הישרדות 36 - פרק 2

  • פותח הנושא Seosi
  • פורסם בתאריך

Seosi

New member
הישרדות 36 - פרק 2


דיון מהנה!
הגבתי כבר את הדעה שלי על הפרק אצל סטילהוק.
 

sapir aloud555

New member


טוב רשמית הLegacy Advantage במצב גרוע יותר ממה שהיה בעונה קודמת. הלוואי ודומיניק יהיה הבא בתור.

הוא משחק חזק מדי ועושה כ"כ הרבה שטויות, כל דבר שהוא אומר מחשיד. מה הוא חושב שכל מי שמדבר איתו טמבל? זו כבר רמה חדשה של של over the top ridiculousness, אפילו ראסל עם כל השטויות שלו לא ניסה להתחכם יותר מדי.

 

סטילהוק

New member


עוד פרק מטורף של העונה הזאת שהופכת להיות עונה בלתי צפויה לחלוטין.

ראשית, שלושה דברים חשובים שראינו בפרק הזה:

1. שבט נאוויטי היה ונשאר השבט החזק מבין שני השבטים, ולכן לא פלא שאחרי הערבוב בשני השבטים חברי נאוויטי ביתרון על חברי מאלולו, שממשיכים עם המנטרה המטומטמת של ג'ייקוב, שדווקא הם בדרך להיות השבט הכי טוב בתולדות הישרדות.

2. היריבות וחוסר האמון שבין כריס לדומניק היא זו שמחלישה את נאוויטי, ואף הביאה בסופו של דבר לתוצאות ההדחה האחרונה של מורגן מנאוויטי.

3. ואם במורגן עסקינן, אתם ודאי מבינים שעכשיו אחרי הדחתה והעברת היתרון הסודי שלה שאותו קיבלה מג'ייקוב לדומניק(?) לא רק שהופך את דומניק לשחקן הכי חזק במשחק (עם פסלון חסינות ויתרון סודי שאף אחד לא יודע שיש לו), אלא אף הופך כבר ללא רלוונטי את המידע הסודי שסחטה סטפני בעורמה מג'ייקוב לפני שהדיחה אותו מהמשחק סופית. קרי: אם סטפני תכננה להיצמד למורגן אחרי המיזוג ולהפוך לחברה הכי טובה שלה בשביל שמתי שהיא תדיח אותה היא תשאיר לה את היתרון הסודי כמו ששרה שסיירה שסמכה עליה בעיניים עצומות עשתה לה, זה כבר לא יקרה.

מנגד, קלין שסימנתי אותה כבר מההתרשמות הראשונה כמי שתגיע רחוק, הולכת ומתבררת כאחת השחקניות היותר חכמות ואינטליגנטיות העונה. ומי שלא שם לב, מתי שקלין היתה אחראית למשימת החסינות של שבט נאוויטי השבט שלה זכה בחסינות, ומתי שקלין היתה אחראית למשימת החסינות של שבט מאלולו השבט שלה זכה במשימת החסינות. לבחורה הזאת יש ראש והיא מהירת מחשבה ומצויינת בהרכבת פאזלים. וגם כישוריה החברתיים די מצויינים, ידעתי כבר מהתרשמותי הראשונה איתה שקלין הולכת להיות הפייבוריטית שלי, וכבר 3 פרקים ברציפות שהיא לא מאכזבת אותי כלל. כך שיש לי ציפיות מאוד גבוהות ממנה, לפחות כמו שהיו לי מקלי. למרות שקלין ממש לא קלי ואני לא רואה אותה לוקחת סיכונים ועושה מהלכים נועזים כמוה. אך יחד עם זאת, נכון לכרגע מאלה שנותרו במשחק קלין וליבי מדורגות בראש טבלת הדירוגים שלי, כשכל אחת מהן עם דירוג 9, כי אף אחד העונה עדיין לא הוכיח לי שהוא שווה דירוג 10.

מצחיק שכריס שהוגרל להישלח אחרי דונתן שיצא בלי כלום לאי הרוחות ויוצא אף הוא בלי כלום ממש כמוהו, ומעניין מאוד שבניגוד לג'ייקוב, אף אחד אפילו לא מתעניין ולא טורח לשאול את דונתן מה היה באי הרוחות ומה הוא מצא שם, ולו בכדי שיוכלו לערוך הצלבות מידע עם מה שסיפר להם ג'ייקוב לפני שהודח המשחק.

בכל מקרה, לאחר ההדחה האחרונה של מורגן, נכון לכרגע בשבט נאוויטי יש תיקו בין חברי נאוויטי (כולל כריס), לחברי מאלולו, ואילו בשבט מאלולו חברי נאוויטי עדיין מחזיקים ביתרון מספרי על חברי שבט מאלולו. אך לעומת זאת, מייקל מצא את פסלון החסינות המקורי המקולל של ג'יימס מהישרדות סין, אך על פי הפרומו לפרק הבא, הוא עושה טעות לדעתי כשהוא מספר עליו לסטפני הנחשה, שרק בפרק שעבר עוד שקלה ודברה עם חבריה לשבט להדיחו במקום את ג'ייקוב. ושוב, א-ב בהישרדות, את הסודות שלך עדיף שתשמור לעצמך עד לרגע האמת שבו תצטרך לפעול. עיין ערך קלי וונטוורת' ששמרה בסוד רק לעצמה את דבר פסלוני החסינות שהיא מצאה, מה שאיפשר לה לבצע את הבליינדסיידים הגדולים ביותר של העונה שלה, שאחד מהם אף נכנס לפנתיאון הבלנסיידים הגדולים בתולדות הישרדות והשני יצר את המצב המורכב ביותר שנוצר אי פעם לפניו במועצת שבט של הישרדות. וגם בן בעונה הגרועה הקודמת היה למעשה השורד היחיד ששמר את סודותיו לעצמו וזה מה שאיפשר לו את לבצע את הבליינסיידים הגדולים של עונתו, והביא אותו בסופו של דבר לגמר ולניצחון בו. בגלל שהוא היחיד שלא שיתף סודות עם אך אחד.

כך שאני לא מבין למה יש עדיין שחקנים בהישרדות שכל כך מתלהבים ממציאת פסלון חסינות שהם חשים שהם חייבים לספר עליו לכל העולם ואשתו. אחרי 35 עונות הייתי מצפה שמשתתפים חדשים ילמדו מלקחי העבר של עונות ודמות ומשתתפים מצליחים. ולכן מי שמגיע להישרדות כדאי ורצוי מאוד שיערוך לפני זה שיעורי בית יסודיים ויצפו בעונות קודמות של הישרדות ויפיקו לקחים מהטעויות של משתתפיהם, ובעיקר כשמדובר בהשתתפות בעונה של תיקון טעויות פאטאליות של שורדי עבר.

מה שכן, העונה הזאת שבניגוד גמור לקודמתה, החלה ברגל ימין וממשיכה ברגל ימין, לגמרי מעניינת, מותחת ומסקרנת, ואני מצפה כבר בקוצר רוח לפרק הבא.
 
דעתי על הפרק-

הולי שיט!!!!
לא ראיתי את זה קורה!!
כבר תכננתי לכתוב שעל הוידוי הראשון של אנג'לה בתחילת הפרק,
שקוף שהיא הולכת להיות המודחת, ואז בכלל מורגן הודחה- אני בהלם!!
זה כנראה למה הסדרה הזאת לא נמאסה עליי עדיין...
בקיצור, למרות הערבוב המעצבן, והחשש שנאבידי ביתרון מספרי בשני השבטים החדשים,
אני שמח שמאלולו לא מאבדים תקווה והשחקנים שם משחקים פי עשר יותר טוב,
ואני גם הרבה יותר בעדם.
כיף שמייקל מצא את האיידול, ואני מקווה שבזכותו הם יצליחו לשמור על עצמם.
כריס חמוד, אבל הוא עושה טעויות של מתחילים לפעמים...
מקווה שעכשיו אנג'לה תשקול לערוק כשתראה שה"חברים" שלה ניסו להדיח אותה.
כמובן שאני רק קצת מתבאס שדווקא מורגן שילמה את המחיר, אבל לא נורא...
 

NP23

New member


וואו!לא זוכר מתי הופתעתי ככה מפרק. חשבתי שסתם עושים מתח וזה כן אנג'לה בסוף.
והיה די ברור מתחילת הפרק שזו אנג'לה.
באמת חבל על מורגן היתה די חמודה ויכל להיות לה פוטנציאל, אבל מהלך מעולה של ג'יימס וכל הכבוד לכל הרביעיה שעשו את זה ולא פשוט הלכו בליינד נגד אנג'לה, אלא ניצלו את המומנטום. אני חושב שדווקא ליבי צדקה שהלכה איתם,
הייתה יכולה להיות תכנית טובה שבמקום תיקו, הם ישכנעו אותם לשים קולות על אנג'לה, האיידול משומש על אנג'לה וככה יכלו להבטיח שליבי תודח, שלדעתי מזה ג'יימס חשש.
לא יודע למה אני דווקא מחבב את דום ועכשיו עם האליל והיתרון לדעתי *כן* יגיע רחוק.
מועצה הבאה בכלל לא אצלהם כנראה, ומתי שכן סיכוי גדול שזה כריס שיודח.
כריס ממש הרגיז אותי הוא באמת הסיבה שמורגן הודחה אז הכי הוגן שישלם על זה בקרוב.
&nbsp
ממש מקווה שמייקל ישתמש באליל נכון .כיף שקיבל את האיידול!
מלולו לשלטון. אם עד עכשיו אהבתי את סטפני, ג'נה, דונתן, לורל ומייקל הפרק הזה גם ליבי וג'יימס הפתיעו. אז בעצם זה כמעט כולם ,אפשר לוותר רק על ברנדן :)
 


הערבוב הגיע, ולראשונה מזה הרבה זמן, השבטים לא מאוד מאוזנים. אני חושב שכל הגברים היותר חזקים והבנות היותר טובות בפאזלים במאלולו החדש. חברי מאלולו הישן במיעוט בשני השבטים, אבל חברי נוויטי הישן יכולים לפנות זה נגד זה. וזה קורה מהר מאוד בנוויטי החדש.

בנקודה הזו יותר ויותר מתמודדים מקבלים וידויים. בשבט מאלולו החדש, אני לא סובל את בראדלי, ומייקל מוצא אליל שבמקור היה שייך לג'יימס בסין. זה מזכיר לי... איך ג'יימס ב-BB18 לא הודח במקום השביעי? קודם ג'יימס מ-BB6 ו-7 הודח במקום השביעי פעמיים, ואז ג'יימס בסין ומיקרונזיה. ג'יימס הודח במקום השביעי ב-BB17. איך ההיסטוריה לא חזרה על עצמה?!?

ועכשיו לאתגר החסינות, שהזוכה בו גם יקבל ברזנט שיגן עליו מפני הגשם... כן. איזה גשם ואיזה נעליים, אין גשם בפיג'י בתקופת הצילומים וזה לא ישתנה יותר! אכן, איי דיסני. קלין מסיימת את הפאזל בשביל מאלולו, וכריס נשלח לאי הרוחות. ההבדל הגדול בינו לבין אי הגלות הוא שמי שנשלח אליו מפספס הדחה אפשרית, זה יכול מאוד לשנות את האסטרטגיה ואני לא אצטער אם הטוויסט הזה יישאר עוד כמה עונות. והנה הסיפור הטרגי, והנה הפסנתר. הנה הזוכה של עונה 36?

אני חייב להגיד, מבחינה אסטרטגית זו בינתיים עונה מאוד טובה, חבל שמורגן היא שהודחה בבליינדסייד הזה כי יש לא מעט מתמודדים שהייתי רוצה שיודחו לפניה.

אני מתקרב לדירוג, אבל אני מעדיף לחכות עוד שבוע.
 
אה ועוד דבר


מצחיק אותי איך מורגן קיללה כשהקריאו את הקולות נגדה. מעניין מה יש לנלייה "Oh my heck" דניס ונטלי "Oh my word" וייט להגיד... או אפילו דן, האסטרטג הכי גדול בביג בראדר ובכלל, שתמיד דיבר בנימוס אפילו כשתקפו אותו מילולית.
 

Seosi

New member


חחחחחח כן זה היה די מצחיק האמת
זה הראה שהיא באמת לא ציפתה שזו תהיה היא שתודח מן המשחק.
 

Seosi

New member
נכון


אני מניח שקצת הדחקתי את עונה 34 ושכחתי מזה חח.
 
מושך לי את הלב עם החולצה


העריכה העונה מעצבנת אותי. עוד לפני שהצלחנו להבין מה מצב הכוחות בכל שבט ומי נגד מי ישר קיבלנו ערבוב לא נחוץ (ותודה לאל שזה לא ל3 שבטים כמו בעונות האחרונות)
עכשיו איך נדע שברית הרוב בנאוויטי הייתה דום, מורגן, וונדל, בראדלי וקלין? איך נדע אם ליבי יותר נאמנה לג'נה וסטפני או למייקל וברנדן? נניח ושום דבר מזה לא רלוונטי להמשך המשחק. למה לא הוסבר שום דבר מהמהלך להיפטר ממורגן? היה כאן רגע יפהפה של הישרדות במלוא הדרה והשמיטו את זה לטובת בראדלי מתבכיין וכריס בוכה על אמא מתה או אחות מצורעת אני באמת כבר לא יודע ולא אכפת לי. מצ'לסי, דזיריי, לורל וסבסטיאן עדיין לא שמענו ציוצים ומדונתן סופרסטאר גם התעלמו כליל הפרק.
נקודה אחת לטובת העריכה, העונה והיקום זאת קלין. היא די ניכרת עד כה, אי אפשר לא לאהוב אותה והיא הביאה פעמיים ניצחון לשבט שלה. ממה שראיתי היא מתנהלת נכון ואני מקווה לראות אותה לעוד הרבה זמן.
&nbsp
ממליץ לקרוא את הריאיון עם מורגן בכדי להבין מה קרה הפרק:
http://www.realitytvworld.com/news/...alks-survivor-ghost-island-(part-1)-23662.php
 

Seosi

New member


לגמרי מסכים עם מה שרשמת על קלין, אני באמת חושב שעד כה היא זאת שמאחדת האת שאר חברי השבט שלה במשימות, וזה מעבר לפאזלים, היא מאד ווקאלית לטובה במשימות ואני מקווה שגם שאחר חברי השבט שלה רואים את זה כך.
 

noamlah

New member


בפרק היה נראה שאנג'לה נהייתה מטרה בכך שלא רצתה להצביע לדומיניק כמו שכריס קבע
כשבעצם אנג'לה מראש הייתה המטרה של וונדל, מורגן ודומיניק כי היא הייתה קרובה לכריס והם לא רצו לשלוף אבנים
מניח שהעריכה עשו זאת כדי ליצור יותר עניין (שפתאום מתהפכים על אנג'לה)

אבל חוץ מזה הריאיון לא חידש שום דבר וכל מה שנאמר ראינו בפרק
 

אורישקי

New member


לא הבנתי איך זה נראה ככה מהפרק
בעיני זה היה מאד ברור שהם רצו שכריס יודח, וברגע שכריס היה חסין הם לא רצו שיהיו אבנים והעדיפו להיפטר ממנה כי היא גם ככה הייתה בצד של כריס
 


הריאיון חשף את מצב הכוחות בנאוויטי הישן, את הסיבה ללמה מאלולו לא זרמו עם מורגן, וונדל ודום נגד אנג'לה ואת זה שבחרו במורגן בגלל שהיא הדבק של הברית.
&nbsp
אם משהו מזה הצלחת להבין דרך הנרטיב שהוצג בפרק אז אתה סופרמן.
 

noamlah

New member


היה מאוד ברור למה הם לא זרמו את דומיניק, מורגן וונדל
גם בגלל האיידול של דומיניק שגרם להם לחשוד והראו זאת בבירור שמיד אחריי זה ג'יימס הציע את וונדל או מורגן

וגם אם נאויטי אמינים ואנג'לה מודחת
למה להם להדיח אאוטסיידרית ולחזור מקסימום למצב של 4-4 כשהם בסיכון גדול במידה ומישהו מהם הולך לאי הגלות
אם הם יכולים להדיח מישהו חזק מנאויטי ואז 90% להעביר את אנג'לה לצד שלהם לאחר שתראה שבגדו בה? (כמו במקרה של דיוויד וקן עם ג'סיקה)

הריי וונדל, מורגן ודום לא הציעו להם איזה ברית יציבה לטווח הרחוק, רק אמרו להם "יאללה, אנחנו מצביעים אנג'לה, תצביעו גם קיבלתם מתנה", זה אוליי היה עובד עם מאלולו היו במיעוט ברור של 5-2, אבל במקרה הזה שממילא יש תיקו מה שוונדל, דומיניק ומורגן הציעו להם שווה ערך להצאה לסוכריית מנטה שיצאה מהפה של נלייה
זה פשוט לא שווה להם

ההדחה הזאת לא באה משום מקום, היא פשוט הייתה הגיונית
 

noamlah

New member
ו


אם אתה רוצה לחדד את הצפייה בפרק לפי "מה הוביל להדחה של..."
יש פיתרון פשוט...סתכל בוקיפדיה
אני הסתכלתי, ראיתי שמורגן מודחת ואז ראיתי את הפרק כשנקודת המרכז שלי היא "מה הוביל להדחה של מורגן?"
וככה כל פרק שיש מאז שהתחלתי לראות הישרדות ובדרך הזאת אני יודע שאוכל לנתח את הפרק מזווית יותר טובה

אלו שמסתכלים על הישרדות כחלק מתכנית מטח וזווית ראייה של "וואווו, מעניין מי יודח" זה בסדר, אבל היכולת האנליטית של הפרק בהחלט פחות טובה ככה כי אין נקודת מיקוד

תחליט מה יותר עדיף לך
 

סטילהוק

New member


באמת? אז מעניין האם אתה גם נוהג לצפות בסופי סרטים ורק אז לצפות בסרט מתחילתו, רק בכדי לגלות איך הגיעו לסוף הזה? ואולי אתה גם קורא קודם את סוף הספר ורק אחר כך מתחיל לקרוא את הספר עצמו מראשיתו, בכדי לגלות איך הגיעו לסופו? הרי כל הכיף בהישרדות הוא אפקט ה
שאחרת היא לא היתה אחת מתוכניות הריאליטי הכי אהובות והכי פופולאריות. וכמו שאני לא ארצה לדעת את סוף הסרט, הפרק או הסדרה לפני שאני צופה בה, ואת סוף הספר לפני שאני קורא אותו, כך גם לא ארצה לדעת מי מודח לפני שאני צופה בפרקים של הישרדות או כל תוכנית ריאליטי אחרת. ובשביל זה בדיוק נועדו ה
ים, כדי שנוכל להנות בסוף מאפקט ההפתעה. כי איפה הכיף מחוויית הצפייה כשהסוף צפוי מראש ואתה מבואס לאורך כל הפרק כי אתה יודע איך זה ייגמר?
 

noamlah

New member


אתן כדוגמה את הסדרה "הרמון" שלא מזמן הסתיימה ומאוד הצליחה פה בקרב הקהל
הסדרה "הרמון" מבוססת על הסיפור של גואל רצון שהיה מוכר לכולם, היה לצופים ברור מההתחלה מי הרע בסיפור וששבתאיי הוא דמות שלילית, היה גם ברור מאוד שהוא ייתפס בסוף כי הרי אנחנו מכירים את הסיפור של גואל רצון, כולם מכירים
למרות שהיו לצופים את כל הספוילרים מהתחלה עדיין זה לא הפריע להם להינות מהסדרה ולהיות בסוג של מתח, להיפך, ההיכרות עם הפרטים גרמה יותר להתחבר לסדרה
ככה עוד הרבה סרטים וסדרות שמבוססות על סיפור אמיתי, הן פועלות מתוך הידיעה של הצופה כי זה שאתה יודע זה עדיין לא כמו לראות את הדברים על המסך באופן שבו התרחשו

לגבי תכניות ריאליטי, יש תכניות ריאליטי שאם אדע את הסוף של הפרק סביר להניח שלא איהנה מזה (בדרך כלל ריאליטי כשרונות כמו מאסטר שף ואחרים) אבל ככל שאני צריך את החוסר ידיעה בסוף שתגרום לי לאורגזמה של הנאה כך זה סימן שהתכנית עצמה רדודה, דלה במשמעות שלה ולא ניתנת לניתוח

דבר שני כמו שאמרתי לא כל הפרטים ידועים לי, אני יודע מי הודח, אני יודע מי זכה בפרס ובחסינות ואני יודע מי הצביע למי, כל זה על פי מבט חטוף בויקיפדיה
פרטים יבשים בעיניי
אני לא יודע מה קרה בפרק, מי יזם את ההדחה? למה הוא יזם? האם המודח הודח בגלל שטות שביצע או שהיה סוג של חוסר מזל? הריי פרק קודם הראו שהמודח נמצא בראש הברית ובמצב הכי בטוח בשבט אז איך פתאום הוא מודח?
אז יש לי גם מתח מהפרטים שאני לא יודע
וגם יכולת ניתוח מהפרטים שאני כן יודע

אם דיברת על ספרים
אז קודם כל יש הרבה ספרים שהסוף בהם ידוע מראש
ביוגרפיות
ספרים מבוססי אירועים אמיתיים
יש גם ספרים עלילתיים שכותבים לך את הסוף (נגיד גופה של אישה שנמצאה בחדר) בהתחלה ואז כל הספר מתאר לך את האירועים שהובילו לכך מכל מיני נרטיבים שונים
כל אלו אם כתובים טוב אנשים עדיין יהנו לקרוא אותם למרות הסוף הידוע
לא סתם ספריי מתח, שכל הפואנטה שלהם זה להגיע בסוף ולראות "מי רצח?" נגיד הם בדרך כלל גם הז'אנר הכי נמוך ספרותית והכי פחות מתוחכם
 

אורישקי

New member
מסכים ולא מסכים (תכלס אין פה ספוילר)

אהבתי את הודגמאות, מסכים שאפשר להנות מהישרדות גם עם קריאת ספוילרים (אישית את כל הוענות עד עונה 16 שלא ראיתי עם אמריקה, ראיתי כשידעתי ספוילרים להדחות ועדיין נהניתי מאד מהן כי נהניתי מהאספקט הזה של המשחק), ומסכים שמבחינתי לא צריך רק את אפקט הוואו כצופה אלא בעיקר משחק חברתי ואסטרטגי טוב שאפשר להעריך.
עם זאת לדעתי הישרדות, מתוקף היותה תוכנית ריאלטי שמשודרת בשידור חי ולא סדרה או ספר שמבוססים על אירועים האמיתיים או שמתחילים מהסוף - לא מרגיש שיש הבדל בין זה, אני מרגיש שאני צופה בסדרה מותחת ולאחריה יש לי הזדמנות לנתח את כל מהלכי הפרק באופן יותר מושכל בהתאם לתוצאה
 
למעלה