מוצר דפקטיבי, איך להתנהל מול המוכר ואיך לערב את איביי

Arrowhead

New member
מוצר דפקטיבי, איך להתנהל מול המוכר ואיך לערב את איביי

הסיבה שאני שואל היא כי איביי כנרא שינו כמה דברים מאז הפעם האחרונה שהייתי בסיטואציה כזו.

קיבלתי זוג מכנסים דפקטיבים, נקרעו ברגע שהתישבתי על כסא (המידה היתה תקינה). שלחתי הודע למוכר, שבגדול מאשים אותי שבחרתי מידה לא נכונה ומבקש שפשוט אשלח לו את המוצר בחזרה והוא יזכה אותי.

א.האם יש דרך להימנע מהמשלוח בחזרה, סך הכל קיבלתי מוצר פגום וזה די מעצבן להוציא עכשיו כסף וזמן על משלוח.
ב. איך אני מערב את איביי בעניין כי אני לא רוצה פשוט לשלוח את המוצר בחזרה אלא לעשות את זה מסודר ואני לא רואה בממשק שום מקום לפתיחת דיספיוט.

אני גם מתלבט לגבי מתן הפידבק, גם אם אקבל אקבל זיכוי אני עדיין מרגיש ששלחו לי מוצר פגום שאילץ אותי במשלוח חזרה בלי שהמוכר ניסה להתנצל אלא בעיקר זרק את האחריות עלי.
 

alex155

New member
התנהלות מומלצת

פתח החזרה או קייס, בקש להחזיר את המוצר כדי לקבל החזר מלא. צרף לקייס תמונות ובו צלם את המכנסיים הקרועים.

פידבק שלילי השאר רק כמוצא אחרון. נכון, מוכרים (כמוני) מאוד לא אוהבים ואף חוששים מפידבק שלילי, מצד שני השלילי פועל גם כחרב פיפיות. כשקונה מתחיל איתי בפידבק שלילי אין לי כבר שום עניין לעזור לו. וגם אם בסוף אני אתן לו את השירות שמגיע לו, זה לא יהיה בקלות ובנחמדות שתהיה לי כשאני יודע שיש לקונה את כפתור יום הדין.

לכן, פתח קייס כללי \ קייס החזרה. המוכר יצטרך לספק לך תווית החזרה. ברגע שיראה שאתה מישראל הוא יצטרך ידנית לרכוש כזאת ולהעלות PDF, זה השלב שרובם פשוט מזכים ועוברים האלה...
 

Arrowhead

New member
תודה רבה על נמענה, מה הוונה בתווית החזרה?

ממה שאני מכיר עלות החזרת המוצר הן על הקונה, או שמשהו השתנה?

לגבי מתן פידבק, אני לא מחפש להתנק במוכר. פשוט מרגיש שהשירות שלו רע. הוא שלח לי מוצר(2) דפקטיבי ובמקום להתנצל על הסיטואציה הוא פשוט מאשים אותי בסיטואציה.
 

Arrowhead

New member
מעניין, לא ידעתי. מה שכן יש לי 2 אפשרויות

האחת היא באמת Doesn't match description or photos והשהניה Doesn't wotk or defective. בשתי הואפציות עלות ההחזרה תהיה על המוכר?
&nbsp
*המדיניות הזו של עלויות החזרה על המוכר במקרה שהמוצר לא כפי שתואר \ דפקטיבי היא משהו חדש או שככה זה היה מאז ומעולם?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא חושבת שזה אמור לשנות, אבל אין לי ניסיון אישי

מעולם לא נדרשתי להחזיר מוצר שלא כמתואר. אני יכולה רק להתייחס למה שכתוב, ציטטתי והבאתי קישור למקור, כל המידע שם. הנוהל הזה קיים כבר כמה שנים ממה שאני מכירה.
 

Arrowhead

New member
אוקי, עוד מעט נדע. המוכר הציע לי זיכוי חלקי מאוד. שאלת ממשק

הממשק בתמונה.
הזיכוי החלקי לא מקובל עלי. מה הדרך הנכונה למשיך מבחינת ממשק?
האם פשוט לחכות עד ה-30 לחודש ואז תיפתח לי אופציה בממשק הזה (או במקום אחר?) לערב את איביי?

מה בעצם יקרה אם אלחץ על decline?

כפי שאני מבין כרגע אני עדיין לא בסטטוס של דיספיוט ואין אפשרות כרגע לפתוח כזה, במה בעצם זה שונה מההודעות הרגילות ששלחתי למוכר טרם פתחתי בקשת החזרה מול המוכר?

האם כדאי היה בכלל להתנהל מול פייפאל ולא מול איביי?

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי ניסיון בזה באיביי, לא פתחתי מחלוקת מאז ששינו את הממשק

אני מניחה שאם הצעתו אינה מקובלת עליך אתה צריך לסרב, כך זה עובד בעלי אקספרס. בד"כ יש למוכר ולקונה הזדמנות ללבן את הדברים ביניהם (המוכר מציע, הקונה יכול להסכים או לסרב) ואם זה לא קורה, יש הסלמה להתערבות של האתר (באיביי צריך לבקש, בעלי אקספרס זה אוטומטית בתאריך נקוב מראש).
&nbsp
ההבדל הוא שכרגע אתה פועל בצורה רשמית במערכת המובנית של איביי ובמידת הצורך תוכל לערב אותם. כרגע לא תוכל לערב את פייפל כל עוד יש לך מחלוקת פתוחה באיביי (וגם אין סיבה).
 

Arrowhead

New member
בסוף בחרתי לדחות את ההצעה

בשלב הזה השעון לאופציה להתערבות איביי ירד מה-30 לחודש ל-22 ואני ומוכר ניהלנו מספר הודעות שבסופן קיבלתי זיכוי מלא ללא צורך לשלוח שום דבר בחזרה. הקניה נמחקה לגמרי מהאזור האישי שלי כך שלא היתה לי אופציה לספק שום פידבק על העסקה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שמחה שהסתדרת; כנראה עברו 60 יום מהרכישה ולכן לא ניתן להשאיר

משוב. אבל רכישות לא נעלמות, הן פשוט מאורכבות. כברירת מחדל מוצגות רק העסקאות מ-60 הימים האחרונים, וכדי להציע עסקאות מהשנה הקלנדרית הנוכחית או מהשנתיים שקדמו לה, צריך לשנות את בחירת התצוגה בראש העמוד.
 

Arrowhead

New member
לגבי אליאקספרס, יצא לך להתנהל מול מוכר אחרי שזמן דיספיוט תם?

אני כמעט ולא משתמש באתר ואחרי קניה לא מוצלחת גילית שמרגע קבלת המוצר יש לי בדיוק שבועיים לפתוח דיספיוט (בניגוד לחצי שנה מרגע הקניה באיביי). חוץ מלפנות לחברת האשראי יש מה לעשות (המוכר לא עונה)?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא. אני מזמינה מעלי מוצרים זולים ולא מצפה לאחריות מהסינים

 
למעלה