עזרה בעבודה בפסיכולוגיה

BenNeedsHelp23

New member
עזרה בעבודה בפסיכולוגיה

שלום לכם!
מקווה שהנושא של ההודעה לא הפחיד אתכם ואני לא עובר על שום חוקי הפורום (קראתי ולא מצאתי מקום שאני יכול להשחיל את השאלה שלי) ואם כן אני מתנצל מראש.

קיבלתי במסגרת הלימודים עבודה בנושא BIG 5 בהקשר של סדרות וסרטים וכמובן שישר בחרתי לעשות את העבודה על הישרדות אבל נתקעתי מעט ואשמח לעזרה ממקצוענים.

בגדול אני מחפש אירוע גמר (אבל לא חובה אם אפשר לקשר את זה לאירוע אחר) בו הזוכה הפגין יכולות הקשורות לBIG 5 בעוד שהמפסידים נכשלו בתכונות הנ"ל.

מהן התכונות על פי מודל זה?
ניתן לייחס שלל התנהגויות ומאפייני אישיות לחמישה ממדי אופי: מוחצנות, נועם הליכות, פתיחות מחשבתית, מוכוונות (או מצפוניות) ויציבות רגשית. ניתן לאפיין את האדם על ידי מציאת מיקומו בכל אחד מממדים אלו.

רק אדגיש כי:
מצפוניות אל מול רשלנות מייצגת את נכונות הפרט לעבודה קשה, אחריות, מעשיות ויכולת להתמקד במטרה. מיקום נמוך פירושו עצלנות, חוסר אחריות, הנאה מההווה ורישול.

יציבות רגשית אל מול נוירוטיות מייצגת את יכולתו של האדם להיות רגוע, בעל ביטחון עצמי וקר רוח.

אז אם יש לכן רעיונות לאירוע גמר שניתן לנתח את העונה בצורה טובה על סמך הקריטריונים האלו שהובילו אל התוצאה אודה לכם מאוד מאוד מאוד!

תודה מראש,
בן.
 

סטילהוק

New member
לא נראה לי שהיה למישהו מהם את כל ה 5

ובכלל, צריך להבין שהזוכה בהישרדות, ובעיקר בשנים האחרונות הוא לרוב ברירת מחדל. קרי: לא המתמודד הטוב ביותר זוכה בהישרדות. כי החלשים לרוב תמיד מתאחדים להדיח את המתמודדים החזקים כדי שאחד מהם יזכה, וזו התוצאה. בעונות ישנות יותר עדיין היו מתמודדים חזקים שניצחו, אך בשנים האחרונות של העידן החדש של הישרדות זה ממש לא המצב. כמעט כל הזוכים של 5 העונות האחרונות הם ממש לא המתמודדים הכי טובים, הכי חזקים והכי אסטרטגים של העונה.
 

B R A Y E R

New member
מנהל
לא כלכך הצלחתי להבין מה אתה מחפש

תנסה לפשט את ההסבר שלך
 

noamlah

New member
אולי

כריס וטווילה במועצה הסופית שכריס ידע פחות או יותר לתת לבנות את התשובות שהן רוצות ולהיות קר רוח בעוד שטווילה הייתה מאוד רגשית וכנה וסירבה להתנצל כשהתבקשה

אפשר את שתי המועצות שאמנדה הפסידה בהם כשלא לקחה אחריות על מהלכים שלה במשחק, במיוחד שאמנדה נחשבה לפייבוריטית וכנראה איבדה קולות במועצה הסופית

לא מועצה סופית אבל ההתנהלות של נטלי אנדרסון בעונה 29 מול ג'ון מיטש לאחר שהדיח את בן בריתה ג'רמי
ידעה לשמור על קור רוח ולקרב אותו אליה ואת הנקמה להגיש בזמן

מיקרונזיה, ההדחה של אריק אולי גם יכולה להיות בנושא
 

NP23

New member
טוד עונה 15, קים עונה 24

אלו הזוכים שעלו לי עם התכונות האלו,
אצל טוד בעונה 15 לגמרי אפשר לראות איך הוא גם משמעותית יותר יציב ודומיננטי מהשתיים שלידו.
פארווטי בעונה 16 גם דוגמא טובה כפי שנועם די אמר, בעיקר ביחס לאמנדה שהיתה מולה.
(למעשה נתתי לך את שתי המועצות גמר שהפסידה בהן.. אז אפשר לבחון מישהי שהפסידה פעמיים ולא היה לה את התכונות האלו)
 
למעלה