פידבק לא הוגן

koldunia

New member
פידבק לא הוגן

קיבלתי פידבק מקונה שהמוצר לא הגיע למרות שהוא כן הגיע (עם מס מעקב) והיא לא עונה להודעות שלי. למרות שבהתחלה היא כתבה שהיא רוצה החזר ואחרי שהיא הבינה שהיא לא תקבל בגלל שיש מס מעקב, אז היא נעלמה. אז ברור לי שהיא רצתה לקבל את המוצר בחינם. מה אפשר לעשות בנידון הפידבק?
 

liranmelzer

New member
אפשר להתקשר לאיביי

ולבקש הסרה של הפידבק מסיבה של ניצול לרעה (abuse) של שיטת הפידבק. להסביר שהמוצר נמסר לפי מספר המעקב ולכן לא הוגן לרשום שלא הגיע.
נתקלתי במקרים רבים שמוכרים עשו זאת ואמרו שאיביי הסירה את הפידבק.
&nbsp
אם לא יעזור, יש כל מיני מומחים שמתחייבים להסיר פידבק תמורת תשלום. אם זה קריטי, אפשר לנסות גם דרכם.
 

koldunia

New member
שאלה

המס מעקב לא נוסף להזמנה עצמה כנראה כי שכחתי להוסיף (אבל קיים), האם זה משנה מבחינת איביי? אם יש לי את כל המסמכים? פשוט כל פעם שאני פונה לאיביי הם דופקים אותי. אז אני חוששת לפנות אליהם בכל נושא כי אני רק יוצאת אשמה, למרות שאני לא.
 

liranmelzer

New member
תשובה

אין לך ממש מה להפסיד, מקסימום הפידבק השלילי יישאר...
אם מספר המעקב מופיע באתר שבו ניתן לראות תיעוד של מועד המסירה+כתובת של הנמען (למשל 17track ) אז אין בעיה, את יכולה גם להוסיף אותו כעת להזמנה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מספר מעקב לא כולל את כתובת הנמען, גם לא ב-track17

הכתובת הכי קרובה שמופיעה היא של סניף הדואר המקומי (שאליו הגיעה החבילה לפני שיצאה לחלוקה).
 

koldunia

New member
איך לא כולל?

רשמתי את הכתובת על פתק מהדואר. וכשבודקים רשום נמסר ליעדו או באנגלית כשבודקים delivered to the address
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא כולל, עובדה, אפשר לבדוק. המדינה כן, הכתובת ושם הנמען לא.

למיטב ידיעתי הכתובת שרשמת על פתק מהדואר נשארת על הפתק ולא מוזנת למחשב (לא בדואר ישראל לפחות). פעמים רבות הם נתנו לי את הפתק ריק (עם מדבקת מספר המעקב וחותמת התשלום) ואני מילאתי בדיעבד...

אכן, יש סטטוס שדבר הדואר נמסר לכתובת הנמען, אבל הכתובת עצמה לא מופיעה. במעקב אפשר רק לראות מה הייתה תחנת הדואר האחרונה לפני המסירה (סניף הדואר השכונתי בד"כ).
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 

koldunia

New member
תודה לכם!

העובדים של הדואר עושים מה שבא להם. ויושבים עם פרצוץ חמוץ. היום רק קיבלתי חבילה ששלחתי לפני שבועיים, תקשיבו טוב, היא לא חזרה! היא נשלחה אלי! למרות הבול שהיה מודבק בצד של הנמען.
 

liranmelzer

New member
מבין אותך, זה מעצבן

קרה לי ששלחתי שתי חבילות לשתי כתובות שונות בארה"ב באותו זמן, שתיהן הגיעו לארה"ב ל (כנראה) פקיד אידיוט שכנראה הסתכל על הכתובת של השולח במקום הכתובות בארה"ב, ועל שתיהן סומן invalid address והן נשלחו חזרה לשולח (אלי...). כמובן שאח"כ שלחתי שוב ושתיהן הגיעו כראוי. רק לומר שבעיות כאלה קיימות בכל מקום.
&nbsp
כדי להקטין את הסיכון שזה יקרה, חשוב להוסיף בצורה בולטת את המלים SHIP TO ו-SHIP FROM במקומות הרלוונטיים, לא פותר לגמרי את הבעיה אבל אולי יכול קצת לצמצם אותה.
 

francolana

New member
תיקון קטן

במעקב שמבצע הדואר במדינה השולחת עם הדואר במדינת היעד (גם במדינות שלכאורה אין מעקב אחרי דואר רשום מישראל) מתקבלת תוצאה הכוללת את המען אליו נמסר המשלוח.
אגב, חובה לכתוב את כתובת הנמען על הפתק הלבן. בעיקרון הדואר אינו אמור לקבל חבילות ללא המידע הזה.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ייתכן שזה מידע שנשמר במחשבי הדואר, הוא לא משוקף ללקוחות

כלומר כשבודקים מספר מעקב לא ניתן לראות את שם הנמען ואת כתובתו ולכך התייחסתי.

כשמוסרים חבילה בדואר הם מקבלים את המידע של הכתובת (היא מופיעה על החבילה...) ומעניינת אותם רק המדינה. בעיקרון למען הסדר הטוב הם אכן אמורים לחכות שאכתוב את הכתובת בפתק ורק אז להחתים וכו', אבל כדי לתקתק את העניינים הם לא טורחים...
 

francolana

New member
לצורך פיצוי מהדואר

מספיק הפתק הלבן עם חותמת משלוח וכן חשבונית המעידה על התכולה (חשבונית שאת הוצאת ללקוח או חשבונית קניה שלך). כאמור בחודשים האחרונים זכיתי לכמה החזרים. עצתי- אל תוותרי להם. הם מנסים לייאש ועד כה וויתרתי כי זמן ההתעסקות עלה לי יותר. אחרי המקרה של השק הנעלם החלטתי לא לוותר ופניתי קודם ל- 171 ואחכ למייל של פניות דואר ומאז יש לי מענה קבוע (גם אם איטי) לכל תלונה.
 

francolana

New member
-

את יכולה לסרוק את תעודת המשלוח (הפתק הלבן של הדואר), שם מופיע מספר המעקב וכתובת הנמען.
אני מוסיפה המלצה למקרים האלה: חשוב להשתמש בפתקים הלבנים ולא בגליונות שמשמשים להוצאה של כמות חבילות גדולה. אני שולחת עשרות חבילות בכל משלוח ומקפידה להשתמש בפתק אחד לכל חבילה. כשיש בעיה זה בדרך כלל מספיק כדי להוכיח משלוח
 

francolana

New member
מוסיפה

לאחרונה היו לי די הרבה פשלות של הדואר, כולל שק שלם שנעלם לפני שיצא מהארץ. הפתקים הלבנים האלה הם ההבדל בין לקבל פיצוי ובין להשאר בלי כסף ובלי סחורה. חשוב גם לסרוק אותם ולא למסור אותם למכס. תמיד להשאיר אותם אצלכם (לפחות למשך חצי שנה). גם בשאין מעקב במדינת היעד, כשיש לכם את זה הדואר יכול להוציא שאילתה לדואר במדינה אחרת ולקבל תשובה.
 

koldunia

New member
בדואר אמרו לי

או למלא טופס באתר שלהם. (עד היום אף אחד לא חזר אליי) או שהנמען ימלא טופס חקירה או תלונה משהו כזה.
 
למעלה