מוצר שלא התקבל ופאיפאל מסרבת למתן החזר...

trilliane

Well-known member
מנהל
פתיחת מחלוקת בפייפל היא היא הדיבור עם הצד השני בעסקה...

כך גם באיביי – אם קונה פותח פנייה כי מוצר לא התקבל, אוטמטית נפתחת מחלוקת. אבל אין התערבות מיידית של איביי/פייפל, הרעיון הוא שהקונה והמוכר יתקשרו ביניהם ויגיעו לפתרון הבעיה, ורק אם זה לא קורה אפשר להסלים הלאה.
 

noam weissman

New member
פניה לחברת האשראי

אם פיפאל לא מכבדים את טענת הקונה הדרך היחידה זה להגיש צארג באק דרך כרטיס האשראי. לזה אין לפיפאל מענה והקונה תמיד מקבל את כספו בחזרה אלה אם עברו X ימים... בחו"ל אפשר גם חצי שנה לאחר הקניה.

הכוונה להגיש תלונה לחברת האשראי שהפריט לא התקבל ודורשים לבטל את העיסקה. אם פיפאל יכבדו את העיסקה בכל זאת הם יגנו על המוכר ויממנו את ההחזר. חברת האשראי תקבל את הכסף וכנ"ל גם הקונה.
 

Amiram_e

New member
אני מסכים עם השפן

תמיד לפתוח קייס כמוצא אחרון. לפני כן מדברים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איך "עצת זהב" אם זו כלל אינה עצה? זו הייתה התייחסות כללית

לגישת "לא פותחים קייס לפני שמדברים עם הצד השני לעסקה" שהיא (לפחות בעיניי) חלק מגישת ההיעלבות של מוכרים שקראתי כאן לא פעם מכך שקונה פתח מחלוקת "בלי להודיע להם", אף על פי שהוא לא עשה שום דבר רע או לא במקום. זה הכול. לא התייחסתי כלל לדוגמה שניתנה כאן ולו ברמז.
&nbsp
באיביי כבר הטמיעו את הפנייה למוכר בגין הנקודות האלה כחלק מתהליך פתיחת תיק בדיוק כדי שיהיה סדר, ולכן אם הקונה פונה למוכר מסיבות של אי הגעה / מוצר לא כמתואר / בקשת החזרה, זה בעצם פותח הליך מסודר במערכת, ואין סיבה שזה לא יהיה כך.
&nbsp
יפה שבפייפל ממלצים לפנות ישירות למוכר (במסמך מסוים מאוד שמופיע בדף מסוים מאוד... בשלל מקומות שבהם הם מתפארים בהגנת הקונה זה ממש לא מה שהם משדרים ללקוח), רק שגם זו עצה מעט בעייתית כי זו תכתובת שאינה גלויה לפייפל בהמשך, לטוב ולרע. קונה שרוצה שלפייפל (או לאיביי) תהיה גישה מלאה לתכתובת במקרה שירצה התערבות (הסלמה) בהמשך, צריך לבצע אותה במערכות המובנות.
&nbsp
ואגב, שים לב שגם בקישור שהבאת כתוב מפורשות "לאחר שתפתח מחלוקת, תוכל ליצור קשר עם המוכר כדי לפתור את הבעיה." וזה בדיוק מה שכתבתי. זו ההתנהלות הבסיסית בכל מחלוקת. המוכר יכול להציע גם פתרון "מחוץ לקופסה" (הרי בשלב הזה פייפל לא מתערבים) הוא רק צריך להגיע להסכמה עם הקונה. אם תהיה הסכמה הקונה יסגור את המחלוקת (ללא התערבות פייפל), אז מה הבעיה?
&nbsp
באופן אישי עד היום פתחתי רק מחלוקת אחת בפייפל כי באיביי אני מעדיפה לפתוח באיביי, ובחנויות אחרות אני מעדיפה לעבוד דרך שירות הלקוחות המובנה של אתר החנות, זה בעיניי הרבה יותר נוח מפייפל. אבל כשמדובר באיביי, ספציפית (כלומר לא אתר פרטי של חנות) ומכיוון שזמן פתיחת המחלוקת שם מוגבל יותר בזמן, קורה לא פעם שאין בררה אלא לפתוח בפייפל (ויש קונים שזה סתם נוח להם יותר וגם זה בסדר).
&nbsp
לגבי הדוגמה שניתנה כאן לא הייתי פותחת שום מחלוקת מכיוון שלא ברור לי על מה יש כאן לחלוק... המוצר חולק וכנראה נלקח כי לא היו בבית בזמן הזה והשכנים פספסו. יש אמרה "פיקח יודע לצאת ממצבים שחכם היה נמנע מהם מלכתחילה". אני לא פיקחת ואין לי מושג איך לעזאזל יוצאים ממצב כזה; תודה לאל, אני מספיק חכמה כדי לא להיכנס אליו מראש: לא הייתי מעזה להזמין דבר גדול/יקר אם יש חשש שהוא יגיע בזמן שהנמען יהיה בחופשה. ועוד לבדוק רק אחרי שלושה שבועות...!
 

צופה121

New member
זה מה שנאמר במעקב

Summary: July 22, 2016 9:50 am Delivered, In/At Mailbox NY BROOKLYN 11219
&nbsp
מה זה אומר? זה נחשב מקום בטוח?
 

noam weissman

New member
יש טעם או זה כבר הקונה יחליט

חד משמעי אני יכול לומר לך שהיו לי יותר מדי מקרים שפריטים נמסרו, נחתמו ובכל זאת פיפאל פתחו קייס וכנראה החזירו כספים לקונה. איפה שאני עבדתי לפי התקנות הגנו עלי.

היה לי מקרה הזוי שפיפאל סגרו את התלונה של הקונה ולאחר מכן הוא פתח תלונה בחברת האשראי ועל זה פיפאל לא הגנו עלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז במעט מילים: זו כבר מזמן לא הגישה באיביי

ולכן גם השם וגם הממשק שונו בהתאם (וגם מדידת ביצועי המוכרים). אני מבינה היטב את הנקודה שלך, פשוט לא מסכימה איתך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואתה המבקר?
חוק הגנת הצרכן חל על עסקות בישראל... עמירם!*

ולכן לא רלוונטי לעסקה שנעשתה בעסק בחו"ל (ואפילו לא נשלחה לישראל).
&nbsp
כמו כן אם תקרא את חוק הגנת הצרכן (לפני שאתה ממהר לנפנף בו סתם כך) תגלה שגם בעסקת מכר מרחוק (בישראל) הוא אינו מפנה את הצרכן לחברת האשראי אלא מגדיר מהם התנאים שבהם חייב לעמוד העסק ובאילו תנאים רשאי הצרכן לבטל את העסקה (מול בית העסק!).
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif8
&nbsp
פנייה לחברת האשראי בשל אי הספקה נעשית מתוקף חוק כרטיסי החיוב, כאמור. יפה שהפנית אותי לסעיף א2, טרחת לקרוא אותו? (עד הסוף? ולהבין?). בוא נקרא יחד:
&nbsp
"לעניין סעיף זה אין נפקא מינה מי נתן את האשראי ללקוח לצורך ביצוע העסקה; ואולם הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו על עסקה בתשלום אחד, שהספק קיבל את מלוא תמורתה טרם הודעת הלקוח כאמור באותו סעיף קטן, ומי שנתן לספק אשראי בשל אותה עסקה אינו יכול להיפרע מהספק בדרך של קיזוז."
&nbsp
במילים אחרות, המחוקק פוטר את חברת האשראי מזיכוי הלקוח אם העסקה נעשתה בתשלום אחד וחברת האשראי לא יכולה להתקזז מול בית העסק בעסקאות עתידיות (לא בעיה במקרה של פייפל). אז לא, לא מדובר רק בתשלומים.
&nbsp
אני לא עורכת דין או משפטנית, אני פשוט יודעת לקרוא. אתה יכול להשמיץ אותי כמה שבא לך, אבל הוכחתי אין ספור פעמים בפורום הזה שאני לא מדברת באוויר. כן, אני טועה לפעמים (כמו כולם) אבל אני לא כותבת סתם. אפילו עמירם יודע.
&nbsp
נ.ב.
* גם אני יכולה לצעוק לעמירם. אני מבינה שזה באופנה.
 

צופה121

New member
אבל הוא לא הושאר בתוך תיבת הדואר, אלא מקסימום על הרצפה לידה.

כי זה היה גדול... האם זה נקרא מקום בטוח??
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הא? מי אמר דבר כזה? מה שכתבתי אינו פרשנות, זה מה שכתוב

ולראיה, אכן אפשר להתלונן לחברת האשראי (למשל, לאומי קארד) במקרה של אי הספקה (גם כשהמוצר לא נקנה בתשלומים) ולקבל החזר (charge back). אחרת זה לא היה אפשרי בעסקאות בתשלום אחד (וזה אפשרי, עובדה). במקרה דנן אני לא רואה טעם לפנות לחברת האשראי כי פייפל יכולים להוכיח שהמוצר נמסר ולכן לא מדובר באי-הספקה. במקרה כזה חברת האשראי לא תזכה אותה (או אם היא כבר זיכתה, תחייב מחדש) ועלולה לעשות לה בעיות.

אבל היי, רגע, זה גם מה שכתבת בעצמך! אז על מה אתה מתווכח, לעזאזל? אפילו כשכתבנו אותם דברים אתה לא יכול להתאפק מלנגח אותי באופן אישי?!

בוא אענה לך בשפה שאתה מבין: את העצות והנזיפות שלך תשאיר בבקשה למנהלי הפורום. תודה.
 

noam weissman

New member
ממש לא, אני אסביר

פיפאל מגינים על המוכר במידה והוא שלח עם אישור מסירה לכתובת הנכונה במקרה שהקונה מלין שהפעולה לא הייתה חוקית, למשל פרצו לו לחשבון או שטוען שלא קיבל ויש חתימה של המקבל.

במקרה שלי (קרה רק פעם אחת) הקונה הגיש בקשה לצארג בק על פריט שלא כמתואר לא פריט שלא התקבל. אולי לא הסברתי את עצמי, אז הנה.

הבעיה במקרה כזה שהקונה בכלל לא חייב לשלוח בחזרה כי את פיפאל לא מעניין אם שלח בחזרה או לא. בזמנו כשבדקתי את הנהלים שלהם זה היה כתוב שחור על גבי "עיתון"


[URL]https://www.paypal.com/il/selfhelp/article/What-is-the-'Seller-Protection'-Policy-FAQ1156/1[/URL]
 

צופה121

New member
מה זה אישור מסירה??? אין פה אישור מסירה, זה לא נמסר לאף אחד!

זה הונח ליד תיבת דואר ומישהו חמדן לקח אותה! לתדהמתי זה לא היה רשום!!
 

Amiram_e

New member
יש לי DEJA VU מהשרשור הזה

יש לי הרגשה שאחי התחפש לשפן הקטן וחזר בגדול להתנגח בפורום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבעיה איתך שאין לך כבר על מה להתווכח, אז עברת להתנצח


ואין לך מושג מה הניסיון שלי בחיים, אינך מכיר אותי כלל. פנייה לחברת אשראי בשל אי-הספקה לא קשורה לאיביי או לפייפל ולא צריך להיות כאן מוכר. צרכנים בישראל משתמשים באפשרות הזאת בלי שום קשר לנושאים שעולים בפורום הזה, אבל אתה אפילו לא יודע על איזה חוק היא נסמכת, סתם מתווכח כי אתה חייב לבקר אותי ויהי מה.
&nbsp
אני לא חייבת לך שום דין וחשבון. אולי כדאי שתסתכל במראה ותשאל את עצמך מה הקטע שלך להידחף לכל תגובה שלי ולהתחיל בירידות אישיות גם כשכבר אין לך שום דבר ענייני להוסיף. למנהלים צריכה להיות רק תשובה לכך שהם מאפשרים לשפן פחדן לטנף את הפורום בלי להירשם לתפוז.
 

Amiram_e

New member
כניראה שהוגדר בתפוז רובוט למחיקה

של כל משפט שמכיל את המילה עוזי. פעם הבאה תשלח קובץ תמונה ובה השם שלו, כמו שעושים באיביי עם כתובת אימייל
חחחחחח
 

noam weissman

New member
מנסיון שלי פיפאל מצדדים בקונה כמעט תמיד

יש לי כרגע קונה שיש לו בעיה עם המוצר. לא ברור אם זאת בעיה אמיתית, בעיית תאימות וכו.. בכל מקרה הסכמתי לקבל בחזרה אחרת יפתח תלונה וכו...

מהרגע הראשון הוא שואל מה עם הכסף שלי... הסברתי בצורה מנומסת כשהמוצר יוחזר, תקין וללא חוסרים יקבל זיכוי. עניתי על השאלה כבר 3 פעמים. המוצר הוחזר, עדיין בדואר, לא נאסף והלקוח שוב שואל... שוב קיבל את אותה תשובה.. התגובה הייתה לפתוח תלונה על פריט שלא כמתואר.

דיברתי עם נציגה של פיפאל והיסברתי שלא היו אמורים לתת לו לפתוח תלונה במצב כזה והיא אומרת שזה לא בידיים שלהם. אם היה מדבר עם נציג אולי היו משכנעים אותו שלא צריך.. מכיוון שפתח ברזולושיון סנטר אין מה לעשות חוץ מלחכות...

לפני כמה שנים היה לי קונה שעשה שמיניות באויר.. שם שלילי, התלונן על מוצר שלא כמתואר וכו וכו.. כשהחזיר את המוצר וסגרו לו את התלונות כי הם היו על מכס וכו פנה לחברת האשראי והתלונן.. פיפאל כיסו אותו וחייבו אותי.

חג שמח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה בטוח ש"לזה אין לפייפל מענה"? לפי חוק כרטיסי החיוב בישראל

הלקוח אמנם יכול לדרוש את כספו בשל אי הספקה (סעיף 10), אבל כפי שכתוב בתת סעיף ג:
"אין בהוראות סעיף קטן (א) כדי לגרוע מזכותו של המנפיק לחזור ולחייב את הלקוח בשל אותה עסקה, אם נוכח שהנכס שנרכש באותה עסקה סופק ללקוח במועד ההספקה שסוכם, שהספק לא הפסיק, דרך קבע, לספק נכסים מסוגו של הנכס שנרכש בעסקה, או שהלקוח לא ביטל את העסקה; המנפיק ימסור ללקוח הודעה המפרטת את הנימוקים לחיוב, לפחות חמישה עשר ימים לפני החיוב בפועל, וימסור ללקוח, לפי דרישתו, עותקי מסמכים שבידו לענין זה."
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/191_001.htm#Seif11
&nbsp
במילים אחרות, אם פייפל יכולים להציג לחברת האשראי (והם יכולים) הוכחה שהמוצר נמסר (לפי מספר המעקב) חברת האשראי יכולה לבטל את הזיכוי / לחייב מחדש את הלקוח וזה יכול רק לסבך אותה.
 
למעלה