כתבה מעניינת על dropshipping, arbitrage ואיך נולד כל הרעיון

trilliane

Well-known member
מנהל
אני יכולה להבין את היצרן שמרגיש מרומה וחסר שליטה

הוא לא יכול לדעת באיזה אופן מציגים את המוצר שלו, איך משווקים אותו, איך מוכרים, היכן, באיזה מחיר...
מוזר לי שלא עלה נושא VERO (הוא יכול להגדיר לאיביי שלא יאפשרו למכור את המוצר שלו, לא?).
&nbsp
כמו כן מי שבונה אתר עצמאי (יותר התעסקות, יותר דאגה לחשיפה, אבל גם יותר שליטה, כמובן) יכול לדרוש התאמה בין כתובת אמצעי החיוב לכתובת האספקה ובכך למנוע אפשרות לדרופשיפינג (אם כי המשמעות היא לאבד לקוחות).
 

panayotiss

New member
האופן שבו הוא התעלל בדרופשיפר הרג אות מצחוק

"אחד מאותם אנשים, Eric Wildermuth, שמוכר קו של כובעי ילדים בשם Snuggleheads, הגה עונש ערמומי במיוחד: הוא קנה את הכובע שלו מתוך eBay מסוחר ארביטרג' עבור 27 $ - ואז, לפני שה סוחר ארביטרג' הלך לאמזון לבצע את הרכישה, Wildermuth שינה את מחיר המודעה באמזון שלו ל -199 $.
תוצאה: הסוחר ארביטרג' יכול היה להפסיד 172 $ על המכירה או לבטל את הרכישה, אשר תפגע בדירוג שלו.
Wildermuth חזר על זה בערך 10 פעמים.
"קבלתי שיחות קדחתניות אלה [מן arbitrager].
הוא אמר, 'בבקשה אל תעשה את זה' ", אומר Wildermuth.
"הוא ידע מה אני עושה.
ואני פלטתי מחרוזת של קללות.
 

panayotiss

New member
אגב,אין מה לעשות,זו תעשיה שאיביי ואמאזון מכירות ומקדמות

הקהילה העצומה הזו שנקראת DSDomination מחוברת היטב לאיביי וכל עוד הארביטרג' הזה מכניס לשתי הפלטפורמות כסף הכל סבבה.
&nbsp
זו כתבה עדכנית
&nbsp
 

Amiram_e

New member
הכנסה של המוצר שלו ל VERO זה כמו לשאוב את הים בכוס

המוכרים האלה שמתעסקים בארביטרייז' אינם מתייחסים למוכר ספציפי כשהם מעלים מוצרים לחנות האיביי שלהם.
הם אפילו לא מודעים שהם העלו ממנו.
רובם מעלים באמצעות תוכנות BULKS של ליסטים (אלף במכה)
התוצאות נבחרות על פי התוכנות שתוארו שם דוגמת "profit scraper" וכו
המוכר יכול להכניס את המוצר שלו ל VERO במידה וזה אכן מוצר בבעלות מיתוג שלו.
בתכלס הדרך לךהתמודד עם התופעה מצד איביי היא בצורה גורפת כפי שבוצע
ב- 4.7 השנה.
פשוט דגמו אלפי חשבונות של מוכרים (בעיקר מישראל) והגבילו אותם כלפי מטה. ממגבלה חודשית של חצי מליון דולאר או עשרות אלפי מוצרים
למגבלה חודשית של-2000 דולאר או 200 מוצרים.
זה לדעתי גרם להרבה מהמוכרים להתייאש ולעזוב את התחום או לחליפין, להתמקד במקורות אחרים של מוצרים (דוגמה אנוכי, רק שאני במזל יצאתי בזמן, שלושה חודשים לפני הגזירה. נשארתי עם החשבון שלי INTACT
)
 

panayotiss

New member
פניתי לעורך האתר ושאלתי אותו לגבי VERO

hi Jason,
I read your fascinating story
I really enjoyed it but something was not clear to me.
eBay have this program that is called vero that protects rights owners.
instead of fighting the arbitrages he could enroll into this program and ebay would take down any listing that sells his products.
Did he just not know about vero or what......?
today its not sold on ebay so eventually he solved the problem. how?
thanks a lot
&nbsp
HI,
Thanks for the nice words. Yes, he knew about Vero, but found it too cumbersome to use, because he had to fill out paperwork for every listing, and new ones were popping up every day. He ultimately found that it wasn't worth the amount of time Vero took.
&nbsp
And indeed, he solved the problem. The arbitrage all went away when he left FBA. At the time my story ran, he had just decided to do that and wasn't sure what the consequences would be. Ultimately, he's been very happy with the decision.
&nbsp
Best,
J
 

Amiram_e

New member
כמו שאמרתי - לשאוב את הים עם כוס

אבל משהו אחר לא מובן לי. זה נושא שהוזכר בכתבה.
הבנאדם פירסם ליסטים FBA במחיר מסויים על מנת למכור.
זה המחיר שדרש.
אז במקום שלקוחות בודדים יקנו לעצמו מוצר לשימוש עצמי במחיר שדרש, עשרות מוכרים מאיבי קנו ממנו במחיר שדרש. ההבדל היחיד שהם העבירו לו כתובת לשלוח למישהו אחר.
אבל בשורה תחתונה: יותר אנשים קנו ממנו., במחיר שהוא דרש. יותר רווחים.
מה הבעיה בדיוק?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא קראת את המאמר? הוא ציין שהיו לו המון החזרות דרך איביי

והוא הפסיד מזה הרבה כי את המוצרים המוחזרים הוא כבר לא היה יכול למכור שוב. הבעיה היא שהוא לא שולט בשיווק, באופן שבו מציגים את המוצר הלאה, בשירות הלקוחות.
&nbsp
יש כאן יצרן שרוצה למכור ישירות ללקוחות, רוצה להחליט איך, היכן ובאיזה מחיר למכור את המוצר שלו. הוא רוצה לשווק אותו בעצמו, להציג אותו באופן מסוים... ואז בא מתווך מיותר ובעצם פוגע בזה, ועכשיו הוא לא שולט באופן השיווק ובשירות שמקבלים הלקוחות.
&nbsp
כשיש בעיה במוצר הם לא באים בתלונות ישירות למתווך אלא הם רואים בזה אחריות של היצרן, המותג נפגע. ההחזרות והבעיות מתגלגלות בחזרה אליו. המתווך לא מפסיד כסף מההחזרות (פשוט לא מרוויח) הוא זה שמפסיד בסופו של דבר.
&nbsp
מבחינתו הפתרון היה להפסיק לעבוד דרך אמזון בתנאים שעושים חיים קלים למי שרוצה "לרכוב" עליו. הבאסה היא כמובן שהחשיפה של אמזון גדולה פי כמה לעומת מה שהוא יכול להשיג כאתר עצמאי, אבל בכל דבר יש יתרונות וחסרונות.
 

Amiram_e

New member
קראתי והבנתי

הנקודה שלי שבאותה מידה היה יכול לעלות על גל הצלחה, למכור כל יום לעשרות קונים אינדיבידואלים שלא עושים דרופ דרכו ועדיין לקבל כמות של החזרות ולא לשלוט בשיווק של המוצר.
ככה זה. קוראים לזה "חוק המספרים". כשמוכרים הרבה, כמות התלונות / השליליים / החזרות עולה ביחס ישר.
איך אנחנו אומרים בקהילת רוכבי האופנים "מי שלא ניפצע לא רוכב"
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל זה לא "באותה מידה", לדבריו, והוא התייחס לזה באחוזים

ולא במספרים מוחלטים, כך שחוק המספרים לא רלוונטי כאן.
&nbsp
אם הוא זה שמוכר ישירות מאמזון הוא שולט בשיווק המוצר, הוא שולט בשירות.
 

Amiram_e

New member
את רוצה להיכנס איתי עכשיו לוויכוח על הסתברות?

כי זה היה קורס שנה בלימודים שלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי מתווכח? זו לא הסתברות, אלה יחסים פשוטים שלומדים ביסודי

דרך אמזון, אחרי שהשתלטו עליו מאיביי, היו לו מאות החזרות. דרך האתר שלו שבו הוא משווק ישירות היה לו החזר אחד. מדבריו עולה שיחס המכירות וההחזרות לא היה זהה, כלומר זה לא שהיו לו פי מאתיים החזרות כי הוא מכר פי מאתיים. בכל מקרה, זו הנקודה שלו, אני בסה"כ הסברתי אותה. אתה חושב שהוא טועה? תתווכח איתו, לא איתי...
 

Amiram_e

New member
כל מה שאת או הוא אומרים אילו הנחות

אין לאף אחד דרך למדוד האם כמות ההחזרות שלו גדלה כתוצאה מהעובדה שהתחילו לקנות דרכו דרופרים או מסיבה אחרת.
התנאים להשוואה אינם תפוחים מול תפוחים.
1. האם השוואה בוצעה עם אותם מוצרים בשני במקרים?
2. אולי בתקופה שמכר רק דרך איביי, הוא מכר מוצרים יותר אמינים?
3. אולי תקופת הדרופרים היתה בזמן החגים שבה יש המון החזרות בכל מקרה?
בתכלס, זה ויכוח ללא שום בסיס.
הוא כתב כתבה, הוא לא סיפק את כל הפרטים.
המידע שהוא כתב יכול להיות מגמתי עבור מישהו ששילם לו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, אני לא אומרת; רק מסבירה את מה שהוא אמר

אני מבינה למה הוא כועס. אתה חושב שהוא טועה, בסדר; אתה יכול לפנות אליו כפי שעשה panayotiss.
 

panayotiss

New member
הבעיה שהוא מציין שהוא גילה שכמות ההחזרות שלו גדלה מאוד

ככל שבאו יותר דרופרים כך כמות ההחזרות עלתה.
&nbsp
קונה רכש מדרופר
הדרופר רכש מאיביי ושלח לקונה
הקונה גילה שהמוצר הגיע מאמאזון , ראה את המחיר המופחת באמאזון ופתח עסקת החזרה,
הדרופר גם פתח עסקת החזרה מאמאזון
היצרן סופג את כל ההחזרות ויש לו גם עמלת החזרה וכמו כן סחורה שנפתחה שרואים שעשו בה שימוש לא ניתן לשווק אותה שוב.
&nbsp
היצרן גילה שהוא מפסיד המון מזה שהמוצר שלו נסחר בדרופ.
&nbsp
כשאתה מוכר בין 50 ל 100 יחידות ביום מזה זה מצטבר לנזק גדול.
 

Amiram_e

New member
ברוב העסקאות שמתבצעות באמזון

לא מופיע המחיר בחבילה.
אני מכרתי בדרופ שנתיים. יש לי חברים שעדיין מוכרים וכמות התלונות מאוד קטנה ביחס למחיר.
החזרות יש ותמיד היו ויהיו ללא קשר.
 
למעלה