שאלה לגבי פתיחת תלונה והאם ומתי יש לי קייס לקבלת החזר כספי.

EL210

New member
שאלה לגבי פתיחת תלונה והאם ומתי יש לי קייס לקבלת החזר כספי.

היי כולם.
הזמנתי 2 מטבעות אספנות בתאריך 20 לינואר 2018. החבילה נשלחה יום לאחר מכן מבריטניה, והצפי (שלטעמי מוערך בצורה די מוגזמת) היה בין ה29 ל31 בינואר. כמובן שלא ציפיתי שהחבילה תהיה פה בזמן הזה, אבל היא עדיין לא הגיעה(נכון לתאריך ה16 בפברואר).
יש לי מספר מעקב , בדקתי בדואר ישראל ואין חבילה כזו בארץ. אם זה משנה, דרך המשלוח הוא Royal Mail International Signed.
שלחתי אתמול הודעה למוכר ויידעתי אותו לגבי המצב, אך הוא לא חזר אליי עדיין .אני מבין שצריך לתת לו חלון של כמה ימים, אבל אני מנסה להכין את עצמי לאפשרות של פתיחת תלונה או בקשת כסף בחזרה. זו פעם ראשונה לצערי שאני נתקל במצב הזה,אז יש לי כמה שאלות:
1. האם צריך לחכות לחבילה עוד קצת זמן ? מתי כבר אפשר או ראוי לפתוח תלונה?
2. מתי נסגרת האפשרות לבקשת הכסף בחזרה? אני לא רוצה להשתהות ובסוף לאבד את הכסף וגם א החבילה.
3. האם אפשר להגיש בקשה להחזר על כל חבילה בכל צורת משלוח? (למזלי יש לי מספר מעקב אך אני לא יודע מה התנאים).

תודה מראש!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מניחה שמדובר באיביי

1. עוד לא עבר חודש מהשליחה, זה לא מעט בימינו אבל כבר הגיעו אליי חבילות מבריטניה גם אחרי שישה שבועות. באופן אישי הייתי מחכה לפחות 5–6 שבועות.
&nbsp
2. באיביי יש לך 30 יום מהתאריך האחרון המשוער להגעת המוצר. כלומר עד סוף החודש, אפשר לומר. אם שילמת בפייפל, תוכל לפתוח מחלוקת בפייפל עד 180 יום מתאריך התשלום, כך שבכלל אין לחץ.
&nbsp
3. כן. מספר מעקב הוא ביטחון עבור המוכר, כך הוא יכול להוכיח שהחבילה אכן הגיעה. אם בחר לשלוח ללא מעקב זו בעיה שלו אם המוצר לא הגיע (או אם הקונה רמאי). יש מקרים שבהם אין הגנה, למשל (אני כותבת בגדול מהזיכרון, לא מתחייבת לדייק) מוצרים דיגיטליים או מסירה אישית (כלומר ללא משלוח כלל) אבל זה לא רלוונטי לך.
&nbsp
אגב, אני לא טורחת ליידע את המוכר לגבי המצב, לשם מה? הוא לא יכול לעשות דבר... אין לו שליטה בדואר, ואין צורך "להכין אותו" (נפשית?) לכך שאולי אאלץ בהמשך לפתוח מחלוקת. זה תמיד נכון, וכל מוכר מקבל כאלה כל הזמן. בקיצור, בעיניי זו סתם טרחה מיותרת לך וטרדה מיותרת עבורו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 

superman1234

New member
אם ההזמנה מ איי ביי והמועד המאוחר ביותר שהפריטים

אמורים להגיע הרשום הוא 31/1/18 , אני ממליץ לך לפתוח CASE מייד ולא להמתין.
בחר ב "פריט לא הגיע", ובהמשך שלח מייל למוכר ועדכן אותו שהחבילה לא הגיעה. במקביל בדוק ב Track17 את הסטטוס של החבילה.
ברגע שפתחת CASE , אתה יכול לסכם עם המוכר באמצעות המייל להמתין עוד מספר ימים או כל החלטה שתחליט.

נ.ב בדר"כ אין הפרש של יומיים בטווח התאריכים לאספקת המוצר. ראה תמונה מצורפת.

 

superman1234

New member
תודה. מתי ואיך ניתן להשתמש בעברית ב"אמורים להגיע" ?

אֲמוּרִים - suppose to
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ענית לעצמך... כאן לא מדובר בהבטחה שיגיעו אלא בהערכה, השערה

 

superman1234

New member
חשבתי לרגע שהתעשתת ותיקנת לי שגיאה תחבירית.

אבל התבדתי כמובן. הטרחנות הנוראית שלך אינה מרפה ממך לרגע.
הערתי לקונה - עצם העובדה שבקניה מאיי ביי מצוין תאריך אחרון (משוער-זה עבור טריליאן) לקבלת ההזמנה , אומר שאחרי התאריך הזה, אתה יכול לפתוח CASE והמלצתי - עשה זאת, פתח CASE וטפל בהזמנה דרך ה CASE. במידה וההזמנה תגיע, סגור את הCASE והכל יבוא על מקומו בשלום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חשבתי לרגע שהתעשתּ והבנת שאתה סתם מטעה גולשים בניסוחים

שגויים. אין מועד שבו הפריטים "אמורים" להגיע. זה לא הניסוח של איביי וזו פשוט התייחסות לא נכונה שגורמת ללקוח לחשוב שהתחייבו עבורו להגעה של פריטים עד תאריך מסוים, ולא כך!
&nbsp
אכן, מרגע שעבר התאריך הקונה יכול לפתוח מחלוקת, השאלה אם הוא צריך למהר. לא לחינם יש לו 30 יום לעשות זאת. כשהלקוח סבלן זה נראה טוב יותר מבחינת איביי (וכן, חוסמים מתלוננים סדרתיים; לכן עדיף לא לפתוח מחלוקת כל עוד יש סיכוי שהמוצר יגיע), וזה נראה טוב יותר מבחינת התדמית של הקונים הישראליים. בלאו הכי אין סיבה למהר, הכסף יוחזר. הרבה יותר נוח ונעים לכולם לדעת שבאמת מוצה זמן ההמתנה הסביר במקום לגלות בדיעבד שהמוצר רק התעכב, ואז צריך לפנות שוב למוכר ולשלם מחדש (אם אתה לקוח הגון, כמובן).
&nbsp
כמו כן ההמלצה שלך להציע לו לפתוח מחלוקת ואז לחכות אינה טובה. המוכר לא ירצה לחכות עם מחלוקת פתוחה, זה מצב בעייתי עבורו. אם הקונה מוכן לחכות, עדיף שיחכה לפני שהוא פותח וזהוץ
 

superman1234

New member
אחרי המועד שמצויין שההזמנה

אמורה להגיע (משוערת - עבורך), איי ביי מאפשרת לפתוח CASE ולא בכדי.

הבאת לא מזמן לכאן סטטיסטיקה , שמראה שהקונים הישראלים אינם שונים בהתנהלותם מול המוכרים מאשר במדינות המערביות. אז הגיע הזמן שתפסיקי לנפנף בתדמית/יושרה ושאר פטפוטי סרק בנידון.

פתיחת CASE אינה פוגעת במוכר ומאפשרת לקונה לטפל בהזמנה ביעילות.
מאחר ומעולם (למיטב ידיעתי) לא מכרת אפילו עיפרון ברשת לא ברור לי מניין את יודעת מה ירצה המוכר ומה בעיה עבורו.

את תעשי מה שנכון לך, תמליצי מה שאת חושבת לנכון.
אני אנהג בדיוק בהתאם למה שאני חושב לנכון. הקונה/שואל יצטרך להחליט מה טוב עבורו.

כולי תיקווה שהנושא הזה מוצה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הם מאפשרים מכיוון שיש מדינות שבהן ההשערה אכן מהימנה ואמינה

והם לא משנים את הכללים בין מדינה למדינה. אבל אין פירוש הדבר שאם יש אפשרות חייבים לנצל אותה מיד, זו בדיוק הנקודה. אני מבינה שאתה מייעץ כראות עיניך, גם אני, ואני חושבת שהעצה שלך לא טובה ולכן אני יוצאת נגדה.
&nbsp
אכן, הבאתי קישור לכתבה שבו נכתב שהישראלים לא גרועים יותר מקונים אחרים, אבל אין פירוש הדבר שרובם נוהגים לפי העצה שלך... ולכן אין בנתון הזה חיזוק לדבריך.
&nbsp
כמו כן אין שום קשר בין מכירה לבין ההבנה הבסיסית ההגיונית שפעולה שדורשת התייחסות ממוכר גוזלת ממנו זמן, כלומר מדובר בטרחה מסוימת. זו פשוט עובדה.
&nbsp
הנקודה שלי פשוטה מאוד:
אם מחכים יותר, יש סיכוי שהמוצר יגיע ואין צורך בפתיחת מחלוקת כלל. בכך נחסכת טרחה מהקונה, מהמוכר (לא צריכים לעשות כלום) ובחשבון של הקונה יש פחות מחלוקות שפתח. זה תמיד טוב מבחינתו שיהיו לו כמה שפחות. זה גורם לו להיתפס ע"י איביי כקונה אמין יותר, שמתלונן פחות וכשהוא מתלונן זה לא סתם, כי הוא באמת חיכה בסבלנות. אין מה להפסיד מלחכות עוד קצת, הרי אם המוצר לא יגיע בלאו הכי הכסף מובטח.
&nbsp
לעומת זאת אם מתלוננים כשהמוצר עוד עשוי להגיע ואז הוא מגיע, הרי שנפתחה מחלוקת סתם, נוצרה טרחה סתם, ועכשיו כדי לשלם למוכר צריך לטרוח עוד, להתחיל לחפש את החשבון שלו בפייפל או לכתוב לו וכו'. כלומר לא רק שאפשר היה לחסוך את ההתעסקות הראשונה, עכשיו יש צורך בהתעסקות שנייה. אז לשם מה?
 

superman1234

New member
אמרי לי בבקשה , מה צריך להעשות בכדי שתביני שהנושא

מוצה ?
כל התיאוריות שלך ממש לא מענינות.
אינך עובדת ב איי ביי ואין לך מושג מה הם עושים ומדוע.
את גם לא מוכרת ברשת ולמרות זאת את יודעת בדיוק מה טוב למוכרים .
יתרה מכך, את גם נותנת עיצות למוכרים מה ואיך להתנהג למרות כפי שציינתי , לא מכרת מעולם ברשת קצה של גפרור.
חלאס טריליאן ה נ ו ש א מ ו צ ה !!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבנתי שהוא מוצה מבחינתך; אבל הוא לא מוצה מבחינתי

כל עוד תמליץ לגולשים המלצה שאני מתנגדת לה, אני אוסיף את ההתנגדות שלי ואנמק מדוע בעיניי היא לא טובה. לצערי במקום להתייחס עניינית לנימוקים שהעליתי אתה מתחיל בהתקפה אישית וחושב שהיא מרשימה מישהו. אין לך מושג מה אי פעם מכרתי, מה למדתי, מה עשיתי בחיי... אתה סתם מחפש כל תירוץ כדי לרדת עליי. רד מזה, זה לא מוסיף לך כבוד ולא מוציא אותך חכם יותר.
 

superman1234

New member
את יכולה להמליץ לקוראים מה שאת רוצה .

את מטעה אותם ואת עצמך בזה שאת חושבת שיש לך נימוקים משכנעים.
הרי ביום שקונה יפתח CASE מאוחר מדי בגלל המלצותייך וישפוך עלייך את מררתו , תאמרי לו שהוא אשם.
אני אכן לא יודע מה עשית בחייך ומה למדת, אבל אני יודע שלא מכרת אפילו עיפרון ברשת.
כל דיון איתך מתפתח לוויכוח. זה כבר בגדר של אקסיומה.
אין לי שום כוונה לרדת עלייך או לפגוע בך, אבל מי שאחראית למה שקורה זה רק את. קחי אחריות על כך !!
לגבי "כבוד" ו"חכם" - אני אמנע הפעם מלהגיב , ושוב בכדי חלילה לא לפגוע בך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מטעה אף אחד. אמרתי לו עד מתי יש לו זמן.

לגבי "אני יודע שלא מכרת עיפרון ברשת", לא, אתה לא יודע, ובכל מקרה אין לזה שום קשר לטענה שלי. במקום להתייחס עניינית לגופו של עניין את מתייחס לגופו של אדם. לפחות תשקר או תקשקש; לו היה לך כבוד בסיסי לזולת בכלל או לי בפרט, לא היית כ"כ תוקפני ועוין מלכתחילה.
 

superman1234

New member
נו, אז עכשו הפכת לקורבן. שיהיה.

האם אפשר סוף סוף לסכם שמיצינו ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הפכתי לקורבן ואני לא אתן לך להפוך אותי לקורבן. אתה בריון

אבל יש לי פה, ואני לא שותקת מול ההתקפות האישיות המכוערות שלך. כל עוד תמשיך בגישתך זו, לא, לא מיציתי ולא אמצה. אם באמת מיצית, תפסיק להגיב או לכל הפחות תחסוך ממני את הערותיך הפוגעניות.
 

superman1234

New member
חחחחח זה היה ברור ....

בואי נסכם שאני הבריון.... האם מיצינו סוף סוף ?
 
למעלה