הישרדות 19 - סמואה

ברור שלא תמיד השחקן החברתי הטוב יותר גם מנצח בסוף

וזה למעשה נתון להחלטתם של המושבעים.
במידה ובגמר יש שחקן שהוא יותר אסטרטג והשני יותר חברתי,
למושבעים יש את הזכות לבחור מי המנצח לדעתם, ולמה לתת יותר משקל בהחלטה
(לאסטרטגיה או למשחק החברתי).
אני לא מסכים איתך שנטלי לא הייתה מודעת לכלום, אבל כן מסכים שבעונות מאוחרות יותר,
ראסל היה מקבל יותר הערכה ואולי אפילו זוכה.
&nbsp
 

סטילהוק

New member
העובדות מדברות אחרת


"בעונות מאוחרות יותר,ראסל היה מקבל יותר הערכה ואולי אפילו זוכה"

ראסל שיחק 4 פעמים, כולל הפעם שהגיע פעם שנייה לגמר בגיבורים נגד נבלים, ולא זכה מעולם.

ועובדה שראסל שחזר לשחק בשנה שעברה באחת העונות הכי טובות של הישרדות בעולם, לא רק שלא זכה, אלא גם אפילו לא הגיע לאיחוד והודח די מהר מהמשחק עם אליל בכיסו.
 

noamlah

New member
על צווארו לא בכיסו

וכן, פעם ראשונה שמסכים אתך סטילהוק
אין עונה שראסל היה זוכה בה, המצב היחיד זה אם היו מארגנים לו מצב בוסטון רוב מראש שכולם סוגדים לו
בעונה נייטרלית אין לו סיכוי
 

סטילהוק

New member
בוא נגיד כך, בעונה 19 שנאתי את ראסל כי חצה קווים אדומים

שאפילו בהישרדות בעיניי לפחות אסור לחצותם. כי זה מה שמבדיל אותך בין בן אנוש לחיית טרף. אך בעונה 20 כבר פחות שנאתי אותו, ובעיקר בגלל השחקנים הגדולים שעמדו מולו לא שיחקו חכם במיוחד, שלא לדבר בכלל על ג'יי.טי. שפשוט העניק לו פסלון חסינות שהתחיל את כל הפאגונינג של שבט הגיבורים שלו ובכך נתן עליונות מוחלטת לשבט הנבלים של ראסל. ועל טייסון המטומטם שלמעשה איך שלא מסתכלים על זה הדיח את עצמו אין בכלל מה לדבר.

מה שמעניין שאתה כותב שהמצב היחיד זה אם היו מארגנים לו מצב בוסטון רוב, אך להזכירך שבאותה עונה ראסל עצמו השתתף, אלא שלמרות שהיו לו שתי גרופיות שהפכו לשפוטות שלו, ההתנהלות המרושעת שלו מנעה ממנו להגיע לגמר. והפעם הוא אפילו הודיע על פרישה ואי חזרה למשחק. עד השנה שעברה שהוזמן לגרסה האוסטרלית, שבה שב מהר מאוד לסורו והודח עם פסלון החסינות על צווארו.

אגב, ראסל אחרי קמבודיה אירח את קלי בפודקאסט שלו ותיאר אותה כראסל ממין נקבה. אני ממש לא חושב שקלי, להוציא המיומנות שלה למצוא אלילים, מתקרבת אפילו להתנהגות המרושעת האכזרית והתככנית של ראסל. היא מעולם לא פגעה באף אחד כמו שראסל פגע.
 

Bar EL

New member
אגב

יש גם שמועות שראסל פצע את מייק מהשבט שלו בסמואה, ואיים על ג'ייטי בבריונות ורשעות להביא לו את האליל.
ראסל הוא ללא ספק אדם נבזי ומרושע והתגלמות השטן
 

noamlah

New member
איכסה

עונה איומה
היו גרועות ממנה כמו 22 ו23 אבל מבחינתי סמואה יותר מבאסת כי היא התחילה מסלול בהישרדות שממש לא מוצא חן בעיניי, מסלול שבין הייתר הוביל לעונות גרועות כמו 22 ו23:

-העריכה של שחקן אחד בלבד
-ביסוס משחק על חיפוש אלילים מהיום הראשון שאתה מגיע במקום הדינמיקה עם השבט כך שכל פרק ראשון בעונות לאחר סמואה אנחנו רואים אנשים מסתובבים על אי וחופרים

זו הייתה ההתחלה של ההדרדרות של התכנית לפי דעתי, או מה שאחרים מכנים "ניו סקול"

ראסל הוא תוצאה של הגדלה אובר פרופורציונאלית בעיניי
אם ההתייחסות אליו הייתה אחרת יכולתי ממש לחבב אותו
אבל ההתייחסות אליו כ"מלך הישרדות" והתעלמות טוטאלית מכך ש"מלך הישרדות" היה כנראה שם לב להלך הרוח בשבט ולא מביא לגמר את הבלונדינית החמודה שכולם מתים עליה!!!
המעריצים של ראסל אוהבים לשייך את ההפסד שלו למושבעים ממורמרים אבל לי דיי ברור שאם ראסל היה בגמר עם מיק וג'ייסון או שאמבו במקום אחד מהם כנראה היה מנצח גם עם הממורמרים האלו
אז כנראה שראסל לא ראה זאת וטעה וזה אומר שהמשחק החברתי שלא לא טוב!משחק חברתי זה לא רק להיות חבר של אנשי השבט ולגרום להם ללכת אתך, משחק חברתי זה לזהות גם את הדינמיקות בשבט שאתה לא חלק מתוכם
אם ראסל לא זיהה ששבט גאלו מאוד אוהבים את נטלי ומסוכן להביא אותה לגמר אז המשחק החברתי שלו לוקה בחסר, כי זה היה ברור אפילו למודחים מוקדמים כמו ליז שנטלי יוצרת קשרים והחוסר יכולת שלו להודות בכך בגמר הרתיח אותי וגרם לי להבין שמדובר בתינוק מגודל שיתמרמר על כל מי שניצח אותו
אני דיי בטוח שאם היה מגיע איי פעם למושבעים בעונה כלשהיא לא היה מצביע למי שהדיח אותו וגם לא נותן לו קרדיט, הוא פשוט לא מסוגל
נטלי לפי דעתי הייתה יותר בשליטה ממה שהראו לנו
לא מת על נטלי אבל מבחינתי היא קורבן של העריכה שרצתה להראות את ראסל כמלך העונה וכל השאר כנתינים שלו, היא פעלה מאוד בחוכמה בעונה הזאת ואני חושב שבעונות אחרות היו מראים אותה יותר
 

Confide In Omer

New member
עונה נוראית

שסבבה סביב מי שהפך להיות אחד השחקנים הכי שנואים עליי בכל התוכנית. הנחמה היחידה היתה הזכייה של נטלי.
יש כמה עונות שאין סיכוי שארצה לראות אותן פעם נוספת. סמואה היא אחת מהן.
 

B R A Y E R

New member
מנהל
הישרדות מתחלקת ל2 - העונות שלפני עונה 19 ואחרי עונה 19

זו לדעתי החלוקה של אולד סקול וניו סקול
ראסל הכניס למשחק כמה אלמנטים שעד אז לא היו קיימות:
1. כריתת בריתות על ההתחלה (מה שעד אז לקח כמה ימים בתחילת המשחק עד שהתבשל לו ברית, או לפחות עד שמפסידים בחסינות הראשונה, וגם אז לא)
2. האלמנט של אליל חסינות כבר כמה עונות חלק מהמשחק. ראסל לקח את זה לשלב הבא - לא לחכות שרמז יפול עליך מהשמיים, לצאת ולחפש ולקחת את המשחק שלך לשליטה.
מאז עונות 19-20 כל השחקנים למדו את תורתו של ראסל ומנסים לשחק כמוהו, לפחות ב2 האלמנטים האלו שציינתי
בלי קשר, ראסל הוא הראשון לשחק משחק מסוג שעד עכשיו לא היה בהישרדות - אלמנט פסיכולוגי. שולט על כל המתמודדים בעונה באופן פסיכולוגי מדהים.
ועוד פרט מגניב - מאז עונות 19-20 השם של ראסל נאמר הכי הרבה בעונות שלא השתתף בהן בכלל. זה מדהים בעיניי ומראה איך אחרי 19 עונות ראסל לא רק שהצליח להמציא את הפורמט של הישרדות מחדש, אלא גם הצליח להפוך בעצמו לחלק מהמותג.
בשבילי עונה 19 בטופ 5, ראיתי את העונה הזו כבר לפחות 5 פעמים (+פרקים בודדים שראיתי כבר מלא מאוד פעמים שוב ושוב) ולעולם לא ימאס לי ממנה!
&nbsp
 

Seosi

New member
בבקשה אל תשנאו אותי על זה


אני לא אהבתי את העונה הזאת כי היא התמקדה 99.9% רק בראסל. עכשיו, לגבי ראסל, אי אפשר להתכחש שהוא שינה את המשחק ב-180 מעלות עם כל פסלוני החסינות הללו, ואסטרטגית הוא שיחק מעולה והיה בשליטה על השבט שלו. עם זאת (ופה מגיע החלק שבבקשה אל תשנאו אותי על זה) אני עדיין חושב שנטלי אנדרייטד, במיוחד בפורום פה, ולמשחק החברתי שלה בפרט. מרבית מן המשחק של ראסל גם התבסס על מניפולציות של הפסלון, בעוד שנטלי הצליחה להתחבר אל מרבית האנשים בעזרת הכישוריים החברתיים שלה (מלבד שאמבו). היא ראתה שהבנות האסרטיביות בשבט שלה הודחו מוקדם וידעה איך להתאים את עצמה לפי זה, משהו שמאוד קשה לעשות. עכשיו, כמובן שראסל עזר למשחק שלה רבות, וראסל היה גם אחראי להרבה בליינדסיידים מעולים, אבל יש הדחה אחת שנטלי לא מקבלת עליה קרדיט היא ההדחה של אריק. אני חושב שאורישקי כתב אז שנטלי מקבלת על המהלך הזה יותר מדי קרדיט אני לא כל כך מסכים. גם אם זאת לא הייתה נטו השפעה של נטלי להדיח את אריק היא לפחות קמה וניסתה, במקום ראסל שהסתמך על פסלון החסינות.
 

amir6661

New member
מגיע לעונה הזאת הרבה קרדיט

לא רק בגלל שהיא שינתה את הפורמט והתחילה את ה"עידן המודרני" של התוכנית, וגם לא בגלל שהייתה עונה טובה במיוחד או לא
מה שהעונה הזאת עשתה בניגוד להרבה עונות אחרות זה לעורר דיון. היא פיצלה את הפאנבייס לאוהבי ושונאי ראסל, ובהרחבה לחסידי המשחק האסטרטגי או האגרסיבי מול חסידי המשחק החברתי או הUTR. אז מן הסתם הקרדיט כאן גם הוא גם לראסל עצמו ששינה את המשחק בגישה שלו, אבל העריכה והתגובה של הקאסט למשחק שלו תרמו לעניין.
ראסל היה הראשון ששיחק משחק אגרסיבי כל כך שגם נערך בצורה שלילית מובהקת, וגם בין השורדים היחידים שקיבלו עריכה כל כך משמעותית מבלי לזכות. לא רק שלא זכה, רוב מוחלט של המושבעים לא היה מוכן בכלל לשמוע אותו בגמר והוא בהמשך אמר שצריך לבטל את כל הקונספט של המושבעים, מה שעוד יותר הרחיב את גבולות הדיון הזה. אפשר גם לראות במה שראסל עשה מניפולציות רגשיות שגובלות בבריונות, ואפילו שחוקי המשחק לא אוסרים על זה יש מקום לדיון אם זה רצוי שהישרדות תרד למקומות האלה, או שזה חלק אינטגרלי מהמשחק שהשורדים צריכים לקחת בחשבון.

לדעתי מאז הניצחון של טוני, הדיון הזה כבר לא ממש רלוונטי. ראינו שאפשר לשחק אגרסיבי כמו ראסל ועדיין לנצח, אז כנראה שיש עוד רבדים לעניין הזה שלא עוברים אלינו בעריכה. גם ראינו דברים כמו הניצחון של מישל על אוברי, שלמעריצי סנדרה הכי מושבעים (כולל אני) זה עדיין לא משהו שעבר בגרון בקלות. אנחנו גם לא תמיד אוהבים את מה שהמושבעים מחליטים, וזה בסדר. אפשר לסגור את הפרק הזה בהישרדות ולהמשיך הלאה.
 

אורישקי

New member
די מסכים

חייב להגיד ששנאתי את סמואה בזמנו ואחרי צפיה חוזרת בה לפני כמה שנים למדתי להעריך אותה יותר - היא לא ממש בתחתית הטבלה שלי אבל גם לא אחת הגדולות, היא איפשהו באמצע.
המשחק של ראסל בעונה הזו היה באמת מאד מרשים והרגיש שכל העונה סבבה סביבו, מצד אחד אני לא אוהב עונות שכאלה ומצד שני זה הרגיש (גם אחרי שראינו שוב חוזרות אחרות שהיו בעונה הזו כמו לורה ומוניקה) שלא היה באמת אף אחד ברמה שלו בעונה הזו.
 

noamlah

New member
אם לא היה אף אחד ב"רמה שלו"

אז זו בעיה רצינית בליהוק
זה לא משהו לטובת העונה
עונה של שחקן אחד תמיד לא תהיה מוצלחת (גם במקרה שלו, גם במקרה של קים, גם במקרה של רוב, של טייסון ועוד)

הוא כן עשה הרבה רעש ושינה את המשחק אבל לא לטובה בעיניי

ושוב, אם פעם אחת בארבעת הפעמים שהפסיד היה מודה בהפסד, לוחץ את היד למי שניצח אותו/בהצלחה במשחק לאלו שהדיחו אותו הייתי מכבד אותו מאוד
אבל בכל ארבעת הפעמים לא הייתה פעם אחת שהוא עשה זאת ורק מצא סיבות למה הוא השחקן הכי טוב והבעיה היא השורדים האחרים שאיתו שהדיחו אותו לא בצדק או המושבעים שהיו צריכים להצביע לו

אנשים פה שונאים ממורמרים במשחק אבל ראסל שיצא ממורמר בכל ארבעת הפעמים שהפסיד לא זוכה על כך לביקורת אחת מכל אוהדיו

בחייכם, הבן אדם בעונה 22 אמר שהוא מקווה שמאתיו אלרוד מר ג'יזס מנצח במשחק
זה מראה כמה כבוד יש לו למשחק שטוען שהוא כלכך אוהב. אפס כבוד
 

amir6661

New member
לגמרי לוזר


וזו הסיבה שבגללה גם היום קשה לי מאוד לחבב אותו. האמת שהתחלתי לראות את העונה האחרונה של הישרדות אוסטרליה (עונה מעולה אגב) רק בגללו, והיו לי ציפיות ממנו, אבל הוא הוכיח שהוא one trick pony.
&nbsp
היתרון שלו בעונות 19 ו-20 היה שלברית הנגדית מולו אף פעם לא היו מספיק קולות כדי לפצל עליו. אז הוא הצליח תמיד לאיים עליהם עם האליל, והם יכלו רק או לקחת סיכון ולהצביע לו או להצביע למישהו אחר ולקחת את הסיכון שהוא לא ישתמש באליל. המהלך הכי גדול שלו היה באמת ההדחה של טייסון והיא הייתה מעולה, אבל חוץ משליטה בטקטיקת הפחדה, הוא לא הראה הבנה בשאר ההיבטים של המשחק ולא מוכן להודות בזה.
 

noamlah

New member
ואני גם לא מסכים ראסל היה הראשון

ששיחק בצורה אגרסיבית ונערך באופן שלילי

ג'רי
ג'וני פיירפליי
רוב מאריינו
איימי
פארווטי וברית הבנות שלה (למרות שהן אולי נערכו טוב)

ובטח עוד ששכחתי
 

amir6661

New member
ממ אפשר אולי להתווכח על פיירפליי

אני חושב שהעריכה ניסתה להוציא אותו יותר כמו איזה אתנחתא קומית, סיידקיק לברטון ולא ממש כנבל בפני עצמו. חוץ ממנו, אני לא חושב שאלו שהזכרת שיחקו בצורה אגרסיבית. כולם שיחקו את המשחק והיו דמויות דומיננטיות, אבל הם עדיין עוררו הרבה פחות אנטיגוניזם, ולא לקחו סיכונים או שמו את עצמם בחזית באותה רמה של ראסל. אגב במקרה של ג'רי אני אישית אף פעם לא הבנתי למה היא קיבלה תדמית של איזה ביץ', היא נראתה די לא מזיקה לדעתי, אבל זה כבר עניין של עריכה. אולי הגיע הזמן לראות מחדש כמה עונות ישנות

&nbsp
 
לא העונה האהובה עליי, אבל לא בגלל ראסל אלא למרות


אלא אם כן מחשיבים את הקטע שרק שורד אחד קיבל כמעט את כל הזמן מסך, והיינו צריכים לנחש מה מצב האחרים דרך המעט שמשאירים להם (ע"ע נטלי הורגת עכברוש). אני גם לא אוהב שיש עכשיו עונות שלמות שכל האסטרטגיה סובבת סביב אלילים ויתרונות, במקום שקרים ובריתות. בואו נודה באמת, אפשר לספור על יד אחת את העונות הבאמת טובות שבאו אחרי עונה 20.

אבל לולא ראסל, זה באמת היה אחד הקאסטים החלשים ביותר. מי עוד יש, מלבדו ומלבד נטלי, ואולי קצת לורה, מוניקה ושאמבו? מיק, הפיינליסט שעשה הכי מעט בתולדות הישרדות? ברט, שקיבל וידויים בודדים לאורך כל העונה והיה "סגול" לפני שפרפל קלי מניקרגואה קיבלה על עצמה את הקטגוריה? בן, שהיה כל-כך חרא שראסל הבין שהוא יכול להזיק למשחק שלו? ג'ייסאן, שהתמרמר בריוניון על עצם קיומו של המשחק? וזה לא שלבנות שהודחו מוקדם היה הרבה פוטנציאל, במיוחד לא אשלי, שבעצמה הייתה חיילת של ראסל. רבים פה בזמנו דירגו את בטסי גבוה בגלל שהיא יצאה נגד ראסל מול הפרצוף שלו!

וזה לא שראסל עצמו הוא שחקן העשור. כמובן שיש שחקנים אגרסיביים שגם יודעים לעשות ג'ורי מנג'מנט ולזכות בגמר, כמו טוני. אבל זה נראה לפעמים שראסל יותר בא לשחק את תפקיד הנבל בכוח, מאשר לשחק חכם. אני מבין עכשיו מה הוא עשה עם הגרביים, אבל כשהעונה שודרה זה הרגיש כאילו ראסל מתנהל כמו החפרפרת בשעשועון המפורסם. אבל לפחות היום ראסל ייזכר בתור שחקן אסטרטגי, גם אם, כמו שנועם ואני טוענים, שהוא יכול להשתתף בעוד מאה מועצות שבט ולקבל מעט מאוד קולות.

דבר אחד בטוח, הדבר הכי גרוע שראסל הביא לעולם הריאליטי - זה את קרובי המשפחה שלו, ברנדון ו-ווילי.
 
למעלה