Survivor Edgic - המפתח לדירוג השורדים על סמך עריכתם

סטילהוק

New member
Survivor Edgic - המפתח לדירוג השורדים על סמך עריכתם

Survivor Edgic - המפתח לדירוג השורדים על סמך עריכתם, אישיותם וזמן המסך שלהם

לפני זמן רב, בפורום רחוק רחוק, חובב הישרדות נלהב החליט ליישם תיאוריה תקשורתית וניתוח סטטיסטי לתוכנית הטלוויזיה האהובה עליו ולנסות לקבוע מי יהיה הזוכה של העונה בהתבסס על העריכה. יש כל מיני חובבי הישרדות שונים, החל מחובבים מזדמנים לחובבים מתחילים ועד לסופר חובבים. אך יש מבחר מיוחד של חובבי הישרדות בדומיין הישרדות הגיקים הידוע בשם קהילת אדג'יק, ובכל עונה החובבים הללו מקדישים את זמנם בכדי לנתח ביסודיות את העריכה הפרטנית של כל שורד ושורדת שמשתתפים באותה עונה.

אמנם, אדג'יק אינו מתאים לכולם. צופים רבים אוהבים פשוט ליהנות מהתוכנית עצמה ולא לחשוב יותר מדי קשה על מה שהעריכה שלה מנסה לספר לנו. שזה בסדר גמור. אך כאן בפורום הישרדות וריאליטי אמריקאי, אני חושב שאדג'יק יכול להוות תוספת מעניינת בהחלט לפורום שתאפשר לגולשיו כלי נוסף בכדי לנסות ולנחש לפיו לא רק למי יש את הסיכוי הכי גבוה לזכות, אלא אף למי מביניהם יש יותר סיכויים על פי העריכה וזמן המסך שהוא מקבל להגיע יותר רחוק ולשלבים היותר מתקדמים של העונה ולמי יש פחות סיכויים כאלה, כמו גם איזה תכונות יש לכל שורד, ולהבין לפי זה גם את סיפור העלילה שמלווה כל שורד לאורך כל העונה.

אז מה זה בעצם אדג'יק?

Edgic הוא מושג חדש המשלב בין המילים עריכה ולוגיקה. זהו רעיון שפותח במקור בעונת 'הישרדות קמבודיה - ההזדמנות השנייה' על ידי גולשי הפורומים של Survivor Sucks בניסיונם לקבוע את הזוכה של אותה עונה וכל עונת הישרדות שתבוא אחריה על בסיס העריכה. אדג'יק מקצה דירוג לכל שורד בכל פרק שבו השתתף על פי העריכה שלו, אחוז זמן המסך שלו וגורמים משתנים אחרים. אך למרות שאדג'יק נוצר בכדי לקבוע את הזוכה, הוא גם כלי יעיל ושימושי למיפוי סיפור העלילה התכליתי של כל שורד לאורך כל העונה שבה הוא משתתף.

אז איך בדיוק עובד אדג'יק?

לאחר כל פרק הישרדות, מוקצה דירוג לכל שורד על סמך העריכה שלו באותו פרק. ישנם שלושה מרכיבים עיקריים בקביעה זו: דירוג, גוון וחשיפה.

דירוג = סוג האישיות של כל שורד. (Rating)
גוון = האם האישיות הזאת מתוארת באור חיובי או שלילי. (Tone)
חשיפה = כמות זמן המסך המוקדש לכל שורד באותה עונה. (Visibility)


בטבלאות שבתמונות הבאות אפשר לראות את המפתח של כל מרכיב והסבריו, ובנוסף מצורפת בהמשך טבלת Survivor Edgic של כל פרקי העונה הנוכחית, כולל של הפרק האחרון שלה ששודר עד עכשיו:





 

סטילהוק

New member
טבלת Survivor Edgic של כל פרקי העונה הנוכחית


טבלת Survivor Edgic של כל פרקי העונה הנוכחית, כולל של הפרק האחרון שלה ששודר עד עכשיו:

 

סטילהוק

New member
טבלת Survivor Edgic של כל פרקי עונת הישרדות 31

טבלת Survivor Edgic של כל פרקי עונת 'הישרדות 31: קמבודיה - ההזדמנות השנייה' וכל משתתפיה מהפרק הראשון של העונה ועד לפרק הגמר האחרון שלה:

 

אורישקי

New member
מושג חדש זה ממש לא

האדג'יק פותח עוד הרבה הרבה הרבה לפני הישרדות קמבודיה, אני יודע שהוא היה קיים עוד בעונה 17 וזו העונה שהתחלתי לראות בה בקצב אמריקאי ככה שהוא היה קיים עוד כמה עונות לפני.
ובאופן כללי הוא הוכיח את עצמו אחרת הרבה פעמים.
 

סטילהוק

New member
צודק, אני גיליתי את המושג הזה רק בעונה של קמבודיה

בגלל זה חשבתי שהוא התחיל רק בעונה הזאת. אך בחיפוש שעשיתי ברשת, גיליתי שלמעשה המציאו את Edgic של הישרדות כבר בעונה 4 והעונה הראשונה של הישרדות שעשו Edgic לכל פרקי העונה היתה העונה החמישית והכי פחות אהובה על צופי הישרדות, תאילנד. כך שאתה צודק שהאדג'יק לא מושג חדש ושהוא פותח עוד הרבה הרבה הרבה לפני הישרדות קמבודיה. מה שכן, בקמבודיה ה Edgic מאוד הוכיח את עצמו.

אך אני בטוח שעד היום הרבה צופים, כולל בפורום הזה, לא ידעו בכלל מה זה Edgic והגיע הזמן שיידעו.
 
תמיד תהיתי אם הסיבה שהאדג'יק "לא עבד" בעונות מסוימות

היא כי העורכים של הישרדות החליטו לשנות ממנהגם בכדי שהזוכה בכל עונה לא יהיה ברור כל כך...
לחילופין, יכול להיות שהעריכה לא באמת השתנתה ופשוט יכול להיות שלא פענחו נכון את העריכה (למשל דמות מסוימת שיכולה להצטייר בעיני חלק מהצופים כ"רעה" ובעיני אחרים לאו דווקא).
 
או שאנחנו לא חושבים עמוק מספיק


למשל ביילור, שקיבלה עריכה חזקה אבל לא מדי (היי ג'וש!) מתחילת עונה 29 והייתי בטוח שתזכה כנגד כל ההיגיון, ולעומת זאת נטלי לא קיבלה וידויים אסטרטגיים ממש עד המיזוג, ועד שהתחילה לפעול אף אחד לא נתן לה צ'אנס.
 
למעלה