aliexpress - הארכת הגנת הקונה?!

aliexpress - הארכת הגנת הקונה?!

גם המוכר וגם הקונה יכולים לבקש להאריך את תוקף הגנת הקונה.
מדוע הגנת הקונה (-החזר כספי בגין מוצר שלא נשלח או לא כפי שתואר)
מוגבלת בזמן מראש (כחודש) וצריך לחדשה?
המצחיק הוא שכדי שהקונה יוכל לבקש החזר בגין מוצר שלא הגיע (וגם המעקב מראה שהוא לא עומד לבוא), הוא חייב להמתין פרק זמן מסויים ממועד המשלוח (נגיד 40 יום) פרק זמן זה עולה על פרק הזמן המוקצב להגנת הקונה, כך שנוצר מצב שאם הלקוח פשוט ממתין שהחבילה תבוא יתברר לו שהיא לא תגיע רק אחרי שתוקף ההגנה שלו כבר הסתיים...
 

אבי לב50

New member
נראה לי שראוי לשנות את השם של הפורום הזה ולהוסיף את עלי ...

יש כל כך הרבה עניינים עם עלי שזה הפך כבר לחצי פורום עלי...

&nbsp
אבל רגע... אופססס... מה, לעוד אנשים יש השגות בקשר לעלי?
חשבתי שרק לי יש השגות בקשר לעלי...

&nbsp
הערה: לצערי אין לי תשובה לשאלה שלך. הם פשוט לא טרחו להגיב אף פעם לשאלות ששאלתי בצורה עניינית.
וכשאני כותב נגדם טוענים נגדי כל מיני טענות כאילו אני לא מבין ואני הבעייתי פה ולא עלי...

&nbsp
ואותך אשאל: האם לא עדיף לקנות ממי שמקבל פייפאל עם הגנת הקונה המעולה שלהם???
חומר למחשבה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה יותר מחודש; וזו לא הארכת ההגנה אלא הארכת זמן הגעת המוצר

כלומר ההארכה הזאת היא למעשה לטובת המוכר, כי משמעותה שהקונה מוכן להמשיך להמתין אף שהמוצר טרם הגיע אליו. לעלי אקספרס יש כאן שני יתרונות על איביי, בעיניי:
א. היכולת להאריך את הזמן (בהסכמת שני הצדדים) ולא להישאר מקובע לבררת המחדל של לוח הזמנים;
ב. התזכורות בדואל לפני שתם הזמן (איביי לא עושים זאת וקונים רבים מפספסים!).
&nbsp
קרו לי מקרים שמוצרים לא הגיעו בטווח הזמן שהוקצב. מכיוון שאני סבלנית ויודעת שהמשלוחים מסין איטיים וש(כמעט) הכול מגיע, התאים לי לחכות ולכן ביקשתי הארכה מהמוכרים. היו מוכרים שהסכימו, האריכו, המוצר הגיע ובזאת תם העניין. היה לפחות מוכר אחד שהתעלם לחלוטין מפניותיי ולכן לא נותרה לי בררה אלא לפתוח תלונה על מוצר שלא התקבל וכספי הוחזר (המוצר אכן לא הגיע בסופו של דבר).
&nbsp
אין לי מושג ע"ס מה כתבת שהגנת הקונה מתסיימת לפני הזמן המוקצב להגעת המוצר. לא נתקלתי בכזה דבר. יש חפיפה בין הזמנים. רוצה לומר, הזמן (כבררת מחדל) שעלי אקספרס מקצים להגעת המוצר הוא הזמן שבו ניתן להתלונן שהוא לא הגיע, וכאמור, לפני שהזמן הזה מסתיים הם שולחים תזכורות כדי שתעשה אחת מבין האפשרויות:
א. אם המוצר הגיע, תאשר את קבלתו.
ב. אם המוצר לא הגיע, תבקש הארכת זמן (אם אתה מוכן להמתין עוד).
ג. אם המוצר לא הגיע, תפתח תלונה על אי קבלת המוצר.
&nbsp
לא ראיתי שום דבר אחר, וכאמור, כך פעלתי בעבר ללא כל בעיה. השיטה עבדה מצוין.
 
תודה לכם. הבעיה שבאמת יש חפיפה בין הזמנים כך שאם לא פעלת מיד

1. אתה מאבד את היכולת לקבל החזר.
מסכים איתך שיפה שהם שולחים תזכורות במייל, אבל לדעתי פחות יפה שאת צריכה למהר כל כך לפעול כי את עלולה להפסיד את ההגנת הקונה שעומדת להסתיים דווקא ברגע שבו את מתחילה להזדקק לה.

2. אם המוצר מתעכב בדרך אליך, למיטב הבנתי הוא יגיע אליך בין אם תבחרי בהארכת הגנת הקונה ובין אם תפתחי מחלוקת ותבקשי החזר כספי בגין אי קבלת המוצר. (אלא אם הוא לא נשלח מלכתחילה או אבד בדרך או תקוע במכס כמובן)
לכן לכאורה אין שום עניין לקונה להמנע מלפתוח מחלוקת על אי קבלת המוצר במקרה של מוצר שמתעכב גם אם הוא עדין מעוניין בו.

3. ממה שהבנתי (גם בזכותך) להארכת הגנת הקונה משמעות נוספת של דחיית התאריך בו הקונה יכול לקבל החזר על אי קבלה. לכן מוזר לי שעליאקספרס מאפשרים למוכר להאריך את הגנת הקונה על דעת עצמו. - כלומר הם למעשה מאפשרים למוכר לתת לעצמו דחייה במועד האספקה שאליו התחייב..?

 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא לא כ"כ "מיד"; התזכורות בדואל מתחילות כשבוע לפני

1. שזה סביר מאוד ולא צריך למהר במיוחד. נתקלתי בהרבה מקרים באיביי שקונים נתקעו כי בכלל לא ידעו.

2. נכון, אבל אני אדם הגון ואם יגיע אליי המוצר אחרי שקיבלתי החזר ארצה לשלם שוב למוכר וזו טרחה בעיניי. אני מעדיפה להאריך את הזמן מראש.

3. לא ידוע לי שהמוכר יכול להאריך את הזמן על דעת עצמו. בכל המקרים שבהם הוארך הזמן זה היה לבקשתי. כך או כך זה לא ממש משנה לי... או שאקבל את המוצר או שאקבל את הכסף. האשראי יורד לי מהבנק פעם בחודש וההחזרים מתקזזים באותו מועד, אז מה אכפת לי אם זה עכשיו או בעוד עשרה ימים? גם לחכות עוד חודש להחזר בפועל לא באמת אכפת לי, אלה גם ככה סכומים נמוכים. אני לא קונה מוצרים יקרים מסין בכלל או מעלי אקספרס בפרט.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שמתי לב עוד קודם לכן, אבל לא ניתן להבין ממנה שזה קרה ביוזמתו

גם אני קיבלתי הודעות כאלה מעלי אקספרס כשמוכרים האריכו את הזמן, אבל זה היה רק אחרי שלחצתי על הכפתור ששולח אליהם פנייה להארכה (כפי שמופיע בסעיף 3 בתמונה). עוד לא קרה לי שמוכר האריך את הזמן מיוזמתו ומה שאתה כותב די מוזר, בעיקר כי זה לא משתלם לו.
&nbsp
כפי שכתוב לך ממש בשורה התחתונה, בתאריך הנקוב הגנת הקונה מסתיימת והכסף משוחרר למוכר. פירוש הדבר הוא שאם המוכר מאריך את התאריך, אם הקונה לא יאשר לפני כן שהוא קיבל את המוצר, הוא יחכה זמן רב יותר לקבלת כספו. ואם הקונה לא קיבל את המוצר ולא התלונן בזמן, בכלל רווח נקי מבחינתו... אז איזה אינטרס יש למוכר להאריך סתם כך את התאריך מיוזמתו?
&nbsp
כמו כן, כפי שכתוב לך שם בסעיף 2, שאתה עדיין יכול לפתוח תלונה על כך שהמוצר לא הגיע, אתה לא חייב להמתין ליום האחרון בהארכת ההגנה. אישית לא בדקתי ממתי אפשר, כי שוב, אני מעדיפה לחכות ורק אם באמת לא מגיע לדרוש את הזיכוי. אני באמת לא רואה שום יתרון בבקשה זיכוי מוקדם, אני לא לחוצה על הכסף עד כדי כך...
 
למעלה