ביצע קנייה, טרם שילם והתחרט

malon

New member
ביצע קנייה, טרם שילם והתחרט

שלום לכולם,
הצעתי למכירה פריט באי.ביי. רוכש מסין קנה את המוצר, אך לא שילם עליו. לדאבוני - איך לי מושג איך - שלחתי לו בטעות את המוצר (טעות, טועים, טעינו). פניתי אליו מספר פעמים בנושא, אך זה בחר שלא לענות לי יותר משבועיים. בינתיים המוצר הגיע לידיו, אך זה הודיע לפתע שהוא מתחרט ואינו מעוניין בו.
מה עושים? האם לאדם הרוכש מוצר, על אף שטרם שילם עליו, אין כל אחריות? מה אומר התקנון בנושא?
פתחתי נגדו קייס, אך אשמח לשמוע דעתכם...
 

Amiram_e

New member
לא היית צריך לפתוח קייס

אם הוא רוצה להחזיר שיפתח הוא החזרה באיביי וישלח (על חשבונו כמובן) את המוצר.
בגדול אתה בידיים שלו כי אם היה מחליט להשאיר את המוצר, קצת בעייתי לגבות את הכסף.
אחרי שתקבל ממנו תשובה, במידה ולא תספק אותך, כדאי להתקשר לאיביי ולהתייעץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עד כמה המוצר יקר? האם שווה לך להתעסק בהחזרה שלו?

גם אם כן, לך תסמוך עליו שבאמת יחזיר את המוצר, כמו שצריך...
הסינים לא חזקים באמינות. אם לא מדובר במשהו יקר במיוחד או נדיר, הייתי מוותרת ורואה בכך "שכר לימוד". בכל עסק יש הפסדים על טעויות, וכולם טועים במוקדם או במאוחר.
&nbsp
אם ההחזרה קריטית ואתה סומך על הקונה (במידה מספקת...), הצע לו שתחזיר לו את עלות המשלוח חזרה (המשלוחים מסין אמורים להיות די זולים, אז זה לא נורא), אולי זה ידרבן אותו. אמנם לפי החוק היבש באיביי ברגע שהוא קנה הוא התחייב, אבל בפועל הוא לא שילם, כלומר הוא לא השלים את הקנייה ומבחינתו הוא בעצם לא קנה, מן הסתם לא העלה בדעתו שתשלח לו בכל זאת...
&nbsp
צריך לזכור שהכללים של איביי כאן חריגים, כי באף חנות אתה לא "קונה" בלי לשלם. אין "התחייבות" לקנייה, יש קנייה. תשלום = קנייה. זה מבלבל לא מעט קונים. כמו כן מבחינת הכללים גם אתה כמוכר לא אמור לשלוח מוצר לקונה שלא שילם... יש כאן גם טעות שלך (ואתה הצד המקצועי בעסקה).
&nbsp
לסיכום, הוא כרגע קיבל מוצר שבסופו של דבר לא רצה בו (ולכן כנראה לא שילם) ואני לא בטוחה אם הוא חייב לשלם (כאן נכנסת לתמונה עצתו של עמירם להתקשר לאיביי) אבל (גם) במקרה כזה נראה לי שעדיף להיות חכם ולא צודק. אם המוצר יקר ואתה רוצה אותו בחזרה, הצע לו לשלם עבור ההחזרה, העיקר שיחזיר (בדואר רשום, כמובן).
 
למעלה