הישרדות עונה 7: איי הפנינה, פרקים 1-4

Double U

New member
הישרדות עונה 7: איי הפנינה, פרקים 1-4

טוב, אז החלטתי בזמן שנותר עד תחילת העונה לחזור לראות עונה ישנה והחלטתי שזאת תהיה איי הפנינה שזכורה לי כעונה חביבה ומאוד אסטרטגית. חוץ מזה שהפעם הראשונה (והאחרונה) שראיתי אותה הייתה לפני כמעט 10 שנים.

הנושא של העונה (פיראטים) מגניב ולא מאולץ כמו הנושאים שרואים בשנים האחרונות. הטוויסטים כוללים תיבת אוצר שמוחבאת באי של כל שבט ושאחרי כל משימת פרס, השבט המנצח שולח נציג לשבט המפסיד וגונב מהם פריט.
בפרק הראשון שני השבטים "מופתעים" כשהמשחק מתחיל מיד והם נזרקים אל כפר דייגים קטן בפנמה עם מעט כסף, איתו הם נדרשים לקנות ולהתמקח כמה שיותר על חפצים חיוניים. סנדרה מככבת ומשיגה לדרייק הרבה אוכל וציוד בזכות השליטה שלה בספרדית (במקור מפוארטו ריקו). קצת לא הוגן כלפי השבט השני שהתחיל מעמדת נחיתות מהבחינה הזאת, אבל עדיין אלמנט מעניין לפתיחת העונה.
שבט מורגן כבר מתחילת העונה מוכיח שהם לא עובדים טוב יחד במשימות קבוצתיות, מפסידים ב-6 המשימות הראשונות לעונה ומאבדים 3 אנשים: ניקול, ראין הרזה וליל. כמו כן, סנדרה לוקחת להם את הברזנט (אחרי שמפרקת להם את כל המחסה
), כריסטה גונבת מהם סיר וטריש מסתפקת במנורה עלובה. כמובן שכל גניבה כזאת מחלישה עוד יותר את מורגן.
ליל מקבלת המון זמן מסך יחסית למודחת שלישית וזה כנראה רמז לעתיד לבוא. גם מודגש העניין שסבאג' לא הודיע לה שהיא מודחת, מה שהולך לעלות לו בעתיד.
למזלם של מורגן, ברטון מציע לרופרט להפסיד את משימת החסינות הרביעית בכוונה כדי להיפטר מכריסטה ולמנוע את זה שייפטרו מהגברים החזקים בהמשך המשחק. רופרט מתעצבן וכמעט כל השבט מחליט להפסיד את המשימה בכוונה בכל מקרה, רק שכל צד חושב שמדיחים מישהו אחר. אחרי שמורגן "מנצחים" בחסינות, ג'ף מבקש ממורגן לבחור מתמודד מדרייק שיישאר איתם עד אחרי משימת הפרס הבאה. הם בוחרים ברופרט ונוצר מצב בשבט שיש שתי בריתות של שלושה: כריסטה, סנדרה וטריש מול מישל, ברטון ושון. פיירפליי הקול המכריע ומסיבה כלשהי הוא בוחר להצביע נגד ברטון (כמו גם שון) וברטון מודח מהמשחק. ההחלטה הזאת של פיירפליי קצת לא ברורה לי: ראינו בפרקים הראשונים שהוא לא מסתדר עם סנדרה ורופרט ונראה שהוא יותר התחבר לשלישיה של ברטון. אז למה בחר להדיח את ברטון? (ועוד יותר מוזר שבהמשך הם יהיו בני ברית חזקים מאוד).

זהו לארבעת הפרקים הראשונים. מאוד מוזר לראות פתאום עונה בלי פסלוני חסינות וששליש מהפרק מוקדש לחיי המחנה, בניגוד לכמעט כלום בעונות החדשות.
 
אבל האמת היא שממש רציתי לראות לפי הסדר

ולהגיע בסוף עד לעונה 8

(יש סיכוי שאולי אוותר על עונה 5 חחח)
 

Double U

New member
פרקים 5-8

אחרי שמורגן הפסידו פעם אחת בכוונה במשימת החסינות בכוונה ונפטרו מהבחור הכי חזק שלהם (ברטון), הם ממשיכים ברצף של שני הפסדים נוספים ומאבדים את מישל וטריש.
לא היה יותר מדי בפרקים האלה חוץ מהעובדה שפיירפליי וטריש ניסו להיפטר מרופרט. הם חשבו שסנדרה ושון יצביעו איתם, שזה מוזר כי חשבתי שזה מאוד ברור שסנדרה, כריסטה ורופרט שלישיה שלא ניתן לפרק. במועצת שבט רופרט מקבל שני קולות והוא חוזר ומתחרפן על פיירפליי. בסוף הוא סולח לו וממשיכים הלאה.
בתחילת פרק 7 ג'ף מכניס את שבט המודחים לרחבת המשימה. הוא טוען שבאותה תקופה המודחים חיו על אותה כמות אוכל שהשורדים חיו עליה. בפועל ככל הנראה הם בילו בפונדרוסה וחיכו למשימה, מה שהופך את הטוויסט הזה למאוד לא הוגן. באופן די לא מפתיע, המודחים מנצחים את המשימה וכל שבט צריך להדיח מתמודד. במורגן הבחירה די פשוטה - אוסטין התנדב לפרוש. בדרייק לדעתי רופרט, סנדרה וכריסטה עשו טעות. יום לפני זה, פיירפליי הצביע נגד רופרט ושון הציל אותו. אז למה פתאום הם החליטו להעיף אותו? כנראה שהכריזמה של פיירפליי ניצחה.
שבט המודחים בוחר להחזיר למשחק את ברטון וליל. כל אחד חוזר לשבט המקורי שהיה בו ומבלה שם יומיים, ממש מיותר בעיניי. הם היו צריכים להתאחד מיד.
ביום 21 השבטים מתאחדים, משתתפים במשימת חסינות אישית (בה ברטון זוכה) וחוזרים למחנה לבופה. בשביל שבט מורגן זאת הארוחה הרצינית הראשונה שלהם אחרי 21 יום

אחרי הארוחה, ברטון ורופרט משלימים וברטון מחליט להצביע עם דרייק. ליל מתלבטת אבל היא נוטה להצביע עם דרייק כיוון שמורגן הדיחו אותה בהפתעה.
במועצת שבט כצפוי, ברטון וליל מצביעים עם דרייק וסבאג' מודח מהמשחק.
סבאג' היה הרבה פחות נורא ממה שחשבתי באיי הפנינה ואפילו היה מעניין. כן, היו לו קטעים של דושיות, אבל זה היה כלום לעומת מה שהיה בקמבודיה. די מצער שדרייק בחרו להיפטר ממנו ולא מראיין המשעמם.
ממש לא אהבתי שהאיחוד, החסינות ומועצת השבט נעשו באותו יום. זה נתן פחות סיכוי למורגן להצליח לשנות משהו. בכל מקרה הם שבט די משעמם, אז אולי טוב שכך

זהו, חצי מהעונה מאחוריי. עכשיו הגיע הזמן לחצי הטוב יותר
 
בזמנו אהבתי את מורגן יותר ועודדתי אותם

בדיעבד אני מבין שדרייק שליטה.

זאת ועוד - הבחור הכי חתיך אי פעם בהישרדות הוא חלק משבט דרייק
- מעניין איך ברטון נראה עכשיו
 

Double U

New member
מורגן ממש משעממים

רק סבאג' סיפק יותר עניין. ואפילו המודחים הראשונים מהשבט ניקול, ראיין הרזה וליל סיפקו יותר עניין ב-3 פרקים הראשונים מאשר טיחואנה, ראיין השמן ודארה.
 

noamlah

New member
הקטע של אוסטן עם הסקנאיי היה משעשע


ואם כמה שהוא לוזר הוא אכן היה דמות

ובדרייק יש לך גם את בורטון, כריסטה ושון שאני לא חושב שכלכך מרתק איתם במסיבות
סביר להניח שגם עם רופרט הייתי נרדם על הבר

מבחינת עניין השבטים משעממים באותה מידה וזה אבסורד כי העונה עצמה מבחינת התהליך והמהלכים שבה הייתה מאוד מעניינת
 

Double U

New member
לפעמים צריך 2-3 שחקנים בעונה ש'יפעילו' את השאר

וזה מספיק
 

Double U

New member
פרקים 9-10

יום אחרי ההדחה של סבאג', כבר שבט דרייק מתחילים לפנות אחד נגד השני.
סנדרה וכריסטה מתכננות ביחד עם טיחואנה ודארה להדיח את אחד הגברים ברגע שיוכלו.
במשימת הפרס רופרט זוכה אבל מוותר על הפרס לטובת ברטון, בגלל שהוא העניק לו את שרשרת החסינות במועצת השבט של אתמול. ברטון בוחר לקחת את ליל לארוחה רומנטית על החוף, שם הם מדברים על האפשרות להדיח את רופרט בהמשך הדרך.
במשימת החסינות רופרט מנצח (לא זכרתי שהוא זכה אי פעם במשימה חסינות, אבל מסתבר שכן), לכן התוכנית להדיח אותו נדחית וראיין מודח פה אחד מהמשחק והופך למושבע הראשון.
בבוקר למחרת, רופרט הולך לדוג כריש ובינתיים ברטון ופיירפליי מדברים עם ליל, טיחואנה ודארה על להדיח את רופרט במועצת השבט הבאה. כמובן שהבנות מברכות על כך. במשימת הפרס ברטון וליל זוכים, אבל ברטון מוותר על הפרס לטובת פיירפליי. ברטון ופיירפליי ממשיכים לדסקס על להדיח את...רופרט! רק שסנדרה שומעת שהם מדברים ומדווחת לרופרט, אבל הוא מדבר עם ליל ומרגיש רגוע יותר.
הפרס הוא שיט בסירה, שם פיירפליי וליל מדברים כמובן על להדיח את רופרט. ליל מרגישה רע שהיא לא נתנה לרופרט את הפרס ומתחילה לבכות שהיא כלבה. על כך פיירפליי עונה לה: Thank God!

משימת החסינות ממש מגניבה ואני מקווה שיחזירו אותה:
המתמודדים צריכים לירות חצי אוויר על מטרה שמחולקת באופן שווה לכל שורד. אפשר לירות על מטרה של שורד אחר רק אחרי שפגעת במטרה שלך והפכת ל"רוצח". האחרון שנשאר עם המטרה שלו על הלוח, זוכה. ברטון זוכה! בינתיים היחידים שזכו במשימות הם ברטון, רופרט וליל.
ממש לפני המועצת שבט יש שוט של נחש טורף איגואנה ובמקביל דיבורי אסטרטגיה של המתמודדים במחנה - ממש אהבתי!
במועצת השבט מדברים על זה שללא רופרט וברטון (ובעיקר ללא רופרט), השבט לא היה מסתדר. סנדרה מוצאת לנכון לתקוף את פיירפליי שהוא לא עושה כלום במחנה ("I never see him wash a dish, or even catch a fish!"). מכאן אני מבין שהיא ידעה שרופרט הולך להיות מודח. עם זאת, ברגע שרופרט מודח היא נראית די בשוק, אז לא ברור לי מה היא ניסתה לעשות בויכוח הזה.
רופרט שיחק משחק טוב, אבל הפיצול המוקדם שהיה בשבט דרייק כמו גם העובדה שהשאיר את פיירפליי במשחק, גרמו להדחה המוקדמת שלו.
בפרק הבא - shit is about to go down עם סנדרה...
 

אורישקי

New member
אחת ההשערות הכי נפוצות בתולדות הסדרה

למרות שאף פעם לא איששו את זה לגמרי.. זה שסנדרה ידעה על ההדחה של רופרט.
 

Double U

New member
רופרט שאל אותה במועצה האחרונה

היא טענה שג'ון עיצבן אותה והצביעה לו כי חשבה שגם ככה השאר יצביעו לדארה.
 
למעלה