עדכון: הזמנות מסין בכלל ועלי אקספרס בפרט

trilliane

Well-known member
מנהל
עדכון: הזמנות מסין בכלל ועלי אקספרס בפרט

בעקבות דיונים (סוערים...
) שנערכו כאן בחודש האחרון ובעקבות שאלות גולשים שמתייבשים בהמתנה לחבילות (אתם לא לבד) רציתי לעדכן ש:

א. חבילות מסין (עלי אקספרס) של הזמנות מ-11/11 עדיין ממשיכות להגיע אליי (אף שכבר קיבלתי גם חבילות שהוזמנו במועדים מאוחרים יותר) ורק בשבוע האחרון קיבלתי שש חבילות קטנות לא רשומות (יש עוד כמה שטרם הגיעו).

חלק מהמוכרים הזינו תאריך הגעה אופטימי מדי ולכן במהלך החודש האחרון ביקשתי מהם להאריך את התקופה (מחלקם פעמיים...). יש מוכרים שהזינו מלכתחילה כ-60 יום ויש כאלה שמשום מה הזינו רק כ-30, אבל לדואר זה לא משנה מה המוכר כתב, הוא מתנהל בקצב שלו... (ולא עושה פרוטקציות לאלה שהזינו פחות). הכול מגיע כשמגיע ואני לא רואה טעם להתייחס לתאריך כאל הבטחה חקוקה בסלע.

לדוגמה, הבוקר קיבלתי מסרון מהדואר על חבילה רשומה שהזמנתי בעלי אקספרס ב-20/11. המוכר היה אופטימי והגדיר תאריך הגעה של כ-30 יום... לכן ביקשתי ממנו להאריך את התאריך (כבר פעמיים, בכל פעם ב-14 יום) ועכשיו גם ההארכה השנייה עומדת לפוג בעוד יומיים... אבל מה זה משנה, סוף סוף היא כאן!


כמו כן השבוע קיבלתי גם שתי חבילות (לא רשומות) מסין של פריטים קטנים שהזמנתי באיביי בסוף נובמבר / תחילת דצמבר. בשני המקרים עבר התאריך המשוער להגעת המוצר (כי גם הם הגדירו בסביבות שלושים ומשהו יום, ככה זה באיביי בד"כ, אבל זה אופטימי מדי לסין, בפרט בתקופה הזאת של השנה). המשכתי לחכות והנה הן אצלי, חסכתי תלונה וטרחה מעצמי ומהמוכרים.

ב. בעקבות מבול ההזמנות בנובמבר, החודש פתחתי כמה מחלוקות בעלי אקספרס, בעיקר כי הסינים לא חזקים באיכות ובאמינות ולא פעם מצלמים מוצר קצת שונה מזה שהם שולחים בפועל (כנראה מפני שהם לא שולחים אותו בעצמם...
) או מייחסים לו תכונות שאין לו... (למען הסר הספק, זה קרה לי לא פחות גם באיביי). לא ביג דיל, אלה בעיקר מוצרים זולים מאוד (ולכן יש מקרים גבוליים שבהם הסתפקתי רק במשוב, כדי לשתף קונים עתידיים).

רק מחלוקת אחת הייתה על חבילה שלא הגיעה, ונאלצתי לפתוח אותה רק כי המוכר התעלם מבקשותיי להאריך את התאריך. היא הגיעה השבוע, כשבועיים לאחר שכבר קיבלתי החזר (זבש"ו). רוב המחלוקות נסגרו ישירות מול המוכרים שנתנו החזר מידי בלי למרוח זמן ובלי שום בעיות. כולן טופלו לשביעות רצוני וקיבלתי פתרון מהמוכרים או מעלי אקספרס (בלי טרחה או נדנוד מצדי).

המחלוקת ה"מורכבת" ביותר (על מוצר שעלה כ-$17) נמשכה יותר זמן כי המוכר הגיב רק בהתחלה, הבטיח פתרון ואז התאדה... לא התרגשתי. בעלי אקספרס כתוב שאם הוא לא מגיב עד תאריך X הם מתערבים, והם אכן התערבו בתאריך הנקוב ולמחרת נתנו שתי הצעות ליישוב הסכסוך. אישרתי אחת מהן והמתנתי להתייחסות המוכר, וגם הפעם הם נקבו בתאריך התערבות אם לא יגיב. הוא לא הגיב, התאריך הגיע אתמול, הם עדכנו אותי הם בודקים את הנושא, היום קיבלתי הודעה שהם מזכים אותי בהתאם להצעה שאישרתי. הכול היה מסודר להפליא ותקתק כמו שעון, וגם בסיכום התלונה כתוב שאם אני לא מרוצה מהפתרון יש לי 7 ימים להגיש ערעור (באיביי ובפייפל אם אתה לא מרוצה אפשר לדבר לקיר).

בשורה התחתונה: סבלנות היא שם המשחק. חיכיתי עד כלות, אך לא נשארתי בידיים ריקות.
 

dobo

New member
אתמול קיבלתי פריט שנרכש ב-13.11

חיכיתי בסבלנות כמה שרק היה ניתן, עד שנאלצתי לבקש החזר כספי.
יום אחר כך החבילה הגיעה.
(ברור שיצרתי קשר ושילמתי שוב)

ידוע שיש עומס בדואר בעקבות קניות סוף השנה; כמו שטריליאן אמרה-
סבלנות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עוד חבילה מה-11/11 הגיעה היום... (נשלחה מסין ב-23/11)

ואיתה קיבלתי את החבילה הרשומה שהזמנתי (מאוחר יותר) בנובמבר וחבילה שהזמנתי לפני כחודש בסה"כ (שלושתן מעלי אקספרס). הפקק כבר די השתחרר, אבל עדיין חסרות לי ארבע חבילות קטנות מה-11/11. מניחה (ומקווה) שיגיעו בשבוע הקרוב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רק עוד שלוש למנאייק... קיבלתי עכשיו מסרון על אחת מהארבע

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתמול קיבלתי את המסרון שהיא בסניף, צילום מסך לקטני האמונה

מתוך האתר track17. מחקתי ממנו את פרטי הסניף והמדף.
&nbsp
כפי שאפשר לראות, החבילה הוזמנה ב-11/11, נשלחה ב-14/11 מסין, הגיעה ב-18/1 ליחידת הדואר המרכזית בעיר (שלחו לי מסרון) ואתמול (19/1) קיבלתי את המסרון הנוסף שהיא בסניף (עם מס' מדף) ולקחתי אותה.
&nbsp
את הסיכום אפשר לראות בצד שמאל למעלה בירוק: 66 יום.
&nbsp
כאמור, יש עוד חבילות רבות שהגיעו אליי מתחילת ינואר, כמעט חודשיים (ואף יותר) לאחר ההזמנה. רובן פריטים קטנים שלא נשלחו בדואר רשום, אבל זה לא משנה מנקודה: בעקבות העומס האדיר של יום הרווקים הסיני ושלל החגים, זה הזמן שנדרש לחלקן. במקרה דנן החבילה נמסרה לי ביום האחרון לתאריך הגנת הקונה, אחרי שתי בקשות הארכה למוכר (כל אחת של 14 יום) כי הוא הגדיר מלכתחילה זמן אופטימי מדי. אבל אני לא אופטימית, אני ריאליסטית, ולראיה: המוצר בידיי.
&nbsp
עיניכם הרואות, אני לא שקרנית, לא מדברת באוויר ולא ממציאה סיפורים. אם מחכים בסבלנות (כמעט) כל המוצרים מגיעים בסופו של דבר. אפילו במחלוקת שפתחתי החודש בעלי אקספרס על מוצר שלא הגיע, המוצר כבר הגיע... שבועיים אחרים שהמוכר החזיר לי את הכסף. לו רק היה קובע תאריך ריאלי או דוחה אותו (לבקשתי) היה מקבל את הכסף. לא חבל?


 

superman1234

New member
אומנם כתבת, "שלא איכפת לך מדעתי" , אבל אני שמח שאת

מתיחסת לדעתי...
.

ראשית, יפה שקיבלת את ההזמנה.

אני הייתי פותח קייס בתחילת ינואר. ובמידה ובסופו של דבר ההזמנה מגיעה אחרי שקיבלתי את ההחזר. אני יכול להעביר תשלום למוכר דרך פייפאל כאשר הוא מזדהה לפי המייל שלו בפייפאל.

סיפרתי כאן בפוסט שפתח את הנושא, שהזמנתי ב eBay מצלמה 4K לרכב. האינפו בטראק17 נתקע בתאריך מסויים. שבוע אחרי המועד המירבי ביקשתי החזר ומייד קיבלתי אותו מהמוכר. שבוע לאחר מכאן, המצלמה הגיע, האריזה הייתה קרועה אבל התכולה הייתה בסדר גמור. פניתי למוכר, קיבלתי ממנו את המייל (בצורה מקודדת, כי איביי לא מאפשרים הוספת מיילים להודעות...
) ושילמתי לו פעם נוספת. בדיעבד , התברר שהעיכוב נוצר בדואר בסין בגלל הסוללה שהיתה במצלמה, החבילה WAS REJECTED , בבדיקת X RAYS, ואחרי מספר ימים הוכנסה שוב ועברה את הבדיקה .

נ.ב את המסקינג טייפ, שבתמונה , אני הוספתי.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא אכפת לי מדעתך... אכפת לי שגולשים אחרים יקשיבו לעצותיך

ויפתחו סתם מחלוקות בטרם עת.
בעלי אקספרס לא עובדים עם פייפל ואין לי שום סיבה לשלם על מוצר פעמיים.
שוב, זו בדיוק ההתעסקות המיותרת שאליה התייחסתי.
חיכיתי בסבלנות והמוצר הגיע ולא נדרשתי לעשות דבר לשם כך מלבד לבקש הארכה מהמוכר, וזה גוזל חצי דקה. לא צריך לזכור או להכין קבצים מיוחדים – עלי אקספרס שולחים דוא"ל שהתאריך עומד לפקוע; לוחצים על הקישור, מגיעים לעמוד ההזמנה, שם יש קישור שפותח חלונית עם בקשה מובנית להארכת התאריך (צריך רק להזין מספר ימים). חצי דקה "עבודה" וחסל.
לא נדרשתי לפתוח מחלוקת, לא הייתי צריכה להסביר שום דבר, לא הייתי צריכה להמתין לתגובת המוכר, לא הייתי צריכה להתכתב איתו... רק להמתין.
 

superman1234

New member
מאחר ואני מבוגר ממך, תרשי לי לסכם...

דאגתך לזולת נוגעת לליבי.
עקשנות היא מצרך תדיר במחוזיתנו.
ההתנהלות שלך מושלמת. הצדק תמיד לצידך. "אשת חייל מי ימצא...."
שבת שלום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
וסבלנות היא מצרך נדיר ביותר, מתברר...
שבת שלום


 

trilliane

Well-known member
מנהל
חוצפה סינית

המוכר מהמחלוקת שהזכרתי קודם שלח לי היום בקשה לתת לו משוב של חמישה כוכבים.


תקציר הפרקים הקודמים:
שלח מוצר באיכות ירודה (בלתי שמיש) ועוד ארז אותו גרוע כך שהוא התעוות בדרך; כשפתחתי מחלוקת הוא ביטל את בקשתי להחזר (תמורת החזרת המוצר) והציע לי בחזרה... כלום. במקביל ביקש שאצלם לו את תווית המשלוח ואשלח לו. עשיתי זאת מיד. הוא הבטיח מענה מהיר לשביעות רצוני והתאדה, נתן לעלי אקספרס לנהל את הכול.

עכשיו הוא כותב לי שהוא החזיר לי את הכסף (כלומר עלי אקספרס חייבו אותו לעשות זאת...) ומבקש את המשוב המקסימלי(!) אחרי שפישל בכל פרמטר אפשרי (כמעט). לא ייאמן. אם היה סיכוי שאשאיר לו יותר מכוכב אחד, הוא התאדה (ממש כמו היחס שלו למחלוקת...
).

למען הסר הספק, חוצפה כזאת פגשתי גם מסינים באיביי ואפילו מחנות מכובדת (או כך חשבתי) BuyInCoins שמכרה לי כרטיס זיכרון מזויף (בלתי שמיש לחלוטין, כן?) והציעה לי בתמורה רק 50% זיכוי (אף שהיה מדובר בדולרים בודדים, זה לא היה מרושש אותם). מדהים איך הם מלקקים עם Dear Friend וכיו"ב אבל מתנהגים בשירותיות מחפירה (מזל שהגנת הקונה מופקדת בידי מבוגר אחראי).
 

superman1234

New member
במקום סיפורים , קבלו תמונת של השתלשלות העינינים

עם עלי אקספרס.

ראשית , בקיצור וללא חפירות מיותרות :
* הזמנתי פריטים בALIEXPRESS ב 27 לאוקטובר 2016.
* ב 14 לדצמבר פניתי למוכר שיבדוק את הסטטוס של ההזמנה.(בנוסף לTRACKING INFO).
* המוכר לא הגיב.
* ב 22 לדצמבר פתחתי DISPUTE.
* ב 29 לדצמבר החמרתי את התלונה ו ALIEXPRESS נכנסו לתמונה אבל בפועל לא עשו שום דבר. לא מייל ולא "בטיח".
* ב 3 לינואר 2017 שוחחתי בצאט עם CS. הבטיחו לטפל ולשלוח מייל ולדווח על ההתקדמות......אבל נאדא...
* ב 6 לינואר 2017 יומיים אחרי התאריך המירבי שהתלונה היתה אמורה להסתיים, פניתי שוב בצאט ל CS, אמרו שיטפלו בדחיפות.
* ב 7 לינואר קיבלתי אישור במייל על הבקשה להחזר כספי. הכסף הוחזר רק ב 17 לינואר.
* שלושה חודשים טיפול בפאקטטה הזמנה. זה AliExpress .ב eBay סיפור כזה נגמר בד"כ ביני ובין המוכר ותוך שבוע לכל היותר מפנייתי אליו .

אתם תחליטו היכן כדאי יותר לקנות....

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא סיפורים, אמת לאמיתה, לא פחות מהסיפור שלך.

לך היה ניסיון אחד רע, הבנו. לא כל מחלוקת באיביי נסגרת מול המוכר. כבר קרו לי מקרים באיביי שבהם נאלצתי להסלים כי לא היה עם מי לדבר (אחר מהם עם מוכר אמריקני דווקא, שפשוט לא שלח לי את המוצר והתעלם מכל פניותיי). אתה יכול להמשיך לטחון כאן את הסיפור הגרוע שלך בעלי אקספרס, אבל גם באיביי יש אין ספור סיפורים רעים (היסטוריית הפורום מלאה בהם). הם פשוט לא קרו לך, לכן מבחינתך הם לא קרו... אכן, כל אחד מחליט היכן לקנות, ומיליונים ימשיכו לקנות בהצלחה בעלי אקספרס אף שאתה ויתרת עליהם.
 

אבי לב50

New member
כבר כתבתי מזמן בנוגע לעלי אקספרס

וירדו עלי כאילו יש לי משהו נגדם.
אז זהו, שלא רק שאין לי שום דבר נגדם, גם כתבתי שבין בני משפחתי יש כאלה שמזמינים מ''עלי'' ולא מקשיבים לי (זכותם)...
כלתי למשל טוענת שמה שהיא חוסכת בכמה רכישות מוצלחות משם מכסה על מה שמפסידה ברכישות הלא מוצלחות... זכותה... העיקר שהנכדים נהנים...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בקיצור, קיבלת את כספך בחזרה כמובטח. כל השאר חוסר סבלנות ולחץ

למה צריך "שלושה חודשים טיפול"?
לא היה לך שום "טיפול" שלושה חודשים (שלמעשה עוד לא עברו, קצת ניפחת את הזמן לצורך הדרמה) אלא פשוט זמן המתנה.
אני יודעת שהמתנה זה באסה, אבל בהמתנה לא צריך לעשות כלום מלבד להתאזר בסבלנות. עלי אקספרס לא הכי זריזים, אבל את הכסף הם מחזירים.
פתחת מחלוקת ב-22/12 ושבועיים אח"כ, ב-7/1, קיבלתי את העדכון שמחזירים לך את הכסף. אין פליאה שראית אותו בחשבון רק אחרי עשרה ימים, הם מציינים זאת מראש (וזה גם ידוע). כשמבצעים החזר לחברת האשראי זה לוקח כמה ימים עד שרואים (גם בישראל, אגב).
&nbsp
תודה שצירפת צילום מסך, זה היה פוקח עיניים
. כמה אירוני לגלות שאחרי כל הירידות שלך על החפירות וחוסר התמצות שלי מתברר שהמצב הפוך בתכלית, לנוכח צילום המסך שצירפת...
&nbsp
כשמוצר לא מגיע אליי ואני פותחת מחלוקת בעלי אקספרס, יש אפשרות לבחור במוצר שלא הגיע עקב עיכובים במשלוח. במלל החופשי אני מציינת בפשטות שהמוצר לא הגיע, ביקשתי הארכות מהמוכר (והוא לא נתן / הן הסתיימו) וזהו. משפט אחד. מה צריך יותר?
&nbsp
אתה דפקת שם תוכחה של "אבל למה אתם מבקשים ממני לבחור סיבה אם לא קיבלתי" ואז "אני קונה מעוד אתרים אחרים ורק אצלכם יש בעיה, ..." כשלמעשה החלק הזה נועד למוכר, מה לו ולנהלים של עלי אקספרס?
&nbsp
וגם בהמשך, במקום להמתין בסבלנות להתערבות של עלי אקספרס ולהחזרת הכסף סתם ייצרת לעצמך עוד עבודה כי כל הזמן כתבת והתערבת והתקשרת... כל מה שנדרש היה להמתין בסבלנות, אבל זה כנראה מצרך שלא לכולם יש (גם למבוגרים ממני...). נו שוין, אם אתה כ"כ נהנה להתקשקש...
&nbsp
בשורה התחתונה, חיכית שבועיים מרגע שפתחת מחלוקת ועד שקיבלת אישור על החזר הכסף. הכסף אצלך, כפי שהובטח. כל השאר חוסר סבלנות שבו אתה ייצרת לעצמך עוד עבודה ועוד טרחה במו ידיך.
 

eshak

New member
טריליין, קחי דוג' מהבדל בין עלי אקספרס לאיביי

כשלקוח מחמיר קייס באיביי, איביי בדר"כ תוך פחות משעה(!) פוסקת.
עליאקספרס- תוך כמה ימים לפחות לפעמים גם הרבה יותר, וגם אז יחסית לאיביי מתחשבת הרבה יותר במוכר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מניסיוני זה ממש לא היה תוך שעה ואפילו לא תוך יום

לא באיביי ולא בפייפל. אבל יודע מה, נגיד שכן – מה אכפת לי?
האם באמת שווה לי לשלם יותר ולקנות מסיני באיביי במקום בעלי אקספרס רק כי במקרה שהמוצר לא יגיע / תהיה בעיה אחרת, קבל את הכסף שלי שבוע מוקדם יותר?
&nbsp
כאמור, אני לא מהלחוצים, אני מהסבלנים. מכיוון שכספי מובטח כך או כך, ויש לי יותר זמן מכסף, אני מעדיפה לשלם פחות ולחכות יותר. חד וחלק, עלי אספרס אינו אתר שמתאים לאנשים לחוצים בזמן. הוא אתר לאנשים שמחפשים לקנות בזול ולחסוך כסף.
 

eshak

New member
עוד דוג'

בעלי, למוכר כמעט לא אכפת שהקייס יגיע להחלטה של עלי. כנראה לא זורקים אותו כל כך מהר.
אני בתור מוכר באיביי, 3 החלטות של איביי בשנה לטובת הלקוח ואני מקבל השהייה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא נשמע מפתיע במיוחד, ועדיין, למה אכפת למי אכפת ממני?

לא משנה לי אם הפתרון יגיע מהמוכר עצמו או מעלי אקספרס כל עוד הוא יספק אותי. לא מענייני העניינים בלי עלי אקספרס למוכרים. אני דואגת לאינטרסים שלי. כל עוד כספי מובטח כך או כך, אני רגועה.
&nbsp
בינתיים קרו רק פעמיים שעלי אקספרס התערבו במחלוקות שפתחתי: על אחת כתבתי כאן לעיל (והם עמדו בצורה מדויקת בזמנים שקבעו), בשנייה הם החזירו לי את הכסף למחרת פתיחת המחלוקת (מוצר קטן וזול שלא כמתואר), עוד לפני שהמוכר בכלל הספיק להגיב. בשאר המקרים המוכרים החזירו לי את הכסף ללא ויכוחים ודיונים מיותרים.
 

superman1234

New member
הדיון לא יגמר כאן.

הדיון כבר מזמן חרג מהתוכן המקורי.
הדיון יסתיים רק ברגע שייאמר קבל צגים ופורום ש :
ט ר י ל י ו ן צ ו ד ק ת.

זה היה יכול להיות נחמד, אבל הפוסטים שלה "כאורך הגלות" ולא תמיד בא לקרוא את הכל, אבל אצלה אין רחמים בנידון...
 
למעלה