משלוחים שחזרו לשולח (אלי) - אחריות הדואר

אבי לב50

New member
הפעם הנודניק הפך לקרציה?
או שזאת סתם קרציה חדשה?


 

trilliane

Well-known member
מנהל
הקישור כאן מתייחס לפיצויים לתכולה; מן הסתם אין בכך צורך

כשהיא חזרה לשולח. השאלה רק אם הוא זכאי להחזר עבור דמי המשלוח ששילם מאחר שהמוצר לא הגיע ליעדו (= לא נמסר ולכן הוחזר, בפועל זה אותו הדבר). כמו כן המסמך הנ"ל מתייחס לדואר רשום, והוא שלח לא רשום... ככל הנראה לא יקבל מהדואר דבר, אבל אני עדיין הייתי ניגשת לברר במה מדובר.
&nbsp
חשוב לי להבהיר שלא טענתי בשום שלב שהוא זכאי לפיצוי כלשהו; החידוד שכתבתי לדבריו של אבי היה בהקשר לגורם הנושא באחריות, לא לעצם הפיצוי (אם בכלל). בתגובותיו הוא התייחס לכך שאם הטעות/בעיה קרתה בארה"ב אין מה לבוא בתלונה לדואר ישראל, כי הוא לא אשם, והוא רק יכול "לסייע" מול דואר ארה"ב. הנקודה שניסיתי להבהיר (לשווא) היא שהשולח תמיד פונה לדואר המקומי שלו בבעיות שקרו למכתב/חבילה, הוא הגוף האחראי מבחינתו. במילים אחרות, כל בדיקה או תלונה נעשית לדואר ישראל כאן בארץ ואם ניתן פיצוי / החזר / ווטאבר הוא ניתן מדואר ישראל וזה לא משנה אם הוא עצמו "אשם" או לא (הבדיקות או ההתקזזויות מול רשויות דואר אחרות הן מאחורי הקלעים ואינן מעניינו של השולח).
 

liranmelzer

New member
משלוחים שחזרו לשולח (אלי) - אחריות הדואר

חזרו אלי היום שני מכתבים ששלחתי בדואר אוויר רגיל (לא רשום) לשני לקוחות בארה"ב. שניהם גם נשלחו באותו יום.
על כל מכתב הודבק פתק צהוב עם כיתוב לא כ"כ ברור אבל זיהיתי שכנראה כתוב שם גם not deliverable. בדקתי עם הלקוחות והם אישרו את הכתובת שרשומה על המעטפה וגם סיכמתי איתם שאשלח שנית.
השאלה שלי, האם הדואר ייקח אחריות על זה שהמכתבים לא הגיעו ליעדם והוחזרו או שאצטרך לשלם מחדש על משלוח?
 

אבי לב50

New member
האם המכתבים חזרו מארה''ב או שהדואר בכלל לא העביר אותם לשם?

אם הם חזרו מארה''ב, באיזו טענה תוכל לבוא בכלל לדואר ?

אם הם נשארו בארץ זה כבר סיפור אחר.
 

Amiram_e

New member
אם כתוב באנגלית כניראה שהגיעו לארה"ב

יכול להוית שהלקוחות פשוט לא אספו את המכתבים.
כדאי לברר בסניף דואר מה הסיבה שהם חזרו.
במקרה וזו היתה אחריות הלקוח , אתה אמור לחייב אותו על המשלוח חזרה.
 

liranmelzer

New member
חזר מארה"ב

תודה לשניכם על התשובות.
קשה לי להאמין שהבעיה היתה שהלקוחות לא אספו, גם מהסיבה שאלו מעטפות רגילות שנכנסות בקלות לכל תיבת דואר (לא חבילה שצריך לאסוף), וגם כ מדובר בשני מכתבים מאותו תאריך. לי זה מרגיש כמו פקיד במיון הראשוני בארה"ב שהתבלבל בין המוען לנמען, המדבקות הצהובות עם הכיתוב הודבקו בצד של השולח דווקא.
&nbsp
 

אבי לב50

New member
תשובתך רק מוכיחה לי שצדקתי בהערכה שלי

ולכן אין לך לבוא בטענות לדואר ישראל במקרים הללו.
כעת אשאל אותך שאלה פשוטה כזאת:
האם היה כתוב בצורה ברורה TO ו- FROM ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אם דואר ארה"ב פישל הכתובת היא דואר ישראל. כך זה תמיד.

הלקוח (השולח) מקבל את השירות הבסיסי ביחידת הדואר המקומית שלו וגם אם יש בעיה בהמשך השרשרת הם אחראים לבדוק / לפצות במידת הצורך (ואח"כ להתקזז/להתחשבן עם רשויות דואר זרות). זה נכון באותה מידה למוכר בארה"ב ששולח לישראל ודואר ישראל פישל. הוא בא בטענות לדואר ארה"ב והם כבר מתנהלים מול דואר ישראל. בקיצור, בשורה התחתונה לא משנה איזה דואר פישל אלא רק אם זו בכלל אשמת הדואר. אם זו אשמת המוכר (למשל כי לא כתב את הכתובות בצורה תקינה) או אז אין לו במה לבוא לדואר בטענות. אבל אם הפשלה היא בדואר ארה"ב הוא בהחלט יכול לבוא בטענות לדואר ישראל (אם כי אני לא יודעת אם הוא אכן מכוסה ביטוחית במקרה כזה כי מידת האחריות תלויה גם בסוג השירות שהוא שילם עליו).
 

אבי לב50

New member
תגידי...

האם יתכן מצב שתסכימי פעם אחת לפחות עם משהו שאני כותב?
&nbsp
הערה: זאת היתה שאלה רטורית לחלוטין כי התשובה הרי ברורה לשנינו...
&nbsp
ובקיצור: מה שתגידי... כרגיל...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אומרת: זו לא סוגיה של הסכמה, אין כאן דעות אלא עובדות

רצה הגורל וממש לפני דקה הגבתי לך בשרשור אחר באותו נקודה...
אז כדי לא לחזור על עצמי, זו אותה שורה תחתונה:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1748/181274798
 

אבי לב50

New member
ראי את תגובתי האחרונה שלי אליך.

דרך אגב, האם לא ידוע לך שהחיפזון מהשטן?
&nbsp
לאיפה את ממהרת?
ולמה את שולפת ולא חושבת לפני שאת שולחת את התגובות שלך?
&nbsp
אני לא מסיים לכתוב לך תגובה, הדף בקושי מתרענן, וכבר קופצת לי פה החלונית הכחולה הקטנה עם תגובתך על תגובתי שבקושי עלתה...
ובעוד אני כותב תגובה זו הנה קפצה לה עוד חלונית כחולה עם תגובה נחפזת שלך.
הלו, תעצרי קצת, תחשבי, אל תרוצי כל כך מהר... אינני עומד בקצב שלך...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא רלוונטית לנקודה שלי. ושוב אתה כותב לגופו של אדם

ולא לגופו של עניין (ואח"כ אתה עוד מדבר על נימוס וטוב טעם...
). מי שמך לשפוט את מהירות הכתיבה שלי? מה זה עניינך? אודה לך אם תתייחס לתוכן בלבד, לא אליי, לא לגיל שלי, לא לעניינים שאינם קשורים לנושא הנידון.
&nbsp
לצערי אני מבינה ש"אין פרטנר". הקפדתי לענות לך בתשובות ענייניות לגופו של עניין, אך שוב ושוב אתה גולש לעניינים אחרים. חבל לי שבמקום ללמוד ולומר בפשטות "ואללה, לא ידעתי, תודה, השכלתי" אתה בוחר לקחת את זה למקום של זלזול באינטליגנציה והיעלבויות. בכל מקרה, שיהיה כרצונך; מיציתי. מעתה לא אגיב יותר ישירות אליך. אם תכתוב לגולשים מידע לא מדויק/שגוי, אגיב להם בציון המידע הרלוונטי ותו לא.
 

אבי לב50

New member
סבבה.


רק מכיוון שלדעתי אינני מטעה אף אחד ואף פעם לא הטעיתי אף אחד, אלא הדגשתי תמיד שאני כותב רק מתוך נסיוני, הרי שתצטרכי לציין שלדעתך אני טועה בניסיון שלי שזאת מחשבה מגוחכת כשלעצמה, ולא תוכלי להגיד שאני טועה. כי אדם לא יכול לטעות במה שהוא מרגיש...
קחי זאת לתשומת לבך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, שוב, לא מדובר בדעה שלי. אין משמעות ל"לדעתי אתה טועה"

בעובדות יש רק נכון או שגוי. כשאתה כותב לגולש "אם הם חזרו מארה''ב, באיזו טענה תוכל לבוא בכלל לדואר?" זו תשובה לא נכונה. כי, כאמור, גם אם הם חזרו מארה"ב (באשמת הדואר, לא באשמת השולח) עדיין הגורם לבוא אליו בטענות הוא דואר ישראל. אין כאן קשר לניסיון שלך (או שלי) אלא לאופן שבו הדואר עובד, הכרת הנהלים. קח זאת לתשומת לבך.
 

אבי לב50

New member
רק דרך אגב

קראתי שוב את תגובתך שאני מגיב עליה כעת, כי האסימון כנראה ירד לי קצת מאוחר, ואני רואה בה יותר משמץ של איום, בלתי מרומז אפילו, בסגנון של אם תעשה כך אני אעשה כך, וחושבני שזה לא מכובד לכתוב איומים.
אני בכל אופן לא איימתי.

גם בנושא שכתבת בתגובתך הבאה לא טעיתי ולא הטעיתי, רק שאלתי על מה ולמה להאשים את דואר ישראל על מכתבים שחזרו מארה''ב.
ואני עדיין חושב שדואר ישראל לא יכול להיות אשם בזה, ואין לבוא בטענות לדואר ישראל !!!

יתכן שאפשר לפנות לדואר ישראל על מנת שהוא יפעל מול הדואר האמריקני, אך אני חושב ואפילו עומד בתוקף על מחשבתי שאין זאת אחריותו של דואר ישראל על מכתבים שהוא העביר כפי שצריך ושהדואר האמריקני החזיר אותם.
על כך הגבתי, ודעתי בעניין הזה לא תשתנה.
וכשאת כותבת "עדיין הגורם לבוא אליו בטענות הוא דואר ישראל" את טועה ומטעה !
אפשר לבקש מדואר ישראל שיסייע מול הדואר האמריקני, כי אנחנו אנשים קטנים והם גופים גדולים, אבל להגיד שעדיין הגורם לבוא אליו בטענות הוא דואר ישראל זאת טעות בעיני.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין ולא היה שמץ איום בתגובתי. קראת בין השורות דברים שאינם שם

איני מתנהלת באיומים וכאמור, גם לא בפנקסנות. אני לא נוהגת לכתוב "אתה טועה ומטעה" וגם לא "אני צודקת" כי זו לא תחרות וזה לא אישי. זה לא קשור אליי או אליך. אני חוזרת ומבהירה שאני מגיבה לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. יש כאן מידע לא מדויק, לפיכך העמדתי דברים על דיוקם.
&nbsp
מאותה סיבה גם "טעות בעיניי" זו אמירה חסרת משמעות בהקשר זה. כשמדובר בעובדות זו טעות או לא, בלי קשר להשקפתו של אדם כזה או אחר. בנקודה הזאת אחריות הדואר נקבעת לפי נהלים בין לאומיים ולא לפי מה שאתה או אני חושבים.
&nbsp
לדוגמה, חבילה ששלחתי מישראל לארה"ב הגיעה לארה"ב אך לא נמסרה ליעדה באשמת USPS (איבדו אותה או שהיא הושחתה והם לא הצליחו למסור אותה, עד היום לא לגמרי ברור לי למה). הגשתי תלונה לדואר ישראל (הם ספקי השירות שלי, להם שילמתי) והם ערכו את הבדיקות שלהם מול USPS וענו לי שהחבילה לא אותרה ואני זכאית לקבל מהם פיצוי. הוגן/נכון בעיניך? לא רלוונטי. כך עובדת השיטה. אותו הדבר קורה גם בכיוון ההפוך – אם אדם בארה"ב שולח חבילה לישראל ודואר ישראל מפשלים, עדיין USPS הם אלה שמפצים (ואח"כ מתקזזים או מתחשבנים או לא יודעת מה נעשה מאחורי הקלעים; לא ענייני).
&nbsp
לסיכום, כך עובדת אחריות של דואר בינ"ל בכל העולם. אתה יכול לקבל את העובדה או להמשיך להתווכח (על מה ולמה, לא ברור לי) אך אולי עדיף שזה לא יהיה איתי. אולי אם אחרים יסבירו לך תשתכנע.
&nbsp
מכיוון שהנקודה הובהרה ומוצתה (לפחות מבחינתי) ואתה (ככל הנראה) מסרב לקבל מידע כשהוא בא ממני (קטונתי) אני חושבת שהגיע הזמן לעצור כאן. בשלב זה אודה לך אם תכבד את הצהרתך כי "סיימת את המכסה שלך איתי להיום". כבר הפסקתי להגיב לך אך מכיוון שהמשכת להגיב לי תוך שאתה מאשים אותי בהתנהלות שאינה התנהלותי, לא הותרת לי בררה אלא להעמיד דברים על דיוקם.
 

אבי לב50

New member
בדברים שכתבת היה איום. זה דבר אחד.

אלא אם כן את לא יודע מה משמעות המילה איום. זה היה איום. נקודה.
&nbsp
ואחריות יש על דבר דואר שנשלח רשום או במסירה מיוחדת אחרת ושיש עליו מספר מעקב.
לכן אני משתדל להתעקש על משלוחים כאלה, למרות שאת חושבת אחרת. זכותך.
&nbsp
ותגידי מה שתגידי, הרי את יודעת הכי הכי טוב ואת תמיד צודקת.
&nbsp
שיהיה...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
על מה אתה מדבר לעזאזל? במה אני יכולה לאיים עליך בדיוק?


הבהרתי שאמשיך לעשות את מה שאני עושה תמיד: אם אראה מידע שגוי או לא מדויק, אגיב (אם אתה מרגיש מאוים מעצם הרעיון הזה, זה מעיד רק עליך). רק שזה לא יהיה ישירות אליך כי אין טעם, מאחר שאתה שוב ושוב לוקח את זה למקום של התנצחות אישית במקום לנהל דיון עובדתי וענייני.
&nbsp
אז אולי לא להגיב להודעותיך זה "איום"?
גם כאן לא ברור לי איך, הרי אתה בלאו הכי לא באמת מתייחס לדבריי... עכשיו אתה גם יודע יותר טוב ממני למה התכוונתי...
תהיה בריא.
&nbsp
הבהרה אחרונה, אבי, כי באמת תש כוחי: לא יודעת אם שמת לב, אני אדם מאוד ישיר. אני כותבת את מה שאני חושבת. אני מגיבה במילים פשוטות וברורות, בצורה מפורשת; לא ברמזים ולא בעקיצות. זו אינה דרכי. לו רציתי לאיים (ואני לא, על מה ולמה?
) הייתי עושה זאת באופן מילולי ברור ובלתי משתמע, ומשתמשת במילה "איום". אני אכן לא יכולה להתווכח עם תחושותיך, אבל אני יכולה להבהיר חד משמעית שאתה חש דברים שאינם כוונותיי, גם לא ברמז.
 

אבי לב50

New member
הופה. התחממת עכשיו...

"לעזאזל"...
יפה יפה...
אני שמח שתש כוחך. אנא אל תתייחסי אלי יותר. לא אלי אישית ולא להודעותי.
אינני זקוק לעזרתך.
שאי ברכה והצלחה בכל מעשיך, רק עזבי אותי לנפשי בבקשה עם נסיונך לחנך אותי.
וכדאי שבאמת תעצרי פה ולא תגיבי יותר.
 
למעלה