מוצר לא הגיע ולא רוצים להחזיר את הכסף מה ניתן לעשות?

lior77710

New member
מוצר לא הגיע ולא רוצים להחזיר את הכסף מה ניתן לעשות?

הזמנתי מוצר באיביי וכבר חודש שהוא לא הגיע. קיבלתי מספר מעקב.. כבר שבועיים זה הסטטוס במעקב משלוחים בדואר "נוכח מידותיו/משקלו הושארה הודעה והפריט יועבר למסירה ביחידת הדואר" פניתי לשירות של הדואר והם לא מוצאים את החבילה. המוכר לא רוצה להחזיר את הכסף פתחתי קייס באיביי והם גם טוענים שהכסף לא יוחזר כי יש מספר מעקב למוכר. מה עוד ניתן לעשות לדעתכם? שילמתי דרך כרטיס אשראי בפייפל האם אפשר לדרוש החזר בפייפל? אם כן איך? תודה לעוזרים.
 

rexcor

New member
לפי חוקי הדואר הדרקוניים רק השולח יכול לפתוח בירור

תפנה אליו ותבקש שיפנה לדואר המקומי שלו כדי שיפנו לדואר הישראלי.בדואר הישראלי הסבירו לי את זה.אם לא יסכים יש בעיה
 

אבי לב50

New member
המוכר מבחינתו צודק ב100%

כי יש לו הוכחה שהמשלוח הגיע למקום מגוריך/עבודתך וכו'.
לכן גם אינני חושב שיאשרו את הקייס שלך.
זאת באמת בעייה מבחינתך.
 

Sanchez

Member
יש לי בדיוק מקרה כזה עכשיו...
אני לא מבין משהו...
אם המוכר צירף מספר מעקב- המשלוח לא יכול ללכת לאיבוד ?
הקונה לא יקבל את כספו ?
אז איפה כאן הגנת הקונה ?
 

אבי לב50

New member
אני מהצד שלכם. אני לא מוכר, רק קונה.

ואני תוהה מה אשם מוכר אם משלוח ששלח הגיע לארץ היעד אך אבד אי שם בארץ היעד?
מדוע שהוא יפסיד כסף?
להבנתי הגנת הקונה נועדה למטרה שאין למוכר הוכחה ששלח את המשלוח ושזה הגיע ליעד.
ובדיוק בגלל הבלאגן בישראל יש מוכרים שאינם מוכנים למכור לתושבי המדינה כי לא בא להם להפסיד כסף.
 

Sanchez

Member
נדמה לי שבמקרים הללו...
פיי-פאל אמורים לפצות את הקונה.
 

אבי לב50

New member
אינני יודע. טרם קרה לי מקרה שכזה.

קרו מקרים שמוכרים שלחו ללא מספר מעקב והמשלוחים לא הגיעו ואז הכסף הוחזר בחלק מהמקרים, ובמקרים אחרים נשלחו המשלוחים בפעם השניה.

לשמחתי (
) טרם קרה לי שמשלוח עם מספר מעקב נעלם.
 

Sanchez

Member
שמתי לב לאחרונה...
שבמקרים שהמשלוח הראשון לא מגיע והמוכר מבטיח לשלוח את השני- הוא למעשה לא שולח כלום.
זה נראה לי כמו קומבינה שהם מנסים למשוך אותך שלא תפתח CASE ומנסים להרדים אותך.
זה קרה לי כבר לא פעם ולא פעמיים. המשלוח השני (המובטח) מעולם לא הגיע !
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוא לא אשם אבל הוא אחראי. ככה זה. הוא יכול להתלונן בדואר שלו

הם עורכים בירור ויכולים גם לפצות אותו. גם כשדואר ארה"ב איבדו לי חבילה (ששלחתי מישראל) הליך הבירור והפיצוי נעשה מול דואר ישראל. ככה זה בכל העולם.
 

אבי לב50

New member
כנראה שאני כלקוח ולא כבעל עסק מבין/רואה אחרת את הדברים.

אני למשל לא אאשים בחיים בשום דבר כל אדם עד שלא הוכחה אשמתו בעיני.
אני יודע שבעסקים האלה ובכלל בעסקים המצב שונה, אך זה לא ישנה את דעתי האישית.
תקראי לי פראייר בלתי מצוי, אולי זה נכון, אך זה טבוע בי.

דרך אגב, לא תמיד אני כזה.
אפרופו הדיונים שהשתתפת בהם לאחרונה בפורום סלולרי, אותי למשל לא יוליכו באצבע בכל מיני מעבדות ונותני שרותים ולא ינפנפו אותי עם "התקלה שלך היא מחוץ לאחריות" ודברים דומים.

כבר הגעתי עד לבכירים בחברות בחו''ל כשהרגשתי צורך בכך, וחברה (יבואנית וספקית) גדולה אחת בישראל אפילו אויימה ע''י היצרן שיפסיק לתת לה את הזיכיון של "יבואן רשמי".

אז אולי בעצם אני לא פראייר, אלא עוף מוזר בארצנו...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, לא אשמה, אחריות

עסק אחראי לפצות אותך כלקוח ולהוציא אותך מרוצה גם על בעיות ותקלות שאינן באשמתו. ככה זה.
&nbsp
(ולא השתתפתי בשום דיונים כאלה בפורום סלולרי).
 

אלכסרע

New member
שיחפשו את החבילה שלך בבית של עובדי דואר ישראל

בפשיטה על בית של עובד הדואר מצאו דברי דואר בסכום של עשרות אלפי שקלים.
http://rotter.net/forum/scoops1/420616.shtml
פתח dispute בפייפאל. הם אמורים לכסות אותך גם במקרה של הדואר הכושל בישראל.
 
למעלה