שאלות לגבי מכירה באיביי (חד פעמי ) ויתרה שלילית בפייפאל

SPONER

New member
שאלות לגבי מכירה באיביי (חד פעמי ) ויתרה שלילית בפייפאל

יש לי מוצר בבית שהוא עם פגם ייצור והוא משומש .(שייך לתחום מסויים)
והמטרה שלי היא למכור ולקנות חדש.
אך הבנתי מאחרים שברגע שאני מוכר את המוצר כמוכר חדש עליי להמתין 21 יום או עד מסירתו לקונה. ואם הקונה מחליט שהוא רוצה להחזיר , אני נכנס ליתרה שלילית . במידה ואין לי כסף בבאלנס.
אז השאלות שלי הן :
1.לקונה יש הגנה של פייפאל עד 180 יום , האם זה אומר שהוא יכול להתחרט ולחליט להחזיר עד סיום התקופה הזאת ולקבל החזר ?
2. לקונה יש זכות להחזיר את המוצר מכל סיבה ולקבל החזר?
3.אם אני נכנס ליתרה שלילית , אני יכול לכסות את זה עלידי המחאת מט"ח מבנק לאומי לחשבון בנק של פייפאל שבארה"ב?
4.הקונים נוטים להחזיר את המוצר ששלחתם ולקבל החזר? אם כן מה אתם עושים במצב כזה שכבר בזבזתם את הכסף (נגיד זה סכום גדול ) וזה בעיה לכסות את היתרה השלילית כרגע?
תודה רבה .
 

Amiram_e

New member
תשובות

כל מוכר חדש באיביי נכנס לתקופה הנקראת JAIL TIME ובה הכסף מושהה בפייפל עד שהמוצר יגיע ללקוח. המטרה היא לבדוק את המוכר ואת הרצינות שלו בעסק. תקופה זו אמורה להסתיים אחרי שלושה חודשים, בה הוכחת שאתה נותן שירות טוב ללקוחות והמוצרים שלך מגיעים בזמן. תסתכל על זה כמו תקופת נסייון בעבודה חדשה.

אם הקונה ירצה להחזיר, במידה וסיבת ההחזרה מוצדקת (מוצר לא כמתואר, פגום, לא בצבע הנכון וכו) מחיר המשלוח יהיה על המוכר.
במדיה והקונה רוצה להחזיר סתם כי לא בא לו, עלות המשלוח תהיה עליו ולא עליך
אתה מאשר החזרה, , ממתין עד המוצר יחזור. לאחר שבחנת אותו ואישרת שהוא במצב שתואר אתה מחזיר ללקוח את הכסף.
במדיה והמוצר אינו עונה ליתאור ששלח הלקוח, אתה יכול ליצור קשר עם איביי בשירות הלקוחות ולהסביר להם שיש לך בעיה עם ההחזרה. אבל בוא, דייה צרה לשעתה.
במידה ולא תבזבז את הכסף, אתה לא תיכנס ליתרה שלילית, הכסף ישתחרר עד שהמוצר יגיע ללקוח ותשמור אותו בחשבון פייפל , במידה ותצטרך לבצע החזר הכסף יחזור ללקוח כלעומת שבא.

רק לידיעה:
מוכר חדש באיביי מוגבל לפרסם -10 מוצרים בחודש או 500 דולאר..

אני לא ממליץ לך לפרסם מוצר במאות דולארים. איביי חשדנים כלפי מוכרים חדשים ועלולים לסגור לך את החשבון. תתחיל עם מוצרים זולים מאוד ותצבור פידבקים.
במידה ואתה רוצה רק למכור חד פעמית, מומלץ להיעזר במישהו שיש לו חשבון מוכר שימכור עבורך תמורת אחוזים.

בכל מקרה, מאוד חשוב להצהיר במדוייק על מצב המוצר עם תיאור מפורט כולל תמונות שמדגישות את הפגמים בו. כך תימנע מקיסיים והחזרות.
בהצלחה
 

SPONER

New member
תודה רבה על המידע אך השאלות שלי לא ממש נענו

אשמח אם תענה לי עליהן .
ואם מדובר במוצר של סה"כ כמה עשרות דולרים עדיין מומלץ להיעזר במישהו שיש לו חשבון מוכר וותיק? למה שאני לא אמכור עצמאית ?,למה שאהיה תלוי במישהו אחר ועוד זה ירד לי מהסכום הסופי אחרי 10 אחוז עמלות של איביי.
 

Amiram_e

New member
בוא ניראה על מה לא עניתי לך

אם ביזבזת את הכסף ויהיה החזר, האם תהיה יתרה שלילית?
לא. הכסף יגבה מכרטיס האשראי שלך.

האם הלקוח יכול להחזיר תוך 180 יום?
בגדול הלקוח יכול לפתוח קייס או באיביי או בפייפל. באיביי עד 60 יום, בפייפל עד 180.
אם יפתח באיביי, לא יוכל לפתוח בפייפל אלא אם בחר סיבה שונה.
לקוחות אינם יושבים וחושבים איך לדפוק אותך המוכר.
אם מקבלים מוצר לא תקין או לא כמתואר, יפתחו החזרה.
אם סתם רוצים להחזיר, עלות המשלוח חזרה תהיה על הקונה.
אתה בתור מוכר, יש לך אחריות לתאר את המוצר בצורה מדוייקת ביותר, כולל תמונות חדות ומפורטות. במידה ויש בעיה של צבע בגלל תאורה, חשוב שתציין את זה.
במידה ויש בעיה של פורפורציה, חשוב שתתאר מה המידות. אולי אפילו לשים סרגל ליד המוצר.

בקשר לשאלתך האחרונה. אפשר למכור מוצר בכמה עשורת דולארים. אתה לא חייב להיות תלוי במישהו אחר.
פשוט ציינת שזו מכירה חד פעמית.
חשוב שתהיה מודע שחשבון בעל אפס פידבקים אינו מוכר בקלות.
אם יש לך מספר יפה של פידבקים של קנייה זה יכול לעזור.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה לא למכור עצמאית? כי זו טרחה רבה וסיכון לא קטן

נכון שאדם אחר יגבה ממך עמלה כלשהי כנראה (אלא אם הוא חבר / קרוב משפחה / סתם בא לו לעשות לך טובה) אבל הוא גם יחסוך לך לא מעט השקעה של זמן, לימוד ועבודה: להכיר את המערכת (מהצד של המוכר!), להכין דף מכירה, להגדיר כל מה שצריך, לקרוא את כל הכללים שמחייבים אותך (לאף אחד לא אכפת שאתה מוכר חדש ולא מכיר, את איביי זה לא מעניין, והלקוחות מצפים לשירות מקצועי 100% ולא סלחניים לטעויות), לטפל בלקוחות... זה לא פשוט. מן הסתם אם אתה בונה עסק זו השקעה הכרחית; אבל אם זה חד פעמי, לשם מה? אם תטעה (טעויות של מתחילים, או תיפול על קונה נוכל) לא יהיו הנחות ולא ויתורים; אתה עלול ליפול בגדול, ובמקום להרוויח 90% להפסיד הכול (כולל את דמי המשלוח).
 

SPONER

New member
וואו זה נשמע ממש נורא.. ואיזה טעויות יש למתחילים?

חשבתי זה יהיה מספיק לתאר עד פרטי פריטים את המוצר כולל תמונות .
ולחכות לקונה .. אין מתחרים שמוכרים את אותו מוצר לא חדש ולא יד שנייה ... יש בחנות אבל זה יקר יותר ...
 

Amiram_e

New member
בוא ניראה אילו טעויות

1. תיאור לא מדוייק של מוצר
2. הגדרת משלוח לא מספיק מבחינת זמן לחו"ל
3. משלוח ללא החרגות מתאימות (לדוגמה מדינות שישראל אל שולחת וכו)
4. תמחור לא נכון של המוצר עקב אי ידיעה אילו עמלות כרוכות, עלות משלוח
5. העלאה של מוצר שאסור למכירה (אי ידיעה שיש מגבלות VERO על מוצרים מסויימים)
6. העלאה של מוצר מזוייף (הספק שיכנע אותך שמדובר ביבוא מקביל)
7. העלאה של מוצר יקר מידי כמוכר חדש ( איביי חשדנים לגבי מכירת שניראית כמו "מכה"
8. התנהלות לא נכונה מול קונה עקב חוסר נסיון (ויכוחים על מהות התלונות של לקוחות)
9. התנהלות לא נכונה מול איביי במידה והלקוח פתח נגדך קייס והסלים
10. עבודה מול ספקים לא אמיניפ, כתוצאה מכך, המוצר שלך לא נשלח בזמן

חלק מהתקלות אינן רלוונטיות עבורך, רק שתדע באופן כללי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואיך תדע אם התיאור שלך מספק? שהוא ברור? שהדף נראה טוב?

לכתוב את כל מה שצריך בכותרת כדי למשוך קונים רלוונטיים מצד אחד ולא לבלבל ולהטעות קונים שעבורם זה לא רלוונטי?
איך תדע אם מה שכתבת וצילמת ברור לא רק לך אלא גם לאדם זר שלא מכיר את המוצר?
איך תדע להתנהל נכון מול לקוחות ומול איביי?
ועוד ועוד.

כמו כן למוכר חדש יש מגבלות מכירה והוא גם לא מקודם היטב בחיפוש. זה עלול להקשות על מכירה פומבית, ואחת הטעויות שמוכרים חדשים עושים היא להתחיל במחיר נמוך מדי ואז לגלות שלא היו די קופצים והמחיר הסופי רחוק מזה שהם קיוו לו. או להציע דווקא במחיר גבוה התחלתי (או סופי, לא במכירה פומבית) אבל קונים לא ימהרו לרכוש במחיר גבוה ממוכר חדש. בקיצור, להתחיל ממוצר יקר שאתה ממש רוצה להרוויח עליו כסף טוב זה בעייתי עבור מוכר חדש.
 
למעלה