The Genius

B R A Y E R

New member
מנהל
The Genius


רציתי להמליץ כאן על ריאליטי שהתחלתי לראות בימים האחרונים, פורמט שמבוסס כולו על אסטרטגיה ומשחק חברתי (ואני מאמין שכל מי שכאן ורואה הישרדות/האח הגדול רואה בעיקר בשביל המשחק האסטרטגי)

הפורמט הולך בצורה כזו:
הקאסט מורכב מ13 מתמודדים, יש 12 פרקים, ובכל פרק מישהו מודח מהמשחק.
כל פרק נפתח במשימה אחת גדולה שכולם משתתפים בה, והמשימה הזו מבוססת נטו על חשיבה, אסטרטגיה ומשחק חברתי.
כל המשימות נבנו כך שהן אומנם אינדיבידואליות, אך כדי להצליח בהן חייבים לכרות בריתות עם שחקנים אחרים כדי לעזור אחד לשני להשיג את התוצאה הרצויה למשימה.
לכל משימה יש רק מנצח אחד, מי שהשיג הכי הרבה נקודות באותה משימה, והוא זוכה ב2 חסינויות מהדחה לאותו פרק - חסינות אחת לעצמו, וחסינות אחת שהוא יכול להעביר למתמודד אחר במשחק. אם יש תיקו על המקום הראשון, כל מי שקיבלו אותו מספר נקודות על המקום הראשון זוכים בחסינות, ואין חסינות נוספת להעברה.
בנוסף, לכל משימה יש גם רק מפסיד אחד, זה שקיבל את ההכי פחות נקודות. אותו אחד מועמד להדחה. אם יש תיקו על המקום האחרון, המנצח מכריע מי היה המפסיד שיעמוד להדחה.
המפסיד שמועמד להדחה צריך לבחור את אחד המתמודדים הלא חסינים ולאתגר אותו בדו-קרב הדחה.
הדו-קרב זו משימה שמבוססת או על משחק חברתי, או על אסטרטגיה/חשיבה. המפסיד- מודח מהמשחק.
בנוסף, יש עוד אלמנט במשחק בצורה של יהלומים. כל המתמודדים מתחילים את המשחק עם יהלום אחד, וכל יהלום כזה שווה כסף שבסוף העונה מומר לפרס הסופי למנצח של העונה. בנוסף, המשתתפים יכולים להשתמש ביהלומים שלהם בשביל לקנות "ייתרונות" למשימות המוצעים לכולם למכירה.
יש 3 דרכים להשיג יהלומים:
1.צריך לעמוד בהישגים מסויימים שקשורים למשימות
2.לעשות עסקים אחד עם השני
3.לנצח מישהו בדו-קרב הדחה(שאז זוכים בכל היהלומים של מי שעזב)

100% אסטרטגיה
100% משחק חברתי

0% בולשיט

מה הקץ'?
מדובר בריאליטי קוריאני

אז אומנם לוקח פרק-2-3 בשביל להצליח ממש להבדיל בין מי זה מי, בעיקר גם כי השמות שלהם מוזרים, ויש כמה שללא-אסיאתים כמונו יראו דומים אחד לשני
אבל יש ברחבי האינטרנט מקומות שאפשר לראות בהם את הפרקים עם תרגום לאנגלית
והעריכה של התוכנית מאוד מאוד פשטנית וידידותית
הם נוהגים לכתוב תיאורים לחלק מהאירועים שרואים (למשל, X וY כורתים ברית. Z וW מתכננים אסטרטגיה למשימה)
והם לאורך כל הפרק משלבים הסברים בציורים ותמונות על מה קורה במשחק - מה החוקים של המשימה, מי בברית עם מי, מה בעצם התוכניות שהם מתכננים...

אז מי שלא מפחד מהשפה הקוריאנית וזה נשמע לו מגניב ומעניין - ממליץ ממש!
אני לקראת סיום העונה הראשונה והתמכרתי ממש


 

סטילהוק

New member
עדיף לחכות לגרסה האמריקאית, אם זה באמת כמו שאתה מתאר

בטח כבר יעתיקו מהם או יקנו מהם את הפורמט. אם הם קונים פורמטים מישראל אין שום סיבה שלא יקנו פורמט מקוריאה. חוץ מזה, איפה אתה צופה בפורמט קוריאני ועוד עם תרגום לאנגלית?
 

B R A Y E R

New member
מנהל
אסור ממש לפרסם כאן קישורים לצפייה פיראטית

אבל מי שירצה למצוא, אני יכול להגיד שמצאתי מהר מאוד בחיפוש פשוט בגוגל
ומי שמעוניין בעזרה יכול לשלוח לי מסר ואני אשלח לו קישור בפרטי:)
&nbsp
אני גם מקווה שתהיה לזה גרסא אמריקאית, אבל זה ממש יהיה להם קשה כי צריך לנסות להיות יותר מקוריים ומתוחכמים מהקוריאנים
כל הקטע הוא שכל משימה תהיה מקורית כמו "חידה", וברגע שמישהו כבר מכיר את המשימה לפני, זה די הורס כי הוא יודע כבר מה הדרך הכי טובה להצליח בה
לדעתי זו הסיבה שצולמו רק 4 עונות לתוכנית הזו
 

סטילהוק

New member
הבעיה בלצפות בתוכנית ריאליטי קוריאנית, בניגוד למשל לסרטים

הבעיה בלצפות בתוכנית ריאליטי קוריאנית, בניגוד למשל לסרטים או סדרות, הוא לא רק מחסום השפה, שכפי שציינת ניתן למצוא עם כתוביות באנגלית או כתוביות בנפרד שניתן לחברן לסרט או לפרק מסויים בסדרה, אלא גם מה שניתן להגדירו בכלליות כמחסום התרבות. כמו למשל שבישראל יש "חידות" שרק ישראלים יבינו, כך אני בטוח שבקוריאה יש "חידות" שרק קוריאנים יבינו, ולא דווקא בגלל השפה, אלא יותר בגלל שלנו הלא קוריאנים אין שום חיבור עם התרבות הקוריאנית, מה שאצלהם זה מובן מאליו. ולכן אני חושב שעדיף להמתין בסבלנות עד שהאמריקאים יאמצו וירכשו את הרשיון לפורמט, ואם זה אכן כל כך טוב ומעניין כמו שזה נשמע, אין שום סיבה שהם לא ירכשו את הפורמט מהקוריאנים, ואולי גם ישראל תרכוש, הרי ישראל רכשה לא מעט פורמטים מחו"ל, ובראשם הישרדות והאח הגדול.
 

B R A Y E R

New member
מנהל
אני כרגע בפרק 10

ואני יכול להגיד שכל המשימות ניתנות להבנה ואין שום קשר לתרבות הקוריאנית, הן לגמרי אוניברסיאליות, ככה שגם ישראלי שאין לו שום קשר לדרום קוריאה יכול לראות ולהנות מאותן משימות (יש משימות שאני בעצמי מנסה לפתור יחד איתם)
אני יכול לתת דוגמאות של משימות אבל אני לא רוצה להרוס

ממליץ לך לנסות ולראות

ואגב, לא נראה לי שפורמט כזה יעבוד בארץ, בכל התוכניות ריאליטי שיש בארץ יש סיפורים אישיים ומריחות, וזה פורמט מאוד קצבי ומהיר ועם 0 סיפורים אלא נטו משחק (אני לא יודע על השחקנים כלום מלבד השם שלהם והמקצוע שלהם מחוץ למשחק)
תוכניות מהסוג הזה לא מקבלות הרבה רייטינג אצלנו ויורדות מהר מהמסך
 

סטילהוק

New member
אל תדאג, אצלנו כבר ידאגו לשנות את זה ולמתוח כמו מסטיק כהרגלם

עוד לפני שיתחילו בכלל כבר נדע הכל עליהם, כמו בכל פורמט שהגיע מחו"ל ועבר לגרסה ישראלית. דבר אחד בטוח: אנחנו לא נדע רק את השמות והמקצוע שלהם.
 

sapir aloud555

New member
המליצו לי על הסדרה הזו כמה פעמים וזה באמת נשמע טוב

תודה על התזכורת!
 

Bar EL

New member
...

אז גם אני צופה בזה (אני בפרק 9) וממליץ מאוד לכולם לראות, האסטרטגיה שם היא ברמה מאוד גבוהה והמשימות ממש מגניבות ונטו מחשבתיות (כמובן שצריך בריתות ומשחק חברתי לכל משימה). לכו לראות !
 

B R A Y E R

New member
מנהל
לגמרי באסה

אבל נראה לי שזה פשוט פורמט שקשה לעשות לו יותר מדי עונות..
מעונה לעונה הם צריכים להמציא משימות חדשות (וכל עונה זה לפחות משהו כמו 17 משימות שונות)
שחזור של משימות לא יכול לעבוד פה כמו בהישרדות והאח הגדול, כי ברגע שהמתמודדים כבר מכירים את המשימה ויודעים מה הדרכים הטובות להתמודד איתה זה מאבד מהטעם
וזה די קשה.. הם לא יכולים להתפשר וחייבים לשמור על הרמה.. צריך להיות ממששש יצירתיים
 

סטילהוק

New member
טוב, מקסימום ננסה עונה ראשונה ונראה איך זה

12 פרקים זה מעולה, בניגוד אצלנו בישראל שכל עונה 50 פרקים.
ואגב, אם מדברים על ישראל ב 1.1.2020 חוזר האח הגדול של רשת בעונת חורף.
 

סטילהוק

New member
אחרי פרק אחד הבנתי שקשה להבין את המשחק הזה

כל הזמן עסוקים בלהקפיא ולקרוא את הכתוביות באנגלית, הבלונים המפצפצים כמעט בכל שיחה בין המתמודדים בקוריאנית וללא שום תרגום, והאתגר הראשון נראה לי כאילו כתוב בסינית (תרתי משמע), האינטרקציה והשיחות בין המתמודדים במשחק מהירה מד וקשה לעקוב אחריה ובעיקר אחרי הניואנסים שלה. אין לי בכלל ספק שאם הם היו דוברים באנגלית היה הרבה יותר קל להתתחבר ולהבין על מה מדובר מאשר כל הזמן להקפיא ולנסות להבין מתרגום הכתוביות לאנגלית, ולכן אי אפשר לצפות ככה, זה לא זורם כמו שתוכנית ריאליטי אמורה לזרום, ובמקום להינות מהמשחק, כל הזמן מתעסקים בלהבין על מה לעזאזל הם בכלל מדברים.

בקיצור מתסכל לצפות במשהו שקשה להתחבר אליו ולהבין אותו לחלוטין.למרות שאין ספק שזה נראה ונשמע תוכנית ריאליטי מעניינת ומסקרנת, והייתי מאוד שמח אם היו עושים לה בקרוב גרסה אמריקאית או לפחות גרסה דוברת אנגלית.
 

סטילהוק

New member
ושכחתי לציין עוד בעיה

אם אין לכם מנוי לאתר, תצטרכו להמתין בין 4-5 שעות בין חצי פרק ראשון לחצי פרק שני, שלא לדבר על עד הצפייה בפרק הבא אחריו וכו'... אני הפסקתי אחרי חצי הפרק הראשון ולא המשכתי לצפות, כי מבחינתי אין טעם להמתין 4-5 שעות עד שיהיה ניתן לצפות בחצי הפרק השני.
 
למעלה