מוכר הדורש מספר טלפון למה ומה עושים ?

מוכר הדורש מספר טלפון למה ומה עושים ?

שלום.
ביצעתי קניה של מספר פריטים (המוכר מסין)
המוכר סימן שהוא שלח המוצרים.
לאחר מכן שלח הודעה שהוא לא שולח את המוצרים כי חסרים פרטים של שם ושל מספר טלפון.
הסברתי לו שהשם מופיע והסברתי לו מה החלק של השם ומה החלק של הכתובת מה שבטוח.
(הפרטים שלי למשלוח כלומר השם שלי והכתובת המלאים מופיעים קבוע ומעולם לא הייתה לי בעיה בעבר. )
הסברתי למוכר שאני לא נותן מספרי טלפון ברשת.
(חזרנו על התכתובת ביננו 3 פעמים) כאשר הוא חוזר ומבקש טלפון.
כעת הוא מסכים לבטל את ההזמנה.
אם כי כל התכתובת היא על מוצר אחד למרות שמדובר בכמה פריטים שונים.
מדוע הוא דורש טלפון ?
(זה משלוח חינם לא דואר רשום)
האם עלי לחשוש מטריק כלשהו או לאשר לו לתת החזר על התכתובת שמקושר למוצר אחד בלבד ?
אודה לעזרתכם.
 

Amiram_e

New member
כניראה שהמוכר עושה עליך דרופ שיפינג

ברגע שאת קונה הוא הולך ומזמין מעלי אקספקס.
תבדוק האם המוכר עצמו באמת מסין. הוא כול להיות ישראלי או אמריקאי ומגדיר שמיקום המוצר בסין.
למה אני חושד?
כי ידוע שהזמנה מהאתרים הללו , גם באמזון חובה להכניס את כל הפרטים, כולל מספר טלפון.
גם אי אפשר להכניס אותיות שאינן אנגלית.
בנוגע למספר הטלפטון, ברור שהוא יכול להכניס רק אפסים. זה יתפוס.
אולי הוא חדש. כמה פידבקים יש לו?
 
80 אלף.

תודה מקרב לב על התייחסותך

זאת אומרת שבאמת לא הייתי חייב למסור טלפון. תודה!
והשאלה היא איך להתנהל מולו כעת , כלומר זה אמור להיות ככה שאת כל התכתובת הוא עשה על קישור של מוצר אחד בשעה שהזמנתי כמה וכמה מוצרים ?

ושאלה נוספת בבקשה -
האם דרופשופינג זה אומר שבמקום לקבל חבילה אחת אני אקבל ממנו כמה חבילות שונות בזמנים שונים ?
תודה!
 

Amiram_e

New member
גם אני עונה רק על מוצר אחד. מה זה באמת משנה?

כשמדובר באייבי, אינני יודע לגבי זירות אחרות, אם הזמנת ממני חמישה מוצרים שונים ושאלת שאלה, אתה מתבקש לשייך את השאלה למספר ליסט (דף מכירה)
כמובן שתשאל לגבי אחד מהם ואני אענה על גבי אותו המוצר.
זה רק פרט טכני.

בנוגע לשאלתך לגבי הדואר. ההחלטה לשלוח בחבילה אחת או יותר אינה קשורה לשיטת העבודה.
אם אני מוכר פרטי,ההחלטה שלי היא על פי שיקול כלכלי נטו.
אם שני מוצרים נכנסים לאותה מדרגת מס הם יארזו יחד.
באתרים בינלאומיים, ייתכן וישנם שיקולים אחרים. אינני מכיר את האלגוריתם על פיו הרובוט מחליט כמה לארוז.
באמזון אני יודע שמציגים את זה להחלטת הקונה. אם הוא רוצה להגן על כדור הארץ ולארוז בפחות קרטונים או לא. אולי גם גובים תוספת כסף עבור משלוח בניפרד, אינני יודע.
 
תשובה

ראשית תודה מקרב לב על התייחסותכם

עד כה לא ייחסתי חשיבות לכך שהוא ניהל את התכתובת על פני מוצר מסוים והנחתי שכל התכתובת ביננו היא על כל ההזמנה.
אבל כעת לאחר שהסברת לי שייתכן שכל פריט בכלל נשלח ממוכר אחר הבנתי שיכולים להיווצר הבעיות הבאות.

1. שכאשר המוכר שאל אותי על פריט אחד אם אני מאשר לקבל החזר אני חושש שהוא בטעות או בזדון ייתן החזר רק לאותו פריט וישכח מכל השאר
(יגיד שיש לו אלפי הזמנות ולא שם לב וטעות אנוש וכו וכו ולך תרדוף אחרי כולם ואני בקושי מתפקד ולא יודע מתי יהיה לי עוד יום שאהיה מסוגל לנהל תקשורת)

2. אם כל פריט מגיע ממוכר אחר על פני הגלובוס פירוש הדבר שאני עשוי לקבל 8 פתקי איסוף שונים מהדואר בזמנים ומועדים שונים ומאחר ואני מוגבל קשות מאד בניידות ואני לבד זה מאד משמעותי עבורי אם אצטרך להגיע לדואר פעם אחת או 8

* לגבי הדואר נשאלת השאלה עד כמה זמן הם שומרים חבילות בסניף זאת כדי שאוכל להגיע לאחר שהצטברו כל הפריטים כנ"ל

כאמור תודה מקרב לב על ההתייחסות העניינית והמועילה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה שקובע בד"כ הוא הזמנה = חבילה. כך מקובל.

כלומר אם אתה מזמין יחד (באותה הזמנה) כמה מוצרים מאותו גורם (מוכר/חנות) הם יישלחו יחד. אם הזמנת לחוד, לחוד. לא מקובל לאחד אם לא ביקשת (ודאי לא בלי לשאול את הלקוח ולקבל את אישורו לכך מראש) ולא מקובל לפצל אלא אם יש בעיה של מחסור במלאי או מחסנים שונים (קורה באמזון לפעמים).

בשורה התחתונה, אם הזמנת יחד סביר להניח שתקבל יחד. אם קריטי לך שהכול יישלח יחד תוכל לברר זאת מראש מול המוכר. דווקא מסין עוד לא קרה עד היום שהזמנתי יחד וקיבלתי לחוד. אם המוכר עושה דרופשיפינג או עובד עם ספק כזה או אחר, זה עניין לוגיסטי שלו, לא שלי; לא נכנסת לשיקולים האלה בכלל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני תמיד כותבת את הטלפון שלי כחלק אינטגרלי מהכתובת

כדי שיוכלו לשלוח לי מסרון כשהחבילה תגיע לסניף הדואר. אחרת צריך לחכות לפתק...
 
שאלה

ראשית תודה מקרב לב על התייחסותך

אם נתתי סתם מספר מה שאומר שהמסרון יגיע למספר עלום האם ישלחו בכל מקרה פתקית ? או שלא ואז לא אדע שהחבילה הגיע לדואר ?

תודה!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם תכתוב סתם מספר והוא ייכתב על החבילה תהיה בבעיה

כי אני לא יודעת אם הם שולחים גם פתקית, ואם כן, אז אחרי הרבה זמן. בשנתיים האחרונות אני דואגת שהמספר שלי יופיע ע"ג כל החבילות (כותבת אותו בכל הכתובות בכל ההזמנות) וכך אני מקבלת רק מסרונים (אלא אם המספר על החבילה לא קריא). לרוב שולחים מסרון כשהחבילה בדואר עם מספר מדף (לפעמים שולחים מסרון מקדים שהיא עומדת להגיע לסניף, כלומר תגיע היום או מחר). אם לא אספתי, אחרי יומיים שולחים תזכורת. אחרי שבוע שולחים תזכורת נוספת, כמדומני. למצב שבו (אולי) שמים פתק בתיבה (בסה"כ נשמע הגיוני) לא הגעתי... אז אין לי מושג אם זה אכן קורה.

עם זאת, קח בחשבון שאם החבילה תגיע לאדם אחר והיא לא רשומה הוא יוכל לקחת אותה מהסניף במקומך... כמובן, אם זה בכלל מספר תקין, אם המסרון יגיע, אם יתקבל אצל אדם שנמצא באזור ויטרח ללכת לאסוף... אבל גם אם לא, ואם אדם זר יקבל מסרונים שלך, זו די הטרדה... ואם הוא יגיע לסניף שלו ויחשוב שקיבל חבילה, תטריח אותו לחינם... לא חבל סתם?

מה החשש הגדול במסירת מספר הטלפון שלך, לא ברור לי...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם אתה כותב סתם מספר כתוב מספר לא חוקי בישראל

כדי שהמסרון לא יגיע למישהו אחר וישאירו לך פתק (ורצוי שגם יבינו שזה מספר לא תקין, כך לא ישלחו מלכתחילה...). אבל בחיי שלא ברור לי למה לא לכתוב פשוט את המספר הנכון, לקבל מסרון ולאסוף מהדואר במקום לחכות לפתק... זה רק מאריך את ההמתנה ולפעמים גם פתק אחד אובד וצריך לחכות להודעה שנייה... אתה מסרבל את עצמך לחינם. אין לך מה לחשוש ממסירת מס' הטלפון שלך לסיני, הוא לא יתקשר אליך או יטריד אותך.
 
הרבה זמן לא רכשתי דרך האינטרנט ולכן

ולכן כל התכתובת הזו גרמה לי לתמוה שמא מנסים לעקוץ אותי
(כאמור הוא גם פעמים ביקש את השם למרות שזה היה כתוב)

מצאתי פיתרון אח שלי הסכים שארשום המספר שלו.
אמנם אני סבור שזה לא טוב אבל הוא יכול להרשות לעצמו כי הוא שולט באבטחת המידע של הטלפון שלו כי החברה שלו מנהלת את הדברים האלה ...

באשר למה החשש , האמיני לי לאחר שירות בחמ"ן שיש לא מעט סיבות לחשוש.
איני רוצה לאפשר מצב שאיני יכול לשלוט בו. היום הכל נמצא על הסלולרי ובשיתוף ענן ומאידך לאף אחד מאיתנו אין את הכח להילחם בכל פרצות אבטחות המידע שדוחפים לנו לסלולרי בניגוד לרצונינו לשמירת הפרטיות. וזה גם אמצעי זיהוי בצירוף נתונים אחרים. אמנם איביי לא ירשו לעצמם שיזלוג מהם מידע פרטי אבל מוכרים עלומים כן.

כאמור רב תודות. תבורכו כולכם/ן
 

4Z7GBA

New member
באותו נושא

בכתובת למשלוח שרשומה אצל איביי מופיע פלאפון שרשמתי שם
הפלאפון הזה הוא רק לשיחות
הוא חסום ברמת המפעיל לאינטרנט או סמס
זה יכול להיות בעייה ?
&nbsp
הם עדיין ישלחו פתק או שינסו בסמס ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו יכולה להיות בעיה; לא יודעת אם אכן כך, זו שאלה לדואר

אולי אם זה מספר "כשר" המחשב שלהם יודע לא לשלוח... אבל אם זה סתם מספר (שאתה בחרת לחסום), אני מעריכה שהם ינסו לשלוח; השאלה אם מתקבלת אינדיקציה שהמסרון לא התקבל כי המכשיר חסום, ואם הם יכולים לקבל אותה (אלה מן הסתם מסרונים ממוחשבים, הם לא נשלחים ממכשיר סלולרי של עובד דואר). במקומך הייתי פונה לשירות הלקוחות דואר ישראל לבירור העניין.
 
למעלה