זיכוי במע"מ ומכס בעקבות החזרת מוצר - סיום הסאגה (א-ר-ו-ך!)

makiko

New member
זיכוי במע"מ ומכס בעקבות החזרת מוצר - סיום הסאגה (א-ר-ו-ך!)

שלום,

דיווחתי כאן בעבר על תהליך החזרת מוצר וקבלת סכום המע"מ. אם כן, גבירותי ורבותי, לאחר תהליך של לא פחות מחצי שנה (!) אני חוזר לדווח על התהליך המייגע, בו כל המעורבים (!) חייבים להסיק מסקנות:
1. בתחילת ספטמבר 2017 רכשתי רובוט ניקוי חלונות מגירבסט, ושילמתי דרך פייפל (למזלי!). מייד כאשר המוצר הגיע - הבנתי שהוא לא פועל כשורה. יצרתי קשר עם גירבסט. השירות שלהם לוקה בחסר בלשון המעטה: הם לא עונים כלל לפניות שלי.

2. לאחר שראיתי שאין עם מי לדבר בגירבסט, פתחתי קריאה גם בפייפל, ואלו מצידם נתנו לי ולגירבסט להעלות את הטענות (גירבסט לא יכולים להתעלם מהפניות של פייפל...). בסופו של דבר התבקשתי לשלוח את המוצר לגירבסט ולשלוח הוכחת משלוח.

3. בסניף הדואר (ועל זה יש פוסט נפרד), התברר שאין תעריף אחיד, וכל אחד יכול לקבל מחיר אחר על אותו שירות בדיוק! באתר הדואר בעברית רשום 110 ש"ח, באתר הדואר באנגלית רשום 96 ש"ח, בסניף עצמו רצו 180 ש"ח, בסוף התפשרו על 99 ש"ח. חבר ששלח את אותה חבילה בדיוק, דרך דואר ישראל, שילם 96 ש"ח. לא להאמין: 5 (!) מחירים שונים על אותו השירות!

4. כנדש בפנייה של פייפל: העליתי את הוכחת המשלוח לאתר, וחיכיתי. וחיכיתי. וחיכיתי. וחיכיתי. מדי פעם בדקתי את הסטטוס באתר דואר ישראל ואני רואה שהמוצר ממתין כבר שבועות שגירבסט יקחו את החבילה מהמכס. לדעתי, כמו שהשירות שלהם לקוי - ככה הם מתעלמים גם מפניות של הדואר המקומי שלהם. אגב, מתוך סקרנות בדקתי עכשיו את סטטוס הפריט: הוא היה במכס 3 חודשים ולא נדרש. הוא בדרכו אלי (רק שלא יחייבו אותי, שוב, על משלוח ומע"מ...)

5. כמי שלא נוהג לוותר בקלות - התעקשתי לקבל את דמי המשלוח בחזרה (כמו שמצויין בתנאים של RMA באתר של גירבסט). גירבסט, מצידם, התעלמו באלגנטיות מכל הבקשות שלי. הם חזרו על אותה סאגה שוב ושוב, שמכיוון שפתחתי קריאה בפייפל, הם מנהלים את הקריאה שלי דרכם ומתעלמים (במכוון) מהעיקר. הסברתי להם (כמה וכמה פעמים) שפייפל לא מחזירים את עלות המשלוח, ואת זה אני דורש מהם. לאחר שגם מזה הם התעלמו, פתחתי עוד קריאה חדשה. הם, מצידם (ובחוצפתם), התלוננו שפתחתי 2 קריאות זהות. מפה לשם, לאחר שלא ויתרתי, הם זיכו אותי בדמי המשלוח אליהם (99 ש"ח).

6. סאגת המכס: התבקשתי לשלוח כמעט כל פרט אפשרי על מנת לברר את זכאותי להחזר המע"מ (פירטתי זאת בהודעה המקורית). ביקשתי מהנציגה של רשות המיסים לשלוח לכתובת דוא"ל. היא ביקשה שאאסוף את כל הניירות ולהתקשר אליהם, ואז אקבל כתובת דוא"ל. ליקטתי כל פרט מידע, וצירפתי הכל למסמך בן מספר עמודים. התקשרתי לרשות המיסים, על מנת לקבל כתובת דוא"ל, והנציגה טענה שאפשר רק בפקס... שלחתי בפקס (שום דבר לא ישבור אותי!).

אני ממתין. וממתין. וממתין. וממתין. והופ - מקבל מכתב תגובה מרשות המיסים שצריך לשלוח (שוב) הוכחת משלוח ברורה + צילום צ'ק, כיוון שבפקס זה לא יצא ברור... (גיליתם לי את אמריקה...)

התקשרתי לרשות המיסים, וביקשתי לדבר עם הנציגה ששלחה אלי את המכתב. היא הסכימה לתת לי את כתובת הדוא"ל שלה. שלחתי. אני מתקשר לוודא שזה הגיע (אי אפשר לדעת אצלם...). הנציגה עונה לי ש'אם לא קיבלתי תגובה - כנראה שהכל תקין'.

אני ממתין, וממתין, וממתין, ושוב ממתין. פתאום מגיע מכתב - שחסר צילום צ'ק. הפעם אני שולח אותו בפקס (פעם שלישית...)

אני ממתין, וממתין, וממתין. בודק את חשבון הבנק. לא קורה כלום. אני מתקשר. מוסר את השם שלי והנציגה מייד מזהה אותי לפי השם. די התלהבתי שהיא מכירה אותי אישית (היא לא בדקה במערכת, אלא מייד זכרה את ה'סיפור שלי'). לטענתה - יש תקלה במחשב וזה ייקח כמה ימים עד שיסדרו אותה. לאחר תיקון התקלה ייקח (שימו לב) עד 10 ימים עד שאראה את הכסף בחשבון הבנק שלי...

היום אני בודק בחשבון הבנק - והללויה!!!! נכנסו ה 106 ש"ח ששילמתי לפני חצי שנה!

תובנות:
1. לעולם, לעולם, לעולם: אם אתם חייבים לרכוש משהו בגירבסט (וזה רק אם מישהו מצמיד לכם אקדח לרכה) - ת-מ-י-ד לשלם עם פייפל. גירבסט זה אתר עם שירות לקוחות גרוע.
2. אם אתם ממש חייבים לקבל החזר מע"מ - קחו נשימה ארוכה. זה יכול לקחת חודשים!
3. לפייפל ישנו שירות של דרך חזרה, בה הם מתחייבים להחזיר את דמי המשלוח ברגע שמחזירים פריט למוכר. יש מספר הגבלות (לדוגמא - עד 12 פעמים שניתן להשתמש בשירות הזה בשנה קלנדרית, או שצריך לבקש זאת עד 30 ימים מהמשלוח וכו'). נחשפתי לשירות הזה ממש במקרה, ורק לאחר שעברו 30 ימים מרגע המשלוח.

לגזור ולשמור!
 

טלי5555

New member
וואו


 

trilliane

Well-known member
מנהל
כל הכבוד על הנחישות ותודה שחזרת לעדכן!


נשמע מתיש...
אני כנראה הייתי מתייאשת ומוותרת.
&nbsp
באתרים שאיני סומכת עליהם אני מקפידה לשלם עם פייפל. שירות "יש דרך חזרה" אכן מצוין, הוא קיים כשנתיים כמדומני, השתמשתי בו כבר כמה וכמה פעמים (יעיל במיוחד בתחום הביגוד וההנעלה).
&nbsp
לגבי מחירי הדואר השונים, גם בשרשור ההוא הוסבר לך שיש מחירים שונים לשירותים שונים ולא לאותו שירות. אין "התמקחות" בדואר, זה לא עסק פרטי שבו הפקיד הוא בעל הבית והוא "עושה לך מחיר" כמו מוכר בשוק. יש מחירון קבוע. הפקידים אומנם מנסים לקדם ולהציע קודם את שירותי הפרימיום, ועדיין המחיר ניתן בצורה ממוחשבת, לא ידנית. הפקיד מזין את המשקל (או שהוא מוזן אוטומטית מהמאזניים?) וללקוח נותר רק לבחור את צורת המשלוח. ברגע שנבחר אותו משקל ואותו שירות בדיוק ואותם פרמטרים, המחיר שהמחשב יוציא יהיה זהה. אם לא יצא זהה, סימן שהיה משהו שונה.
&nbsp
בדקתי עכשיו באתר הדואר. חבילה לסין במשקל 2800 גרם לא ניתן לשלוח כצרור (זה כבד מדי) אלא כחבילה, בשלוש אפשרויות:
109.9 בדואר אוויר
96.20 בדואר ים ויבשה (זה תואם למחיר שראית באנגלית, לפי התמונה שצירפת אז)
183.80 ב-EMS
&nbsp
עכשיו זה מסביר קצת יותר את המחירים שתיארת...

אלה לא חמישה מחירים שונים.
ראשית, לתשומת ליבך, גם אתה ציינת רק ארבעה, הרי חזרת על 96 פעמיים...
שנית, כפי שכתבנו לך אז, אלה מחירים שונים לשירותים שונים.
&nbsp
כנראה בהתחלה הציעו לך EMS ואחרי שלא הסכמת לשלם 180 ש"ח הציעו בדואר ים ויבשה (96 ש"ח, כפי ששילם החבר שלך וזה מה שיצא לך כשבדקת באנגלית). לא יודעת איך ולמה התווספו לך עוד שלושה שקלים, בדוק בחשבונית. אולי הייתה תוספת על משהו (מספר מעקב? עדכון במסרון? קנית עוד משהו?). בכל מקרה, זו ה"תעלומה" היחידה שנותרה, כלומר הסיפור הרבה פחות הזוי מכפי שהצגת אותו בהתחלה.
 

makiko

New member
מצא את ההבדלים...

אין SMS ושניהם אותו שירות. אגב, כאשר שאלתי את הנציגה לגבי ההפרד בין המחירים, היא כחכחה בגרונה וטענה שהמחיר הזול הוא דרך הים והגבוה הוא דרך האויר (מה שלא נכון לחלוטין, כיוון שמצוין במפורש שהמשלוח דרך האוויר. כמו כן, המשלוח הגיע לסין תוך 4 ימים. לא נראה לי שיש אוניה שמגיע לסין ב 4 ימים...)

אכן, אלו 4 מחירים שונים ולא 5...



 

Sanchez

Member
מאוד מעניין...
אני יודע שמשלוח של מעל 2000 גר' מחוייב לצאת ב EMS.
אבל אני בודק כרגע ורואה, שאם אני בוחר "חבילה" (ולא מכתב) ומכניס משקל של 2475 גר'- אני כן מקבל אופציה של משלח לסין במחיר של 99.50 ש"ח.
&nbsp
זה באמת מאוד מעניין !!!
עד עכשיו היתי בטוח שחייבים להשתמש ב EMS וגם הרבה פעמים שלחתי בשיטה זו, אפילו שממש לא רציתי...
אולי באמת מישהו כאן עם יותר נסיון יכול לשפוך אור על הנושא ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא חייבים לשלוח EMS, זה רק אם רוצים משלוח אקספרס

המגבלה של 2 ק"ג מתייחסת לצרור קטן ולאקו פוסט (שבלאו הכי אין לסין).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מצאתי
הראשונה שוקלת 2,450 והשנייה 2,590. באמת לא שמת לב?

רציתי להציע באמת שיש הפרש משקלים בין החבילות שלכם, אבל הנחתי שבלאו הכי זו אותה דרגת משקל כי בבדיקה שעשית אז (לפי צילומי המסך) הכנסת משקל של 2,800, ובמשלוח ים ויבשה המדרגה זהה בין 2 ל-3 ק"ג ולכן לא חשבתי שזה משנה.
&nbsp
אבל בשירות הראשון של דואר אוויר המדרגות קטנות יותר והגבול עובר ב-2.5 ק"ג... ואתה אכן שילמת על דואר אוויר במדרגה של 2 עד 2.5 ק"ג, והמחיר הוא... 99.5 ש"ח.

&nbsp
כאמור, החבר שלך שילם 96.2 וזה המחיר לחבילה במשלוח יבשה וים. במקרה שלו שליחה מהאוויר הייתה מחייבת אותו ב-109.9 ש"ח וזה כבר הפרש משמעותי יותר. גם אתה יכולת לשלוח במחיר הזה, אבל בהפרש של כ-3 ש"ח אין סיבה לבחור במשלוח האיטי יותר. כלומר הנציגה שענתה לך צדקה: המחיר הזול עבורך (במשקל שבין 2 ל-2.5 ק"ג), 96.2 הוא למשלוח מהים, ואתה שילמת 99.5 למשלוח אוויר. לא צריך לכחכח או להמציא תשובות, זו פשוט האמת.
&nbsp
לסיכום: אין כאן מחירים שונים לאותו שירות, וכשיש הבדל במחיר, יש הבדל בנתונים. ככה זה כשעובדים עם מחשבים... הם לא יודעים לעשות פרוטקציה
. עד עכשיו לא סיפקת את מלוא הנתונים המדויקים; עכשיו משיכולתי לבדוק באופן מדויק, מצאתי בקלות. להלן צילומי המסך.



 

makiko

New member
כל הכבוד על הבדיקה שלך, אבל גם החבר שלח מהאוויר


אפילו זה מצויין בטופס שלו

 

trilliane

Well-known member
מנהל
מצוין בטופס בעט, אבל מודפס במחשב ים...
זה ממש קשה לקריאה

שים לב שבהדפסה הממוחשבת הבהירה הזאת בצד ימין, מעל שם העיר (אצלו רעננה, אצלך פתח תקווה) אצלו כתוב Sea ואצלך כתוב Air (אצלך רואים את ההדפסה הממוחשבת יותר ברור; אבל אצלו בפירוש רואים שלא כתובה שם A אלא S). אני מרגישה ממש "גשש בלש בפעולה"...

&nbsp
אולי שלחו לו דרך האוויר, אבל משום מה גבו ממנו תעריף של ים/יבשה, וזה גם תואם ב-100% למחירון הדואר שהראיתי לך. הוא היה אמור לשלם 109.9 ש"ח. אז אולי טעו לטובתו, אבל הפקידה שענתה לך ענתה נכון, ושילמת על דואר אוויר בהתאם למחירון הדואר. בכל מקרה, אני מקווה שזה פותר לך את התעלומה ומבהיר סופית שאין חמישה תעריפים שונים לאותו שירות וגם לא ארבעה...
 

Amiram_e

New member
לא הייתי ממהר לפסול אותם

לי יש ניסיון טוב איתם גם ברמת השירות.
כל ניסיון הוא אינדיבידואלי.
כמו שלי יש נסייון חרא עם BANGGOOD הסיני וחברים שלי רק מהללים אותם.
יש קבוצה שלמה בפייסבוק בשם ALIBUY (מאה אלף חברים) שקונים דרכם כל הזמן עם קופוני הנחה. לא ראיתי הרבה תלונות.
בקיצור, כל אחד והניסיון שלו.

לפותח השרשור. כל הכבוד על ההתמדה.
ניראה שיש לך הרבה זמן פנוי לבזבז עבור עיקרון.
אני שואל ברצינות: האם המאה מאתיים שקלים שקבלת חזרה שווים את הזמן, האנרגיה וההתעסקות והעצבים?
אני הייתי מתייאש מזמן. אבל זה רק אני.
לא מדובר פה במלחמה לקבל תרופה מצילת חיים.
 

Amiram_e

New member
אתר שמתמחה בסטרימרים, אביזרי מדיה, רחפנים וכו

תקנה באיביי, הסוחר יקנה מגיר בסט וישלח אליך. תשלם עוד 18 אחוז.
אמזון, אופציה טובה בהחלט. צריך למצוא מבצעים.
 

Sanchez

Member
אם אין להם שירות לקוחות...
או שאם יש להם כזה, אבל הוא "סלקטיבי"- אז המחיר הנמוך יותר לא במיוחד מעניין אותי.
מי שמחפש מציאות שיעלו לו 20 סנט פחות- שיקנה באתרים סיניים מצ'וקמקים ויש אינסוף כאלה.
 
למעלה