הישרדות 36 - פרק 8

סטילהוק

New member
דעתי על הפרק


עוד פרק ענק של העונה המוצלחת הזאת.

הגענו למיזוג, ולמלחמת שני החמורים של נאוויטי כריס ודום ראש בראש.
קלין המלכה
זוכה במשימת החסינות האישית הראשונה, אחרי שניצחה את כל הבנים ונותרה רק עם ליבי שמפסידה לה ממש ברגע האחרון. כך שקלין חסינה במועצת השבט הראשונה של המיזוג, בעוד שלהזכירכם בשביל כריס זאת מועצת השבט הראשונה שהוא ישתתף בה מאז שנחת על האי.

וונדל שחש תקוע בין הפטיש לסדן מנסה לפשר בין שני הניצים היריבים כריס ודום, אך ללא הצלחה, כי זה ברור לחלוטין ששניהם פשוט שונאים ומתעבים אחד את השני, ורוצים להדיח זה את זה, כשכל השאר כבר מבינים את זה, ובעיקר כשכריס לוקח את כולם, מלבד וונדל ודום שנשארים על החוף, לבאר המים, ושם הוא מציע להדיח את דום או לפצל קולות ביונו לבין וונדל מה שייאלץ אותו לפחות לחשוף את פסלון החסינות האמיתי שלו. שגיאה ראשונה של וונדל במשחק: הוא מגלה לדום על פסלון החסינות שלו. כנראה הוא לא צפה בעונה האחרונה ולא מבין כמה קריטי זה לשמור סודות כאלה לעצמך....


מה שהם לא יודעים זה שכריס לילה קודם לכן, היה באי הרוחות לאחר שמצא רמז חבוי לפסלון חסינות בבנדנה החדשה שלו, שאילץ אותו לשוט באמצע הלילה כשכולם ישנים לאי הרוחות, ששם נמצא פסלון החסינות המקולל של JT בגיים צ'יינג'רס שהיה כל כך בטוח שהוא לא בסכנה עד כדי כך שהשאיר אותו במחנה והגיע למועצת השבט בלעדיו, וכמובן כידוע הודח באותה מועצת שבט מהמשחק.

הבעיה שבחלוף הזמן פסלון החסינות הזה איבד מכוחו ועכשיו הוא טוב רק למועצת השבט הקרובה, אבל יש לכריס הזדמנות להמר 5 פעמים ובכל פעם שיהמר נכון יגדיל את כוחו של פסלון החסינות שבידו לעוד ועוד מועצות שבטים, אך גם יש בזה סיכון, שכן אם הוא לא יהמר נכון יפסיד את קולו במועצת השבט וגם לא יוכל להמשיך להמר הלאה. והיה ברור שכריס השחצן הנרקסיסט שכל היום מדבר על עצמו ולא מפסיק להלל את עצמו, לא יסתפק רק בפסלון החסינות שמצא, ויהמר על כל הקופה, וההימור שלו עלה לו ביוקר והוא הפסיד את הקול שלו למועצת השבט הקרובה, שהיא כאמור מועצת השבט הראשונה שלו מאז תחילת העונה, ולכן היה חייב לארגן הצבעה שבטית כנגד הנמסיס הגדול שלו דום. כי לו אין קול שהוא הימר עליו והפסידו בלילה שלפני כן על אי המתים.

לקלין לעומת זאת יש תוכניות אחרות, והיא אוספת את כל בנות נאוויטי הנותרות ומציעה שבגלל שיש להן מספיק כוח הן לא ישתתפו במשחקי הראש בראש של שני חמורי השבט שלהם כריס ודום, וידיחו דווקא את ליבי ממאלולו במקום זאת, כדי לשמור על המספרים של שבטם מול מאלולו, למרות הסאגה הבלתי נגמרת בין שני הבאטהדס שלהם דום וכריס.

אמממה, במועצת השבט החל הפיאסקו בין דום לכריס, כשאחד מאשים את השני וכריס הצליח לעלות שוב לכולם את העצבים, עד כדי כך שקלין החליטה לזנוח נכון לכרגע את תוכניתה להדיח את ליבי והצביעה אף היא ביחד עם צ'לסי נגד כריס שהודח עם האליל המקולל בידו וחסר קול במועצת השבט. אך לא לפני שדום בזבז על עצמו את היתרון הסודי שקיבל ממורגן, כשהוא עונד על צווארו ליתר ביטחון כבר מתחילת המועצת השבט את פסלון החסינות המזוייף עם הצדף לקול צחוקו וגיחוכו של כריס שידע שמדובר בפסלון חסינות מזוייף, כשהוא נותר רק עם הפסלון חסינות שמצא על האי.

ליבי אמנם קיבלה שני קולות, מדזירי ואנג'לה, אך לעומת זאת כריס קיבל את כל יתר הקולות, כולל של קלין וצ'לסי והודח מהמשחק לכל צהלותיו (הפנימיות), של הנמסיס הגדול שלו דום.

אין ספק שקלין היתה הכוכבת של הפרק הזה, שכן היא לא רק זכתה בכוחות עצמה במשימת החסינות הפיזית הראשונה העונה, ונגד כל הבנים שהתמודדו מולה, כולל כריס, דום, וונדל, סבסטיאן ואפילו מייקל, שהפילו בזה אחר זה את הפסלים מהמוטות שלהם ולא הצליחו לעמוד בלחץ ובשיוויי המשקל ולהתמודד נגד הרוח, אלא אף הצליחה לגבש בקלות את כל בנות השבט שלה ואם היא רק היתה רוצה ליבי היתה מודחת הערב, אך למזלה של ליבי, כריס הצליח לעלות שוב לכולם את העצבים וקלין הכריעה את הקולות נגדו והדיחה אותו.

דבר נוסף לא פחות חשוב שקלין עשתה, זה לשמור על קור רוח ולא לפתוח מלחמה מיותרת מול דום וצ'לסי על הדחתו של בן בריתה בראדלי ערב קודם לכן, ובכך היא לא סימנה מטרה על גבה ושמרה על קשרים עם כולם. אין ספק שנכון לכרגע קלין שלא איכזבה אותי עוד מהרושם הראשוני איתה, היא השחקנית החברתית הטובה ביותר במשחק. ואני מאוד מקווה שהיא תעשה שימוש נכון בהמשך ביתרון הקול הנוסף שלה, ותמשיך לסמוך על תחושת הבטן שלה שהביאה אותה עד הלום וכנראה בהמשך תביא אותה עד הגמר והניצחון בו.
 

NP23

New member


כמובן שזה חרטוט וגם אם ה4 בנות היו מצביעות ליבי, כריס היה מודח.
&nbsp
ליבי היתה מודחת רק אם כריס היה משתמש באליל. לא בגלל קלין.
 

סטילהוק

New member


זה ממש לא חירטוט, זה מראה שקלין שולטת בבנות נאוויטי, ואם היא היתה רוצה זה היה יכול להיות אפילו דום. אל תשכח את מי הוא הדיח ערב לפני. אך קלין כבר הוכיחה שהיא חכמה ושקולה, ולכן היה ברור לי שהיא לא תלך עם הראש בקיר ותצא בגלוי נגד דום, אלא תמצא הזדמנות אחרת לסגירת החשבונות איתו. מה שחשוב שנכון לכרגע קלין נמצאת בעמדה הכי טובה במשחק, יש לה את כל הבנות של נאוויטי, יש לה את מייקל שבקשר חזק איתה הרבה יותר ממה שההפקה מראה לנו, יש לה קול נוסף שהיא יכולה להשתמש בו בכל מועצת שבט שתבחר, ואני בטוח שהיא גם תשיג בהמשך פסלון חסינות, כי כמעריצה של קלי היא ללא ספק תרצה ללכת בעקבותיה ולמצוא פסלון חסינות שיבטיח את מקומה בשלישיית הגמר.
 

NP23

New member
חישוב קל


בנות נאביטי-4
מלולו-5
הבנים של נביטי שידעו שלא איתם 4
&nbsp
הכי הרבה אולי סבסטיאן היה מצביע איתם אבל גם זה לא מספיק
התכנית של להדיח את ליבי הייתה יפה אבל רלוונטית רק אם היה פיצול בין דום לוונדל
 

סטילהוק

New member


מה זה קשור לזה שקלין שולטת בבנות נאוויטי?
חוץ מזה, תתפלא, אך יש לה גם את מייקל, שהקשר ביניהם הרבה יותר ממה שמראה ההפקה לצופים. ואם גם סבסטיאן יצטרף אז בכלל.
אבל בוא אני אגיד לך יותר מזה, דום הוא לא המנהיג של נאוויטי, קלין המנהיגה האמיתית שלהם. ואתה יודע למה? כי אף אחד מהם, להוציא אולי וונדל, לא ממש סומך על דום.
אז נכון שהפעם הם הדיחו את כריס השחצן שאף אחד מהם לא סבל אותו ושחצנותו, אבל אל תחשוב אפילו לרגע שהם לא ידיחו את דום בהזדמנות הראשונה שתהיה להם. כמובן, לא לפני שהם יוודאו שהדחתו לא תסכן אותם מול מאלולו, ושיישאר להם הרוב המספרי. אתה חושב שמישהו מהם אהב את ההתנגחות האינסופית בין דום לכריס שפגעה בשבטם המקורי? אף אחד לא אהב אותה. ועכשיו שכריס הודח אל תתפלא אם דום ימצא מישהו חדש להתנגח בו ראש בראש. למה? כי זה דום, הוא חייב שיהיה לו נמסיס כדי להצדיק את המשך קיומו במשחק. לעומת זאת, קלין לא מתנגחת עם אך אחד, ולכן גם לא נכנסה ראש בראש בדום על הדחתו של בן בריתה בראדלי. היא הרבה יותר שקולה ואחראית מדום, ולכן הבנות של השבט שלה סומכות עליה ועומדות מאחוריה. אפילו אנג'לה סומכת יותר עליה מאשר על דום שלהזכירך כבר בגד בה, וראינו את זה גם בפרק הדחתו של ג'יימס וגם בפרק האחרון.

ואגב, התוכנית הזאת של קלין עם הבנות היתה בכדי ליצור אלטרנטיבה ולוודא שאם כריס לא יודח (להזכירך הוא כבר היה באי הרוחות ואף אחד לא ידע אם אין לו פסלון חסינות או יתרון אחר כלשהו שהוא השיג שם), ליבי תודח ולא אף אחד מנאוויטי. בגלל זה גם הבנות בסוף פיצלו קולות ודזירי ואנג'לה היחידות שהצביעו לליבי וכל השאר לכריס. ועובדה שאם כריס היה משתמש בפסלון ליבי היתה הולכת הביתה. ולא רק אני חושב כך, כל מומחי הישרדות שמסקרים את הפרק האחרון חושבים כך.
 

NP23

New member
נחכה ונראה


לא תופס מקלין המנהיגה של נביטי אבל גם לא מאחרים
לא חושב שיש לה יתרון מספרי כרגע אלא רק ללורל ודונתן
כל אחד אחר יכול למצוא את עצמו במיעוט
ולא חושב שקלין ומייקל יחד זו רק פנטזיה שלך
 


-קלין היא הנאוויטי הכי חזקה מבחינת דינמיקה חברתית. יש לה ברית גמר עם בערך כל נאוויטי, כולם סומכים עליה, עד כה היא הייתה בצד הנכון של כל הצבעה ולרוב הובילה אותה, גם האנשים שהיא הדיחה מתים עליה. לא הייתי קורא לה מנהיגה (וטוב שכך) אבל זו עמדת כח משמעותית ביותר.
-לורל ודונתן אמנם לכאורה במצב טוב בין דום ו-וונדל לשלישיית מאלולו אבל זה מקום לא יציב בעליל. אחרי שכריס הלך את מי אתה חושב שדום יסמן עכשיו? צ'לסי?
-לקלין ומייקל יש קשר די חזק, זה צויין כבר כמה פעמים בריאונות וטסטות יוטיוב למניהן. לא יודע אם תהיה לזה השפעה במשחק, מקווה מאוד שכן.
&nbsp
 

NP23

New member


בעונה אני לא רואה את מה שאתה מספר. הפרק רצתה להדיח את ליבי והתפשרה כי לא היה קולות.
המנהיגה.
היא משחקת טוב אבל היא לא בעמדת שליטה.
&nbsp
דום יכוון נגד אנג'לה אולי כמו שכבר ניסה..או נגד מייקל/ליבי..
ויכול גם נגיד להחליט שדז וקלין איום ולכוון נגדן עם מלולו...
מאיפה לי?
לורל ודונתן לא יהיו בבעיה בכל אופן
 

noamlah

New member


סוף סוף פרק טוב בעונה הזאת

בדרך כלל אני לא אוהב את הקבלות הנוסטלגיה
אבל עם כריס וג'ייטי זה התחבר בול
כריס הוא שילוב של כל התכונות הרעות של ג'ייטי, הנאיביות, השחצנות...
אבל מצד שני אין לו בכלל את המשחק החברתי המעולה של ג'ייטי שגרם שכולם מסרו לו את הניצחון בטוקנטינס ונתנו לו את הנהגת השבט בHVV

אני חושב שההפקה נתנה מראש לכריס אליל כי היה דיי קונצנזוס להדיח אותו, יותר קונצנזוס ממה שהראו לנו וההפקה פשוט רצתה שיהיה יותר מותח ומעניין, אם האליל הזה היה עוזר לו זה היה דיי מושחט ברמה של הישרדות ישראל
תכלס אבל פה ההצלחה של כריס עלתה לו בכישלון כי אם נגיד לא היה בוחר בבמבוק הנכון האליל היה שימושי אך ורק למועצה הזאת ואז דיי מובן מאליו שישתמש בו

תכלס כריס לא הצליח לגרום לאף אחד להיות בצד שלו, אפילו אנג'לה הקשיבה יותר לקלין
דומיניק משחק מעולה ומקבל עריכת ניצחון, מקווה אבל שיקרה לו מה שקרה לג'רמי בסאן חואן כדי שלא נקבל עונה משעממת
ליבי דיי הולכת פעם הבאה, אין לה שם שום קשרים שיכולים להחזיק חוץ מג'נה ולג'נה יש את סבסטיאן. חבל, כי אני דיי מחבב את ליבי
אם כבר נוסטלגיה שאפו לוונדל שהעלה מן האוב את נאומיי הרואסטינג בהצבעות
זה היה טוב
כריס ששוכח את הלפיד גם היה טוב (כל דבר שמזכיר את סאן חואן)

מחכה לפרק הבא
 
נם נם

ציפיתי ליותר האמת מהפרק הזה...
אבל מקווה שנאביטי ימשיכו לאכול אחד את השני
ואני שמח שלמייקל לפחות יש עדיין את האליל

והלוואי ולורל תיזום בליינדסייד על דום/וונדל
אחרי שהיא תבין שלשניהם יש אליל...
 

sapir aloud555

New member


Eye candy -1
איזה אידיוט כריס. אם מישהו היה צריך דוגמא למה קלין עשתה בשכל כשלא לקחה סיכונים וחשבה הלאה כשהייתה באי הרוחות זה בדיוק זה, השחקן הממוצע יגיד לעצמו שבמשחק הזה חייבים לקחת סיכון כדי להגיע רחוק ויסכן את עצמו גם כשלא צריך. כריס קיבל יתרון מושלם לסיטואציה שלו, ליטרלי no-brainer, אבל העדיף לסכן אותו בשביל level-up מינורי ושמר את האליל בכיס (גם אחרי שדומיניק השתמש ביתרון שלו!)
הוא גם משום מה קרא לזה בליינדסייד - למרות שכולם ידעו (כולל הוא עצמו) שהוא מטרה ברורה. אפשר להיות יותר טיפש מזה?
לא מובן לי למה אף אחד לא האמין שלדומיניק יש אליל אמיתי, הרי כשג'יימס אמר את זה בפרק קודם נטו להסכים איתו - כולם חשבו שדום מסוכן אז. גם כריס עצמו ידע על הרגע הראשון שדום משקר לו כשהראה לו את האליל המזוייף. אולי זה עוד חלק מההקצנה של העריכה נגד כריס שאף אחד לא לוקח ברצינות.

פרק די מרוח לטעמי, היריבות בין שניהם לא מהנה לצפייה, פרק שלם זה קצת יותר מדי. לפחות זה נגמר.
 

noamlah

New member


זה לא קשור לסיכונים
להיפך
במקרה הזה אם היה יוצא לו ישר NO VOTE
זה היה מציל אותו כי אז האליל היה תקף רק למועצה הזאת, היה "נאלץ" להשתמש בו וחוסך מעצמו את ההדחה המביכה הזאת
עצם זה שהוא "הצליח" גמר את סיכוייו, לא עצם זה שהפסיד
 

noamlah

New member


והוא לא ידע שהוא מטרה ברורה
הוא חשב שדום ווונדל מכוונים עליו בעקבות מה שקרה עם אנג'לה
אבל לגבי השאר חשב שהוא נמצא בעמדה טובה, אפילו עמדת מנהיגות כך שלא דאג
אולי היה דואג ושולף אם וונדל היה מוציא את האליל
 

sapir aloud555

New member


כריס אומר במפורש שהאליל פעיל למועצה הקרובה או למועצה הבאה גם אחרי שאיבד קולו - מה שאומר שיכל להשתמש בו אחרי שדומיניק השתמש בלגסי. הוא ידע שדומיניק מכוון נגדו מהיום הראשון וידע שהוא בעמדת נחיתות כי שחקנים "כמוהו" מודחים ישר אחרי המיזוג (אומר את זה עוד לפני שקיבל את היתרון)
אולי הוא חשב שהוא מנהיג את השבט ובאמת המועצה ערוכה בצורה כזו שהמתמודדים עונים תשובות שבעצם מספקות את כריס ("אז מה, 11 אנשים הלכו לבאר ודומיניק וונדל נשארו לבדם? זה לא מלחיץ אותך, דום?") אז אפשר להבין את נקודת המבט שלו אבל ברגע שדומיניק השתמש ביתרון, להציל את עצמו נראה די מובן מאליו. גם אם וונדל היה האופציה השניה והתכנון המקורי היה לפצל קולות, לא הגיוני שחשב שכל השבט איתו במאה אחוז, הרי פחד לאבד את הקול שלו בהצבעה, לפחות בהתחלה.
&nbsp
בקיצור, לא מובן - הוא כנראה clueless כמו שהעריכה ניסתה להראות. די בטוחה שההפקה רצתה שהתוצאה של הפרק הזה תהיה שונה ולא עבד להם.
 

noamlah

New member


כן, מה שהתכוונתי שאם היה נכשל בהתחלה האליל היה טוב "רק" למועצה הזאת ואז מן הסתם היה משתמש בו גם אם היה חושב שזה "אליל מבוזבז" כי אחר כך הוא שווה כלום
זה שהאליל היה שווה לעוד מועצה אחת הרג סופית את כריס

וזה שהוא טמבל זה ברור
 

NP23

New member


וואו איזה פרק!! אם הייתי יודע מראש שכריס מודח לא הייתי מופתע אבל איך שהפרק מתחיל ואתה רואה שליבי וג'נה ככה לא בטוחות לגבי לחבור לדום. ואז הוא מקבל אליל. אז נוצר רושם שהוא ללא ספק ישרוד.
אני גם חשבתי שכן חלק מנביטי יילכו איתו.. ואז.. אוי לא
ליבי אומרת איזה כיף להיות בטוחה
ואז אמרתי לעצמי האלילים יעיפו אותה. יהיה הצבעה חוזרת שכל הקולות מבוטלים...
ואז הבנות אומרות שידיחו את ליבי!!! זהו חשבתי היא גמורה.
אבל אז אמרתי לעצמי....
שאם היא וג'נה מצביעות כריס יש פה סיכוי שיהיה 6 כריס
היה די ברור שלורל ודונתן יצביעו כריס
לורל ודונתן בעיני כרגע בטופ!! משחקים הכי טוב חברתית.
&nbsp
ליבי יכלה לחרב לעצמה אבל לא הלכה נגד דום
למעשה שום קול לא היה נגדו!!
&nbsp
אבל מה מבטיח לו שיגיע לשישיה? עשה בשכל בכל זאת שהשתמש ביתרון
מזל שוונדל שמר על האליל
&nbsp
כריס יצא אדיוט מלא פעמים הפרק
גם סתם איבד את הקול שלו שלא היה צריך לסכן כי כבר הובטח לו אליל
גם לא יכל להתפייס אפילו בכאילו עם דום כדי לבליינסד אותו ולשמור על עצמו מלהיות מטרה
וגם בסופו של דבר הודח עם אליל בכיס וכולם פנו נגדו גם קלין וצלסי
(מעניין למה. בייחוד שדז ואנגלה עדיין הצביעו ליבי)
&nbsp
ברוך שפטרנו כריס!
לפחות עשית היסטוריה השורד היחיד שמעולם לא הצביע
ולא עשית היסטוריה להיות עוד אחד עם אליל שהודח
הוא גם ראה שדום מביא יתרון
למה לא עמד גם!
&nbsp
&nbsp
פרק הבא יכול להיות.שיתהפכו על וונדל ודום אבל לדעתי לא
גם עדיין לכל אחד מהם יש אליל
 

NP23

New member
חחחחחחחחחחחחחחחחח

יואו מוות
&nbsp
מה שכן
לפחותהוא לא ממורמר!!
 
למעלה