האם הישרדות אמיתית? מבויימת? או חצי חצי?

אני חושב שההבדל העיקרי


הוא שאצלנו הכול יותר חובבני. באמריקה בחיים לא יראו שמתמודד הוריד רק מאה גרם
אני לא יודע אם הם באמת "שורדים" או לא, אבל אני יודע שגם אם הם אוכלים טוב, יביאו מאזניים מזויפים שיראו שהם הורידו במשקל, או לפחות יגידו למתמודדים לשקר למצלמה.
 

סטילהוק

New member
דווקא העונה הישראלית האחרונה יותר קשוחה ואותנטית


בעוד שהעונה האמריקאית האחרונה נראית יותר כמו סרט דיסני על הישרדות מאשר הדבר האמיתי. החל ממזג האוויר, דרך החופים המושלמים, המחסות שכמו נבנו בידי בעלי מקצוע, המסעדת סטקיה שהקימו להם באיחוד ועוד.... גם הדיאלוגים בין המתמודדים בעונה האמריקאית האחרונה פחות אמינים מהדיאלוגים בעונה הישראלית האחרונה, ובחלקם נשמעים אפילו מדוקלמים. חייב להודות שאהבתי הרבה יותר את העונה הישראלית האחרונה מאשר את העונה האמריקאית האחרונה.
 
באמת שמעתי


שהמתמודדים בעונה האחרונה באו לשחק. עונה 7 כל-כך הוציאה לי את החשק, אחרי ש"המשחק" הפך למגונה וכל ניסיון להקים ברית מתוך אינטרסים חטף קללות, שעד שלא ראיתי עונה במלואה, התברר שהיא ברמה של עונה 2, אם לא יותר טובה.
 

Seosi

New member
רגע


הישרדות של העונה האחרונה או הונדורס? ממש לא אהבתי את הונדורס, את העונה הזאת אהבתי עד שלקראת הסוף אסטרטגיה הפכה לסוג של מילה כזאת שאסור לדבר עליה..
 

noamlah

New member
אני מאמין שלא התערבו באופן כזה בוטה מאז


אז זה היה שונה גם כי הישרדות הייתה תכנית חדשה, לא ידעו איך היא תצליח והיו מוכנים להסתכן וגם זה היה רודי שהיה חבר טוב של מארק בארנט לפניי התכנית והוא רצה לקדם אותו
עכשיו הישרדות דיי מצליחה והם לא יירצו להסתכן בשערורייה שאז גם תוציא מהארכיון את המקרה של סטייסי

אם זאת אני חושב שיש התערבויות שההפקה מכוונת
זה מתבטא בהערות של ג'ף במשימות ודיאלוגים בקטנה שהוא עורך עם מתמודדים ופונה אליהם כמו שפנה אל כריסי בשיחת אגב לגבי מספרים וגרם לכך שיותר התבייטו עליה
זה מתבטא בערבוב שאמנם המתמודדים בוחרים על עיוור מטפחת אבל ג'ף בוחר את הסדר שבו הוא נותן להם את המטפחות למסודרות אחד מעל השני בכד
כך שיודע מה תהיה התוצאה ומי יגיע למיעוט בערבוב, למשל בערבוב של אולסטאר זה ממש לא מקרה שאמבר נשארה היחידה בצ'אפרה, זה נועד ליצור עניין ואכן תרם לסיפור של העונה
אצל שחקנים חוזרים לפי דעתי זה מתבטא גם בבחירת השבטים, למשל בעונה 22 אני לא חושב שזה מקרי שרוב מצא את עצמו בשבט שכולם סוגדים לו בעוד ראסל מצא את עצמו בשבט שכולם רוצים להדיח אותו
ההפקה בדקה לפני זה את הראיונות

אז יש התערבויות אבל הם יותר מתוחכמות
לצערי אני גם כבר לא חושב שיש הרבה הבדל בין הגרסה האמריקאית לישראלית
אני יכול להגיד לך למשל כשראיתי בעונה הראשונה בארץ את אי המתים הזדעזעתי וחשבתי שבארנט וחבורתו יזדעזעו מהמהלך הזה
ואז פתאום בגמר של עונה 21 ג'ף מציג לנו את הטוויסט המאלף החדש במשחק שאם אתה מודח זה עדיין לא אומר שאתה מודח ואתה יכול בעצם לחזור, איזה כיף
הזדעזעתי, הרגשתי קצת נבגד אפילו ועונה 22 הגרועה אפילו גרמה לי זמנית להפסיק לצפות בהישרדות
חזרתי, אבל יותר מפוקח

אני חושב כיום שאני יותר סובל את הגרסה האמריקאית מהישראלית בעיקר בגלל שיש לי אופצייה לא לראות את הזבל מסביב כגון פרומואים וראיונות פוסט הדחה טראשיות
וגם שבהישרדות אמריקה אנשים באים לתחרות ומתרכזים במשחק יותר מאשר בלהיות אהובי הקהל
אבל מבחינת ההפקה, אותה הפקה
 

סטילהוק

New member
מסכים עם כל מה שכתבת, מלבד הכותרת של תגובתך


אני דווקא כן נוטה להאמין שהיתה התערבות של ההפקה בעונות נוספות לטובת מתמודדים שההפקה רצתה בייקרם. וזאת מכיוון שיש שמועות על לפחות עוד שני מקרים כאלה ברשתות החברתיות, ואחד מהם בעונה 31 נגד קלי וונטוורת' שזכתה במשימת הגמר וההפקה פסלה את זכייתה בטענה שהצילומים לא יצאו טוב וצריך לצלם שוב, ובסיבוב השני של צילומי המשימה היא הראשונה שהפסידה, והבכי שלה לאחר ההפסד לא היה רק בשל ההפסד כמו בגלל שהיא כבר זכתה ועמדה לעלות לגמר ולבחור את מי שהיא לוקחת איתה וזה פשוט נלקח ממנה. והסיבה שאני נוטה להאמין לזה היא שדווקא לא קלי שחתומה על חוזה דרקוני עם ההפקה כמו כל שאר המתמודדים בהישרדות היא זו שחשפה את זה, אלא דווקא אחד מהצלמים שצילמו את משימת הגמר של הישרדות קמבודיה, ולכן אני גם טוען שהזוכה האמיתית בעונה הזאת היא קלי וונטוורת', כי הרי ברור לכולם שאם היא היתה עולה לגמר היא היתה הזוכה של העונה, אפילו מול ג'רמי ולא רק מול ספנסר וטאשה. זאת גם הסיבה שכשההפקה הציעה לה להשתתף בעונת הגיים צ'יינג'רס קלי סירבה להצעה. ובנוסף יש גם הרבה מאוד עדויות של משתתפים מעונות אחרות של הישרדות על הכוונה של ההפקה ברמיזות למי עליהם להצביע במועצות השבטים, וכפי שאתה עצמך ציינת, ג'ף אף הוא משמש ככלי של ההפקה לכוון את המתמודדים לכיוון שההפקה רוצה שהם יילכו. כך למשל היה בעונה 17 כשג'ף לא צייץ מילה לגבי בוב המורה למתמטיקה שבגללו שבט קוטה הדומיננטי הפסיד במשימת החסינות דווקא של החידה המתמטית שהוא היה אחראי על פתרונה וקני משבט פונג ניצח אותו בה, ואפילו לא טרח לשאול אותו כפי שהוא עושה בדרך כלל למתמודדים שאחראים להפסדים של שבטם, האם הוא לא חושב שהוא זה שצריך להיות מודח בגלל ההפסד הזה? וזאת כי ההפקה לא רצתה שבוב הקשיש יודח כל כך מהר. ולעומת זאת את ג'יליאן הקשישה משבט פונג הוא דווקא כן שאל ואפילו דאג לציין בפני כולם שהיא החוליה החלשה במועצת השבט הנגדית של פונג. מה שרק מראה את האיפה ואיפה של בין מה שההפקה רוצה לבין מה שהיא לא רוצה, כך שגם אם אין ממש התערבות ישירה בהדחות ובתוצאות, ואני מאמין שברוב המקרים, מלבד אולי כמה בודדים וחריגים אכן אין, ברור לחלוטין שיש התערבות עקיפה ומתוחכמת שרק צופים ותיקים ומנוסים שצפו בכל העונות נוטים להבחין בה ולזהותה. וכפי שכבר ציינתי, אני מאלה שתמיד מייחס חשיבות לפרטים הקטנים, כי השטן נמצא בפרטים הקטנים שרוב הצופים פשוט לוקחים כמובן מאליו ואינם מייחסים להם כל חשיבות.
 

NP23

New member
לא דוגמא לכלום האישה הזאת

גם לא אומרת שום דבר קונקרטי רק צועקת "התערבות" , כי בעונה הזאת גם שיחקה גרועה וגם לא ערכו אותה כי היא לא מעניינת
 

noamlah

New member
אם המטרה הייתה ספנסר

יכול להיות שהייתי מאמין לה שמנסים להציל אותו על פניה
אבל מכיוון שאם לא הייתה היא זו הייתה קלי וויגלסוורת' זה מאוד לא מאמין
כי מוניקה הרבה יותר מעניינת ואטרקטיבית מקלי וויגלסוורת'
חתיכת קלקר הרבה יותר מעניינת ואטרקטיבית מקלי וויגלסוורת'
 

Double U

New member
פחחחח איזה לוזרית

רק מראה כמה קלולס היא הייתה בעונה הזאת.
 

Seosi

New member
התחלתי לצפות בהישרדות מהתחלה (עכשיו עונה 5)


ושמתי לב שג'ף בכלל לא מדבר או זורק הערות במשימות.. אבל כן שמתי לב הפרק שכריסי ענתה לג'ף על השאלות, זה כמעט גרם להדחתה. מה שאני לא אוהב בהישרדות ישראל, היא שמעבר לכך שהפרקים נמשכים יותר מדי, שאסטרטגיה הפכה להיות מילה גיסה, ופתאום לכולם חשוב הערכים. אני חושב שהעונה האחרונה התחילה ברגל ימין ואז ממש איכזבה אותי. אני דווקא חושב שיש הבדל בין הפורמט האמריקאי לישראלי, שיש הרגשה שיותר באו לשחק בגרסה האמריקאית. אני גם לא כל כך אוהב את האפשרות לחזור למשחק (למרות שאיי הפנינה היא העונה הכי אהובה עלי אי פעם). וגם ההפקה הישראלית יותר מדי מתמקדת על סמסים וכולי..
 

סטילהוק

New member
אני צפיתי שוב בהישרדות גבון שכמעט ולא זכרתי מרוב הזמן שעבר

והתאהבתי מחדש בשוגר שעשתה שם בית ספר לכולם, וגם הזוכה של העונה צריך להודות לה על זכייתו בגמר. למרות שבעיניי ובעיני צופים רבים אחרים שוגר הזוכה האמיתית של עונה 17 שהיתה לגמרי העונה שלה.
 

sapir aloud555

New member
שוגר שיחקה להפסיד, though

מספיק לראות את התגובות במועצה האחרונה וההתנהלות הכללית שלה לראות שלא באמת היה אכפת לה מניצחון. קיבלה איזה חוזה דוגמנות או חרטוט שכזה אחרי העונה. אולי זה מה שרצתה מלתחילה.
 

סטילהוק

New member
בגלל שלא הניצחון היה חשוב לה, אלא הטיפוס על ההר

והיא נהנתה מכל רגע.

"Climbing Was His Paradise"
"גן העדן שלך הוא הטיפוס על ההר, ולא הפרס שממתין לך אם תגיע לפסגה."
אבק של חלומות (2004) / The Dust Factory
 

סטילהוק

New member
אגב, דבר נוסף ששכחתי לציין


לפני התוכנית כל המתמודדים עוברים בדיקה פסיכיאטרית, וגם במקום עצמו נמצאים פסיכולוגים ופסיכיאטרים שהמתמודדים יכולים לפנות ולהתייעץ איתם בכל מה שקשור למצבם הנפשי. וזאת בכדי למנוע מצב שפסיכופאטים יסתננו לתוכנית ויסכנו את חייהם של שאר המתמודדים. כמו כן, למרות שמראים לנו שהמתמודדים לא מורשים להביא איתם שום דבר, ההפקה מתירה למתמודדים להביא איתם תכשירי היגיינה לנשים, משקפי ראייה, כדורים, משחות ותרופות, ולמי שנגמר המלאי והוא חייב תרופות מספקים לו מלאי חדש. גם המיים שהמתמודדים שואבים מהבארות מגיעים בכלל מקולרים מחוטאים ובכלל לא מסוכנים לשתייה, ולכן גם אין באמת צורך להרתיחם.
 

NP23

New member
שום דבר מפתיע או מעניין מדי

כן נכון מועצת שבט זה שעתיים וזה ערוך סבבה אז? זה אומר שזה מבוים?
לא, זה אומר שחוסכים ממני כל שטות
ממש אכפת לי איך הם מגיעים למועצת שבט!
ויש מגויסים בליהוק נו ברור שלא כולם מעריצים לא הבנתי את הטענה?
זכותם ללהק מי שבא להם
זה לא שתולים
&nbsp
אגב
ג'ף תמיד מכוון לדרמה זו תכנית טלויזיה הכל טוב עזבו אותו כבר
אם רואים אותו צולב מישהו ואז הבן אדם מודח זה פשוט כי זה מסתדר עם התוצאה
ג'ף יודע מה קורה במחנה
וחוץ מזה ,הרי מועצת שבט זה שעתיים,אולי צלב עוד מישהו אבל זה פחות רלוונטי לעריכה
&nbsp
ואם כבר
איך לא הזכרתם את הבקבוק בעונה 13 ובכלל את עונה 13 זה העונה שהכי מסריחה לי
אני לא חושב ששבט של 4 אנשים היה מקבל בקבוק שאומר שאחרי שהדיחו יש להם עוד הדחה
כמה נוח שזה יצא לשבט השני
מצד שני זה מאזן את זה שעקב טוויסט של ההפקה קנדיס וג'ונתן עברו שבט
&nbsp
עוד לא קרה מקרה באמריקאי שאכזב אותי יותר מדי ושכן אני פשוט שונא את העונה ספציפית (22 מישהו?) , עוד נהנה מהפורמט ומאמין למשחק
ובאמת כמו שאמרו פה לפחות אם הם מתערבים הם יודעים לעשות את זה בסטייל

&nbsp
 

סטילהוק

New member
אותי עד היום מסקרן איך ההפקה ידעה באיזה שבט לבנות את הבריכה

בהישרדות גואטמלה. הרי מיד אחרי משימת הפרס השבט של דאני מגיע לאי שלהם ומוצא את הבריכה נגד תנינים ניצבת לתפארת בתוך האגם שלהם. וכנ"ל לגבי המחסה המושלם שבנו לשבט המנצח במשימת הפרס בהישרדות אמזונס. נסתרות דרכי ההפקה....

ואגב, מה שציינת זה דווקא הדברים שפחות מטרידים אותי, למרות שגם עליהם רוב הצופים לא יודעים. מה שמטריד אותי זה הדברים היותר קונקרטיים שההפקה מסתירה מהצופים.
 

sapir aloud555

New member
הרבה מהדברים האלו ידועים והם לא משמעותיים במיוחד

לפחות לא ברמה כזו שתפגע בצפייה
&nbsp
עובדה 2 - מאיפה חשבת שמגיעים כל הצילומים מאי הגלות בדיוק? והוידויים? ברור שיש לידם צלמים 24/7. לא חושבת שגם אנשים שלא מעריצים את התוכנית חושבים אחרת.
עובדה 4 - גם רואים את זה בפונדרוסה - מסתירים את המתמודדים בוואן ענק עם חלונות שחורים ואסור שיצלמו אותם כשהם עושים את הדרך הזו.
עובדה 5- זה מובן מאליו ועוזר להפקה לערוך את הפרק בהתאם לסיפור שהם בנו לו. רק שאלות רלוונטיות וקטעים "מעניינים" משודרים.
עובדה 6 - בספק שנותנים להם לעשות חלקים מהמשימה לפני שהיא מתחילה, זה למה יש קבוצה בהפקה שעושות את המשימה לפני שהיא מתחילה.
עובדה 9. גם בספק שמכניסים כפילים לצילומים לא משמעותיים שכאלו. בעונות הראשונות אולי - היה צילום אוויר שממה שהבנתי היה מזוייף (לא הייתה להם האפשרות באותו זמן אבל אחרי שהעונה שודרה הוסיפו קטעים), אבל חוץ מזה, what's the point?
עובדה 10- זה שמגייסים אנשים יפים לתוכנית שלא יודעים כלום על הישרדות - ידוע. ג'ייסון מעונה 16 למשל לא באמת מעריץ. הוא סתם היה אהבל. אבל למזלם בניגוד להרבה מגוייסים הוא נתן קטע טלוויזיוני בלתי נשכח.
&nbsp
לדעתי מוזר לצפות מההפקה לא לחטא את האזור או שלא יהיו באזור רופאים בכל זמן, זה סיכון מטורף ואין מישהו שרוצה לראות בנאדם נהרג. עד כמה שמעניין לראות קבוצת אנשים נכנסת לאזורים מסוכנים בטבע, זה מעולם לא היה העיקר של התוכנית.
&nbsp
מוסיפה:
לרוב גם נותנים לשורדים לצפות בעונות קודמות לפני שהצילומים מתחילים כדי שילמדו קצת על המשחק. זה גם למה מתמודדים שלא יודעים כלום על הישרדות בוחרים במתמודד X או Y בשאלונים ששואלים אותם לפני שהמשחק מתחיל ("לאיזה שורד אתה הכי דומה?")
יש למתמודדים חודש (או שבוע?) לפי שהמשחק מתחיל כדי ללמוד קצת על חיים בשטח. כולם חיים באוהלים, לומדים על מאכלים שהם יכולים למצוא באזור, איך להדליק אש וכו'
&nbsp
לא בדקתי את הקישורים אבל אם ישעמם לי אבדוק אח"כ.
 

סטילהוק

New member
את טועה, הרבה מתמודדים לא הדליקו בחיים שלהם אש ולא יודעים

איך להדליק אש גם אחרי שהעונה שלהם הסתיימה.
מה שכן, וד עובדה ששכחתי לציין, ההפקה מספקת למתמודדים ספר הדרכה עם כל מה שהם צריכים לדעת, כולל איך להקים מחסה, להדליק אש, להרתיח מים, איזה מינים של דגים, חיות, צמחים, פירות וזוחלים חיים באיזור שלהם, איזה מהם רעילים ואייזה מהם ניתנים לאכילה. הבעיה שלא כולם טורחים בכלל לפתוח את ספר ההדרכה ולכן רבים מהם לא יודעים כלום על איך לשרוד ונאלצים להסתמך על אלה שכן יודעים.
 
למעלה