איך אתם מתמודדים עם דרופשיפינג?

naf86

New member
איך אתם מתמודדים עם דרופשיפינג?

אבל במקרה שלי - זה הפוך ממה שבדרך כלל שואלים פה.
לי יש חנות באיביי. יש לי מחסן בניו יורק מלא במוצרים. לאחרונה שמתי לב שקונה אחד מזמין את אותו מוצר כל כמה שבועות, כל פעם לכתובת אחרת. טוען שזה "מתנה" ומבקש בלי קבלה.
אז עשיתי קצת מחקר. לאותו אדם יש חנות באמזון מלא מוצרים. לקוח מזמין ממנו באמזון, הוא שם הזמנה אצלי ואני שולח ללקוח. הוא כמובן גורף את ההפרש בין המחיר שלי למחיר שלו. כלומר הוא עושה דרופשיפינג ומשתמש בי בתור ספק.
יש לי כמה אופציות.
1. להתעלם. אחרי הכל זה מצב של "זה נהנה וזה לא חסר". הוא מביא לי הזמנות ולי לא צריך להיות אכפת שהוא גורף רווחים.
2. (מה שעשיתי בנתיים) - חסמתי אותו באיביי. שמתי לב שהוא משאיר המון פידבקים שליליים למוכרים שיש בעיה. עכשיו, לפעמים יש בעיות עם משלוחים. אני עובד עם הלקוחות שלי עד שמגיע לפתרון. מכיוון שעכשיו הוא ביני לבין הלקוח הסופי זה מוריד ממני את האפשרות להגיע להסדר עם הלקוח. כמו כן זה מפחיד להתעסק עם מישהו עם יד קלה על הפידבק השלילי.
3. לדווח עליו לאמזון - אחרי הכל מה שהוא עושה זה בניגוד לתקנון אמזון.

למה זה עקרוני לי? כי אני השקעתי סכום עתק בקניית סחורה, בתשלום לעובדים, חומרי אריזה וכו'. נכון שאני מקבל הזמנות ממנו, אבל הלקוח הסופי לא יודע שזה אני. אותו מוכר באמזון בעצם נהנה מהעבודה הקשה שלי מבלי לתת לי את הקרדיט על זה.
מה דעתכם?
 

panayotiss

New member
גם לי זה קרה ואין לי בעיה עם זה

כל עוד אני לא נפגע מזה בשום צורה מבחינתי שימכור את זה במחיר פי 10
אני החלטתי על מחיר היעד ללקוח ואני שלם עם המחיר הזה.
אם מישהו מסוגל למכור במחיר גבוה יותר לבריאות שיהנה.
גם הוא נהנה וגם אני נהנה.
&nbsp
אתה צריך לתמחר בצורה שתכסה את כל העלויות שלך ,גם תניב רווח וגם במחיר שמייצר מכירות.
בהצלחה
&nbsp
&nbsp
 

naf86

New member
עונה לאמירם ו-panayotiss

נכון, אני מקבל את המכירות במחיר שקבעתי. למה שיהיה אכפת לי אם זה הולך ללקוח שלי או של מישהו אחר.
&nbsp
אבל הנה 3 נקודות שמפריעות לי:
1. זאת מכירה מסוכנת יותר. אותו קונה באיביי (שהוא בעצם המוכר באמזון), נתן בחודש האחרון 25 פידבקים שליליים למוכרים שלא הצליחו לספק את המוצר. אחד המוכרים הגיב לפידבק עם הסבר שהוא שלח את המוצר, אבל הכתובת הייתה לא נכונה והמוצר חזר אליו. אם זה היה לקוח רגיל, הוא היה יכול ליצור קשר עם הלקוח, לבדוק מה הבעיה עם הכתובת ולנסות שוב או לתת החזר. אבל במקום הוא חטף פידבק שלילי ושילם על המשלוח שלא הגיע ליעד (לא בטוח אם הוא הצליח לבטל את המכירה ולקבל החזר מלא).
לפעמים קורה שאין לי את המוצר ואני יוצר קשר עם הלקוח עם אופציות. אבל עם דרופשיפר אין לי את האפשרות הזאת.
&nbsp
2. כן, אני מקבל את המכירה, אבל לא את הלקוח - אני משקיע זמן בלמצוא את המוצרים הכי טובים, במחירים הכי זולים. אני משקיע המון בלארוז כמו שצריך ולשלוח מהר. הלקוחות שלי מאוד אוהבים את זה, וזה מתבטא בלקוחות חוזרים, המלצות על העסק ו(במקרה של איביי) בפידבקים חיוביים. נכון, אני מקבל עכשיו מכירה וכמה דולרים רווח, אבל זה לא עוזר לי לטווח הרחוק, דבר שחשוב הרבה יותר. לעומת זאת, המוכר באמזון עכשיו מקבל את הקרדיט על העיסקה מבלי שהוא בעצם עושה שום דבר. לקוח חוזר ילך אליו, ולא אלי כי הוא לא מכיר אותי. כלומר יש לי פה רווח לטווח הקרוב, אבל אולי הפסד לטווח הרחוק.
&nbsp
3. הוא עובר על החוקים - אני מנסה כמה שיותר לעבוד "לפי הספר". הוא מצפצף על כולם ועושה מה שבראש שלו. יש סיבות טובות שאמזון/איביי מנסים לחסל כמה שיותר את תופעת הדרופשיפינג. אם אני ממשיך לעבוד איתו, אני תורם לבעיה.
 

panayotiss

New member
אם כך תצטרף למכור באמזון ותחסום אותו

תחתוך אותו מהשרשרת.
אם מדובר במוכר מטורף שמחלק שליליים ללא הבחנה תעיף אותו.
לא נעים בכלל המצב שפירטת.
 

naf86

New member
זה לא משתלם

כל ההתנהלות שלי בשופיפיי והחשבון מחובר לאיביי. אם אני רוצה למכור באמזון, אני צריך לחבר את החשבון לאמזון בשביל לפקח על המלאי שלי. התוכנית שלי לטווח ארוך זה להתנתק מאיביי ולהיות רק באתר שלי. לכן להצטרף לאמזון לא משתלם לי כרגע.
&nbsp
אני יכול לעשות את זה באופן ידני. המוצר הספציפי הזה, יש לי בערך 20 במלאי. אני יכול לקחת 1-2, לשים בצד ולהעלות את זה לאמזון תוך כדי הורדת המלאי משופיפיי. ככה אם יהיה מכירה גם באמזון וגם באיביי/שופיפיי הם יהיו נתונים תחת מלאי שונה ולא יקרה שאני לא יכול לממש את המכירה.
אבל צריך לזכור שהדירוג שלי באמזון מאוד נמוך כי כמות המכירות שלי הוא נמוך. אז אפילו אם אני אמכור את זה באמזון יותר זול ממנו, יכול להיות שעדיין יקנו ממנו (ואז הוא יקנה ממני באיביי) ולא הרווחתי שום דבר.
&nbsp
בנתיים הפתרון שלי זה לחסום אותו באיביי. אני לא יודע על כמה מהמוצרים שלי הוא התעלק. הוא "מוכר" עשרות אלפי מוצרים באמזון, ויש כמה מוצרים שראיתי שאני גם מוכר, לכן ייתכן שהוא מסתמך עלי. אם עכשיו יהיה לו מכירה, הוא יהיה בבעיה כי הוא חסום אצלי באיביי. מחיפוש ברשת, יש רק עוד 2 מוכרים שמחזיקים את המוצר הזה (מדובר על מוצר ישן שכבר לא מיוצר.המוכרים הם המתחרה שלו באמזון ואתר אחר. אני היחיד באיביי). כדי לממש את המכירה הוא יצטרך ללכת ישירות לאתר שלי, ללכת לאתר אחר שמחזיק את המוצר או לבטל את המכירה.
 

Amiram_e

New member
אם רק הסיכון של שלילי מטרדי אותך יש דרכים

להתמודד.
אפשר לכתוב לאיביי, להציג את המקרה ואת שם המוכר. לשאול בתמימות הם הם מקבלים את זה שמוכר עושה דרופ שיפינג דרכי
לבקש להם יפה שיכנסו לחשובן של הדרופר ויראו כמה שליליים הוא מחלק.
לבדוק איתם האם יסירו במידה ותקבל שלילי.

אפשר לכתוב לאמזון אבל זה עלול להתנקם בך. אם הוא יבין שזה אתה התלוננת.

אני חושב שמה שיותר מציק לך זה עניין האגו.
הצגת שאתה קונה, אורז, משקיע והוא עושה כסף על גבך בלי להתאמץ.
זה מעצבן, אבל כמו שכתבו בעמוד שפירסמת , זה בסך הכל ביזנס.
חצי ממוכרי איביי בישראל עשו שנים דרופ שיפינג מאיבי לאמזון ואף אחד לא הלין על זה.
 

naf86

New member
המילה "מטריד" בהחלט משקפת את המצב

אני ב-99.99% פידבק חיובי. יש לי מספיק פידבקים כל חודש שאני יכול להרשות לעצמי פידבק שלילי מבלי שזה ישפיע לי על הציון. לכן הוא לא יכול לעשות באמת נזק, אלא זה יותר "מטריד".
באיביי הוא בקושי מוכר, אלא משתמש בחשבון בשביל לקנות. הוא לא משאיר פידבקים חיוביים, אלא רק שליליים למוכרים שלא הצליחו לספק את הסחורה ללקוחות שלו.
אמזון צריכים להיות הרבה יותר מוטרדים. מדובר על מוכר שמציע עשרות אלפי מוצרים, ומן הסתם הרוב לא בבעלותו (אולי פה ושם הוא מחזיק דברים להראות לאמזון שיש לו סחורה).
&nbsp
זה ללא ספק עניין של אגו. אני לא אוהב שאנשים עושים סיבוב על חשבוני. מילא אם הוא היה יוצר איתי קשר ומתאם את זה איתי. אבל הוא מרמה את הלקוחות שלו (מוכר להם דברים שאין לו), מרמה את הספקים שלו ("תשלח בבקשה כמתנה").
כן, אני מרוויח מזה כסף. אבל לא יצרתי את העסק רק בשביל להרוויח כסף. מאוד חשוב לי הקשר עם הלקוחות ולתת שירות מעולה ללקוחות. אני לא אוהב אנשים שידפקו את כל העולם רק בשביל כמה דולרים.
&nbsp
מקריאה בדיון עליו הבנתי שיש בעיה אחרת. הוא מוכר המון מוצרי לגו (משהו שאני לא יכול למכור). הרבה מוכרים באיביי מוכרים מוצרים לגו עם דפקטים מסוימים (נגיד בעיות באריזה, בלי אריזה, אריזה עם נזק, מדבקות על האריזה וכו'). כל עוד הם מציינים את זה בליסטינג ומראים תמונות, זה הוגן. מכיוון שאותו מוכר משתמש בתוכנה, הוא לא טורח לקרוא את הליסטינג ולהסתכל על תמונות. אז אם מישהו מזמין ממנו מוצר לגו חדש, הוא ילך לאיביי ויקנה מוצר לגו חדש אבל עם בעיות. הקונה מקבל את זה, מתלונן לאמזון והמוכר יוציא את זה על המוכר באיביי. זה דופק את המוכרים באיביי כי הם במפורש ציינו את הבעיות ולא הבטיחו מוצר חדש במצב מושלם.
&nbsp
אני יודע שהמון ישראלים עשו דרופשיפינג. אני תמיד הייתי נגד השיטה הזאת. איביי/אמזון לאט לאט מנסים לחסל את התופעה בגלל שזה דופק את הלקוחות ומכביד על המערכת.
אבל יש דרופשיפינג של מוכר שהולך לספק, עושה איתו הסכם, בודק את כל התנאים, בקרת איכות ואז מפרסם מוצר בדרופשיפינג. זה שונה ממוכר שמפרסם מוצרים שאין לו, ואז מעביר את המכירה למוכר שלא יודע שהוא משמש כספק לדרופשיפר.
 

Amiram_e

New member
לפי מה שאתה מתאר מדובר בנוכל שהיה צריך לעוף מאמזון מזמן

הוא מפרסם לגו חדש וקונה ביודעין מוצר "פגום" ואחר כך מאשים את המוכר?
אבל אם המוכר באיביי פרסם מראש את מצב המוצר, איך אפשר לבוא אליו בטענות?
ומה עם אמזון? אמזון לא בודקים את המוכרים שלהם? את ההתנהלות שלהם?
הם הרבה יותר קשוחים מאיביי. היו אמורים להעיף אותו.
בקיצור תחסום את החרא.שיעשה סיבוב על מישהו אחר.
במקביל תתלונן עליו באיביי/ אולי גם באמזון
 

naf86

New member
לא בהכרח ביודעין

אני מניח שהוא משתמש בתוכנה שסורקת את איביי ומחפשת מילות קוד. לכן אם הקונה הגדיר באיביי את המוצר כ"חדש" ורק מציין בהערות/תמונות שמדובר במוצר עם קצת נזק לאריזה, התוכנה אולי עדיין יקלוט את המוכר באיביי. מכיוון שהמוכר באמזון לא בהכרח קורא את הליסטינג באיביי, הוא לא תמיד ידע שיש בעיה. בגלל הגודל שלו באמזון, לא בהכרח אכפת לו שכמה לקוחות ידפקו.

נכון. הוא דופק המון מוכרים באיביי. אבל הוא כנראה מספיק גדול כדי שגם אם יתלוננו עליו, יש לו כנראה אחוזים מספיק גבוהים לספק את אמזון.
ברור שחסמתי אותו. לא רוצה לשתף פעולה עם טיפוס כזה.
 

naf86

New member
אז לפי ההגדרות בכתבה

אותו מוכר באמזון משתמש במודל ארביטרז'.

אין לי בעיה עם מודל הדרופשיפינג. אם מוכר היה בא אלי וחותם על הסכם איתי, מילא. אני כל הזמן מקבל בקשות, אבל בגלל סיבות שונות אני תמיד מסרב. אבל לפחות הם שואלים. אני יודע שאם יש בעיות, מה המקור שלהם ואיך לתקן.

אבל ארביטרז'? מאוד מעצבן. אנשים מתעלקים על העבודה שלי, גוזרים קופון, ומשאירים לי את הבעיות.

 
למעלה