סדנת אגסים מתחילה!

aliner

New member
סדנת אגסים מתחילה!

אז כפי שהבטחתי, אני מעלה סדנת אגסים תפורים מבד. אני מאוד נהנתי לעשות את האגסים האלו. הם קלים ויוצאים מאוד יפה. אין המון תפירה, כך שבהחלט ניתן לתפור ביד הכל.
 

aliner

New member
גזרה

הגזרה סרוקה ביחס 1:1 כך שאם מדפיסים על A4, אמורים לקבל את גודל האגס שאני עשיתי (בערך 20 ס"מ גובה).
 

aliner

New member
החומרים הדרושים

חומרים: 2 סוגי בדים - האחד לאגס והשני לעלה. לאגס צריך 2 חתיכות בד בגודל של דף A4 (אפילו פחות) ולעלה ממש צריך חתיכה קטנה. (3 X 5 ס"מ בערך). אני עשיתי שימוש בבד פשתן טבעי. טבעי – לא צבוע בכלל. הוא עבה ויש לו מסה ובעיניי הוא מאוד יפה. כמובן שאפשר לעשות שימוש בכל בד כותנה, פשתן או לבד. גזרה – הגזרה סרוקה ביחס 1:1 כך שאם מדפיסים על A4, אמורים לקבל את גודל האגס שאני עשיתי (בערך 20 ס"מ גובה). ועכשיו משמאל לימין: חוט כותנה חזק (משמש לתפירת בובות). אפשר להשתמש במקום זה בחוט תפירה כפול. מספריים מחט בובות ארוכה (מספיק ארוכה כדי שתוכלו למשוך חוט מתחתית האגס לקצהו העליון) מילוי אקרילן (אפשר גם מילוי צמר) מעט צמר לליבוד הצ'ופציק של האגס (דהינו הגבעול) דבק גוטרמן או דבק בד אחר מקל דק מעץ (כמו החלק העבה של שיפוד) וזאת רק במידה ורוצים גבעול מעץ. ידיעה של 3 תכים בסיסיים בתפירה. אני ממליצה בחום לגשת למאמר של אורית דותן (במאמרים של הפורום), שם יש הסברים מצויינים מלווים באיורים. והדברים המובנים מאליהם: חוט תפירה, מחט תפירה וכמה סיכות תפירה.
 

aliner

New member
1 - הנחת הגזרה

מקפלים את חתיכת הבד לשניים (או שמים חתיכה על חתיכה, אם יש לכן חתיכות בד נפרדות). ימין מול ימין. (ימין הוא הצד היפה של הבד, שמאל הצד האחורי של הבד). ומצמידים את הגזרה לבד באמצעות סיכות תפירה. אנא השאירו מעט שוליים של בד מסביב לגזרה. אני בכוונה קצת בזבזנית עם הבד כאן, כדי לאפשר לכן לראות טוב יותר. J
 

aliner

New member
2

עם טוש סימון לתפירה (אפשר עפרון, כי ממילא זה בצד של הבד שלא יראו), מסמנים מסביב לגזרה שלנו.
 

aliner

New member
4

יש 2 שיטות לעניין הזה: האחת היא לגזור את הבד ואז לתפור לפי הסימון. אני מעדיפה לתפור קודם ורק אחר כך לגזור מסביב לתפר. זה מאפשר לי יותר נוחות בעבודה וגמישות. אם במכונה, תופרים בתפר ישר, די צפוף (מספר 2). אם ביד, תופרים בתך מכונה- ראו מאמר של אורית דותן). את הקו המקווקו התחתון בגזרה משאירים פתוח.
 

aliner

New member
6

הופכים את החלקים inside-out . כאן אני הופכת קודם את החלק של האגס.
 

aliner

New member
8

את העלה קצת קשה להפוך מבפנים לבחוץ כי הוא קטנצ'יק. אז אני משתמשת במסרגה. באמצעותה אני דוחפת את הקצה של העלה ומושכת בעדינות עם האצבע. זהירות לא לחרר את הבד עם המסרגה –זה מבאס!
 

aliner

New member
9

מתחילים למלא. כאמור, אפשר למלא בכל חומר מילוי. אפילו עם גרגירים, או משהו כבד אחר). חשוב מאוד כדי להקנות לאגס צורה יפה, להכניס את המילוי בהדרגה ולדחוס טוב טוב כדי שקווי המתאר של האגס יהיו יציבים ונכונים. את המילוי עושים כמעט עד הסוף , אבל משאירים טיפה מקום כדי שנוכל להמשיך לעבוד על החלק התחתון.
 

aliner

New member
10

מקפלים קצת את תחתית האגס. כאן הדקתי בסיכה כדי שאוכל להראות לכן. אתן גם יכולות לתפוס עם סיכות אם יותר נוח לכן. אני אישית מעדיפה ליצור קפל תוך כדי עבודה.
 

aliner

New member
11

אנחנו תופסים את שני שולי הבד הנגדיים בצורה זו ונתפור אותם בשני תפרים במרכז תחתית האגס. תיכף אסביר איך.
 

aliner

New member
12

מחזקים את החוט לבד (או אפשר עם קשר) במרכז תחתית האגס. אני בד"כ מחזקת ללא קשר, אבל לצורך התמונה עשיתי קשר.
 

aliner

New member
13

דרך צד אחד מעבירים לצד השני מושכים חזק כדי להצמיד את השוליים הנגדיים האחד לשני.
 

aliner

New member
15

עכשיו, כאשר המרכז ב"נשיקה", אני מתפנה לטפל בצדדים. בתך כיווץ (ראו מאמר של אורית דותן על תכים לתפירה ורקמה) אני עוברת על החלק השמאלי (שימו לב שהקצה של הבד מקופל יפה).
 
למעלה