אי האלילים - פרק 8 - המיזוג!

סטילהוק

New member
התקשורת האמריקאית כולה מגדירה את הפרק האחרון


התקשורת האמריקאית כולה מגדירה את הפרק האחרון כפרק ה MeToo של הישרדות. (The Survivor's MeToo Episode) רבים תוקפים את הפקת התוכנית ואת ג'ף פרובסט מנחה התוכנית ומפיקה על כך שלא ניהלו נכון את כל הסיטואציה, שבסופה הקורבן הודחה, המטריד נשאר במשחק ובהמשך הקורבן אף הושתקה (למושבעת אסור לדבר במהלך מועצת שבט) למרות שנאלצה לראות ולשמוע איך מדברים עליה ועל מה שחוותה. במקרה כזה רבים טוענים, ובצדק לדעתי, שצריך לחרוג מהנהלים ולהרשות למושבעת להשמיע את דבריה במועצת השבט שמדברים עליה ועל מה שחוותה. ולא היה בסדר בכלל מצד ההפקה כל צורת ההתנהלות הזאת.


בינתיים גם המתמודד אהרון מרדית' שהעיר הערה נבזית ומרושעת והאשים לחינם את המתמודדת ג'נט קרבין במועצת השבט האחרונה, מה שגרם לזעם גדול נגדו גם מצד התקשורת האמריקאית וגם מצד צופים וגולשים רבים בטוויטר ובכל שאר הרשתות החברתיות, יצא בהתנצלות פומבית ראשונה בטוויטר והודה שאחרי שצפה בפרק האחרון בעצמו הוא מרגיש בושה ומתבייש בעצמו ובכך שהתעלם ממה שקורה סביבו, ושאכן מדובר בהטרדה מינית לפי מה שהראו בפרק. והוא מבקש סליחה שצידד במתמודד דן ספילו במועצת השבט האחרונה ותקף את המתמודדת ג'נט קרבין. החצי השני של התנצלותו הפומבית יעלה כנראה מאוחר יותר.

https://twitter.com/shinyalice/status/1195078658181910528?s=20

כל שאר המתמודדים הקשורים לגועל נפש הגדול שראינו כולנו בפרק האחרון של הישרדות עדיין שומרים על שתיקה וסגרו את הטוויטרים שלהם במהלך כל היום.
 
כמה פנינים נוספות של אמריקה:


בעונה 15 של האח הגדול, בעקבות כמה תקריות חסרות טאקט שאולי אפשר גם לכנות אותן גזעניות, הוחלט בכמה מקומות ברשת ש"זו גזענות להדיח שחורים" ו"צריך פשוט לתת להם את המיליון, כי ככה".

מה שלא הפריע להם לכנות אסטרטגית מאוד חזקה, שכנראה גם יש לה מוגבלות נפשית והתנפלה מילולית על חלק מהמתמודדים, בתור "יהודונת", לשלוח מכתבים אנטישמיים למשפחה שלה, ולפי השמועות אפילו לתקוף פיזית את אבא שלה ברחוב!
 

noamlah

New member
ובאותו זמן

הפייבוריט הגדול של אמריקה בביג ברודר הוא אדם שהשמיע הערות גזעניות בתחילת המשחק בשתי העונות שלו ואמר שהומואים לא יכולים להיות ליד ילדים בעיקר לא כדמות חינוכית

הקהל האמריקאי לא עקבי והגיוני, בעיקר לא בנוגע לתכנית הזאת
 

Seosi

New member
אולי אפשר לכנות אותן גזעניות?

ארין אמרה על קנדיס שצריך להיזהר ממנה כי אי אפשר לראות אותה בחושך. הערות גם על הלן שתלך להכין אורז. ובכללי הערות דוחות של 95% מהמתמודדים שם חוץ מקנדיס, הווארד והלן (וניק). כל השאר (כולל אנדי) פשוט חצו יותר מדי גבולות, הרבה מעבר להערות ש"אולי" גזעניות.

אני לא יודע למי אתה מתכוון שהתקיפו את אבא שלה, מה שממש לא בסדר, אבל זה עדיין לא סותר את הדברים שנאמרו בבית. אם הם למדו מזה והתבגרו מזה אז באמת יופי בשבילהם, אבל זאת הייתה העונה הראשונה של האח הגדולה שראיתי וזאת הייתה טעות גדולה.
 

סטילהוק

New member
האם עונה 40 תהיה עונת הישרדות האחרונה בשל התקרית


בעקבות התקרית ששודרה בפרק האחרון שהשאירה הרבה מאוד צופים זועמים על הדרך שבו ניהלה הפקת הישרדות את כל הסיטואציה של התקרית הגועלית ביותר שנראתה אי פעם בהישרדות, וקריאות רבות בטוויטר ובכל הרשתות החברתיות לבטל את המנוי לרשת CBS ואף להחרים את עונה 40 שאמורה להיות עונה רק של זוכים וזוכות של הישרדות ושהפקת הישרדות תולה בה תקוות גדולות לרייטינג שיא של כל הזמנים, יצאו הערב רשת CBS ו-MGM בהצהרה משותפת לגבי התקרית והטיפול בה, בניסיון להתנער מכל אחריות למחדל והכישלון שבניהול כל הסיטואציה על ידי ההפקה.

The Hollywood Reporter speaks with executive producer and host Jeff Probst about allegations aired Wednesday surrounding contestant and Industry Entertainment partner Dan Spilo's behavior, which prompted a warning from CBS producers.


מה שהרגיז אפילו עוד יותר את הצופים והגולשים הזועמים ברשתות החברתיות ובפורומים של הישרדות וריאליטי, וגרם למתמודדת קלי קים שהוטרדה כבר מהפרק הראשון של העונה ע"י המתמודד דן ספילו לצייץ את הציוץ הבא הערב:

@kellee_kim
This is why it was so difficult to stand up, because even when you do and there is video evidence, your words are still "claims" and "alleged"
The wording of this article is NOT okay and perpetuates the doubt in those who decides to speak up #survivor39



 

noamlah

New member
אגב, כל הדיון הזה גרם לי לחשוב שוב על ביג ברודר


ועל ההבדל בינה לבין הישרדות
פתאום אני חושב על כך שבביג ברודר זה דיי עניין שבשגרה של המשתתפים להציץ במקלחת, לפתוח דלתות של שירותים בשביל הצחוקים, להכנס למיטה של מישהו בלילה בלי לשאול אותו, אם אני לא טועה גם היו בעבר כלמיניי מעשיי קונדס כמו פנטסינג (להוריד מכנסיים) למיניהם
ההפקה של ביג ברודר לא ששים לסלק אנשים מהבית אך אם זאת כל מי שהוצא מהבית עד עכשיו יצא או בגלל אלימות (סקוט, ג'סטין) או עבירה על חוקי המשחק (שימה)
אף אחד לא יצא בגלל הטרדות מיניות והתנהגות מינית בלתי הולמת שיש שם הרבה כאלו
גם נראה שהקהל של ביג ברודר הוא קהל שנוטה להתעצבן בקלות על דברים שרואה בתכנית כגון גזענות ובריונות אבל משום מה מיניות בלתי הולמת או הטרדות מיניות אף פעם לא הפריעו לקהל הזה

גם כשרואים הטרדה מינית ברורה כמו למשל כיילב שרדף אחריי אמבר מהיום הראשון של המשחק עד הרגע שהודחה (42 ימים שזה יותר ממשחק הישרדות שלם שהוא 39), אמר לה כל הזמן שהיא המלכה שלו והם צריכים להיות ביחד על אף סירובים חוזרים ותקיפים שלה, שם את עצמו ואת המשיכה שלו אליה בפרונט של שיחת הבית והדגיש זאת שוב ושוב (כמו שזרק אתגר בשבילה ולכן היא צריכה להודות לו ולהראות לו חיבה). עשה דברים שנראים הרבה יותר בולטים ממה שראינו בפרק של הישרדות עם קלי ודן.
אך אם זאת הוא הוצג שם כהזוי, כטיפש, כאחד שלא מבינים מה נסגר איתו ואפשר לצחוק עליו אבל הוא לא הוצג כקריפ ואלים מינית ואם אני לא טועה גם לא קיבל שום אזהרה
ובסוף גם לוהק להישרדות במחשבה שהוא יהיה דמות אהובה על הקהל וחזר גם פעם שניה

באופן כללי לפי ההגיון בהישרדות המרחב אמור להיות יותר חופשי מביג ברודר כי יש מבנה אחד שכולם נמצאים בו לעומת ביג ברודר שבו יש מיטות נפרדות וחדרים נפרדים ותאי שירותים ומקלחות בנויות

אז איך זה יוצא שהאקלים לגבי מיניות והטרדות מיניות שונה כלכך בין התכניות שסך הכל מנהלת אותם אותה הפקה?
 

סטילהוק

New member
אין בכלל מה להשוות בין שתי התוכנית האלה

האח הגדול זה בתוך וילה ענקית עם כל התנאים הנחוצים להיגיינה, לשינה, למזון ועוד... ואילו הישרדות זה בתנאי שטח טבעי, ללא היגיינה מינימלית אפילו בסיסית כמו למשל צחצוח שיניים, ללא אפשרות להתקלח, בתנאי רעב, תחת גשם ורוחות, קור, חום לוהט, לחות כבדה, חרקים, יתושים, זוחלים ושאר מזיקים, ובתוך כל זה אין לך לאיפה לברוח והם תקועים זה עם זה. כך שאם הם לא מרגישים בטוחים במרחב הסביבתי שלהם ומישהו גורם להם שלא להרגיש בטוחים, וגם שמסבירים לו את זה הוא ממשיך בשלו, אז אותו מישהו צריך ללכת וההפקה צריכה לדאוג לכך ולא אף אחד אחר, כי היא אחראית על שלומם ובטחונם של המתמודדים, ואם יקרה להם משהו ההפקה היא זו שתישא בתוצאות מכל הבחינות.
 

noamlah

New member
בדיוק בגלל שיש להם את כל התנאים

זה אמור להיות יותר חמור

תסכים איתי שלהכנס לחדר של מישהו, להיות איתו במיטה ולהתחיל להתכרבל איתו כשהוא ישן יותר חמור מלהיות כולם באוהל וזה שלידך יתכרבל איתך מתוך שינה
התהליך יותר מורכב ובגלל זה גם יותר קריפי

באותו אופן לחדור למרחב של מישהי כאשר אתם נמצאים בוילה ענקית ואתה מלאת חדרים ואתה צריך כל הזמן ללכת אחריה בשביל זה יותר קריפי מלחדור למרחב של מישהי כשאתם דחוסים במבנה אחד
יש יותר הוראה על כוונות של ההטרדה כשזה בוילה

ולכן מוזר לי שהיו לנו כבר כמה מקרים של עניין עם הטרדות מיניות בהישרדות שמתמודדות נפגעו עד עמקיי נפשן וגם הפרקים התמקדו בזה ואנשים התעצבנו
לעומת האח הגדול שהיו הטרדות מיניות הרבה יותר בוטות ומקסימום זה הסתכם בכמה צופים שלא היה להם נוח וגם זה במקרה הטוב, בדרך כלל הסתכם בכלום
 

סטילהוק

New member
שלא תבין אותי לא נכון, לדעתי בשני המקרים זה חמור

ואני גם חושב שבעקבות הסערה האחרונה גם בתקשורת וגם ברשתות החברתיות לגבי התקרית האחרונה ואיך שההפקה טיפלה בה, אנחנו נתחיל לראות לא רק בהישרדות צעדים קשוחים יותר וחוקים מחמירים יותר לגבי כל הנושא של המרחב הסביבתי של המתמודדים, אלא גם באח הגדול ובשאר תוכניות הריאליטי מהסוג הזה שאנשים חיים יחד במרחב סביבתי אחד. מה שנקרא מעז בסופו של דבר ייצא מתוק. אולי היה צריך תקרית גועלית כזאת שהולידה כזאת סערה גדולה סביבה בכדי שלא בהישרדות יחשבו מסלול מחדש בכל מה שקשור למרחב הסביבתי ולקווים האדומים שניתן לעבור בתוכניות, אלא גם בכל שאר תוכניות הריאליטי כמו האח הגדול בחו"ל, שלמען האמת זו אחת מתוכניות הריאליטי שאני לא מרבה לצפות בה, ולא ראיתי את כל העונות שלה, דווקא בגלל התופעות שציינת בעצמך. לעומת האח הגדול בישראל שהרבה יותר מאופק ומחמיר בנושאים כאלה. למרות שגם באח הגדול אצלנו נחצו כמה גבולות אדומים, כמו בעונת ה VIP האחרונה, שממש לא אהבתי לאיפה שהיא גלשה לקראת סופה.
 

Confide In Omer

New member
לא לא לא. פשוט לא.


וככה בערב אחד עונה טובה מאוד הפכה להיות נוראית וקשה לצפייה. ממש כואב לי על קלי וג'נט, ואני שמח לראות שרוב התגובות ברשת בעדן. משום מה דווקא כאן בפורום זה לא המצב, אבל כל אחד זכאי לדעתו.
מיסי ואליזבת' שחיבבתי מאוד חצו את הגבול. מה שהן עשו היה אמנם חוקי בגבולות המשחק, אבל נמוך מאוד, צורם ולא נעים. עם כמה שאני חושב שכדי להגיע לסוף אפשר ורצוי להשתמש בכל אסטרטגיה אפשרית, כנראה שבמקרים כאלה זה פשוט לא עובר לי טוב. צריך גם אנושיות במשחק הזה, ולמיסי ואליזבת' היה חסר מזה קצת אתמול.
אני בספק אם אוכל להמשיך ליהנות מהעונה הזאת, אבל מניח שאתמיד איתה עד שתסתיים.

ודבר נוסף - זה כל כך מתסכל אותי שבמשך שנים כמעט כל אלה שמצאו אלילי חסינות היו שורדים שלא אהבתי, ועד שבעונה הזו ובקודמת מוצאים אותם השורדות האהובות עליי - אף אחת לא משתמשת בהם כמו שצריך (אם בכלל). האם הבעיה בי? האם אני פשוט ג'ינקס לכל הפייבוריטים שלי?
 

Seosi

New member
על הכל!!!


ואני לא חושב שאף אחד מאיתנו יכול להגיד שקלי הגזימה בתגובה שלה, בגלל שאף אחד מאיתנו לא היה בנעליים שלה. הוא נגע בה בפרק הראשון והיא אמרה לו שלא נוח לה עם זה. בפרק האיחוד הוא ממשיך מה שמביא אותה לנקודת שבירה. עם קלי מדברת על כך, עם מולי מדברת על כך, עם מיסי מדברת על כך, עם נטלי מדברת על כך (בטוויטר שלה) אז אי אפשר להתכחש שיש כאן בעיה.

ושוב, אני לא חושב שדן אדם רע או מטרידן סדרתי, אבל שקלי העירה לו על זה ומספר נשים אישרו על כך בוידויים האישים ובשיחות ביניהן, וההפקה הזהירה אותו על זה, קשה לי מאוד להגיד שדן הוא הקורבן. ואני בקושי רואה פה סימפטיה למצב של קלי, וזה לא שהיא חשבה שקרה משהו, קרה משהו.
 

NP23

New member


כמובן שיש סימפטיה אליה.
הרצון של כמה מהפורום לגונן על דן , לא בא לבטל את מה שקלי מרגישה והרגישה ועברה.
דווקא התחושה שלי שזה ברור מאוד מה קלי עברה ועוברת והלב כן יוצא אליה ואל ג'נט גם .
יש פשוט כאן תגובות לא מקובלות אבל שכן אפשר להבין שגם ריחמו על דן במקביל (שוב, בלי לסתור את הסימפטיה לקלי בנושא), כי באמת לא רואים בו אדם רע, אנס ומטריד סדרתי ובעיקר לא צריך לכתוב כאן בפורום שהוא בטוח מטריד עובדות איתו בהפקה ודברים דומים..
&nbsp
שלא ישתמע שגם אני בעד דן , בטח לא בעד ההתנהלות הלא ראויה שלו, הוא עשה טעויות חמורות שהוא ישלם עליהם מחיר כבד
אך הוא גם לא ראוי להכפשות מטורפות של שמו כסוטה , כאנס..זעקות לפטר אותו.. ו אני גם לא חושב שהיה צריך להפריש אותו מהמשחק . מקווה שזה מובן
 

Bar EL

New member
וזו בדיוק הכוונה

אף אחד לא מפקפק או מזלזל לרגע במה שקלי עברה ובטח שלא מבטל אותה.
אבל השיימינג שעשו לכמה מהמתמודדים הוא מוגזם ולא ראוי גם כן (בכללי נוצרה לאחרונה תופעה כזו של שיימינג מאוד חזק גם בתוכניות ריאלטי) שיכולה לפגוע בחיים של אנשים מבלי שאף אחד מאיתנו יודע את כל הסיפור, אז אני חושב שלפני שמקלידים צריך קצת לחשוב ולא למהר עם האשמות.
מה שקלי עברה עצוב לי לחלוטין ואני שמח שקיבלה את הבמה בעניין הזה וכמובן שהזהירו את דן ופעלו, דן בהחלט טעה אבל רחוק מהמפלצת שעשו אותו ברשת (כולל כמה אנשים כאן וכנל לגבי מיסי, לורן אליזבת אהרון ואפילו טומי שאין לי מושג איך הוא קשור) .
 

סטילהוק

New member
אף אחד לא קרא לו אנס או טען שהוא כזה

וגם אף אחד לא טען שהוא אדם רע או מטריד עובדות שלו, אם כבר נהפוכו, כתבתי במפורש שאני מקווה מאוד בשבילו שהוא לא כזה גם במציאות.

אבל יש מה שנקרא מרחב מחייה, ואם אתה לא מרגיש מוגן במרחב המחייה שלך, ולא חשוב בכלל אם אתה אשה או גבר, ומישהו גורם לך שלא להיות מוגן באותו מרחב, אז אי אפשר להתעלם מזה וחייבים לטפל בזה, ובעיקר אם כבר לקחת לשיחה אישית את אותו מישהו שגורם לך שלא להרגיש מוגן באותו מרחב, והוא מבטיח שלא יעשה שוב את מה שגורם לך שלא להרגיש מוגן, אבל ממשיך לעשות את אותו הדבר גם לך וגם לאחרים כמוך, גם אם הם מעדיפים להתעלם ממעשיו כלפיהם וכלפיך, אותו אחד צריך לעזוב את אותו מרחב, ובטח לא אתה.
 

NP23

New member
וחשוב להזכיר !!


קלי בעצמה אמרה , מבלי לבטל את האמת של השיחה שלה עם מיסי, שבסופו של דבר היא לא מתכוונת להדיח את דן אלא את מיסי
והיא תמשיך לדבר איתה בקו הזה שהיא מדיחה את דן עקב מה שקורה.
כאמור!
אז קלי בעצמה רצתה לנצל את העניין כדי להסיח את דעתה של מיסי מכך שהיא המטרה האמיתית.
ככה שאם שופטים את מיסי ואליזבת על כך שהשתמשו בזה עבור אסטרטגיה , צריך לשפוט גם את קלי.
גמאל רצה להדיח את דן כי הוא אויב שלו מהיום הראשון . ברגע שהיה נלהב על כך , קלי הסכימה בכל זאת לכוון נגד דן. היא לגמרי רצתה מיסי
 

סטילהוק

New member


קלי לא יכלה להדיח את דן גם אם היתה רוצה, כל עוד בני הברית שלה רצו להדיח את מיסי מהשבט הנגדי, ולהזכירך שדן חבר בשבט של קלי ומהווה יתרון מספרי מול לאירו. אך מהרגע שכולם החליטו להדיח את דן ולא את מיסי לקלי לא היתה שום בעיה עם זה, אם כבר נהפוכו, היא היתה כל כך שלמה עם זה שהיא אפילו לא השתמשה באליל חסינות משני אלילי החסינות שלה. כי היתה בטוחה שגם השבט שלה וגם כל הבנות מעוניינות להיפטר ממנו. וזה מה שלדעתי שיבש לה באותו רגע קריטי את שיקל הדעת שלה. קלי כבר הוכיחה שהיא שחקנית חכמה וערמומית ומאוד אסטרטגית, ואני מאמין שאם לא היההגורם שמפריע למרחב הסביבתי שלה במשחק היא היתה הרבה יותר משוחררת ושקולה ולא עושה טעות פטאלית כזאת כמו להיות מודחת עם שני אלילי חסינות בחיקה. אבל כשאתה מרגיש מאויים ויש אפילו צל של סיכוי שהאיום הזה יוסר מעליך לצמיתות אתה מתמקד יותר בהסרת האיום מעליך ושיקול הדעת שלך משתבש.
 

NP23

New member
בסדר, אבל זה לא ממש קשור


למה שאמרתי...
&nbsp
אמרתי שגם היא ניצלה את מיסי ועבדה עליה באותה צורה שמיסי עשתה , לפניה..
 
למעלה