הצעה לשינוי כלל בהישרדות. אשמח לדעות ותגובות

תָּמִיר

New member
הצעה לשינוי כלל בהישרדות. אשמח לדעות ותגובות

הצעה לשינוי כלל בהישרדות

המצב הנוכחי:
כאשר מתקיימת מועצת שבט (הדחה) ולמי מהמתמודדים יש "שרשרת חסינות", אסור להצביע לו. אם ברצונו להעביר את השרשרת לשחקן אחר, עליו להצהיר על כך לפני תחילת ההצבעה באופן גלוי לכולם.

במידה והשרשרת מועברת לשחקן אחר, אסור להצביע לשחקן שקיבל את השרשרת ואילו בעל השרשרת הופך להיות “כמו כולם” (פגיע), ומותר להצביע לו.

ההצעה שלי:
  1. מותר להצביע לכל שחקן, גם לעונד שרשרת החסינות, אלא שההצבעות אליו אובדות ואינן באות לידי ביטוי.
  2. את השאלה "האם את/ה רוצה להעביר את השרשרת למישהו אחר?”, יש לשאול לאחר שההצבעה הסתיימה ולפני קריאת הקולות.

    במידה והשחקן העונד את השרשרת מחליט להעביר אותה למישהו אחר, אותו שחקן שקיבל את שרשרת החסינות מוגן כעת וקולות להדחתו אובדים ומתבטלים. לעומת זאת, השחקן שמסר את את השרשרת הופך להיות פגיע וקולות להדחתו נחשבים.
  3. כמובן שלאחר שהקולות שכוונו לשחקן שעונד את השרשרת יתבטלו, השחקן שקיבל את מירב הקולות, הוא זה שיודח.

לדעתי, השינוי הקטן הזה, יגרום לכך שביצוע "סיכול ממוקד" בשחקן בודד שנראה פגיע וחסר אונים יהיה יותר טריקי מכפי שהוא כיום והמשחק יהפוך להיות יותר מעניין ופחות צפוי.

אשמח לדעות ותגובות,

תָּמִיר
 

Seosi

New member
כמו שאורישקי כתב

יש פסלון חסינות בשביל זה. אני חושב שאחד הבעיות הגדולות ביותר של הישרדות בישראל, זאת ההתערבות הבלתי פוסקת של ההפקה. אני לא אתמם ואומר שזה לא קורה בגרסה האמריקאית, לצערי כן. אבל בגרסה הישראלית זה כל כך ברור ההתערבויות האלה. זה עוד התחיל בעונה הראשונה שההפקה עשתה כל מה שהיא יכלה להשאיר את דן מנו במשחק, שהיא אפילו לא ניסתה להסתיר את זה (וגם בעונה הרביעית).

אני חושב שהעונה האחורנה הייתה צעד חיובי לגרסה הישראלית של הישרדות. המתמודדים לשם שינוי הצביעו ישר אחרי המועצה האחרונה, ולא בפרק הגמר, אחרי שהם ראו את כל הפרקים הערוכים. כמו כן, לא היה שום מתמודד שהודח על-ידי סמסים. הם רק צריכים להפסיק אם המשימות האלה שאם לא מנצחים אז מודחים, ועד כמה רע שזה אולי ישמע, ליהוק מתמודדים טוב יותר גם חיוני. הם לרוב מביאים שחקנים שלא כל כך רוצים לשחק, שאני לא אוהב את זה במיוחד. הם גם יכולים לעשות טוויסט מסוים, להכניס עניין למשחק, גברים נגד נשים, מבוגרים נגד צעירים, שלושה שבטים, וכדומה.
 

noamlah

New member
עכשיו אתה אומר?

אני רואה עכשיו את העונה הראשונה והמותחת של הישרדות ישראל
ורק מחכה שדן הנבל התחמן יודח
ועכשיו אתה אומר לי שההפקה עושה הכל בשביל להשאיר אותו?
WTF? עלגחיגליעלחגלחגיעלחדיעעגדשגשעכטוו?

ספוילר, ספוילר
קלקלת לי עכשיו את כל העונה, ספוילר


עכשיו ברצינות, מילא ספוילרים לעונות אמריקאיות אבל נראה לך שיש בן אדם שרואה כרגע את העונה הראשונה והצליח להמנע מלדעת מי זה דן מנו?
 

Seosi

New member
חחחח


התכוונתי בכללי, שההתערבויות של ההפקה שקופות, ודן מנו הוא הדוגמה הכי בוהקת שעלתה לי. אני שם ספויילרים בכללי כי אני לא יודעם אם יש משיהו שלא ראה אף פעם את ההישרדות הישראלית ומתכנן לראות.

נ.ב,
מצטער שהרסתי לך את העונה הכי טובה בהישרדות אי פעם, הן באמריקה והן בישראל.
 

סטילהוק

New member
אני לא בעד השינוי הזה שבעיני דווקא לא הוגן ופוגע במשחק

קח לדוגמא את מקרה אריק שהאלמנות השחורות הצליחו לפתותו להעביר את שרשרת החסינות שלו לנטלי. אם ההצעה שלך היתה מתקבלת אז והופכת לחלק אינטגרלי מחוקי המשחק האלמנות השחורות בחיים לא היו יכולות להוציא לפועל כזאת תוכנית גאונית, שגם אז אף אחד מהצופים, ואפילו הן שהיו סקפטיות בעצמן, לא האמינו שהיא תצליח להן. חוץ מזה, לזה בדיוק נועדו פסלוני החסינות, בשביל מה צריך להפוך גם את שרשרת החסינות למעין פסלון חסינות? מה הטעם בזה?

כך שאני ממש לא בעד השינוי הזה, ואני גם לא חושב שההפקה הישראלית תלך על זה. ובטח שלא מבלי לקבל אישור מההפקה המקורית של התוכנית, שלעולם לא יסכימו לשינוי כזה.
 

Seosi

New member
אבל אז צריך להחליף את זה במשהו לא?

המשימות חסינות והפרס הן חלק בלתי נפרד מהישרדות, לפי דעתי.
 
פעם הן היו חלק בלתי נפרד

לפחות משימות פרס זה לא משימות סיבולת מרדימות ויש להן תפקיד אסטרטגי משמעותי, אבל החסינויות הפכו לחלק משעמם וחסר משמעות, ודווקא כשזה משפיע זה משפיע לרעה ותוקע את המשחק (מייק, ג'ו, בראד, כריסי)
 

Seosi

New member


אבל זה גם נתן לנו רגעים מעולים, כמו אריק בעונה 16 שהבנות הצליחו להערים עליו ולגרום לו לתת לנטלי את החסינות. זה אחד הרגעים הגדולים של העונה לפי דעתי.
 

תָּמִיר

New member
תודה על התגובות

אני ממש מופתע מההתנגדויות שלכם.

קודם כל אני מדגיש שמדובר אך ורק בחסינות אישית (שרשרת) ולא פיסלון שהוא חסינות שבטית ששם אין לשינוי הזה שום משמעות.

שנית,
אם בעל השרשרת לא מעוניין להעביר את השרשרת לאדם אחר, אזי אין שום הבדל. ההצבעות אליו אובדות וזה שקיבל "הכי הרבה הצבעות" אחריו מודח.

אבל השינוי הזה מאפשר רמה נוספת של "טריקיות" משום שהמצביעים אינם יכולים לדעת מראש מה יעשה בעל השרשרת לאחר ההצבעה ולכן אירגון "סיכול ממוקד" על אחד מהחברים המוחלשים ו/או המבודדים - הופך להיות יותר מסובך וכזה שמסוגל ליצור backFire.

תָּמִיר
 

Bar EL

New member
אני חושב שזה רעיון ממש נחמד

ויוסיף עוד רמה של אסטרטגיה, אבל אולי זה מוגזם מדי...
 

סטילהוק

New member
ממתי בדיוק פיסלון חסינות הוא חסינות שבטית

אולי אתה מתכוון לאליל חסינות, שהשבט כולו זוכה בו לפני המיזוג. אך אחרי המיזוג אין יותר אליל חסינות, יש רק פסלוני חסינות אישיים ושרשראות חסינות, ובגרסה הישראלית גם צמידי כוח, שזה כמו היתרון של גניבת קול בגרסה האמריקאית, רק יותר מוחשי ובלתי ניתן להסתרה, בדיוק כמו השרשרת חסינות.
 

תָּמִיר

New member
ההצעה שלי מתייחסת לחסינות אישית בלבד

לא שיבטית.

זה לא מהותי אם מדובר בפיסלון, שרשרת, אליל או טוטם.
הכוונה היא חסינות אישית שאדם ספציפי זוכה בו.

מקווה שכעת אני ברור לחלוטין

תָּמִיר
 

סטילהוק

New member
אני יודע למה מתייחסת ההצעה שלך, ולא עליה דיברתי

אלא על מה שכתבת לגבי זה שפסלון חסינות זה לכל השבט.
ההצעה שלך לא קשורה לזה בכלל.
 
למעלה