים. בפועל הוא עשה שטויות ושיחק גרוע, אבל זה לא מוריד לי מהנצחון המושלם שלו מ18 כי מובן לי שהוא בא מחדש למשחק בגישה חדשה.
זה לא המצב כאן עם דני, זה לא שהיא ניסתה לשנות את "שיטת המשחק"(שלא הייתה לה), היא פעלה ב2 הפרקים האלו מתוך אינטואיציה גרועה
 

Seosi

New member


שוב, אני לא מגן הפרק על איך שדני שיחקה, ברור לי שהיא הבינה את ההדחה על עצמה ועשתה את כל הטעויות האפשרויות. אתה יודע כבר מה דעתי כלפי הניצחון של דני, נראה לי שפשוט נסכים שלא נסכים
 

Uri04

New member


מסכים. אסור להשוות בין שתי העונות. בגוואטאמלה דני שיחקה משחק חברתי מעולה, וכאן ממש לא. יחי ההבדל הקטן.
 

Bar EL

New member
צודק, צריך להפריד


בגוואטמלה דני לא עשתה כלום (מלבד לזכות בחסינות) ופה היא עשתה ובעיקר רע.

אה, ואם כבר אנחנו מנפצים מיתוסים אז הגיע הזמן גם לנפץ את המיתוס שנקרא "משחק חברתי טוב" - שמתי לב שהרבה מהמעריצים מתרצים זכיות של מתמודדים נורא חלשים במונח הזה, אני חושב שהגיע הזמן להבין שבלי משחק חברתי אי אפשר לשחק אסטרטגי - כדי לעשות מהלכים מרשימים ולשלוט אתה צריך כוח וכוח בא בעיקר מבריתות ןקשרים עם אנשים.
לכן גם בפאן הזה סטפני עקפה את דני ... (והיא גם הפסידה בגלל זה כי דווקא בגלל שהיו קרובים אליה יותר הרגישו נבגדים).
אבל העיקר שלאמבר ולדני היה "משחק חברתי נהדר" בעונות הקודמות שלהן, וזה הוביל אותן ממש רחוק פה...
 

Seosi

New member
אז אתה תעשה גם את אותה הפרדה עם


טוני? ששיחק משחק אסטרטגי מעולה בקאגיין, אבל במשני משחק היה פרנואיד לגמרי, רץ לחפש אחרי פסלון חסינות על היום הראשון, והביא את ההדחה המוקדמת על עצמו?
 

Seosi

New member


ושאלתי ברצינות, זה לא היה ממקום של זלזול או משהו כזה.
 

Bar EL

New member
ברור לי


ואין לי ספק שטוני הגזים ופישל בגיים צ'יינגר.
אבל מה שיפה לדעתי זה שהוא מודע לזה עד כה בעונה הזו ומנסה להחזיק את עצמו (לא יודע כמה זמן זה יחזיק מעמד אבל מקווה כמה שיותר)
 

NP23

New member
לא הכי מדויק


טוני בנה ברית של רוב חברי השבט שקבעו את ההדחה הראשונה . הוא לא נתן להם סיבות לפנות נגדו גם בהמשך. הוא היה "מנצח" בשבט עם הרבה אנשים שלא ניצחו ורובם גם לא שחקנים חזקים , בטח לא עם מוניטין כמו שלו וגם "מנצחת" שכבר הייתה
בשבט (סנדרה) , היוותה לו עוד יותר אסון כי הייתה לה אנג'נדה מאוד ברורה שגם הודתה בה שהיא לא מעוניינת להשאיר מנצחים במשחק (חלילה שלא יקטפו לה את התואר.)
וגם באמת לדני היה מה להוכיח ברמה האסטרטגית ולטוני לא.
&nbsp
יש גם הרבה יותר הגיון בלחפש פסלון בייחוד עם כזו מטרה על הגב מאשר לא להיות זהיר על מה אתה מדבר ואיזה שמות אתה זורק מול מי...
 

Seosi

New member


ברור שיש יותר הגיון בלחפש פסלון חסינות, לא להכריז איך שדורכים על האי "אני הולך לחפש פסלון חסינות, ביי!"
 

NP23

New member
נו הוא משוגע חחחח

הוא לא הודח בגלל זה בכל אופן.
&nbsp
 

Uri04

New member


לא עשתה כלום?? היא סובבה את רייף מסביב לאצבע שלה ודאגה להגיע ככה לפיינל 3. לא אתפלא אם היא גם היתה זו ששכנעה אותו לתת את הספוט שלו לסטפני, כשהיא ידעה שיש לה סיכוי גבוה יותר לנצח אותה.

אגב, אני לא מבין למה אתה חושב שמשחק חברתי טוב נחות משמעותית ממשחק "אסטרטגי". הרי הוכח לנו פעם אחר פעם שמי שמשחק אגרסיבית (אהמ.. ראסל) אבל משניא את עצמו על הג'ורי - לא ייזכה לעולם. ולהיפך - מי שמשכיל ליצור קשרים חברתיים חזקים מצליח להגיע רחוק יותר במשחק ואף לנצח (כריס, טומי...*אנחה*). אתה טוען שזה משחק חלש, אני טוען שאם זה מה שאתה חושב - לא הבנת כלום מהישרדות.
 

Bar EL

New member


לא אמרתי שמשחק חברתי זה לא חשוב (דווקא להפך), אמרתי שאי אפשר לשחק אסטרטגי בלי לשחק חברתי... חבל שלא קראת את מה שכתבתי.
כריס וטומי לא שחקנים חלשים ומעולם לא טענתי את זה, דני ואמבר כן.
למה? כי דני למרות מה שאתם מספרים לעצמכם לא באמת עשתה משהו (ולא היא לא שכנעה את ריף בכלום ואפשר לראות את זה בפרקים עצמם) וניצחה בעיקר ממזל וזכייה בחסינות האחרונה (מזל הוא חלק מהמשחק ואני חושב שזה דיי ברור).
לגבי עניין הג'ורי - שחקנים חברתיים טובים רבים הפסידו את המשחק בגמר למרות זאת ודווקא בגלל זה (כשאתה בקשר טוב עם אנשים ואז בוגד בהם הם עלולים להיפגע ולא לשים את האגו בצד ולכן לא יצביעו לך, לפעמים זה קורה ולפעמים זה לא קורה) קח לדוגמא את קואוץ' - הוא ללא ספק היה השחקן החברתי של עונה 23 וסופי גם הודתה שלא היה לה משחק חברתי טוב, אבל המושבעים בכל זאת נתנו את הניצחון לסופי למרות זאת.
אותו דבר גם עם בן שאתם כלכך שונאים - ריאן שיחק משחק חברתי הרבה יותר טוב מבן וזה היה החלק החלש אצל בן אבל בכל זאת המושבעים נתנו לו את הניצחון.
סטפני שיחקה יותר חברתי מדני, פיתחה יותר קשרים ובגלל שנפגעו ממנה היא הפסידה וזה מסתכם בזה.
לפעמים המושבעים יודעים לשים את האגו בצד ולפעמים לא - כמו שבסמואה לא ידעו לשים את האגו בצד אבל בקאגאיאן, אי הגאולה ועונות אחרות כן ידעו לשים את האגו ונתנו את הניצחון למי שהכי מגיע לו למרות שפגע בהם, זה כבר לא קשור לשחקנים עצמם אלא לג'ורי בלבד.
 

B R A Y E R

New member
מנהל
סובבה על האצבע?


איך זה בדיוק התבטא? אני לא ראיתי אותה מסובבת אף אחד על האצבע
ודיל פיינל3/פיינל2 נרקם כל הזמן בין כולם לכולם
ובעצם הוא אפילו זה שיזמן את הדיל הזה בינו לבין דני
 

Seosi

New member


דני היא זאת שהבטיחה לרייף שהיא תיקח אותו לגמר, לכן הוא הדיח את לידיה על פניה.
 

B R A Y E R

New member
מנהל
וג'אד הציע לסטפני גם דיל פיינל 2

וראינו איך זה נגמר
בכל עונה יש לפחות 20 דילים של פיינל 2/3
הרוב המוחלט מן הסתם מופר
רייף יכל בקלות להפר את ההבטחה שלו לדני, ודני ממש לא קשורה להחלטה שרייף עשה עם עצמו
"הצעה של דיל פיינל 2/3" זה לא אסטרטגיה מהפכנית או חדשנית, ולא מדובר בחוכמה ובטח שלא ב"סיבוב על האצבע"
מדובר בדבר הכי מתבקש שיכול לקרות בהישרדות
ולדני היה הרבה מזל שבמקרה הזה רייף חשב עם עצמו שיותר נכון לו לכבד את הדיל הזה עם דני.
 

Seosi

New member
נכון

אבל רייף היה היחידי שחשב שזה יהיה חכם להדיח את לידיה על פני דני.
 
אבל כאן בדיוק צריך להבין


שמשחק חברתי הוא כל מה שאמרת אבל הוא גם להשיג קולות בסוף. לא כל מי שמנצח שיחק משחק חברתי מושלם, אבל כל מי שהגיע לגמר ולא ניצח לא השכיל להבין את תפקיד המושבעים\ליישם את זה בהצלחה. זה יכול להיות ראסל שפגע בהם או וו שלא הראה להם סיבה להצביע לו.
תקרא למושבעים ממורמרים, מבחינתי תאמר שהם פעילי חמאס, בסופו של יום הפיינליסט צריך שהם יצביעו לו. כרגע אין חוק שאוסר על מרמור (אפשר או זה או הצבעת קהל) אז זה מה יש ועם זה שחקנים צריכים לעבוד. זה כמובן בתנאי והם רוצים לנצח שזה עסק שונה לגמרי מ"לשחק מעניין" ואולי לקבל הזמנה לאולס הקרוב.
 

Bar EL

New member
זה לגמרי נכון


אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לחשוב שבגלל שמישהו ניצח/הפסיד בגמר בגלל מרמור מושבעים זה אומר שהוא שחקן טוב או פחות טוב - כי לפעמים שחקן מנצח לא בגלל שכיוון לדרך הזו או עשה משהו טוב, אלא בגלל שהתמזל מזלו (כמו שרשמתי לuri מזל זה חלק מהמשחק) ולכן מותר לנו לבקר את זה ולהגיד שהשחקן הזה שיחק לא טוב.
בשורה התחתונה דני לא עשתה שום דבר כדי למנף את המשחק שלה וגם לא באמת היו לה קשרים טובים עם המושבעים (מלבד 2 המושבעים הראשונים שהייתה באותו שבט איתם) ככה שאין לי באמת סיבה להעריך אותה.
 
למעלה