65$ ונעצר במכס היתכן?

avi201090

New member
65$ ונעצר במכס היתכן?

חברים אשמח לעזרתכם
הזמנתי מאיביי כרטיסי ביקור
החבילה בערך 3 ק"ג בעלות 65$
המוכר שלח לי דרך פדקס
הם עצרו את החבילה בטענה שזה ייבוא מסחרי ודורשים כ200 שח דמי שחרור.
האם הגיוני הדבר??
באינטרנט מצויין בפירוש שחבילות עד 75$ הן פטורות מכל תשלום נוסף.

מודה לכם על העזרה
 

Amiram_e

New member
החוקים שקראת מתייחסים ליבוא פרטי

יבוא מסחרי זו אופרה אחרת לגמרי.
אתה יכול לקנות ולייבא 300 עפרונות מסין במחיר של 4 סנט ליחידה - סה"כ 12 דולאר ועדיין יתייחסו לזה כיבוא מסחרי.
ביבוא מסחרי אתה מתחרה באנשים שיש להם עסק בארץ, מחזיקים עובדים ומשלמים מס. להמ שלא תשלם מכס על המוצרים שאתה מביא?
זה לא קשור לתקרה שציינת
 

avi201090

New member
בהיקפים כאלה להתייחס לזה כיבוא מסחרי?

נראה לי מגוחך.. ועוד לכרטיסי ביקור שזה לא סחורה אפילו
ואפשר לומר את זה על כל דבר.
גם כאדם פרטי אם אני רוכש משהו מחו"ל זה במקום לרכש את זה כאן מישראלי שמשלם מיסים וכו'. גם אם הייתי קונה מקלדת למשרד.
&nbsp
אם כך, היכן יש מחשבון כדי לדעת מראש מה העלות הצפויה לי במידה ואני מזמין משהו והוא יסווג כיבוא מסחרי?
עכשיו רוצים ממני תשלום זהה למה ששילמתי כבר..
&nbsp
חסר פרופורציה
&nbsp
&nbsp
 

אבי לב50

New member
מסחרי, מסחרי בהחלט.

מי שטוען שלהזמין/לקנות הכל בחו''ל יוצא תמיד יותר זול הוא טועה ומטעה.
 

avi201090

New member
גם איפה רשום החוק?

אני מחפש איפה רשום חוק ברור מתי ייבוא נחשב מסחרי?
&nbsp
האם זה מחושב לפי כמות / משקל / מחיר / רשימת מוצרים ספציפית
&nbsp
האם בהזמנה מעל 50 יח' מאה יח'
אין שום חוק, או שרק אני לא מוצא, מתי משהו נחשב לייבוא מסחרי
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למיטב הבנתי אין חוק כזה אלא ההחלטה של עובדי המכס לפי ההיגיון

 

אורית810

New member
המשלוח שלך לא נעצר במכס

נראה שאתה מתבלבל במונחים. 3 קג כרטיסי ביקור זה הרבה, אז אם כמות מסחרית אולי בגלל המשקל. אבל מה שדורשים ממך זה עמילות מכס, הם דורשים מכולם, זה לא מיוחד....ככה זה כשמייבאים בפדקס.
 

avi201090

New member
אבל זה הפוך מהחוק

אם נעזוב רגע את נשא המסחרי או לא.
ע"פ החוק ברגע שביבוא אישי מגיעה חבילה שעלותה עד 75 דולר גם אם זה ע"י חברת שילוח, אין להם כל זכות לגבות כלום.
מעבר לכך שבכל כתבה ובאתר רשות המיסים אין שום אזכור לנושא המשקל המותר לחבילה.
אגב אני 2.3 ק"ג. מרגיז יותר אין מצב שאני שולח דרכם..
 

אבי לב50

New member
נראה לי שלא הבנת את העניין.

שלחת באמצעות חברות שילוח ואתה לא נדרש לשלם מכס והמשלוח לא נעצר במכס.
מכיוון שכל משלוח שעובר דרך חברת שילוח (כן, גם זה שקבלתי הבוקר ושעלותו 42 דולר בלבד) עובר דרך המכס ואתה נדרש לשלם עמילות מכס. ככה זה.
אתה כמובן יכול להזמין משלוחים דרך הדואר, אבל במקרים כאלה יהיו לך טענות שהמשלוחים הלכו לאיבוד...
&nbsp
 

avi201090

New member
כן קראתי תודה

אפילו בכתבה הזו, שהיא מאוד מפורטת
לא רשום שיתכן והם יחליטו שהמשלוח שלך הוא מסחרי וידרוש עלויות נוספות
בכל מקום מתייחסים רק לעלות ההזמנה.
&nbsp
טוב למדתי.. פשוט אסור להשתמש בשירות שלהם
עם הדואר הרגיל אף פעם לא היתה לי בעיה. רק המתנה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הכתבה הזאת מבהירה שכל שילוח דרך חברת בלדרות נבדק פרטנית במכס

ולא מדגמית כמו שליחה רגילה דרך דואר ישראל (אם כי גם שם משקפים כיום את כל החבילות). לכן כל מה שתשלח ייבדק, ואם הבדיקה תיצור עלויות נוספות הן יהיו עליך. לתשלומים שדרשו ממך כבר אין קשר לכתבה כי היא עוסקת ביבוא אישי וכאן במכס קבעו שהיבוא שלך נחשב למסחרי.
&nbsp
לא תמצא בכתבה מה השיקולים, כאמור, למיטב ידיעתי אלה נהלים פנימיים של המכס והם לא מפורסמים לציבור. להבנתי זו שאלה של היגיון, מה סביר שאדם פרטי יזמין ומה ברור שישמש למסחר. זה מזכיר לי אמירה ידועה (בפס"ד) של שופט בית המשפט העליון בארה"ב: "לא אטרח עוד להגדיר פורנוגרפיה, אבל אני מזהה אותה כאשר אני רואה אותה".
 

TheIL

New member
תיקון

המשלוחים לא נבדקים פרטנים.
99% מהמשלוחים משתחררים אלקטרונית ע"י ממשק מול המכס, עוד לפני שהמשלוח בכלל נוחת בארץ !
הם מגדירים מסחרי בכדי להרוויח עמלות.
הזמנתי 3 מצביעים למצגות (לייזר) ואמרו לי מסחרי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא משנה אם הבדיקה היא פיזית או אלקטרונית ע"ס הצהרה

הנקודה היא שיש התייחסות לכל חבילה וחבילה (תקרא לה בדיקה, תקרא לה הצהרה ממוחשבת, רשימה... הסמנטיקה כאן לא חשובה). לעומת זאת במשלוח רגיל בדואר ישראל הבדיקה מדגמית (או לכל הפחות כך היה בעבר; נדמה שעכשיו במרכז החדש במודיעין כבר בודקים הכול) ולכן במקרים רבים חבילות רבות חמקו מדרישה לתשלום מיסים אף שעברו את רף הפטור (זה היה בעיקר מזל) או הכילו כמות מסחרית של מוצרים קטנים ולא עלו על זה... ברגע שלא בודקים לא יודעים, על כך המשתמע.
&nbsp
עם זאת הייתה חנות אחת שבה לא היה לאף אחד מזל: המכס בישראל ערך הסכם מול אמזון ארה"ב (עוד בראשית שנות האלפיים) שהוא מקבלת ממנה דיווח ממוחשב על כל חבילה וחבילה. לכן לחבילה שמגיעה מאמזון ארה"ב אין אפשרות לחמוק מתשלום מיסים (ומניסיוני אכן כך היה). כך הוא עושה גם מול חברות בלדרות שמעוניינות מבחינתן לייעל את ההליך ולתקתק את העבודה, וזה הגיוני ומתבקש, אבל המשמעות זהה: אין מדגמי, יש דיווח/בדיקה לכל חבילה. מה יעשו איתו זה כבר עניין שלהם.
&nbsp
לגבי הגדרות המכס ליבוא מסחרי, למיטב הבנתי אפשר לפעמים להתמקח איתם על מקרים גבוליים; אני לא יודעת כמה עמלות הם מרוויחים ומה השיקולים שלהם. אבל מן הסתם כל עוד הזמנת (לפחות בעבר) בדואר ישראל ולא בדקו (באופן ידני או ממוחשב) מה יש בחבילה, יכולת להתחמק מבעיות כאלה. ברגע שיש התייחסות לתוכן החבילה, אין לך סיכוי לחמוק מהתייחסות של המכס, והיא יכולה להיות כזאת שבה תידרש לשלם מיסים על יבוא אישי או הגדרה של תוכן החבילה כיבוא מסחרי וכו' וכו'.
 

eladogden

New member
קצת הסבר

חברות שילוח מצהירות על כ-ל מטען למכס. חלק ברשימון קולקטיבי, חלק ברשימון פרטני, המתייחס ליבואן אחד/משלוח אחד ספציפי. משלוח כזה מוקלד במערכת עמילות המכס של חברת השילוח (יש כמה וכמה תוכנות כאלו) ומשודר למכס. אם התיק תקין מבחינת נתונים, עמיל המכס (בין אם הוא חלק מחברת השילוח או חברה בהסמכתה) משלם את המיסים הנדרשים (אם ישנם) דרך מערכת מס"ב והתיק מקבל מס' לוגי (רשימון). לאחר כשעה בד"כ מתקבל אישור התרה או דרישה לבדיקות נוספות (ניירת, פיזית וכד'). כיום, 85% מהתיקים המשודרים מקבלים התרה אוטומטית, והניירת מנותבת לאחר שחרור לארכיון המכס. 15% מהתיקים ייבדקו יותר לעומק (ניירת ו/או פיזית). אין תיק של חברת שילוח שלא משודר למכס, בצורה כזו או אחרת...
 
למעלה