איך יוצרים קולאז' ב- picasa

taltalm

New member
../images/Emo202.gif איך יוצרים קולאז' ב- picasa

התבקשתי ע"י עופרה להכין הדרכה על יצירת קולאז' בתוכנת הפיקאסה מאחר ופנו אליה הרבה בנות, אבל עופרה ומחשבים... נו זה כבר סיפור אחר
בכל אופן אני מעלה את ההדרכה, מקווה שתהיה לכן לעזר ושהיא מובנת. אם יהיו שאלות נוספות אשמח לענות ולעזור אבל תשתדלו להתאפק עד לסוף השרשור כדי לא לקטוע את הרצף... אז נתחיל
קודם כל למי שעדיין לא הוריד והתקין את התוכנה ניתן להוריד חינם את הגרסה האחרונה כאן: http://picasa.google.com/
 

taltalm

New member
עוד הקדמה קטנה

לפני שממש נתחיל עם הקולאז', לטובת מי שלא מכיר את התוכנה.... שימו לב לאחר הורדת התוכנה, פיקאסה מבצעת סריקה אוטומטית במחשב שלכן ומאתרת את כל קבצי התמונות למיניהן. ומסדרת את כל התמונות על פי רצף כרונולוגי בתוך התיקיות בהן הן נמצאות במחשב. אם אתם רוצים להסיר תיקיה מסוימת מהפיקאסה (התיקייה עדיין תישמר במקומה המקורי במחשב) ניתן להסירה באופן ידני כך: נניח אני רוצה למחוק את התיקייה שנקראת מיני אלבום, אני עומדת על התיקייה, קליק ימני ומסמנת את : Remove from picasa
 

taltalm

New member
אם רוצים להסיר כמה תיקיות בפעם אחת

או שהעלתם תמונות חדשות למחשב והפיקאסה לא סרק אותן אוט' לתוכנה נכנס ל- tools > folder manager
 

taltalm

New member
ויפתח לנו החלון הבא

סימן של עין- משמעותו שכל פעם שיתווספו תמונות לתיקיה, פיקאסה באופן אוט' יסרוק את התיקייה ויעלה את התמונות החדשות לפיקאסה. סימן איקס- לא תתבצע סריקה כלל והתקיות לא יופיעו בפיקאסה. סימן וי- תתבצע סריקה פעם אחת בלבד, כך שתמונות חדשות שיתווספו לאותה תקייה לא יתעדכנו אוט' בפיקאסה. לדוג' תיקיות שאנחנו רוצים להסיר מהפיקאסה נשנה בהן את הסימן ל- איקס. תיקייה שמופיעה לנו על המחשב אבל לא נמצאת בפיקאסה נשנה סימן לעיין או ל-וי.
 

taltalm

New member
ולענייננו- יצירת קולאז'

נעמוד על התיקייה הרלוונטית בה נמצאות התמונות מהן אנו רוצים ליצור קולאז' בדוגמא אצלי- תיקיית המיני אלבום. נסמן את התמונה הראשונה שאנחנו רוצים שתופיע בקולאז', שימו לב היא תסומן במסגרת כחולה.
 

taltalm

New member
בחירת התמונות שיופיעו בקולאז'

נלחץ במקלדת על מקש ctrl נשאירו לחוץ תוך כדי שנסמן עם העכבר את שאר התמונות שאנחנו רוצים שיופיעו בקולאז'. שימו לב כל התמונות שסימנו יופיע בפינה השמאלית התחתונה (ראו מסגרת אדומה) אני בחרתי סה"כ 4 תמונות
 

taltalm

New member
יצירת הקולאז' מהתמונות שנבחרו

כעת נלחץ על לחצן הקולאז' (מצד ימין למטה מסומן במסגרת אדומה) או על ידי לחיצה על האייקון בחלק העליון במסך (מסומן במסגרת ירוקה)
 

taltalm

New member
יפתח לנו המסך הבא

ונוצר לנו קולאז בסיסי ביותר. כעת מגיע החלק הכיפי - עיצוב הקולאז' ישנם כמה אופציות לעיצוב
 

taltalm

New member
סוג הקולאז'

בחלון העליון לחיצה על החץ תפתח את מגוון האפשרויות. (ראו חץ אדום) אני בד"כ בוחרת באופציה השנייה (ראו חץ ירוק) בה התמונות לא מחולקות באופן סימטרי, או באופציה הרביעית (ראו חץ סגול) בה חלוקת התמונות כן סימטרית. אבל שחקו עם האופציות ותראו מה אתם אוהבים.... תלוי גם כמה תמונות אתם רוצים שיופיעו בקולאז' שלכם..
 

taltalm

New member
יצירת מסגרת פנימית וחיצונית לקולאז'

באמצעות סרגלי הכלים בצד שמאל ניתן לבחור את עובי המסגרת ע"י הזזת הלחצן (ראו מסגרת אדומה) על גבי הסקאלה.
 

taltalm

New member
בחירת צבע המסגרת

ישנן כמה אופציות: הראשונה- מתוך סרגל הצבעים: נעמוד עם העכבר על המשבצת (ראו מסגרת באדום) ואז יפתח סרגל הצבעים, תנועה על גבי הסרגל תשנה אוט' את צבע המסגרת בקולאז'.
 

taltalm

New member
אופצייה נוספת

ללכת עם הסמן לתמונות שבקולאז' ולבחור צבע מסגרת מתוך צבעי התמונה או אחד מצבעי הפריטים שבתמונה. כאן לדוג' עמדתי עם הסמן על הכפתור החום כהה בתמונה השמאלית התחתונה.
 

taltalm

New member
אופציה שלישית

שימוש באחת התמונות כרקע ומסגרת לקולאז' נלחץ על: use image ונסמן את התמונה. (התמונה שנבחר תקבל מסגרת כתומה) ותופיע כרקע
 

taltalm

New member
פורמט הקולאז'

ניתך לבחור את מידות הגובה והרוחב של הקולאז' לחיצה על המסגרת המסומנת באדום תפתח את כל האופציות. סמנו כל פעם פורמט אחר ותראו איך הקולאז' משתנה בהתאם.
 

taltalm

New member
קולאז' עומד או שוכב

ניתן לבחור האם הקולאז' יהיה אורכי או רוחבי ע"י לחיצה על אחד משני האייקונים- ראו מסגרת אדומה. לחצו ותראו איך הקולאז משתנה בהתאם.
 

taltalm

New member
שינוי מיקומי התמונות בתוך הקולאז

ניתן לשחק עם מיקומי התמונות בתוך הקולאז עצמו ולשנות מיקומים, ע"י לחצן ה- shuffle הממוקם מתחת לתמונות- ראו מסגרת אדומה. עד לבחירת הסידור הרצוי לכן.
 

taltalm

New member
מתקרבים לסוף..

אני מזהירה מראש אפשר לשחק עם זה שעות... כי אין סוף לאפשרויות... אבל זה כל הכייףףף.. אז אחרי שיצרתם את הקולאז שמוצא חן בעיניכם לחצו על create collage ראו מסומן במסגרת אדומה
 

taltalm

New member
יפתח לכם המסך הבא

זהו שלב שיימשך כמה שניות בחלקו הימני התחתון תראו את קצב התקדמות יצירת הקולאז
 

taltalm

New member
בסיום השלב הזה

כשפיקאסה יסיים את יצירת הקולאז יפתח חלון קטן כזה שיודיע לכם כי הקולאז מוכן- ראו מסגרת אדומה בפינה ימנית תחתונה.
 
למעלה